poster

Canterburské povídky

  • francouzský

    Les Contes de Canterbury

  • italský

    I racconti di Canterbury

  • slovenský

    Canterburské poviedky

  • anglický

    The Canterbury Tales

Drama / Komedie / Romantický

Itálie / Francie, 1972, 109 min

Komentáře uživatelů k filmu (66)

  • POMO
    *

    Pasoliniho bezduchá sexistická exhibícia, ktorá mi skôr než celovečerný film, pripomínala dlhý amatérsky hudobný videoklip bez hlavy a päty.(24.1.2003)

  • Houdini

    Zlatý Medvěd(21.12.2005)

  • Matty
    **

    Nehezký film... až to není hezké. 35%(21.8.2006)

  • monolog
    ***

    Dekameron se mi líbil mnohem víc. Humor tady sice je, ale není to ono. Není ho za prvé nijak moc a za další když už je, tak není zrovna extra směšnej. Jako obvykle u Pasoliniho neherci dodávají osobitost, přestože většinou spíš text odříkají a nezahrají ani na nervy. Co se mi ale opravdu líbilo byly povídky od Chaucera. Tedy jistě ne všechny, ale je krása sledovat, že se lidi nezměnili, že jsou to pořád stejný hovada. Nejlepší povídka je jistojistě ta o dvou výběrčích daní, přestože je oproti verzi, kterou znám já, ořezaná a pozměněná. Ani jsem vlastně nevěděl, že původně pochází od Chaucera. A nejsatiričtější povídka je zaručeně o tom, jak se boháčovi a chudákovi měří pokaždý jinak. Některý další mi ale přišly nedokončený a asi tak třetinu jsem nepochopil, o co v nich šlo. Ale jinak je to jeden z nejlepších pohledů na středověk a taky zajímavá vize pekla. Nejvíc mě zaujala smrt tří přátel. Jeden bodnut do zad ostatními, další dodýchal ve vlastních sračkách a poslední ve svých zvratcích. Pasolini si prostě na nic nehraje a kašle na kohokoliv, kdo by chtěl kritizovat, že tohle je už přece trochu moc. Dělá to po svým, a to mám na lidech rád. Konvence pro něj neplatí. Je ho škoda.(18.8.2006)

  • RHK

    Jeden ze 125 nejlepších neanglicky mluvených filmů - 125 Greatest Foreign Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/.(19.9.2011)

  • TheRaven
    ****

    Další velice dobrý Pasolini, s množstvím humoru, který asi každý nezkousne. Když sem film viděl kdysi dávno poprvé, připadal mi jako nudná volovina ze středověku. Teď, když už sem viděl několik Pasoliniho filmů a zvykl si na jeho způsob podání, se mi to líbilo mnohem víc. 70%......zajímavý komentář: Silas(3.3.2008)

  • Dan9K
    **

    Nesnáším ty dva Pasoliniho dvorní herce. Franca Cittiho, který hrál třeba Accatoneho nebo Oidipa, ještě jakž takž snesu, ale kudrnáč Ninetto Davoli ve mně takřka vyvolává zvracecí reflex. Jeho grimasy a projev strhávají z mého pohledu každý Pierův film, i přesto, že roli "Charlieho Chaplina" v Canterburských povídkách zvládl na své poměry až překvapivě dobře (ale ta jeho operní árie tam snad být nemusela, ne?). Canterburky jsou asi o něco málo slabší než Decameron, ale vidím to hlavně v menší kadenci eroticky nabitých scén, které Pasolini uměl docela vtipně a nápaditě. Snímek má dle mého dva vrcholy. Jedním z nich je poprava homosexuála, ve které sám Pasolini nabízí koblihy jako na zápase amerického fotbalu. Druhým ( a nepochybně větším) je pak samotný závěr v pekle, který mi nejenom pocuchal svědomím, zda jsou 2 hvězdy dost, ale zároveň i bránicí a to věru sympatickým způsobem (mniši!). Škoda, že mi režisérův styl vůbec nesedí. Z jeho kamery, střihu, zmatené formy a především herců mám často pocit, že by něco takového byl schopen vytvořit kdekdo, jen s tím rozdílem, že homosexuální marxista má k cenám kritiků o něco blíže.(7.10.2007)

  • NinadeL
    *

    Au.(16.4.2013)

  • Radko
    ****

    Variácie na zábavné ľudové povedačky a mravoučné bájky inšpirované Chaucerom v nezameniteľnom pasoliniovskom podaní, plnom brutálneho humoru, nahoty, čudesných kreatúr a pitvorivých tvárí. Oslava ľudskej prirodzenosti od spontánnej erotiky cez grotesku vyvedená v dúhovom kolorite, kedy úsmev na tvári z času na čas zamrzne poukázaním na príšernosti, ktoré je najrozumnejší z tvorov kvôli libidu a chamtivosti schopný vykonať svojmu blížnemu. A ak chcete vedieť kde v pekle končia mnísi, neprepásnite famózny záver !(26.11.2005)

  • Vitex
    ****

    Pamatuju se, že jsem z kina vylezl docela zklamaný (byl to můj první Pasoliniho film a čekal jsem nějaké opravdu zlé zlo), přestože jsem se během filmu dobře bavil. Teď, s odstupem času, můžu ale říct, že jsem se jen k několika málo filmům myšlenkami vracel tolikrát, jako k tomuto a tak dlouho po jeho shlédnutí.(12.8.2006)

  • LiVentura
    ****

    Klasika jménem Pasolini.(3.12.2009)

  • Silas
    ****

    Pro člověka, který si už pár Pasoliniho filmů zprvu protrpěl a prokousal se k jeho osobitému stylu, je to takový pěkný film, místy dost sexuálně otevřený (ale ne zas zhnusující), pro pozorného diváka odkazující i k Shakespearovi či Chaplinovi. Nedokážu přesně definovat, co se mi tolik líbilo - snad ty divné obličeje a škleby, které jsem dříve nenáviděl, snad bizarní humor, jimž je snímek prosycený, a určitě i ta sexualita. Svébytné umění, kterémuž je třeba přijít na chuť několika filmy, které vás otráví.(17.8.2006)

  • k212
    ***

    Vkusně nevkusné - mé další setkání s mistrem Pasolinim, plné drsně-groteskního sexuálního humoru. Nu přihlédnu-li k roku vzniku, musela to být prvoplánovitá bomba. Bomba také je ta příšerná angličtina a úchylné obličeje herců. A taktéž se ztotožňuji s názorem Blocka - tohle mi hodně moc náhanělo na mysl Monty Pythony, Pasolini je však větší dekadent a ukáže a vyřkne téměř všechno.(18.8.2006)

  • Fingon
    ***

    Stále blbina, i když trochu koukatelnější než Dekameron. I na herce se po většinu času dá koukat, ale pořád to není nic, kvůli čemu by se to mělo považovat za umění.(22.8.2006)

  • Pacco
    ***

    Kdybych se do Povídek pustila s označením "more from Dekameron", tak by pravděpodobně začal Chaucer rotovat v hrobě..ale přirovnat je k první části Pasoliniho trilogie je na místě. Páč dotyčný na mravokárce kálející režisér natáčel celou trilogii s těmi samými lidmi a tím stejným stylem (jen mi čas od času ta ruční kamera a podle plavek opálená nahá těla v Povídkách sedí míň než v Dekameronu). Co se však jednou povedlo v adaptaci italských středověkých povídek nemusí se opakovat u těch samých, ale anglických.. i když některé vypadají, jakoby se čerstvě vyvalili z vyhřáté postele Dekameronu..Angláni nejsou Italové a jejich humor v "příbězích ze života" je na jiné úrovni. Tam, kde se Dekameron vysmívá sám sobě (všechny příběhy!), tam Povídky zavádí nový prvek - hrozí prstem (příběh o bratřích) a přivádějí do filmu prky víry (peklo, bozi na zahradě..), což Dekameron v klidu podrýval a parodizoval. A ani zajímavé neznamená vždy dobré, to, že se v Povídkách nacházejí části, které si protiřečí a jsou pospojovány mnohem nedbaleji než (už snad stokrát zmíněný) Dekameron je sice další chybička, co se vloudila, ale spolu ty chyby okrádají u mě Povídky o jeden stupeň.. Pasolini přitlačil na pilu a zapomněl, že neřeže jen klády do počtu..škoda.(21.8.2006)

  • Dr.film
    ****

    Přijmete-li "jazyk", kterým Pasolini tyto povídky vypráví, královsky se pobavíte. Nejedná se o nic mravokárného, jde spíše o zábavné skeče osazené lehkou erotikou.(17.9.2006)

  • Slarque
    *

    Další neuvěřitelná porce prázdné nudy. Nahota v Pasoliniho podání působí nevzrušivě a příběh nikde. Povídky samotné vypadají vyloženě nezajímavě. Tohle si Chaucer nezasloužil.(2.9.2006)

  • Natascha
    ***

    Místy o dost nechutnější (prdění do obličeje, peklo...), ale pořád stejně vtipné jako Dekameron. A jestli tu někdo zmiňoval Monty Pythony, tak nelze než nesouhlasit - to herectví je naprosto stejného druhu. Taky je dost zvláštní (a u Dekameronu je to to samé), že to vypadá, jako by film po natočení předabovali a dabéři se zrovna moc nesnažili...(18.8.2006)

  • 5150
    **

    Hlavní cena Zlatý medvěd na MFF Berlín 1972(12.10.2006)

  • Big Bear
    ***

    Můj další Pasolini - tentokráte ve středověku. Té erotiky tam mohlo být méně a ostatních nechutností (zvracení, kálení, prdění atd . taktéž) ale jinak zpracování pár povídek mi sedlo. Velmi se mi líbila povídka s ďáblem s Francem Cittim. * * *(11.10.2012)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace