Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tom, Soap, Eddy a Bacon jsou obyčejní mladíci z Londýna, kteří přemýšlí, jak bez práce přijít k velkým penězům. Využijí proto toho, že jeden z nich je geniální karetní hráč a tak dají dohromady pracně naspořených 100 000 liber a vyrazí do Harryho tajné herny. Výsledek je ale zdrcující - dluží Harrymu něco přes půl milionu, který musí do týdne vrátit, pokud se nechtějí setkat s Harryho „vymahači“. Co teď? Rozhodnou se proto okrást své sousedy, kteří se chystají uloupit marihuanu jistým pěstitelům. To vypadá slibně! Netuší však, že prodat ji nebude žádná legrace a londýnské podsvětí je malé. Zaplatit dluh tedy asi nebude žádný med. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (871)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Jedného dňa som si tak povedal, že by mohlo byť fajn pozrieť si niečo s rannej tvorby Ritchieho. A rovnako fajn dopadol aj film. Guy Richtie už tu predvádza a silno otlačí svoj rukopis a hlavne štýl. Vynikajúci casting, hudba, super koncovka a Statham, ale toto ma až tak nestrhlo ako jeho neskoršie filmy. 70% - 3* ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Vyčínanie štyroch vypečených gangsterských skupín v originálnom scenáristickom a režijnom pojatí, ktoré odštartovalo vlnu nového subžánru. Trochu previnilo dávam iba štyri hviezdy filmu, ktorý má neotrasiteľné miesto v zlatom fonde gangsteriek. Vidieť ho v roku 1998, pred Snatchom, ktorý je naozaj ešte viacej vypiplaný, plný počet by bol jasný. ()

Reklama

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Nádherně zamotaný a hezky vymyšlený. Ze začátku sice keců plno, trochu nuda (bylo moc pasáží bez hudby), ale o to zajímavější konec. Pro mě je minus asi ve 2 místech, kdy se podle mě někdo zachová hloupě. Ale přistupoval jsem k tomu jako k obyčejnému filmu, bez očekáváním takže postupně narůstal můj dobrý dojem. # příběh 8 | hudba 6 | humor 5 | akce 3 | napětí 4 | pustil bych si znovu 7 ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Existuje cirka deset způsobů, kterak převést účinně na plátno dialog dvou lidí. Osvědčenou a dnes malinko opotřebovanou formuli (i) záběr / protizáběr lze šikovně obohatit (ii) o prostřihy na postavy z profilu (Kawasakiho růže), popř. se nabízí (iii) oživit fádní konverzační scénu rotací kamery v rozmezí šedesáti stupňů mezi tvářemi obou hovořících (Vicky Cristina Barcelona), přičemž ona rafinovanost spočívá v tom, že se tím vyhneme střihu. Kromě toho můžeme (iv) kamerou kroužiti kolem do hovoru zabraných hrdinů (TDK), což patrně shledáme za progresivnější postup než (v) rozestavět postavy u stolu a zabírat jen z jedné strany. Zmiňovaný pátý postup vyobcovává diváka mimo dění a navrací kinematografii k malířství, k jedné dominantní perspektivě, zatímco čtvrtý postup je symetričtější, vzdušnější, filmu vlastnější a více pozornější k divákovi, protože jej umísťuje všude po scéně. Co tu máme dále? Andreje Tarkovského, který kladl (vi) postavy při rozhovorech do jednoho záběru, obličeji nasměrovanými od sebe, jak to známe z Andreje Rubleva a Stalkera, zalaškoval si s tím i Spielberg při objetí Cruise a S. Morton v Minority Report. Připomeňme, že tím Tarkovskij nemínil trapně podtrhávat komunikační bariéry; šlo mu o osobité výrazové prostředky, které mu byly nástrojem poznání reality a osvojením světa, protože pouze tehdy, má-li režisér svůj vlastní pohled na věci, stává se z něj filosof a umělec a z filmu umělecké dílo. Za další možno při dialogu (vii) natěsnat celičký herecký ansámbl k sobě do jednoho záběru, (viii) užít splitscreenu (a vtipně zrušit polyekranovou iluzi tím, že se vzdálené postavy při meziměstském telefonním hovoru vzdor dělící čáře začnou mlátit po hlavě jako v Haunted World of El Superbeasto), anebo (ix) provést syntézu výše uvedeného ve filmech řízených pravidly intermediality, která je založena na vzájemných kolizích, průnicích a transformacích mediálních forem (nikoliv na jejich bezproblémovém soužití, jako je tomu v případě multimediality). Ritchie rozšířil už tak bohatou abecedu dialogu pastišem sovětské filmové avantgardy o další zbrusu novou fintu: (x) při dialogu se drží formule záběr / protizáběr, ale jednu postavu bere často v detailu zblízka a druhou zdálky, parafrázujíc tím heroizující podhled a k němu opoziční nadhled, poněvadž postava blíže se zdá být autoritativnější, naproti tomu postava v dálce subtilnější a co nevidět bez života. ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

"I am lovin it!" Ritchieho svet, ktorý som si zamiloval po prvých minútach a hltal som každý gag, každú postavičku, každú scénku. Úmorné čakanie na director's cut verziu sa oplatilo a neviem si predstaviť, že by bol film čoby len o sekundu kratší. 100% a ani o penny menej, jednoducho top klasa. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (38)

  • Guy Ritchie získal za scénář k filmu cenu Edgar, kterou uděluje organizace Mystery Writers of America. (Terva)
  • Podľa strihača Nivena Howieho bola scéna s chlapcami, ktorí opití oslavovali lúpež, pôvodne kratšia. Keď ju testovacie publikum označilo za svoju obľúbenú scénu, predĺžili ju. (Arsenal83)

Související novinky

Guy Ritchie chystá comeback

Guy Ritchie chystá comeback

16.05.2007

Pro producenta vykročení neobvyklým směrem, pro režiséra naopak návrat ke klasice. To je RocknRolla, nový film Guye Ritchieho. Režisér kultovních britských gangsterek Sbal prachy a vypadni a Podfu(c… (více)

Reklama

Reklama