• farmnf
    ****

    Bylo to hezké, záhadné, ponuré. Herci si zahráli a zejména Ruda. Blatného vážná hudba také neměla chybu. Úplně jsem na původní verzi vraždy naletěl. Rozuzlení bylo velké překvápko. Ale jak tady zaznělo, ze série Kalašovek díl takový příliš náhodný a otevřený. Zajímavé jsou rozhovory jako bonus. Jandák to vyhodnotil skvěle. Je to české, proto se to lidem líbí. Kéž by si to vzali filmaři k srdci.(7.4.2013)

  • Radek99
    ***

    Jasně nejslabší kalašovka. Je až k neuvěření, že Diagnózu smrti režíroval a hlavně napsal stejný Petr Schulhoff, který dal vzniknout dnes už legendární volné sérii pochmurných černobílých detektivek s majorem Kalašem v hlavní roli. Fuč je magie a uhrančivost černobílého obrazu (přechod na barevný film atmosféře hodně ublížil), stejně jako až depresivní vyznění, o které se nyní stará už jen silně expresivní hudba. Vjem ruší také mizanscéna, dobová realita normalizovaného Československa diváckému zážitku věru nepřidá. (Místy mi skoro přišlo, že Schulhoff dostal ideologický úkol propagovat úspěchy socialistického zdravotnictví a coby úlitbu režimu cosi takového do svého krimi filmu infiltroval.) Co ovšem schází oproti předchozím dílům kalašovek nejvíce, je napětí a nepředvídatelnost, když je neustálým exponováním dotyčné postavy zhruba od poloviny filmu zjevné, kdo je vrah, musí ono udivené ,,Opravdu?" vycházející z Kalašových úst zahrát jedině takový herecký velikán, jakým byl Rudolf Hrušínský, který jediný film drží nad vodou, jinak by vyznělo skoro až směšně...(24.7.2015)

  • LiVentura
    *****

    Jedna z nejlepších kriminálek českého tvůrčího prostředí. Na tento film.žánr byli našinci opravdu mahři! A major Kalaš opravdu nikdy nezklamal. Pro neznalé se před kamerou postava tohoto úspěšného kriminalisty objevila hned šestkrát, ne pětkrát, jak je chybně uváděno a atmosféra všech filmů s tímto hrdinou byla vždy fantasticky dovedena k dokonalosti i přesto, že postava vystřídala tři herecké představitele, asi nám všem navždy utkvěla tvář i způsob chování pana Hrušínského. Lidskost a příběh odráží kvalitu českých detektivek. PS: Zlo se vždy vrací tomu, kdo jej užívá, jako bumerang.!(28.7.2008)

  • MrPierc
    ***

    Sice hodně okleštěná detektivka, ale přesto mne zaujala svou temnou atmosférou plnou unisexových postav, které jsou příznačné pro tu dobu ( vše je šedé, ženy vypadají jako muži atd....) + depresivní prostředí neutěšených prostor v nemocnici. Plné uvědomělých hlášek, ale výborná hypnotuzující hudba. Vilém Besser jako správný, ale drsný policista to je těžká váha :-)(29.1.2010)

  • Enšpígl
    ***

    Sice to nemá napínavou atmosféru svých starších bratříčků s majorem Kalašem ( v podání Rudolfa Hrušinského ), ale to příčítám hlavně tomu, že děj se odehrává v uzavřených místnostech (nemocnice, policejní služebna ) v momentě kdy se jdeme s majorem Kalašem vyvenčit ven, hned film nabírá lepší ponurovku. Měl bych výhrady k hudbě je sice dobrá, ale hraje v nevhodný moment, ne že by přímo určovala pachatele, ale hodně napovídá další vývoj. Major Kalaš (opět mluvím jen o "kalašovkách" s R. Hrušinským ) na rozdíl od předchozích dílů více mluví a debatuje se svým pomocným vyšetřovatelem což také trošku bere na napětí a atmosféře. Nicméně ve výsledku se stále jedná o kvalitní a napínavou podívanou s dobrými hereckými výkony a origoš zápletkou.(16.5.2010)

  • - Hudební motiv filmu od Pavla Blatného je stejný jako druhý ústřední hudební motiv u filmu Klec (1973), ke kterému Blatný také skládal hudbu. (LiVentura)

  • - Lokalita děje s obcemi Radyně, Hradec a Bukovinský les je smyšlená. Nákladní automobil Praga S5T je opatřen poznávací značkou smyšleného okresu Hradec se zkratkou HC. Stejná dvě písmena použili pro svůj fiktivní okres Hradiště i tvůrci seriálu Život na zámku (od r. 1995). (Martin_L)

  • - Schody nemocnice v úvodu filmu jsou schody nemocnice v Mostě. (VMa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace