Reklama

Reklama

VOD (1)

Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (315)

verbal 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočená, výpravou do posledního detailu vypiplaná a výborně zahraná (z Vůdyho artritidy mě bolely klouby, a to jsem u toho ležel) dobová freska a pohled z druhé strany na dosud zdegenerovanou popkulturou romantizované zloděje a vrahy. Ale! Dramaturga najali na melouch z Nekrorádia v Losích Andělicích, kde na hlavní pracovní poměr do zblbnutí po nocích předčítá insomniakům hodnoty tlaku vzduchu všech kalifornských isobar, a na téměř dvouapůlhodinovou hemoroidiádu o tom, jak se Vůdy s Kostějem akorát tak pooooomalu blonckají po texaských prdelích, co deset minut zastaví nějakého vidláka a prej „Brýden, neviděl jste tu náhodou Boný a Klajda? Ne. Aha, tak my jedem zas dál.“, jsem fuckt čumět nechtěl. Klint by je měl okamžitě všechny žalovat, že mu bezskrupulózně vykradli recept na Nesmiřitelnou prudu. Pokud to tedy stihne, než je zformátuje Čuk, protože označit ňákého Hemra za nejslavnějšího texasrendžra všech dob, to je velmi neuvážený otevřený plivanec do xichtu Tomu, co jako jediný vydrží chlastat v nonstopu až do zavíračky! ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Máte pocit že Hollywood trestuhodně kašle na období své zlaté éry a už se netočí žádné filmy z meziválečné ameriky, plné romantizovaných gangsterů s Thompsony a za volanty starých nablýskaných Fordů? Netflix to the rescue! Deset let po Public Enemies, posledním zapamatovatelném (leč poněkud nudném) zářezu z tohoto období, teď kvalitně oživuje veleznámý příběh Bonnie a Clyda. Ovšem moderním způsobem - ne vizuálně moderním, jako tehdy Michael Mann s digitální kamerou, ale vnitřně moderním. Ukazuje příběh z opačné strany barikády, relativizuje romantičnost dvou antihrdinů, a komentuje jejich tehdejší oblíbenost mezi veřejností, mediální pokřivování skutečnosti do populárních obrazů milovaných davy. Až jako nenápadnou parafrázi současnosti, kde sociální sítě těžce dominují nad realitou, okamžitě zachycená senzace je vším, a zaklínání se útlakem ze strany mocných dokáže i z idiotů a zločinců udělat lidové hrdiny. A zároveň zůstává dobrou detektivkou stojící na dvojici dobře napsaných i zahraných stárnoucích Rangerů, s perfektně zpracovanou dobovou atmosférou, minimem akce, ale i přesto dosti svižným tempem. Byť, jako skoro všechno od Netflixu, by si zasloužil trochu editorské péče. Obzvlášť ten Woody Harrelson mě tu baví, když jeho nejikoničtější životní role je v Natural born killers, kde právě on sám byl tou postmoderní variací na Clydea, jedoucí amerikou na cestě bez zpátečního lístku s hromadami mrtvol za sebou. ()

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

S filmy od Netflixu mám docela problém. Mají štěstí na příběhy, které na papíře zní neskutečně dobře, ale výsledné zpracování je po většinu případů, stěží průměrné. Stejně je tomu i v tomto případě. Příběh dvou mužů, kteří naháněli Bonnieho a Clydea, zněl výborně a cítil jsem z něj atmosférickou, temnou pecku. Navíc je zde Costner a Harrelson, tak co se může pokazit. Bohužel výsledný dojem není vyloženě špatný, jen strašně nevýrazný. Příběh plyne v extrémně pomalém tempu a nijak tomu nepomáhá ani fakt, že je více než dvě hodiny dlouhý. Divák si tak film vyloženě neužívá, ani v něm nenajde jedinou pamětihodnou scénu a jediné, co si divák možná zapamatuje je závěrečný masakr. Je to ohromná škoda, protože z daného tématu, mohl vzniknout opravdu poutavý film. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Mohli to niečim ozvláštniť, takáto stokrát videná dvojka nepotrebovala ani len tie povinné uvádzacie scény (nemenej otrepané). Ale dívalo sa na to dobre, pre pomalé tempá živené hutnou atmosférou (amerického juhu!) mám slabosť. Woody ako vždy skvelý, Kevin sa tiež zaradil do kategórie "čím viac rokov a kíl mám, tým som charizmatickejší", takže hoci bez nadšenia, rovnako tak aj bez výčitiek. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Má IQ stierača na aute, ale je spoľahlivý.“ – „Kde ho nájdeme?“ – „Stále podopiera ten automat na Coca-Colu.“ Toto by bol ideálny materiál pre mini-sériu, v Netflixe sa ale prekvapivo rozhodli pre normálny celovečerák a možno urobili lepšie, lebo je to celovečerák robustný, neakčný a pritom svižný a na nadpriemerom držaný nielen parádnou atmosférou a totálne sebavedomou réžiou, ale samozrejme tiež namakaným ústredným duom Costner/Woody. Medzi chlapmi to iskrí bez toho, aby to lacno skĺzalo k humoru za každú cenu (o humore tento temný prípad skutočne nie je, ale určite svojím značne svojským spôsobom JE zábavný). Mínusy? Troška som nechápal, prečo túto „kovbojskú“ akciu Ma Ferguson (Kathy Bates) najskôr odklepla a následne zrazu bola proti nej (+ v druhej polke sa vyskytne cca 20 minút, ktoré sa s troška krvácajúcim srdcom mohli vystrihnúť a nič strašné by sa nestalo). Finále je neskutočne napínavé, ale nakoniec sa odohrá až šokujúco rýchlo (čo bol zrejme zámer, ani v realite to nebola zrovna 8-hodinová prestrelka). Oceňujem zdémonizovanie ústrednej zločineckej bandy (ktorá je ukázaná iba v mrazivých, tajomných náznakoch). A silný pokec Costnera s Williamom Sadlerom. Každá sviňa má rodičov. Aj tá najväčšia. Robí ju to lepším človekom? Rozhodne nie. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (13)

  • Při honičce střilí Maney Gault (Woody Harrelson) z otevřeného okýnka, v dalších záběrech je ale zavřené. (Duoscop)
  • Zbraně, které se objevily ve filmu, byly samopal Thompson, lehký kulomet BAR, puška Springfield 1903, pistole Colt 1911 a brokovnice Browning A5. (K98)

Reklama

Reklama