poster

Sbal prachy a vypadni

  • Velká Británie

    Lock, Stock and Two Smoking Barrels

  • Slovensko

    Zbaľ prachy a vypadni!

Krimi / Thriller / Komedie

Velká Británie, 1998, 107 min (Director's cut: 120 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Le_Chuck
    *****

    "I am lovin it!" Ritchieho svet, ktorý som si zamiloval po prvých minútach a hltal som každý gag, každú postavičku, každú scénku. Úmorné čakanie na director's cut verziu sa oplatilo a neviem si predstaviť, že by bol film čoby len o sekundu kratší. 100% a ani o penny menej, jednoducho top klasa.(9.3.2007)

  • Falko
    ****

    Cakal som, ze Jason Statham tu predvedie nejake akcne umenie, ale tento film bol jeho debut, takze kde nic, tam nic, ale to nevadi, pretoze scenar je tak prekombinovany, humorny, ze som sa proste musel smiat cely film a na zaverecnej scene na moste este viac. Tento film sa moze s PODFU(C)KOM (2000) pekne porovnavat, niektorim sa moze viac pacit tento film, mne sa zase viac pacil PODFU(C)K. Prekvapenim bola aj mala uloha spevaka Stinga. Kto by to povedal, ze prave tento isty reziser Guy Ritchie natocil aj prepadak s Madonnou TROSECNICI (2002) ?... 11.10.2009 ______ Jason Statham - (Bacon) +++ Jason Flemyng - (Tom) +++ Dexter Fletcher - (Soap) +++ Nick Moran - (Eddie) +++ Steve Mackintosh - (Winston) +++ Nicolas Rowe - (J) +++ Nick Marcq - (Charles) +++ Charles Forbes - (Willie) +++ Vinnie Jones - (Velký Chris) +++ Peter McNicholl - (Malý Chris) +++ Stephen Marcus - (Grék Nick) +++ Sting - (JD) +++ Hudba: David A. Hughes, John Murphy +++(11.10.2009)

  • Shadwell
    *****

    Existuje cirka deset způsobů, kterak převést účinně na plátno dialog dvou lidí. Osvědčenou a dnes malinko opotřebovanou formuli (i) záběr / protizáběr lze šikovně obohatit (ii) o prostřihy na postavy z profilu (Kawasakiho růže), popř. se nabízí (iii) oživit fádní konverzační scénu rotací kamery v rozmezí šedesáti stupňů mezi tvářemi obou hovořících (Vicky Cristina Barcelona), přičemž ona rafinovanost spočívá v tom, že se tím vyhneme střihu. Kromě toho můžeme (iv) kamerou kroužiti kolem do hovoru zabraných hrdinů (TDK), což patrně shledáme za progresivnější postup než (v) rozestavět postavy u stolu a zabírat jen z jedné strany. Zmiňovaný pátý postup vyobcovává diváka mimo dění a navrací kinematografii k malířství, k jedné dominantní perspektivě, zatímco čtvrtý postup je symetričtější, vzdušnější, filmu vlastnější a více pozornější k divákovi, protože jej umísťuje všude po scéně. Co tu máme dále? Andreje Tarkovského, který kladl (vi) postavy při rozhovorech do jednoho záběru, obličeji nasměrovanými od sebe, jak to známe z Andreje Rubleva a Stalkera, zalaškoval si s tím i Spielberg při objetí Cruise a S. Morton v Minority Report. Připomeňme, že tím Tarkovskij nemínil trapně podtrhávat komunikační bariéry; šlo mu o osobité výrazové prostředky, které mu byly nástrojem poznání reality a osvojením světa, protože pouze tehdy, má-li režisér svůj vlastní pohled na věci, stává se z něj filosof a umělec a z filmu umělecké dílo. Za další možno při dialogu (vii) natěsnat celičký herecký ansámbl k sobě do jednoho záběru, (viii) užít splitscreenu (a vtipně zrušit polyekranovou iluzi tím, že se vzdálené postavy při meziměstském telefonním hovoru vzdor dělící čáře začnou mlátit po hlavě jako v Haunted World of El Superbeasto), anebo (ix) provést syntézu výše uvedeného ve filmech řízených pravidly intermediality, která je založena na vzájemných kolizích, průnicích a transformacích mediálních forem (nikoliv na jejich bezproblémovém soužití, jako je tomu v případě multimediality). Ritchie rozšířil už tak bohatou abecedu dialogu pastišem sovětské filmové avantgardy o další zbrusu novou fintu: (x) při dialogu se drží formule záběr / protizáběr, ale jednu postavu bere často v detailu zblízka a druhou zdálky, parafrázujíc tím heroizující podhled a k němu opoziční nadhled, poněvadž postava blíže se zdá být autoritativnější, naproti tomu postava v dálce subtilnější a co nevidět bez života.(11.9.2010)

  • Jara.Cimrman.jr
    *****

    Bankovní půjčky nevyhledávám, půjčkám z nebankovního sektoru se vysmívám, malý úvěr ze stavebního spoření jsem již dávno splatil a od mafiánů si nenechám zúročit ani zapůjčení lízátka. Nicméně tento pohled na zadlužené gangstery mne hrozně bavil. Patrně za to mohou ty zhulené, opilé či pouze přirozeně pitomé figurky, které scénárista vrhnul do situací nakolik absurdních, že se tomu zkrátka nešlo nesmát, ale lístek na zájezd do londýnského podsvětí si kvůli tomu rozhodně kupovat nebudu.(3.6.2014)

  • vteco
    ****

    Podobnost tohoto filmu spolu s novějším Podfu(c)kem se nezapře a díky stejné režii se asi ani nevyhne srovnání. Když tedy dojde na nože, novější "verze" vyhrává díky větší detailnosti a svižnosti. Sbal prachy a vypadni se ale i tak může chlubit naprosto skvělým scénářem nebo výbornými postavami s charismatickými přízvuky či hláškami. Nejvíce však potěší samotný závěr, který po skvělé a vtipné jízdě dozajista odrovná každého diváka. [85%](5.11.2015)

  • - Slovo "fuck" zazní ve filmu celkem 125x. (don corleone)

  • - Komentátor fotbalového zápasu v hospodě zmíní režiséra film Ritchieho a producenta Vaughna jako hráče týmů na hřišti. (don corleone)

  • - Režisér Guy Ritchie rád pije čaj, a proto je ve snímku stejně jako v jeho dalších titulech RocknRolla (2008) a Podfu(c)k (2000) několikrát čaj zmíněn. (x_silver)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace