poster

Vlastníci

  • anglický

    Owners

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Vlastníci

Komedie / Drama

Česko, 2019, 97 min

Komentáře uživatelů k filmu (670)

  • kingik
    ****

    Marhoul obcoval s kozlem, českým Lvem i Ferdou Mravencem. A vyhrál co se dalo. Havelka pozval duchovně na svoji schůzi vlastníků bytových jednotek Formana s Polanskim. A založil novou tvůrčí vlnu, která boří mýty o tom, že film není stavěn na divadelní minimalismus. Do jedné místnosti sezval unikátní hereckou sestavu, která ukazuje precizní studii lidské malosti, pokrytectví a nectnosti v mnoha podobách. A je toho ještě víc, což už nebudu zdlouhavě rozebírat, neb na to má film k dispozici Terezu Rambu, Vojtěcha Kotka, Jiřího Lábuse, Dagmar Havlovou, Kláru Melíškovou a mnohé další. Všichni do jednoho jsou jedineční. Na diváka se od samého počátku valí dialogové/konverzační tsunami, a kdo není připraven, bude smeten. Doporučuji, abyste se před zhlédnutím tohoto vskutku divadelního kusu nezatěžovali díly konverzačního ražení a byli v "čerstvém" stavu, neb jen tak se stanete dalším (neviditelným) účastníkem schůzování. Příznivci divadelních her jsou určitě v mírné výhodě a tedy dobře vědí, do čeho jdou. Film si prochází vývojem. Rozjíždí se na realistickém půdorysu a postupně přechází do bizarních pater, v nichž se originálně hláškuje, probíhají hysterické i rasistické a homofobní výlevy. A končí se zcela neprozřetelně a v rozporu s logikou dění. Jiří Havelka a spol. přišel s něčím ojedinělým, inteligentně a mnohovrstevně posazeným a v českém filmu vzácně (ne)vídaným jevem. 7/10(23.3.2020)

  • verbal
    *****

    To nejlepší z našich lůzru a hnojů! Fantasticky napsaná a ještě lépe zahraná koncentrovaná kvintesence zmrdstí, maloměšťáctví, debility, přizdisráčství, vychcanosti, bonzáctví, afektovaného pičizmu a lopatistického egoismu pod jednou hnijící střechou. Absurdní karikatura? Ani hovno. Libovolný náhodný dvanáctičlenný výtěr z populace bude obsahovat nadpoloviční většinu těhle hovad. Už jen při pohledu sem je zřejmé, kolik těch pičusů nevydýchalo pohled do zrcadla, nebo nepochopilo, na co se vlastně vůbec dívají. Komedie? Ani hovno 2. Mrazivá tragédie, jejíž transpozice do makro roviny rovná se Babitch. Na naše poměry nebývalý sarkastický skvost, který oproti většinovým kinoprodukcím alá TV Hovna a Prima Hnooj vypadá jako Chamonix vedle Špindlu nebo chcete-li jako luxusní belgická čokoláda vedle úplavičného průjmu. Za tohle zasloužíš pořádně zcákat záda, Jirko. Bravo.(28.3.2020)

  • Cival
    ***

    Kina jsou plný a diváci se v nich smějí v pravidelných intervalech, ale za mě bohužel docela slabota, o jeden možná i dva levely slabší než skvělá divadelní hra. Ta jiskrnná živost předlohy se na plátno úplně nepovedla převést a ani ji nic adekvátně nenahradilo, navíc hvězdnější herci v některých momentech nepůsobí úplně přesvědčivě (Havlová, zčásti Voříšková) a i dějově se to v poslední třetině notně rozpadne. Radši bych šel znovu do divadla.(1.12.2019)

  • Gemini
    ***

    Asi takhle - jsem právník, na schůze SVJ jsem pravidelně chodil, manželka byla ve výboru SVJ, táta je asi desátým rokem předsedou výboru jiného SVJ a letos se chystá skončit. A je to inženýr a jmenuje se Kubát;) Takže bych mohl být ideální cílovka a lámat se smíchy od začátku až do konce. Ale to se nestalo. Asi jsem mockrát hasil hádky mezi zapřísáhlými odpůrci klimatizací ze severní strany domu a jejich stejně urputných zastánců z jižní strany, nebo až příliš často a emotivně proklínal až do třetího kolene všechny ty kretény, kvůli kterým jsme nebyli usnášeníschopní, protože jim bylo zatěžko podepsat i jen tu blbou plnou moc, ale ve zbytku roku měli spoustu hemzů o tom, co je kde špatně:) Nebo že by to bylo tím vzýváním zdravého rozumu ve chvíli, kdy zasloužilé partajníky napadlo navrhnout zákaz hlučných prací v domě každý den od 11 do 14 hodin s tím, že všichni mají v bytech (v domě, kde se co tři měsíce někdo odstěhovával a někdo jiný nastěhovával) všechno hotové? Anebo třeba ten čas ztracený posloucháním výhrad proti zvýšení příspěvku do fondu oprav, protože pak by musel pan X přece logicky chtít za byt víc, když ho bude prodávat, aby se mu to vrátilo, a to se mu tedy moc nezdá, a je tedy zásadně proti, protože už to má nějak spočítané a už má rozjednaný prodej... o šest let později stále v tom bytě bydlel;) Proč to tady vypisuju? Protože mi až druhý den došlo, že Vlastníci jsou - sice bravurně zahrané a zrežírované, a bohužel zcela trefné, ale stále pouze - figurkaření. Ale ne tak docela prvoplánové, protože pan režisér a scénárista v jedné osobě s divákem hraje velmi pěknou hru na předsudky, když postavu dlouho nějak líčí na základě jednoho rysu (Ramba - biomatka, Kotek - podpantoflák, atd. atd.), aby najednou odkryl jinou část její osobnosti, a ejhle, najednou jí můžete třeba i zpětně pochopit a fandit jí. Takže ještě jednou - smekám před výkonem režiséra i jednotlivých herců a hereček. Zejména Klára Melíšková, která mě vždycky dokáže uhranout, mi tady přišla dokonale nesnesitelná:) Na to, aby Vlastníci byli novodobým Hoří, Má Panenko, jim něco schází a něco přebývá. Přebývá jim divadelnost a chybí jim kus srozumitelnosti a vypravěčství. Co mají za význam Bernáškovi? Jejich reakce nedávají smysl a slouží jen jako absurdní rekvizity skoro v duchu Monty Pythonů. Nebo spíš Lynche. Co měl znamenat výstup jednoho z Čermáků na toaletě s paní Bernáškovou? A co ten hopskok zlom v jednání všech na závěr filmu? To už musel být konec, tak se to tak prostě udělalo? Pro mě je až příliš toho, co mi zážitek z filmu kazilo, ale do třetice, jako přehlídka lidských povah a úžasných hereckých výkonů jsou Vlastníci skvělí. Půjdu ale mírnit to všeobecné nadšení a dám "jen" 70%.(8.4.2020)

  • Tosim
    ***

    JÁ BYCH BYL NEJRADŠI, KDYBYCH SEM NEMUSEL UŽ NIKDY CHODIT. Jiří Havelka zazářil v seriálu Až po uši, přišlo pár reklam a několik filmů, zjistil jsem, jak velký divadelní talent to je a i jeho moderátorské aktivity se mi líbí (Magnesia Litera, Ceny české filmové kritiky). Už dávno mě napadlo, že by mohl natočit komedii, u které režisér i divák přemýšlí. Právě proto mě dvojnásob štve, že mě ten film tak minul. Mám s ním stejný problém, jako se seriálem Mindhunter - je mi naprosto jasné, co co tvůrcům šlo, ale zasáhnout mě se jim nepodařilo. Pravda, byl jsem překvapen, jak rychle mizí komedie a stává se z toho regulérní drama lidí, kteří když se dohodnout nechtějí, tak se zkrátka nedohodnou, ať k tomu mají jakýkoli důvod. Ani to, či hořký konec mé hodnocení nezdvihl výše. A dost mě iritovala ta přílišná repetitivnost (Malý, Melíšková). Stříhat, krátit! Příště budu snad spokojenější, pane Jiří.(2.12.2019)

  • Matty
    ***

    „Plyn byste si měli nechat... na sebevraždu.“ Vlastníci začínají jako lehká a svižná konverzačka, jejíž temné podtóny postupně a poměrně organicky zesílí natolik, že začnou udávat tón vyprávění (byť daný, jestli se nepletu, hlavně tím, o čem a jak se postavy baví, nikoliv proměnou stylu - ale pro ověření bych film musel vidět znovu). Z kina tak budete odcházet spíše s úzkostí než s úlevou. Jde o smělý a v českých žánrovkách poměrně ojedinělý tah. Lépe by fungoval, kdybychom postavy alespoň trochu poznali ještě před schůzí, kdyby byla expozice doladěnější. Takhle mnohé z nich zůstávají pouhými jednorozměrnými a ve své omezenosti nepřesvědčivými komediálními typy, které se nikam neposunou (zejména postavy Havlové a Novotného). S tím, kam by se měl příběh posunovat, je celkově potíž. Na začátku není stanoven žádný cíl, k němuž by děj směřoval. Jediný rámec poskytuje zhruba devadesátiminutové trvání schůze, takže se moc nemáme čeho chytit, čím se nechat vést. Teprve zpětně se jeví, že film řídilo bobtnání nevyřešených křivd a závad z minulosti, dané neschopnosti vést konstruktivní dialog a na něčem se k vícestranné spokojenosti domluvit (dokud se neobjeví někdo, kdo nabídne jednoduché řešení „pro všechny“, sloužící ve skutečnosti zejména jemu samotnému). Přes tyhle výhrady, neefektivní opakování některých vtipů (Malého rozdávání vizitek) a místy špatně odhadnutou hranici, kdy má nekorektní humor vypovědět něco o postavách a kdy jen pobavit diváka, jde o jednu z nejlíp napsaných, obsazených a zahraných českých komediích letošního roku, kterou si časem rád zopakuji. 65%(15.11.2019)

  • Enšpígl
    *****

    Nejlepší česká komedie od dob Vlasty Buriana. Vtipné, ale neprvoplánovité dialogy, výborně vykreslující jednotlivé postavy. Interiérová dialogová konverzačka, ve které do sebe jednotlivé postavy perou hodně ostrou slovní munici, která však nezabíjí, ale pořádně rozesmívá. Jako "vlastník" se občas účastním podobných schůzí a musím říct, že i přes svou nespornou humornou složku má film hodně blízko k realitě, protože tyhle schůze, to je někdy horší než tryzna. Jirka Havelka při svém filmovém debutu dokonale vychytal casting, nejen to, že ve filmu hrají samí moji oblíbení herci, ale s přesností trefených postav herci předčí i elitní odstřelovače. Když jsem poslouchal Jirku Lábuse, říkám si, že část národa nám opět začíná "lábusovatět", bohužel. Vtip však není jen v dialozích, ale i v obraze, stín na plátně, konzumující David Novotný, to vše je vysoká humorná. Ovšem občas z těch všech povah až zamrazí. Herecké elitě vévodí Terezka Rambo, která se vrací po pauze a zdá se, že jí jen a jen prospěla a jak jsem si myslel, že svůj výkon z Laputy už nepřekoná, tak ouha, tady je ještě lepší. Zmínil bych i Dášu Havlovou, tu jsem ve filmu neviděl, ani nepamatuji a bylo cítit, že si svou roli vysloveně užívá, no musel bych chválit asi každýho zvlášť což nemá moc smysl, protože jedním slovem všichni mají u mně jedničku z hvězdičkou. Vlastníci jsou rozesmívák, který ti spolehlivě pomůže překonat tohle zkurveně depresivní podzimně zimní období.(14.11.2019)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $1,713,858▐ 12 rozhnevaných vlastníku? Ako nápad dobré, občas niečo trefné, praštené, uletené, len niekedy sa to začne troška strácať v takej samoľúbosti (od režiséra že ako že moc dobre sype humor), či samolútosti, až to začne strácať konzistenciu. Až záverom to akosi už stagnuje. /videl v kine: 60%/(23.11.2019)

  • Radek99
    ***

    Až příliš zatížené svou divadelní DNA, to co funguje bez problémů na jevišti, ve filmu působí naprosto přehnaně...(27.3.2020)

  • DaViD´82
    ****

    Potvrzení, že i když se tuzemské kinematografii jinak zrovna nedaří, tak dokumenty nám vždy šly. A evidentně stále jdou.(20.3.2020)

  • Superpero
    ****

    Myslel jsem, že to bude veselohra, ale spíše jsem byl znechucenej. Je to vlastně stejně ubíjející a otravné, jako ty schůze, což je samozřejmě záměr. Palec nahoru.(30.3.2020)

  • Fr
    *****

    „KDO BY NÁS DAL K SOUDU? JSME PŘECE SOUSEDI!...“ /// Absurdita a idiotismus v parádním provedení. Hereckým i scénáristickým. Na týhle, místy až morbidní podívaný je nejkrásnější, jak mění nálady. Z komedie se dostáváme do fáze, kdy nikdo ani nedutá… Kurva jak su rád, že už nejsem VLASTNÍK! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hru „Společenství vlastníků“, kterou napsal a režíroval (pro soubor VOSTO5) Jiří Havelka, neznám. 2.) V paneláku máme na schodištích kanárky. Je to prej jistota... 3.) Jsem „vlastník“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR *** AKCE ne NAPĚTÍ *(5.4.2020)

  • LIVINGDEAD
    *

    Uječený film v jedné místnosti. Co na tom jako byla komedie? A s tím úmrtím matky, že je vlastník, to byl fakt hnus.(21.3.2020)

  • kiddo
    ****

    Kdé dómóv můj, Freude, schöner Götterfunken, God save our gracious Queen, jeszcze Polska nie zginęła, allons enfants de la Patrie, O say can you see, by the dawn's early light, Ježíši, my jsme tak v řiti, klimatickou apokalypsu a pak termity, fofrem.(28.1.2020)

  • tron
    ****

    „Tak dejme stranou i morálku.“ Každý, kto bol aspoň na jednej bytovej schôdzi vie, že je to podľa skutočných udalostí. Nejde ani tak o byrokraciu, ktorá k tomu logicky patrí. Ide skôr o to, že sa často riešia predovšetkým osobné frustrácie a naštrbené vzťahy a (pra)staré krivdy a na dôležité veci (napr. renovácia stavby) nakoniec nie je poriadne čas. Z tohto filmu občas mrazí, občas je fakt poriadne vtipný, koniec možno mohol byť výraznejší, ale v podstate aj tento má svoj zmysel. Občas sa vyskytli veci, ktoré by som ako režisér utlmil alebo rovno vymazal, ale inak som spokojný a už z princípu pod 80% nemôžem ísť. A ani nejdem. No ak chcete, môžeme o tom hlasovať.(3.4.2020)

  • Marius
    *****

    Najlepšia česká komédia minimálne od Samotárov. Všetko od scenára až po réžiu je tu perfektne vyvážené, každý si hrá to svoje lepšie ako najlepšie a čo je pri one room konverzačkách najdôležitejšie máte chuť okamžite vstať zo stoličky a ostatných členov SVJ poriadne prefackať (keby to išlo, keďže ste zabudli že sedíte v kine a nie na schôdzi). Klára Melíšková FTW, ak neuhádnete jej povolanie do troch minút ste lúzri. Asi by sme mali o tom hlasovať, ale 10/10.(27.11.2019)

  • movie
    ****

    Pro mě určitě nejintenzivnější česká věc od UCHO. Se škatulkou konverzační horror nelze nesouhlasit.(19.3.2020)

  • JFL
    *****

    To je furt řečí, jak v ČR nevznikají žánrovky, a přitom tu vznikl jeden z nejdrásavějších hororů posledních let, který na konci člověka vyplivne zdevastovaného a pošramoceného. Mnozí, včetně samotného autora uvádí jako hlavní referenční dílo "Dvanáct rozhněvaných mužů". Svým vykreslením lidské malichernosti a sebezahleděnosti, konceptem klaustrofobního papiňáku celé společnosti na hrstce pečlivě profilovaných figur i drastickým závěrem mají ovšem "Vlastníci" mnohem blíže k hororovému milníku "Noc oživlých mrtvol". "Vlastníci" jsou nelítostně precizní metafora soudobé české společnosti, ale i obecné náročnosti demokracie a děsivého dobrovolného předávání moci a odpovědnosti manipulátorům. Fakt, že takové dílo se stane diváckým hitem (což je samo o sobě skvělé), zůstává v jádru anomálií, která českou společnost ukazuje buďto jako vyčerpanou a zničenou, nebo zvrhle masochistickou.(31.3.2020)

  • Pethushka
    ****

    Když někde hraje Ramba, je jasný, že to nebude nedobrý. A tady do toho holka šikovná a celá parta jejich kolegů dali všechno. Bylo to tak strašně reálný, až se mi chtělo zakrývat si oči. Tohle znám, tohle jsem slyšela, tohle slýchám často, to je přesně ono, to snad není možný. Takové se mi hlavou honily myšlenky. Atmosféra, ze které se vám chce utéct, ale zároveň chcete víc. Plný počet nedávám proto, že se mi úplně nelíbilo zakončení filmu. A tím nemyslím, jak to dopadlo, ale jakým způsobem to skončilo. Nesedla mi zvolená hudba a posledních zhruba 5 minut ve mně vyvolalo smíšené pocity. Jinak to byla pecka. 4,5*(26.11.2019)

  • xxmartinxx
    ***

    Vlastníci jsou krásným průkazem toho, proč nemůžeme mít v Česku častěji dobré filmy - naprosto a zcela otevřeně nevěří tomu, že jejich publikum má IQ nad 5 budů a pochopí něco, co mu nebude explicitně několikrát vysvětleno. Jak může vzniknout inteligentní konverzačka, když tvůrci nevěří, že budou mít inteligentní diváky? I když to má nakročeno správným směrem, tak nakonec jen očividné karikatury (když má být někdo hloupý, chová se bez přehánění jako by trpěl diagnostikovatelnou retardací; když má být pedant, chová se jako robot; když má být někdo nedůvěryhodný, chová se jako úlisný bondovský padouch) hrají svou očividnou roli v očividném příběhu. Nemůžu tak úplně respektovat film, který otevřeně nerespektuje mě a říká mi do očí, že jsem idiot. A je to taková škoda, protože film, který se nebojí vyvolávat nepříjemné a tíživé emoce, je přesně potřeba. Bohužel na satiru to je karikované málo a na drama moc - prostě takový ten český mišmaš. Nicméně jako se Sophiině volbě zvyšuje hodnocení za výkon Meryl Streep, musíme docenit přítomnost Dáši Havlové - nemůžu dát podprůměrné hodnocení. Vůbec by jí Meryl měla dát nějakého svého Oscara. Všechny herečky by jí měly nějakého dát.(2.1.2020)

  • choze
    ****

    Chodit do kina na nové české filmy považuju - stejně jako koukat na současné české seriály - za nevkusný masochismus/masochistický nevkus, kterému jsem nikdy moc nerozuměl ani neholdoval. Z lidových podívaných mi zalézají varlata do těla a uvnitř pak zoufale křičí, náročnější věci mě málokdy zaujmou a celkově pro mě v českém prostředí ani hercích není žádná přidaná hodnota. Vlastníci mě ale do kina vytáhli a nebylo to kvůli humoru, protože v trajleru jsem žádný nepostřehl - šel jsem na drama, které mohlo být potenciálně hodně nepříjemné. Jsem totiž veskrze otevřený, pozitivní a racionální člověk, který věří, že jsme lidi a vždycky se nějak dohodneme, že jo (a když to s někým nejde, tak dostane deku, nebo prostě zmizí, že jo) a nedělá mi moc dobře koukat na lidi, co se spolu domluvit neumí. Jenže mě zase zajímá, proč se spolu domluvit neumí. Ale konečně k filmu - šlape slušně jako komorní konverzační drama i jako komedie, byť bych se obešel bez všech running jokeů, což by znamenalo, že by film přišel o asi půlku vtipů. Taky postavy by mohly být míň karikaturní... Ale závěr byl krásně strašidelný.(3.12.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34