Režie:
Václav VorlíčekKamera:
Jan NěmečekHudba:
Svatopluk HavelkaHrají:
Dana Medřická, Jiří Sovák, Olga Schoberová, Juraj Višný, Karel Effa, Vladimír Menšík, Karel Houska, Ilja Racek, Valtr Taub, Bedřich Prokoš, Čestmír Řanda st. (více)Obsahy(2)
Co všechno se může stát, když ráno potkáte svůj sen, vypráví česká filmová komedie režiséra Václava Vorlíčka a scenáristy Miloše Macourka. Hlavními hrdiny filmu jsou manželé Beránkovi, oba docenti, kteří pracují na vědeckých objevech. Paní Beránková se zabývá somniologií – hledá prostředek, který by ovlivňoval lidské sny. Docent Beránek se zase snaží vynalézt přístroj obrovské fyzické síly. Od chvíle, kdy se mu do rukou dostanou komiksové sešity, se všechno změní. Kvůli neprověřenému preparátu jeho manželky oživnou tři komiksové postavy z Beránkova snu – krásná Jessie, superman a pistolník. Začíná velká dobrodružná honička… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (338)
Až na vedecko-komunistickú vsuvku o ovplyvňovaní snov na začiatku bol film fajn. Autori si vymysleli celkom zaujímavý nápad. Vo veľa filmoch vystupujú komixové postavičky a tvária sa ako reálne. Tu sa komixové postavy tvária ako... komixové postavy. Kritika by mohla smerovať do prepisu do TV podoby (napr. na STV), kde sa pri prevode stratili okrajové časti políčok. Preto chýba veľká časť z "hovorených" bublinkových titulkov. ()
Když soudruzi poručí větru, dešti, co by nemohli snům? Není to čistě parodování něčeho, co u nás nemělo v tu dobu kulturní tradici, spíš si to komiksové atributy jen propůjčuje. Saudková Jessie je ještě více sexy než ta skutečná a kromě natírání prostoduchých členů bezpečnostního aparátu a lidské zpupnosti to boduje i nenápadnými žertovnými nuancemi. Třeba když se postava Menšíka poprvé setká s postavou Schoberové a střih přijde při jeho pohledu do výstřihu a nebo úplným závěrem, který potvrdí, že každý sen jednou skončí.. ()
Mohlo to být natočeno v barvě. I tak, ale geniální zábava každým coulem. Navíc film s komiksovými bublinami je zřejmě světovou raritou, na kterou můžeme být vskutku pyšní. Romantický závěr a následné výstřízlivění nemá chybu. Nejskvělejší je tady ale Jiří Sovák a protože se taky jmenuji Jindřich a tento týden byl čtvrtek, hodnocení je bez debat. ()
Je nepochybné, že v šesťdesiatych rokoch sa uvoľnila nahromadená tvorivá energia československých filmových tvorcov. Nikdy predtým a ani potom nevzniklo toľko originálnych nápadov, z ktorých mnohé boli aj adekvátne dobrým spôsobom spracované. Pri zrode Jessie stál originálny nápad pánov Macourka a Vorlíčka. Opieral sa síce o komiks, ktorý sa netešil priazni straníckych ideológov, ale plné využitie možností, ktoré poskytoval, mohlo počiatočný handicap prekonať. K dispozícii bola komiksovo krásna Olinka Schoberová, Ďuro Višný napínal svaly ako Schwarzenegger, v epizódkach sa zaskveli Menšík s Líbíčkom, ale okrem niekoľkých hlášok filmu zúfalo chýbal humor a ten, ktorý tam tvorcovia predsa len dostali, pôsobí dnes dosť zvetralo. Určite je to výrazný a nadpriemerný film, ale mohol a mal byť lepší. ()
,,Jindřichu, brož. ...Ale ne koš, brož." Už v úvodu je jasné, že půjde o bláznivou komedii. Snaha ovládnout sny milionů lidí a vnutit jim určité politické názory nechává současného diváka nejspíše chladným. V době vzniku filmu však šlo o pěknou odvahu. Celým filmem se táhne typická česká politická satira, která dozajista odsoudila film na léta k ledu. O herecké elitě snad ani nemá cenu psát..... V zemi, kde supermanský comics nemá tradici, se povedl výtečný film, který pobaví i dnes. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (46)
- Na rolu Supermana (Juraj Višný) si produkcia vyžiadala od Československého zväzu telovýchovy fotky asi 200 športovcov. (Raccoon.city)
- Václav Vorlíček sa cestou vlakom na zlínsky filmový festival dal do reči s Milošom Macourkom a povedal mu, že má v hlave nápad priviesť na plátno komiksových hrdinov. Pod sľubom prísneho mlčania ho prizval ako partnera k napísaniu scenára, ktorý im trval približne pol roka. (Raccoon.city)
- V čase 28:42 se ptá Superman (Juraj Višný), kde jsou antigravitační rukavice, ty ale jeho parťák (Karel Effa) odhodil ve scéně v čase 20:35 v podzemí na sarkofág, ve chvíli, kdy mu Superman říká: „Malé překvapení“ a podzemí poté společné opouští, aniž se divák dozví kam jdou a co měl na mysli tím překvapením. Protože podstatná část příběhu je o honu za rukavicemi a jejich tajemstvím, dostává logika a posloupnost příběhu řádně na frak. (sator)
Reklama