Reklama

Reklama

L'ultimo treno della notte

  • Velká Británie Late Night Trains (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Blíži sa čas Vianoc a ľudia cestujú za svojou rodinou, aby spolu strávili štedrý deň. Na cestu sa vydávajú aj dve mladé kamarátky, ktoré pri ceste vlakom stretnú dvoch mladíkov (jeden z nich je narkoman) so staršou, promiskuitnou ženou so sexuálnou deviáciou. Dievčatá prestupujú na druhý prípoj, žiaľ nie samé. Myslíte, že im osud nadelí teplo rodinného vianočného krbu? (brutale)

(více)

Recenze (31)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Ja si skrátka nemôžem pomôcť, no mne priebeh určitých pasáží v týchto starších filmoch príde strašne primitívne stvárnený. Od správania postáv cez zábery, až po spôsob komunikácie. Strašne to na mňa pôsobí umelo ba až komicky, pričom len ťažko sa dokážem vžiť do situácie postáv, ktorým sa takpovediac ubližuje. Všetky tieto filmy zo 70 rokov mi prídu neskutočne na jedno kopyto, pričom len občas natrafím na taký, ktorý si ma dokáže plnohodnotne získať (When a Stranger Calls - 1979). Tento to samozrejme taktiež nie je, pričom tú tretiu dávam len vďaka úplnému záveru v kombinácii s "milosťou" - 55% ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Talianska odpoveď na americký úspech Cravenovho The Last House on the Left. A minimálne o dva svetelné roky lepšia. Majster Aldo Lado je síce rovnako sadistický a krutý, no násilie v jeho podaní a v kontexte s ostatným dejom nie je tak lacné a samoúčelné. Postavy sú prepracovanejšie, etické otázky (má rodič právo zabiť vraha svojho dieťaťa?) viacej na mieste a formálna stránka sofistikovanejšia. Počiatočné pomalé tempo začína zľahka naberať na obrátkach, prechádza nečakanými zvratmi a šokmi a vedie až k finále, pri ktorom sa tají dych. Bravo! ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Filmařsky lépe zvládnutý Last House on the Left. Začátek je přímo neskutečně pomalý, ale následné dění v nočním vlaku už má šanci zaujmout. To týrání zde není nijak přehnané, působí reálně, a právě proto má docela sílu. Pohled na fyzické mučení na obrazovce snesu, ale jakmile mám sledovat patnáctiminutovou psychickou tyranii, tak nastává problém. Jako opravdu si ten film znovu nepustím, nemůžu říct, že se mi líbil, ale minimálně tři hvězdy si zaslouží. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Od tohoto taliánského shocksploitation filmu jsem čekal opravdu hodně, zvláště pak když jde vždy o nějakou tu předělávku kultovního filmu (jako třeba v tomto případě zcela evidentní inspirace "Rape and Revenge" flickem "Last House on the Left", kořeny však jdou ještě hlouběji do historie až k Bergmanovskému "Jungfrukällan", a nutno říct že tato verze se celkem povedla, v některých směrech Cravenův snímek dokonce předčí v násilí a krvi však ne! Nakonec velké očekávání se nenaplnilo a já byl trochu zklamán. Dá se říct že prvních cca 50. typicky melodramatických minut bylo téměř nekonečných a o ničem, hodně se tu kecalo a připravovalo na to co přijde, docela jsem se nudil a říkal si kdy už sakra něco přijde a za chvíli to přišlo, poslední cca půl hodinka konečně naplno naplnila mé toužebně velké původní očekávání (došlo na ohavnosti, sleazy, přišlo znásilnění, dvojitá vražda, resp. jedna sebevražda se zoufalství). Atmosféra ve vlaku byla temná, děsivá, napjatá, bezútěšná a velmi klaustrofobická, pomstychtivé finále dobře vygradované a překvapivě krvavé, vzájemně prolínající se kontrasty scén (napětí ve vlaku a vánoční posezení) se také povedly, osudové a parádní (dobrá myšlenka) je i náhodné setkání dvou násilníků s rodiči z jedné ze zavražděných dívek, ale maník Bucci mě zas tolik nepřesvědčil, strach jsem z něj určitě neměl, tak jak třeba z Hesse, ten druhej zfetovanej magor, foukající stále na harmoniku, která vždy signalizovala nebezpečí, byl přeci jen o něco nebezpečnější. Nahoty tu tolik nebylo, což se docela divím, v té době v Itálii to byl naprosto běžný jev. Charakter Machi Meril, dekadentní madam z vyšší třídní společnosti (ona je vlastně plně zodpovědná za smrt obou dívek, nejen že je spolupachatelkou, ale v některých ohledech byla dokonce ještě horší než ti dva kriminálníci, protože ona silou své vůle, rozhodovala o druhých, ovlivňovala jejich myšlení a psychiku). Tohle byla parádní znepokojující role a zcela určitě se nenajde divák, který by byl nakonec spokojen s jejím koncem, ale Lado to tak prostě chtěl, on tu zcela nevybíravě atakoval lidi z vyšší společnosti, a říkal nám že právě odsud pochází největší zlo, zkaženost a lži. Největší hodnocení dát tedy nemohu, i když bych ho strašně moc rád dal, ale něco tomu prostě chybělo, každopádně jde o jeden z nejlepších a nejznámějších filmů režiséra Lada, a vůbec o jeden z jeho posledních, který od něj stojí za zmínku. Na rok '75 pořád pecka! ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se delší dobu chystal a jako příznivce explotation žánru a milovník Cravenova Last House on the Left 1972 jsem se na něj i dosti těšil. Po jeho shlédnutí jsem nebyl tak extrémně nadšen jako po shlédnutí dalších "explotation flicků" jako jsou např. Fight for Your Life 1977, Thriller En Grym film 1974"", Spit on Your Grave 1978"I" ani House on the Edge of Park 1980. Je to dobrý, chladný a krutý explotation thriller, který si jde svým předem vyšlapaným směrem a otrlého diváka nijak zvlášť nepřekvapí. Na rozdíl od ostatních filmů, zde scény násilí na obětech zabírají možná maximálně 15 minut, zatímco u výše zmíněných šíleností to byl v podstatě celý obsah filmu. Tím ale nechci násilí na dvou holčinách zlehčovat, bylo podáno naprosto extrémním způsobem, kdy temné kupé, celé do modra, jako by umělecky ještě podtrhávalo ty šílenosti a zvěrstva, která se tam odehrávaly. Atmosféra se dala krájet a Aldo jasně ukazuje, že si v brutalitě, násilí a zvrácenosti může s kolegy podat ruku ... O to více jsem byl překvapen z pomsty, která byla stejně tak brutální a násilná a trvala hodně dlouhou dobu. Fotřík to vzal opravdu z gruntu a s grázly se vůbec nemazal. Násilí a smrt se odehraje ve vlaku, pomsta v domě rodičů. Naprosto vykradený "Last house ...1972" od Cravena. Budiž... Mezi tím ovšem často docela nuda a jako by režisér neuměl vyplnit mezeru. Herecké výkony jsou standardní, nejsou nijak vyjímečné, jak jsem někde dříve četl. A stejně tak herecké podání šmejdů. Bylo sice docela obstojné, ale například s hlavním šílencem ve Fight for Your Life 1977 se vůbec nedalo srovnávat, stejně tak s "mistrem panem" Hessem z House on the Edge of Park 1980 a Last House on the Left 1972. Jednu velkou devízu však tento film má, tedy později jsem si všiml, že dvě. Za prvé je technicky a filmařsky (kamera, střih apod.) naprosto špičkově zvládnut a ostatní exploťáky 70. a počátku 80. let mu nemohou konkurovat (až na pár výjimek samozřejmě ...). Druhá věc, která mě trkla, byl rok výroby. Měl jsem za to, že se film natáčel někdy kolem roku 1980 a on je z roku 1975!! Proto když sečteme tuto "rovnici" vznikne nám špičkový explotation thriller, na svoji dobu naprosto nadčasový a neuvěřitelně odvážný. Dále se musí ocenit, že násilí zde není vyloženě samoúčelné, i když je neuvěřitelně kruté ... Proto jsem nakonec přimhouřil oči a vpálil "vrahům z rychlíku" plný počet *. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Někdo měl asi Aldu Ladovi říct, že chce-li přesvědčivě ztvárnit (převážně) psychický teror, měl by být schopen alespoň trochu přesvědčivého vedení herců... ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Zatímco se společnost baví u štědrovečerní večeře o násilí, ty, které jsou očekávány, mu jsou podrobeny. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o variaci na Bergmanův Pramen panny, který však Bergman nevymyslel, nýbrž sám vyšel z předlohy Ully Isakssonové a ta se inspirovala ve středověké legendě. Jenže jak v Pramenu panny, tak i v The Last House on the Left jsou viníci krutě ztrestáni starozákonním oko za oko, zub za zub. V Ladově psychothrilleru však není zcela jisté, že hlavní strůjce za vše zaplatí. Zlo se totiž dokáže lstivě maskovat, a tak mnohdy unikne spravedlnosti. Zajímavou vedlejší linií je příběh postaršího muže, který se náhodně zúčastní násilných orgií. Spořádaný manžel od rodiny odhalí svoji temnou stranu, byť svědomí ho přeci nakonec tlačí. Působivé jsou sexuální scény s prostřihy na koleje a jedoucí vlak, stejně jako harmonika připomínající Tenkrát na západě. První třetina filmu vypadá jako reklama na cigarety - hulilo se prostě všude... ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Hororový subžánr exploitation je asi vůbec ta nejkrutější a nejsurovější odnož hororu. Bezbranné oběti jsou vydány napospas sadistickým násilníkům bez jakýchkoli skrupulí. Většinou jsou to ty nejhorší odpady, ale i mezi těmito dílky se sem tam najde kvalitnější snímek jako například právě napínavý a brutální Night Train Murders, který nemilosrdně útočí na divákovy nejnižší pudy ve zručné režii Aldo Lada, s dobrými hereckými výkony a hudbou Ennia Morriconeho s ústředním motivem na foukací harmoniku. Podotýkám, že LAST HOUSE ON THE LEFT jsem neviděl, takže s ničím nesrovnávám. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Že sa jedná o totálnu vykrádačku Bergmanovho Jungfrukällan (1960) mi zas tak moc nevadilo. Problém je v tom, že Aldo Lado nedokázal do známeho príbehu vložiť niečo osobité, čo by ho v konečnom dôsledku ozvláštnilo a oživilo (vlak neberiem ako zmenu). Vianočné pozadie sviatkov, počas ktorých dvojica mladých dievčat (Margaret a Lisa) cestuje vlakom do Talianska za príbuznými, malo za účel asi iba zvýraznenie kontrastu medzi príjemnými a desivými momentkami krátkeho osudu cestovateliek. Stiesnený manévrovací priestor vlaku a jeho kupé si vyžiadal svoju daň hlavne na samotnom záujme o film. Jednotvárne, mdlé a nezáživné spracovanie, ktoré sa v žiadnom prípade nemôže rovnať Cravenovej verzii The Last House on the Left (1972) aj keď na ňu hlavne z reklamných dôvodov upozorňuje. Jedná sa o vyslovene nudnú participáciu! L'ultimo treno della notte by som radšej nezrovnával moc s inými žánrovými kolegami (okrem teda s príbehovými modifikáciami). Nie je totiž moc čo porovnávať. ### L'ultimo treno della notte sa prekvapujúco dostalo vo Veľkej Británii aj na zoznam tzv. Video nasties a to potom, ako mu bol v roku 1976 odmietnutý oficiálny certifikát BBFC pre kino release. Uncut verzia filmu sa v UK dočkala vydania až v roku 2008 pod názvom “Night Train Murders“ (Rated:18). (Videná táto Uncut verzia). ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Další kousek z Video Nasty.Konečně jsem se k němu dokopal.Klady:Hudba-Morricone,působivé scény teroru ve vlaku,když už se to konečně rozjede tak hodně hutná atmosféra,Parádní kamera a nesmím zapomenout na finální pomstu.Mínusy filmu-pomalejší rozjezd,hodně hluchých(nudných) pasáží,nevýrazní herci-hlavně od záporáků jsem čekal lepší výkony(jak uvádí Flipnic ve svým komentu-na Hesse to rozhodně nemá).Každopádně hodně solidní exploiťák.Slabší 4 hvězdy.Stejně jako Last House on the Left.Kde po herecké stránce je rozhodně lepší Last House on the Left(Hess) ale líp zvládnutá kamera je v tomto kousku. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Asi si netreba nahovárať, že nejde o trash s množstvom wtf scén, ale pokiaľ máte slabosť pre filmy odohrávajúce sa z polovice vo vlakoch, tak ide bezpodmienečne o nutnosť. Ani nevadí, že posolstvo/á sú nám cpané do hlavy prostredníctvom filozofických rečí pri večeri nóbl skupinky. A to najmä preto, že paralelný a zároveň asociatívny strih je perfektný a film je aj skvele vypointovaný, respektíve keď si uvedomíte, kto ostane nažive a čo z toho vyplýva. Na gore zábery zabudnite, o nich tento triler nie je. ()

Hunter2222 

všechny recenze uživatele

Táto talianska verzia teraz už kultového Rape and Revange exploitation Last House on the Left, The (1972) / (2009), rozhodne nedosahuje jeho kvalitu. Zo začiatku extrémne pomalé, nudné, samé vykecávačky. Potom keď už príde na samotné násilie a znásilňovanie tak sa to pozerať dá. Ale stále mi to nepripadá tak šokujúce a hrozné ako v LHotL. Veľmi sa mi vo filme páčila atmosféra nočného vlaku. To bola fakt pecka, v noci vlakom už nikam nepôjdem. Film sa aj ku koncu prekvapivo drží svojej predlohy, takže asi viete čo bude nasledovať. Mohlo to byť natočené o 10 minút kratšie, bez začiatku a hneď by to bolo lepšie. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Bergmanov PRAMEŇ PANNY ako prvý imitoval Wes Craven s THE LAST HOUSE ON THE LEFT a tri roky po ňom prichádza taliansko-britská imitácia jeho spracovania od Alda Lada - NIGHT TRAIN MURDERS. Lado dokazuje, že aj takýto akoby remake je schopný vyrovnať sa, aj prevýšiť svoju predlohu, vagón vlaku vypĺňa skvelým scenárom rovnako ako cestujúcimi a prioritná scéna filmu - veľká sodoma v malom kupé - je majstrovská. Zlatý fond Exploitation žánru po boku THRILLER EN GRYM FILM, HILLS HAVE EYES + THE LAST HOUSE..., DELIVERANCE, THE FUN HOUSE (LAST HOUSE ON DEAD END STREET), SHIVERS... . Napriek všetkej podobnosti oproti Cravenovi neposkytuje žiadne odľahčenia, k záverečnej pomste vedú čisto surové, neprikrášlené, atmosférické koľajnice. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

V tomto prípade nejde o bezhlavý násilnícky exploitation. Príbeh je viacvrstvový a hlavne dobre napísaný. Scény vo vlaku sú pekne zvrátené a zvrhlé, takže na svoje si príde aj divák labužník, ale nieje ich tu až toľko, aby odradili toho obyčajného. Dá sa povedať, že ide o jednu malú klasiku. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

„L'ultimo treno della notte“ patří mezi italské filmy, které nejsou přímo žánru giallo. Je to moc dobře, protože se zde ukazuje, že Italové se uměli podívat na horor i trochu jinak, z toho silně realistického, až naturalistického pohledu, který v tomhle případě kazí pouze ta jedna zásadní skutečnost – „L'ultimo treno della notte“ je na svou dobu jednoduše neoriginální snímek. Poselství je pořád silné, ale je škoda, že film nepřišel tak o čtyři roky dříve. ()

rykardo 

všechny recenze uživatele

V podstate uplne souhlasim s Pomem a Paldinim a vubec nesouhlasim s Cabalem..., tenhle italskej rip off LAST HOUSE ON THE LEFT je po celkove strance preci jenom povedenejsi a vyspelejsi nez zminena klasika, i kdyz osobne mam asi radsi tu min povedenou klasiku..., kazdopadne Aldo Lado umi.... ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

☠ Video Nasties, The Complete 72 Banned Titles List 12/72 ☠ Zo začiatku sa to síce rozbieha pomaličky ako Slovenské vlaky, ani Morriconeho hudba nie je kvalitatívne extra výrazná, ale po tom ako v kupé zhasne svetlo sa začnú diať veľmi nepekné veci. Night Train Murders ma nesmierne prekvapil, je to taká staršia verzia FUNNY GAMES, a tým pádom, v tomto prípade podpisujem združenie za ktorým stojí video nasties. Tento film šokuje aj po tých mnohých desiatkach rokov, v kine v sedemdesiatom piatom by som pravdepodobne skolaboval. Vynikajúci rape and revenge zachytáva dvoch grázlov (jeden závislí na heroíne), ktorí nastúpia na náhodný vlak, tam obťažujú cestujúcich, až natrafia na jednu psychopatickú nymfomanku. Spolu sa traja rozhodnú sexuálne terorizovať počas nočnej jazdy, dve 16-17 ročné dievčatá. Snímka zachytáva, neskutočne realistické ponižovanie, toľko krvi síce netečie ale psychickej ujmy je tu habadej a o to viac to diváka zabolí. Aldo Lado je režisér od ktorého som veľa nevidel, ale aj to málo nebolo nič extra, takže ma to prekvapilo ešte viac. Psycho film s Talianskou kamerou je parádny. Ešte teraz po pozretí to predýchavam... ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Tak fakt, uz to spomina POMO, dalej aj Karel Chrocht /odborne Karlos80/ a aj J*A*S*M - ono je to odpoved talianskeho rezisera Aldo Lada na The Last House on the Left. No a musim zdoraznit, ze Lado r to rezisersky zvladol bravurne, pre mna este lepsie ako spominany projekt. Trochu trpezlivosti treba na zaciatok - prvych 45 -50 minut sa toho deje len minimum, miestami dokonca az vladli vatovo plane plky! Potom to uz ale jede - pacilo sa mi, ze vrah vrazdi vo vlaku, ktorym ludia cestuju na Vianoce. No a tie vrazdy su premakane, sam som si hovoril, co by som asi robil, keby som tam bol ja ako cestujuci. Atmosfera hustne uz od prvych zaberov, bola pekne klaustrofobicka a neskutocne hustnuca. Take maju byt horory, konecne som sa kvalitne bal. Herci ako Flavio Bucci /Delnicka Trida jde do Raje, Suspiria/, Dzanfranko de Grassi /Fango Bollente/ no a slusny Enrique Maria Salerno /Ptak s kristalovym Perim, Zahadny Kontraband/. A tusim, ze reziser Lado sam tvrdil - a vo filme to aj zobrazil - ze najvacsie zlo, falosnost a lzi pochadzaju z vyssich spolocenskych vrstiev. Kazdopadne odporucam, axte hororovy funda, toto je povinna hororova jazda : 80 % ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Takto spackať triler v atraktívnom prostredí vlaku. Hlavne svojím spracovaním skĺzava film do podpriemeru až braku. Tiež to, ako postavy rozprávajú svoje dialógy. Potom tu máme prvoplánové násilie a zvrhlosť s cieľom jedine šokovať. Všetko to potom zabaliť do zjednodušenej prikrývky ala dnešná spoločnosť, resp. mlaď na drogách. Záver v dome bol už niečo lepší, ale ani tak nedokázal vytrhnúť celý film a s jeho logickými chybami. ()

Reklama

Reklama