poster

Výplata

  • USA

    Paycheck

  • Slovensko

    Výplata

  • Nový Zéland

    Paycheck

Sci-Fi / Thriller / Akční / Mysteriózní

USA / Kanada, 2003, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • strougy
    **

    Klasický schéma drsňák společně s na patřičných místech velmi vyvinutou krásnou slečnou zničí zločinnou korporaci, co chtěla zničit svět mám docela rád, ovšem hlavní hrdina musí mít pořádný charisma, svaly a pověst ve stylu "kdyby potkal boha, zkopal by ho do kuličky" či nějak tak, prostě takovou, před kterou se záporáci klepou už od začátku. Rozhodně to nemůže být hrdina jakýho ve Výplatě představuje Ben Affleck, o kterým se vždycky prohlásí "je to pouhý inženýr, žádný superagent" a on vzápětí na motorce zlikviduje vražedný komando, aniž by se zapotil a zdatně mu v tom sekunduje nesympatická slečna v podání Umy Thurman, který to vůbec nesluší a která má sice být obyčejná bioložka, ale zlý hochy likviduje levou zadní. Navíc akční scény za nic nestojí, časy, kdy Woo točil geniální věci jako oba Lepší zítřky či Hard Boiled jsou bohužel nejspíš nenávratně pryč, takže vlastně není důvod, proč s Výplatou ztrácet čas.(28.7.2008)

  • kOCOUR
    ****

    Tvorba Johna Woo se vždycky nesla ve znamení ohlušujících výbuchů, ultrazpomalených záběrů na kráčející hrdiny a zálibě (přímo fetiši) v ručních zbraních, zabíraných ještě zpomaleněji. K tomu všemu dostal Woo ve Výplatě vrchovatě prostoru a jako bonus všechen svůj rukopis narouboval na zajímavý příběh. Jeho jednotlivé detaily sice není radno zkoumat z příliš velké blízkosti (hrozí řada fatálních otázek), ale jako poslepovaný a vratký celek na rychlé zhlédnutí funguje perfektně. Woo se vyžívá ve svých tradičních explozivních trademarcích, k tomu přidává samoúčelnou, ale nápaditou automobilovou honičku ze staré školy, ultrarychlé kamerové nájezdy, bullet-time, spoustu hi-tech hračiček a malých roztomilých nápadů a k tomu nechá hrát téměř geniálního Powella. Místy jsem této kombinaci přišel minimálně velice na chuť. Jistě si pár lidí bude stěžovat na určité až televizní momenty, ale Woo takhle dřív prostě točil, ten styl mu sedí a neviděl bych to tudíž jako obrovský zádrhel. Co bych jako zádrhel viděl, je prkenná, přehrávající a špatně nalíčená Uma Thurman, po Kill Bill neúprosně zaškatulkovaná spolu se svým pohledem do žluté teplákové soupravy, odkud ji už jen tak něco nevytáhne. Na druhou stranu, jestli mi připadal Ben Affleck nemotorný a prkenný v Daredevilovi, o to větší mám radost z jeho role ve Výplatě. Vládne slušnou fyzičkou, s tyčí mu to solidně odsýpá a občas předvede i nějakou vypečenější akční lahůdku. A to nemluvím o tom, že herecky dospěl od všech svých filmů minimálně o třídu. Podtrženo a sečteno, forma občas hodně přebíjí obsah, ale jinak jde o slušné řemeslo a film, za který se John Woo rozhodně nemusí stydět.(16.2.2004)

  • D.Moore
    **

    Philip Kindred nám zase rotuje v hrobě a bohužel za to může můj milovaný Joh Woo. Z celého filmu mi utkvěly v paměti dvě scény - zručně natočená honička motocyklu a automobilů, která je doopravdy akční a "wooovská", ačkoliv ne zrovna originální a dvakrát nápaditá (projíždění kontejnery a rourami ovšem potěšilo) a závěrečné zúčtování ve "skleníku". Jinak nuda, nuda, šeď, šeď... Next s Nicolasem Cagem bylo lepši, ačkoliv ne o moc.(24.1.2010)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Ztratit tři roky života? - Ne, zhodnotit je!" Paměť se mi díky přeplněnému harddisku průběžně vymazává, takže si nejsem jistý takřka ničím a Michaelovu zmatení rozumím. Ten sice na nabízenou práci kývl, ruku podal a možná i smlouvu podepsal, ale cosi ho donutilo porušit firemní směrnice, poslat si pár vzkazů z budoucnosti a vzít nohy na ramena. Já se přitom docela dobře pobavil, i když si náhoda občas musela podat ruku se štěstím a pronásledovatelé museli prokázat ve správnou chvíli jistou dávku demence, aby nám to celé do sebe pěkně zapadlo.(16.4.2016)

  • Niktorius
    **

    Jedním slovem ubohost, šesti slovy doklad o skomírajícím talentu Johna Woo. Bílé holubice sice ve filmu uvidíme, ale impozantní "balet s pistolemi", jenž zdobí mistrova nejlepší díla supluje jen řádka choreograficky podařených, ovšem režijně a technicky nijak ohromujících a vcelku všedních akčních scén. Přitom nezapomínejme, že jde o adaptaci Dicka a né další krvavé melodrama o přátelství dvou mužů, tudíž bysme snad měli chtít vydařený scénář, namísto té na hlavu postavené slátaniny, hyzděné nepřehlédnutelnými logickými dírami a otavnou milostnou liníí (k tomu si prosím připočtěte uslzenou a přeafektovanou Umu Thurman, hrůzností svého výkonu trumfující i prkenného Affleka, který se filmem protlouká vybaven nesmazatelným úsměvem a třemi grimasami)... Prostě po všech stránkách ještě lacinější snímek, než pozdější NeXt. Pohled na výplatní pásku asi Woovi moc radosti neudělá...(21.7.2008)

  • - Spoiler: Když při útěku Michael Jennings (Ben Affleck) na parkovišti zkouší klíčkem BMW dálkově otevřít okolní automobily, aby nakonec zjistil, že to není klíč od automobilu. Ve skutečnosti drží opravdu klíč od vozu BMW. Přesto by si mačkáním emblému automobilky na klíči vůbec nepomohl - tímto tlačítkem se BMW zamyká a zamčené vozidlo tak na něj nijak nereaguje. (Pyron)

  • - Michaela Jenningse měl hrát původně Matt Damon, ale nakonec byl odmítnut, protože tato role je velmi podobná roli, kterou hrál v The Bourne Identity. (Chatterer)

  • - Debut v celovečerním filmu pro Michaela C. Halla. (Chatterer)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace