Reklama

Reklama

Útěk

Trailer

Obsahy(1)

Steve McQueen vede soukromou válku proti zkorumpovaným policistům... Doc McCoy prožívá v nudě a ve vzpomínkách na svou krásnou ženu Carol čtyři roky v texaské věznici za ozbrojené přepadení. Při  návštěvě požádá manželku, aby šla za byznysmenem Benyonem a řekla mu, že dostane-li ho ven, je ochoten pro něj pracovat. McCoyovi je trest zkrácen. Po propuštění ale musí službu vlivnému a bezcharakternímu byznysmenovi oplatit. Protože se skrýt finanční machinace svého bratra, přikáže McCoyovi, aby vykradl jeho banku. Při akci McCoyovi pomáhá nejen jeho manželka, ale i dva Benyonovi muži banku. Ukáže se však, že je Benyon podvedl, a proto nenachází jiné řešení, než prchat s manželkou a s penězi před gangstery... Kriminální thriller se Stevem McQueenem a Ali MacGrawovou (známou především z Love Story z roku 1970, kde si zahrála po boku Ryana O´Neala) v hlavních rolích patří k nejlepším filmům klasika akčních žánrů Sama Peckinpaha a na přesvědčivosti mu neubral ani čas. Vedle brilantní režie na tom mají lví podíl herecké výkony obou protagonistů. Ali MacGrawová se nedlouho po natáčení tohoto filmu za McQueena provdala. (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (215)

B!shop 

všechny recenze uživatele

No, cekal jsem to sice drsnejsi, ale i tak se jedna o slusnej thriller, kterej ale neprinasi nic moc noveho. S pribyvajicima minutama se film porad zlepsoval, takze zatimco na zacatku se nic moc nedelo, McQueen se tvaril tak nejak namrdane a dej se trochu tahnul, od vyloupeni banky se to uz jen zlepsovalo az po masakralni finale s trochu prehnane cervenou krvi. I McQueen se za chvily rozehral, sem tam dokonce hodil nakou hlasku a prislo mi, ze tentokrat to neni takova ta zaporna, ale vlasne sympaticka postava, tentokrat Steve hraje proste parchanta, kterej nadava manzelce, je schopnej kohokoliv zastrelit a celkove se chova docela drsne, akorat sproste nemluvil. No a Ali k nemu skvele sedla, clovek by to do ni nerek, ale zvladla bejt taky misty docela drsna. Celkove slusne natocenej, dobre zahranej, sem tam trosku zdlouhavej, ale misty naopak sviznej, drsnej a zabavnej film a par scen fakt stoji za to videt. ()

tron 

všechny recenze uživatele

"Je to obyčajná banka.“ – "Dillingera zabili.“ – "Ale nie v banke.“ Komentár obsahuje spoilery. Sama Peckinpaha nemusím. Ale môžem (DIVOKÁ BANDA, STRAW DOGS). A ak sa k nemu do zosnulej party pridá jeden z najväčších frajerov, akých kedy Hollywood mal, úžasný narcis Steve McQueen (SEDEM STATOČNÝCH, BULLITOV PRÍPAD, MOTÝLIK, SKLENENÉ PEKLO), je to ešte o dosť lepšie. Hoci ich ÚTEK nemá najgeniálnejší scenár na svete (de facto je naozaj len o úteku pred komplicom, „zamestnávateľmi“, políciou a vzťahom), je to skvelá žranica „Nového Hollywoodu“, v ktorej je Peckinpah presne taký, akého ho milujeme a nenávidíme: vyhráža sa deťom, bije ženy, muži zabíjajú mužov a ženy milujú mužov tvrdo a reálne („Vychrápem sa so všetkými šaržami v štáte, len aby som sa z tej posratej basy dostala.“). Začína to krotko, ale už onedlho sa tempo zrýchli a nezastaví sa do záverečných titulkov, pričom skúsený režisér ťaží kilá napätia aj z triviálnych scén typu „zlodej batožín“. To najlepšie a paradoxne najneakčnejšie ale príde až na samom konci, kde Peckinpah potvrdzuje, že naturalistický rozprávač ešte nie je synonymom pre surovca a ponúka melancholický pocit nádeje. A keď niečo také dokázal ponúknuť ťažký alkoholik Peckinpah, ktorý sa tam dole v pekle snáď má tak dobre, ako dúfal, potom to so svetom ešte také zlé nie je: prašné mexické cesty, starec s dobrým srdcom a platom päťtisíc dolárov ročne a ON a ONA za volantom omlátenej kraksne. „Šťastnú cestu.“ – „Vám tiež, slečna.“ ()

Reklama

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Vězení jak z cukrkandlu a vězni jako cukráři, ale našemu Doktorovi se sladký život ve státním zařízení už poněkud zajídá a chtěl by ven, když to nejde úřední cestou, musí se posnažit manželka a voalá... povede se. Na oplátku, že se McCoy nemusí hlásit na úřadu práce, musí vzít lukrativní zakázku i s úvazkem packalů zadavatele, takže je nasnadě, že se něco zvrtne a Útěk může začít... Zprvu všechno svědčilo pro úvahy typu - ani u Sama není vždycky posvícení - ale nakonec atmosféra silně vtáhne i přes mírné zklamání, že se široko daleko nevyskytuje žádný Mexikánec a taky mně vrtalo hlavou, jestli je Doc tak naivní (což takhle nějaký ten převlek?) nebo takový frajer - samozřejmě nevyspojleruju, která možnost se ukáže být tou správnou. Kdo rád Samův styl a americké koráby silnic, ať si drží texaský klobouk, v kolotočových otočkách je jich k vidění 100 + 1, a jak jinak, než že i tady jsou všechny ženský buď vypruzený nebo pitomý nebo škaredý nebo čubky - nebo vypruzený pitomý škaredý čubky, takže občasný profackování nemůže pohoršit ani Výbor pro prevenci domácího násilí... Zvláštní pozornost, hraničící s poctou, je věnována všemožným hejblatům a páčkám i zvukům, které při chodu vydávají, taktéž slušné hudbě a samozřejmě jedinečnému peckinpahovskému umírání na střelná zranění... Jinak mě film odradil od občasných myšlenek praštit s prací - to nepohodlí útěku za ty peníze snad ani nestojí ;-) ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Další z řady svižných, zábavných a poměrně surových kriminálek, kterými jsou 70.léta pověstné. Sam Peckinpah opět předvedl kus brilantní filmařiny a příběh o manželském páru prchajícím s pěkným balíkem peněz vystřihl tak nonšalantně, jak by to dnes už nikdo nedokázal. Kromě pronásledování a přestřelek vévodí filmu právě vztah McQueena a MacGraw, mezi kterými to krásně jiskří a akční scény v jejich podání mají své specifické kouzlo. Výborná závěrečná přestřelka a řada povedených dějových odboček, jako je sledování ukradených peněz ve vlaku, udělalo z této kriminálky jedinečnou podívanou, na kterou se dobře dívá i v dnešní době. 80% ()

lupuscanis 

všechny recenze uživatele

SAM PECKINPAH, THE GETAWAY (1972) ________ Sam, filmový vagabund, nefalšovaný potomek indiánských předků, milovník chilli, zaprášených cest, proudem tekoucí krve a propagátor kulometu v rukou mexických desperádů, měl k ženám vždy poněkud rozporuplný vztah. Avšak zvěstem o tom, že je nenáviděl, že s nimi zacházel 'jako s dobytkem', těm se mi věřit nechce. Chtělo by to méně předsudků, prah bolestivosti vůči na ladnou líc otisklé mužské dlani, pochopitelně, raději posuňte kamsi mimo běžný 'normál'. ____ Peckinpahovy ženy jsou vášnivé, žádoucí i vyžadující, zrádkyně nebo věrné feny, ale snad pokaždé silné, až pevné, připravenější přijímat, co život dává a bere, a zejména to druhé. V sedmdesátkové peckinpahovské klasice The Getaway se v prvním plánu objevuje jedna úlisná děvka, co jakmile zjistí, že do té doby užitečný manžílek to má spočtené, zareaguje na nabitý kolt padoucha bezostyšným 'zvlhnutím' ; nelze ji tak ani politovat ve chvíli, kdy ji tvrďák McQueen prostě a jednoduše pošle pěstí k zemi uprostřed přestřelky, aby nepřekážela. Je tu však ještě druhá, úplně jiná 'samice', Ali McGraw, shodou okolností v době natáčení budoucí Stevova žena. Peckinpah, aby se nám to nepletlo, nechá McQueena pro jistotu facku vrazit i jí, jenže co je po takové facce, která má svůj popud ve Stevově slabosti? Ali vnitřní silou převyšuje geroje i s jeho naštvanou brokovnicí, zatímco on se ztrácí ve svých pocitech z toho, že plán na jeho propuštění z vězení se neobešel bez jisté podoby 'nevěry' jeho milované. V tom, jak jde v této situaci Ali nekompromisně za svým, což zrovna tady znamená za láskou, jí ani Steve nemůže konkurovat... ()

Galerie (91)

Zajímavosti (25)

  • Ali MacGraw před natáčením neuměla řídit a nikdy v ruce nedržela střelnou zbraň. Prošla výcvikem a zatímco řízení si zamilovala, tak zbraním na chuť nepřišla. (DaViD´82)
  • Na jeho jméno je i ve filmu narážka, když jedna z rádiových stanic nese název WHIL. (DaViD´82)

Související novinky

Wheatley láká známá jména

Wheatley láká známá jména

26.10.2014

Několik let si svými malými britskými filmy hledal diváky ve festivalových kruzích a dělal jméno mezi kritiky, mimo tuto ale režiséra Bena Wheatleyho málokdo znal. Ovšen zdá se, že jeho vyhraněný… (více)

Reklama

Reklama