• Radek99
    *****

    Hutné a přece pozvolně koncipované konverzační drama dobře ukazuje, jakým je Robert Redford důkladným režisérem. Pomalé tempo a vhodně zvolená stopáž mu slouží k skutečně brilantnímu vykreslení charakterů a motivací jednotlivých postav. Jeho retro film má v sobě dokonce coby přidanou hodnotu zakonzervovaného něco z ducha dané doby, což je u podobně laděných snímků zřejmě nejobtížnější věc. Redford klade důraz především na morální rozměr celého příběhu, zkoumání etiky zúčastněných osob, především ale etiky lidí stojících za NBC, přeneseně tedy stojí na paškále fenomén televize a míry manipulace s divákem. Ke zvýšení emotivního účinku navíc přibývá ještě podprahové manipulování s generováním tzv. amerického snu, což je velmi silný demýtizační prvek a zapadá do fáze odstartované Tichou dohodou Elii Kazana. Celý koncept je okázale symbolický - příběh se odehrává v 50. letech minulého století, tedy v době nástupu televize, kdy byla logicky televize coby nové médium brána apriori jako seriozní zdroj informací a zábavy, mechanismy reklamy nebyly ještě příliš regulovány, neboť nebyly považovány za primárně nebezpečné, a nové médium se teprve etablovalo ve společnosti. A právě na zřejmě první velké cause odkrývající manipulaci s divákem je vidět celý obludný koncept manipulování krystalicky nejčistěji, bez zbytečných nánosů dalších a dalších podstatu zakrývajících kontextů...(3.6.2011)

  • Kaka
    ***

    Zajímavě zpracovaná konverzačka, která přesně charakterizuje tvůrčí styl Roberta Redforda. Pomalé tempo, důkladně vykreslené charaktery a hutná, přesto však přehledná zápletka. Bohužel tempo bylo pro tentokrát pomalejší než by bylo zapotřebí a tak má člověk občas tendenci pomalounku polehounku sahat po ovládání od televize a přetočit některé méně divácky atraktivní sekvence. I tak je však nutné sdělit, že Redford ani jednou nešlápne vyloženě vedle, konec má šmrnc a pointu a to je přece to hlavní.(4.4.2008)

  • B!shop
    ****

    No rozjezd je paradni. Na cloveka dejchne ta atmosfera padesatejch let, film chytne slusny tempo a rozjede se typicka vedomostni soutez, kde se postupne odkrejva, ze to asi nebude uplne podle pravidel. Jenze nekdy po 45 minutach tohle skonci, zvedavej pravnik do toho zacne stourat, vyzvidat, hledat dukazy a film se pres hodinu furt toci v kruhu, nic moc se vlastne nedeje a zachranujou to pak jen paradni herci. Zaverecnej soud je sice fajn, ale nejak extra vygradovanej neni, i kdyz ne uplne happy endovej konec potesi. Navic to je podle skutecnejch udalosti. Nicmene herci skutecne delaj hodne, maj dobre napsany postavy a krome paradniho Turturra s Fiennesem bych jeste zminil sympatickou rolicku Scorseseho. Nicmene Scofieldovo nominaci moc nechapu. Takze celkove zajimavy, dobre natoceny a dobre zahrany drama, ktery je ale zbytecne dlouhy a v prostredni casti ne zas tak zazivny.(9.7.2009)

  • TheRoller
    ****

    "Everybody's making money..." Pravidlo č. 1.: Zatĺkať, zatĺkať, zatĺkať! Pravidlo č. 2.: Keď to praskne, zatĺkať ešte viac... Paradoxne, nedávno som sledoval jednu Quiz Show, v ktorej padla otázka: "Menujte herca, ktorý je zároveň režisérom." Odpovede, až na Eastwoodíka, si nepamätám. Viem však, že v tabuľke nebol Robert Redford. A veruže, mal byť! Skvelo nadhodené tempo, nadpriemerne rozpracovaná a prehľadne zobrazená hierarchia televíznej spoločnosti (pripomínalo Haileyho "Reportéra"). Za perfektnou réžiou vôbec nezaostávalo obsadenie, kde popri skvelo zvládnutej úlohe Turturra "pozornosť za každú cenu", žiari najmä brilantný Fiennes, ktorý si zaslúžil minimálne nominejšn. Ostatní, na čele s Morrowom, taktiež držia krok. Veľmi pekne spracovaná myšlienka toho, že aj keď máte eso v rukáve, vždy sa nájde niekto, kto má dve a že spravodlivosť nikdy neporazí moc a peniaze. Dick (vhodné meno...) o tom očividne nevedel a namiesto veľkého triumfu v podobe odhalenia "veľkých rýb" a ochranu "kamaráta", sa mu podaril presný opak. Najlepšie na tom je, že tak to skutočne chodí. Bolo to tak v 50. rokoch, je to tak teraz a bude to tak navždy. Vďaka pán Redford, ďalší dôkaz, že rok 1994 bol naozaj rok nás, Gigantov!(28.6.2013)

  • jojinecko
    ***

    3,5*/5...Tento film je jedinečný svojou zápletkou a filozofickým backroundom. Máme tendenciu veriť všetkému, čo je v TV a brať to ako samozrejmosť. Pritom sme dennodenne masírovaný množstvom dezinformácií, v podstate manipulovaný a ľahko ovplyvniteľný. Tento film má všetky predpoklady na to byť perfektným...režisérom a producentom je detailista a pedant Redford, námet zaujímavý a nadčasový, herci vynikajúci bez výnimky...Ale predsa sa nepodarilo udržať moju pozornosť a úplné "zanietenie". Predpokladám, že to bolo slabou dynamikou, občasným motaním sa v kruhu, dĺžkou...Skrátka myšlienka a posolstvo u mňa jednozančne vyhrali nad diváckym zaujatím... O tom, že Quiz Show je filmom hodnotným ale diskutovať netreba, to je jasné.(20.11.2009)

  • - V roce 2008 přiznal Charles Van Doren, že ve filmu je mnoho pravdy z doby, ve které byl uveden. Zároveň však tvrdil, že měl přítelkyni, o které se ve snímku nezmínil. (Terva)

  • - Paul Attanasio získal cenu BAFTA za nejlepší adaptovaný scénář. (Terva)

  • - Snímek byl natočen podle memoáru Richarda Goodwina "Remembering Amerika", který se zakládá na kvízovém skandálu z roku 1950 okolo hlavního soutěžícího Charlese Van Dorena. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace