• Němi
    ****

    Hrušínský naposledy jako Kalaš... Za těch deset let uplynulých od "Stop krve" se výrazně změnila podoba filmů i společnost (soudě tedy jen podle těch filmů) a sotva šlo styl udržet v podobě, jakou měly předešlé. Z depresivní detektivky se tak přešlo na běžnou krimi (na čemž má velkou zásluhu i kamera - z ponurého černobílého cinemascopu do televizní barevnosti v 4:3), což je sice škoda, režisér ale pořád své řemeslo ovládá jako málokdo a výsledek je po všech stránkách nad standardní úrovní.(1.3.2010)

  • D.Moore
    ****

    Poslední kriminálka Petra Schulhoffa přišla o oku lahodící černobílý širokoúhlý obraz, kterým se pyšnily ty předchozí, ale jinak všechno podstatné zůstalo. Zajímavý příběh, přesně úsporný výkon Rudolfa Hrušínského, hudba Ivana Blatného, hutná atmosféra. Výhrady mám jedině k představitelce Linhartovy manželky Drahomíře Hofmanové, která na mě žádný velký dojem neudělala.(25.1.2015)

  • Piškotka
    ***

    Běžel mi mráz po zádech. České detektivky mají něco do sebe, tato byla taková zaprášená a ponurá. Smutná od začátku do konce. Zejména ten boj o život u ženy, díky jejíž smrti by mohla být transplantována ledvina jejímu milenci. Řešil se zde etický problém smrti pro záchranu života druhého a pochybení zdravotnického personálu. Manželka raněného se dozvěděla o potenciální dárkyni a tuze si přála její smrt, která však pro jejího manžela nebyla kýženým vysvobozením, neboť ledvina nebyla pro jejího příjemce vhodná. Rudolf Hrušínský st. mi hodně připomínal pana Kopfrkingla.(14.4.2009)

  • Šandík
    ***

    Hrušínského herecký výkon je tradičně skvělý a také ostatní herci nehrají špatně, ale přesto film jako celek zoufale nefunguje. Nemá tah. Nejde přitom o "pomalost", ale spíš o to, že se ve filmu v zásadě nic moc neděje. Zápletka je sice vcelku dobře vymyšlená, ale celé to působí poněkud odtažitě a divák v podstatě ani nemá proč přemýšlet o tom, kdo je vrah. Částečně proto, že nám film o jednotlivých postavách prakticky nic neřekne, takže se s nimi nelze výrazněji ztotožnit. Problematicky vyznívá i určitá "ušmudlanost". Schulhoff se evidentně snažil o tísnivou atmosféru, ale prostředí nepůsobí tísnivě nýbrž sterilně. Celkový dojem: 60%(11.11.2009)

  • otík
    ***

    Poslední páté setkání s majorem Kalašem (a po čtvrté s Rudolfem Hrušínským) je už jen vyčpělým pokračováním velmi slušné série. Tentokrát Kalaš šetří přepadení mladé ženy, která byla nalezena v lese s rozbitou hlavou. Sekera je poblíž, ale kdo je pachatelem? Zároveň je v nemocnici muž, který se vyboural v náklaďáku poblíž a navíc v tentýž den. Bohužel záhada je od začátku téměř zcela průhledná, jen policie neví, jakým směrem se dát a spíše než pátrání ji k vrahovi přivede řada náhod a postupných přiznání určitých osob. Aspoň že ten závěr je celkem originální. Jinak Hrušínský hraje hodně úsporně, nemá ani co řešit a spíše odhaduje, co a jak mohlo být. Přesto detektivka svou atmosféru má a na průměr to stačí. Hudba: Pavel Blatný.(11.8.2009)

  • - Schody nemocnice v úvodu filmu jsou schody nemocnice v Mostě. (VMa)

  • - Hudební motiv filmu od Pavla Blatného je stejný jako druhý ústřední hudební motiv u filmu Klec (1973), ke kterému Blatný také skládal hudbu. (LiVentura)

  • - Lokalita děje s obcemi Radyně, Hradec a Bukovinský les je smyšlená. Nákladní automobil Praga S5T je opatřen poznávací značkou smyšleného okresu Hradec se zkratkou HC. Stejná dvě písmena použili pro svůj fiktivní okres Hradiště i tvůrci seriálu Život na zámku (od r. 1995). (Martin_L)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace