Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Amistad je jméno lodě převážející v roce 1839 otroky z Kuby do USA. Na cestě se africký kmenový náčelník Cinque postaví do čela vzpoury a zmocní se lodi. Pokračují v plavbě a doufají, že najdou cestu zpět do Afriky. Zvolí ale špatný směr a když doplují do Spojených států, jsou uvězněni jako uprchlí otroci a zdá se, že je čeká smrt za vraždu jejich věznitelů. Pak se ale jistý právník, který je přesvědčený abolicionista, rozhodne, že se jejich případu ujme. Argumentuje tím, že to jsou svobodní občané jiné země, nikoli otroci. Případ se dostane až k nejvyššímu soudu, kde John Quincy Adams přednese plamennou výzvu k jejich propuštění. (Filmbox)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (261)

castor 

všechny recenze uživatele

Prvních patnáct minut je skvostných (Janusz Kaminski opět válí), pak už jsem pociťoval nemalý sešup dolů!! O ceně lidské svobody a důstojnosti vypráví Steven Spielberg v dalším ze svých „dospělých“ filmů. Útočí však nečekaně na komfort, který dosud ctil – na divákovo pohodlí. Příběh jižanských plantážníků je totiž další vznešená upovídaná záležitost, které chybí ten správný vítr do plachet. V mistrově filmografii odškrtnuto, ale tím to končí.. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Tenhle pokus o historický přepis skutečných událostí působí docela monumentálním dojmem, ale zase tak pevné základy při bližším ohledání nemá. Některé scény jsou natočeny skutečně působivě (i díky skvělé práci s kamerou), ale většina filmu je tak nějak plochá a nevýrazná, jako by Spielberg nemohl chytit tu správnou formu a nedokázal vdechnout svému dílu kouzlo, které předtím vdechl spoustě jiných filmů. ()

Reklama

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem "akademickou nudu", ale dostal jsem strhující příběh o boji za svobodu, který je na Spielberga netypicky surový a divácky ne příliš vlídný. Film staví především na příběhu a poselství a samotné charaktery nejsou až tak detailně vykreslené a často se střídají. Rozmáchlost je na tom opravdu vidět a dvou a půl hodinové délce se opravdu nelze divit. Jednoduše velké téma si zaslouží velký film a komu nevadí klasická míra patosu typická pro americké filmy o americké historii, nemůže být zklamán. O klasický Speilbergovský blockbuster se ale určitě nejedná. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: David Franzoni .. Obhajovaný v soudní při potřebuje především silný příběh. Potřebuje ho taktéž film, pokud má u poroty (diváků) zvítězit. Amistad takový příběh má. Od skvělého scénáře, přes výborné herecké obsazení, kde září zejména Djimon Hounsou a Anthony Hopkins až po precizní režii doplněnou hudebním podkresem. Zkrátka tým kolem Steven Spielberg se opět vytáhl. Sice je snímek v oslepující záři několika dokonalých děl z této dílny lehce opomíjen, ale svou kvalitu má. Povedený a důležitý film nejen pro všemožné abolicionisty. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Režisér Steven Spielberg, nám ponúkol ďalšiu bohatú lekciu z histórie. Príbehovo tak silnú, že vďaka vizuálnej stránke a prejavu hercov nadobudnú obrázky takú emociálnu váhu čo môže len zatriasť vašou podstatou a uvedomelosťou voči samotnému ľudstvu a zmyslu jeho existencie. Vykreslenie postáv naberá, každým premietnutým príbehom z otrokárskej lode, či súdnym zápolením len viac na sile, až sa zdá že minutáž po prvej polovici už nedokáže viac ponúknuť ale je tu predsa "večný filmový otrok" Djimon Hounsou a ten svojou neodbytnou charizmou a hrdosťou, len lepšie vyrysuje postavy ktoré hrajú "bývalí prezident" Anthony Hopkins - "neoblomní právnik" Matthew McConaughey - Morgan Freeman a tým máme na čo pozerať až do samotného konca, kde to všetko čo nám príbeh vyrozpráva len uvedomele graduje. V podstate máme možnosť sledovať excelentné divadielko s prostredia, kde sa láme chlieb nad osudmi ľudí, zotročovaných vlastnou rasou, tam kde cena peňazí je vyššia než ľudský život. Strhujúci scenár napísal David Franzoni, ten sa neskôr podieľal aj na Oscarovom Gladiatorovi, kde to pisateľské nadanie aj zúročil. ║Rozpočet $36miliónovTržby USA $44,229,441Tržby Celosvetovo $60,429,441 ()

Galerie (80)

Zajímavosti (15)

  • Kameraman Janusz Kaminski sledoval cestu otrokov k slobode tým, že osvetľoval štyri scény na súde znateľne inak. Najprv volil zelené, nejasné osvetlenie a nevýraznú kameru. V záverečnej scéne odohrávajúcej sa na Najvyššom súde pritvrdil výrazným osvetlením a plynulejším pohybom kamery. (Biopler)
  • Vo filme sa objaví aj portugalská otrokárska loď Tecora. Všetci členovia posádky ale hovoria španielsky so silným mexickým prízvukom. (MikaelSVK)

Související novinky

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Piráti bez kostlivců a hlášek?

Piráti bez kostlivců a hlášek?

20.05.2008

Studio DreamWorks na to šlo chytře. V klidu počkalo, až dozní kanonáda z Černé perly a hromobití nad obrovským vírem na konci světa, a teď, když už se na kapitána Sparrowa a jeho kumpány začíná… (více)

Spielberg a Nolan – zaručená spolupráce

Spielberg a Nolan – zaručená spolupráce

25.03.2007

Není žádnou novinkou, že Steven Spielberg se už několik let intenzivně zajímá o nejnovější vědecké objevy ohledně teorie relativity a červích děr, jimiž se prý dá cestovat nejen do paralelních… (více)

Reklama

Reklama