Reklama

Reklama

Džudžucu kaisen

(seriál)
Trailer 1
Japonsko, (2020–2025), 23 h 36 min (Minutáž: 24 min)

Předloha:

Gege Akutami (komiks)

Scénář:

Hiroši Seko

Kamera:

Teppei Itó

Hrají:

Júiči Nakamura, Džun'ja Enoki, Júma Učida, Asami Seto, Džun'iči Suwabe, Kendžiró Cuda, Kóki Učijama, Mikako Komacu, Tomokazu Seki, Šigeru Čiba, Marija Ise (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(59)

Obsahy(1)

Ve světě, kde se démoni živí na nic netušících lidech a kde mnoho z nich padlo za oběť nejrůznějším prokletím, jsou všemožně schované části těla legendárního a obávaného démona Sukuny. Každý démon, který pozře nějaký z těchto ostatků, může získat obrovskou moc, se kterou by mohl být schopný zničit celý svět, či vážně narušit běžný chod věcí. Naštěstí však existuje tajemná škola bojovníků Jujutsu – čarodějů, kteří běžné smrtelníky v tajnosti ochraňují před všemi nebezpečími ze strany démonů a nebezpečných prokletí.
Yuuji Itadori je obyčejný středoškolák jehož největší starostí je jeho nemocný dědeček, který leží v nemocnici. I když chlapec vypadá na první pohled úplně normálně, má neobyčejnou fyzickou sílu a vytrvalost, díky které o něj má zájem mnoho školních sportovních klubů. Yuujimu je to ale jedno a mnohem raději tráví svůj volný čas ve společnosti dvou dalších přítel, členů okultního kroužku. Jeho život se však změní jednoho dne, kdy se mu do rukou dostane zapečetěný a prokletý předmět – jeden z prstů démona Sukuny! Chlapec ani nikdo z kroužku nemá tušení, jaké hrůzy se stanou poté, co poruší pečeť... (Jeoffrey)

(více)

Recenze uživatele TheDarKnig k tomuto seriálu (9)

Season 2 (2023) (S02) 

Vyjadřoval jsem se k některým epizodám hlavně v druhé polovině tohoto podle mě ikonického manga/anime arcu přímo v jejich profilech a Jeoffrey jako vždy napsal všeobsažný, výstižný komentář, kde shrnuje to nejdůležitější, takže napíšu jen v zkratce: Celá tahle sezona (tedy s výjimkou prvních pěti epizod, které vytvářejí pro následující dění potřebné příběhové podhoubí a dotvářejí základy pro zdejší svět) je přesně to, co si představuji pod brilantně vytvořeným epickým a dramatickým battle šónen konfliktem/válkou/bitvou jako jsme to viděli dříve např. v One Piece Marineford nebo v Narutovi Pain vs Jiraiya/Konoha. Jen s tím rozdílem, že Gege tady jel po celou dobu příslovečně i doslova ještě v mnohem vyšší rychlosti a nebál se tvrdých, temných momentů a dokonce ani radikálních posunů celého příběhu/světa v takové míře, jakou jsem prakticky v žádném jiném obdobném battle šónen díle snad ještě nikdy neviděl. Konec zkratky. Kdo chce, může pokračovat dál. Ale taky nemusí :-) Někdo by možná ovšem mohl říct, že nasazené tempo bylo až příliš vysoké a popravdě ano, dokázal bych takovou výhradu do jisté míry pochopit. Např. jsem se střetl s vícero názory, že k takto významné příběhové události došlo v rámci vyprávění příliš brzy, bez patřičného prostoru pro rozvoj a prokreslení postav, kvůli čemuž si k nim někteří lidé nedokázali vybudovat sympatie. A takový názor je zcela v pořádku a chápu, proč si to můžou někteří fanoušci anime myslet, zvlášť když se doposud nikdy nesetkali s takovým tempem vyprávění, jaké tady nasadil Gege. Nicméně já jsem toho názoru, že takhle by mělo vypadat skutečně velkolepé a dospělé moderní vyprávění, které využívá velmi dobře každou jednu epizodu/kapitolu bez zbytečného natahování a fillerů, jak se to mnohdy dělo dříve. Samozřejmě, tento pohled je postavený na mém subjektivním pocitu, že první sezona (+ prolog film JJK 0 + již zmíněný krátký úvodní arc Hidden Inventory na začátku této sezony) se svou délkou 24 epizod měla více než dostatek prostoru jak pro uvedení do problematiky a základních pravidel příběhu a světa kleteb a kouzelníků, tak pro samotné postavy, které jsem si tam bez problémů dokázal oblíbil (ať už se jedná o kohokoliv z hlavního tria nebo Nanamiho, Goja, Toda, Zenin sestry či některé další) či jimi začal pohrdat/nenávidět velmi lehce a relativně rychle (kdo jiný by patřil sem než jedinečně zvrácené "zrcadlo člověčenství" Mahito). A v druhé už proto nic takového s výjimkou úvodní části příběhu v minulosti nebylo potřeba. V Shibuyi opravdu šlo o monstrózní vyvrcholení dlouholetého plánu zvrátit dominanci jedné ze stran konfliktu a vše se odehrálo během pár hodin, nějaký výrazný vývoj by tedy ani nedával smysl, přesto si myslím, že v rámci jednotlivých, brilantně autorem vytvořených a promyšlených, choreograficky a technicky mnohokrát dech vyrážejících soubojů, nemilosrdných zvratů a fyzické i psychické destrukce postav i celých čtvrtí se minimálně Yuji Itadori rozhodně někam posunul (a podle mě i pár dalších postav). A to velmi výrazně a znovu na battle šónen relativně nezvykle (tak trochu v paralele k Hunter x Hunter i když zdaleka ne v tak dramaturgicky komplexní a emočně silné podobě - Gege jako fanoušek téhle kultovní série se ale rozhodně během Shibuya arcu nezapřel). Nicméně jak jsem napsal, v Shibuyi o rozvoj postav už nešlo, zde se hrálo opravdu hlavně o zabránění něčemu pro svět a příběh zcela katastrofickému. A zpracování se autorovi i tvůrcům z MAPPY povedlo neskutečně (i když ne bez problémů, viz dále). PS: Během druhé sezony jsem ovšem začal pohrdat ještě mnohem ďábelštějším padouchem než byl zmíněný Mahito (nebo Sukuna). A to samotnou MAPPOU. Ano, nedá to ani mně, musím se k této nechutné kauze na pár řádcích vyjádřit. Přístup vedení tohoto studia k zaměstnancům byl/je naprosto nepřípustný a je opravdu smutné, že kvůli tomu druhá sezona JJK, jakožto i všichni geniální animátoři a ostatní tvůrci nemohli předvést naplno to, co by mohli za lepších, normálnějších okolností. O to obdivuhodnější je, co přes katastrofický stav produkce ne nepodobný katastrofickému stavu v Shibuyi během jedné osudové halloweenské noci dokázali vytvořit. Některé epizody (ano, celé epizody, nejenom sekvence v nich!) budou navždy zapsány zlatým písmem do záznamů nejlépe animovaných anime bitev v historii. Nádherné nasvícení a práce se stínohrou a barvami, kontrastem, přesná kompozice záběrů, práce kamery, míra detailů nebo naopak neskutečná fluidita a dynamika scén, síla úderů a zlověstná velkolepost kouzelnických technik - tam kde, mohli, vytvořili mistrovské nebo i přes časové a další omezení alespoň téměř dokonalé obrazové inferno. Jediné, co mě trochu mrzí je, že až na pár výjimek (a výborné, nezapomenutelné OP a ED - OP je dodnes doslova kulturním fenoménem) podobně dokonalou práci neodvedl skladatel hudby, která mi přišla na některých místech doslova špatná a nehodící se. Ale pravda je, že několik motivů se přesto naopak povedlo opravdu hodně a v dobách, kdy mnohé série nemají více než jeden dobrý motiv bych měl (navíc u takto prokleté produkce) být za něco takového asi více než vděčný. Každopádně, závěrem bych napsal jen tolik - opravdu doufám, že snad jednou k nápravě pracovních podmínek nejen v tomto studiu, ale v celém Japonsku (a Jižní Koreji a v mnoha dalších produkčních společnostech... k tomu tématu viz taky parádní manga a anime Oshi no Ko ;)) dojde. 9/10 () (méně) (více)

Joimacuri (2023) (S02E07) 

20:31 Satoru Gojo Arrives ()

Sekirin (2023) (S02E13) 

Absolutně kulervoucí adaptace jednoho z nejlepších momentů celého příběhu. U několika scén jsem se cítil zase jako malej kluk s obrovskýma, vykulenýma očima a úsměvem od ucha k uchu. Od první do poslední vteřiny režijní, střihová, kamerová, animační nirvána s prvotřídní choreografií. O úroveň výš než vše (v oblasti akce určitě), co zatím MAPPA předvedla v Shibuyi doposud, jak je to vůbec možný? Ale víc jak pět hvězd dát žel nemůžu. Tak to vyjádřím aspoň tady - 11/10. BLOODY PERFECT! ()

Jótó: Ni (2023) (S02E15) 

Vrchol děje odemčen. ()

Hekireki: Ni (2023) (S02E17) 

A tohle, dámy a pánové, je Shibuya Incident. Absolutní šílenství a bezedné zoufalství. ()

Rihi: Ni (2023) (S02E19) 

Další celkově nádherná (děkuji všem tvůrcům, co do toho dávají vše a plivu na MAPPA hlavouny), tentokrát navíc krásně introspektivní epizoda a zároveň čirá BOLEST. Shibuya je neředěná tragédie. ()

Rihi: San (2023) (S02E20) 

SPOILER The sound of the Gion Shoja bells echoes the impermanence of all things; the color of the sala flowers reveals the truth that the prosperous must decline. However, only we are the exception! Úvodní předtitulková část epizody je mistrovsky zdrcující a zbytek epizody je dokonale katarzní Boogie Woogie tanec. Animátoři zas a znovu i přes Prokletí korporátního prostředí ukazují svou sílu ducha a vůle... mohl bych říct - až 120 procentní. A zbytek tvůrčího týmu v čele s fenomenálními dabéry (to, jaké emoce předvádí Junya Enoki v roli Itadoriho poslední 4 epizody je absolutní vrchol VA, Mahitův VA Nobunaga Shimazaki v posledních epizodách taky naprosto šílenej!) nezaostává. Let's kick it up a notch, Itadori! This will be the last time you and I curse each other!!! ()

Henšin (2023) (S02E21) 

SPOILER Dokonale uspokojující a perfektně zvládnutý závěr brutálního fyzického, psychického i ideologického střetu v centru celého příběhu a Shibuyi. A jako třešnička na dortu nezapomenutelný Todo-Takada-Itadori moment, s láskou z kuchyně přímo od MAPPA animátorů. An arm is merely a decoration. The act of applause... is an acclamation of the soul!  ()

Reklama

Reklama