Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sud
    *****

    Troufám si říct, že je to možná nejhezčí pohádka. Krásná a křehká Popelka v podání Libušky Šafránkové, mladý princ Pavla Trávníčka, zlá macecha a její dcera (Carola Braunbocková a Daniela Hlaváčová), ztepilý čeledín Vincek, jeden z nejkrásnějších partů Vladimíra Menšíka, to jsou ikony, které se k nám (nejen) každé Vánoce vracejí a po bůhví kolikátém shlédnutí nám pořád dělají radost. Ta největší pohádková klasika.(25.12.2005)

  • m.krudenc
    *****

    Korunovaná královna mezi českými pohádkami, jejíž krása je umocněna tím, že se odehrává v zimě. Fascinující výprava, dokonalá režie Václava Vorlíčka. Nepřekonatelné. Tato pohádka je pravé vánoční lásky plné pohlazení. Libuška je zde ztělesněním přirozené krásy, výborní jsou ale i ostatní herci. Vše umocňuje geniální hudba Karla Svobody. Nikdy nezapomenu nádhernou melodii která dominuje příjezdu krále. Bez této pohádky si nedokážu Vánoce představit. Dokonalé - geniální.(26.6.2015)

  • Douglas
    *****

    Jistě, může se zdát v případě notoricky známé pohádce zarážející, ale před pár lety jsme dávali dohromady společnou knížku o ní. Byl jsem přitom požádán pokusit se pomocí detailního rozboru filmu odpovědět na docela široce položenou otázku, čím jsou vlastně TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU natolik výjimečné, že dosáhly takového tuzemského, ale především mezinárodního věhlasu. Byla to zajímavá výzva, protože i já je měl od dětství zažité především jako divák a v souvislosti s vánočním televizním časem... Tou odpovědí pro mě nakonec bylo vrstvení, které umožňuje spojit očekávané s neočekávaným, kdy jako diváci dostáváme i nedostáváme popelkovský příběh. Mnohem více než na poli vyprávění či výstavby světa mě ale TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU po analýze záběr po záběru překvapily svým filmovým stylem, protože jde o jeden z nejokázalejších příkladů práce s transfokátory (zoomy), s docela dlouhými objektivy v překvapivé kombinaci s inscenováním do hloubky, stejně jako s různými takřka avantgardními postupy. Tyto techniky sice pro většinu diváků zůstávají neviditelné, ale přitom se na nezaměnitelnosti filmu neopominutelně podílí (viz dále, strana 73-84). Po dvou letech od vydání knížky si můžete přečíst celou analýzu tady, i když už je po Vánocích (ale než řeknete švec, už se zase budou blížít, takže je to jedno ;)).(22.1.2018)

  • fleker
    ****

    ...joo joo..kdyz sem byl jeste malinkej...mel sem takovej sen, ze jednoho dne prijede krásnej princ na bílým koni, chytne me za ruku a rekne, "pojď....pojeď se mnou"...já bílý plesový šaty, zlatý střevíce, přisednu si k němu a pojedeme spolu dááál a dááál....v tý době mi bylo sedumnáct let, kouřil sem trávu, toulal se po venku špinavej jak prase, zkrátka já a popelka sme toho meli moc a moc spolecnyho...jako bysme si z ucha vypadli....este ted když si na to vzpomenu, chce se mi z toho brečet, ale protože mam ucpaný slzný kanálky, tak mi akorát hnisaj voči.....teprv loni sem si uvedomil, jaka je ta popelka krava...kurna kdyz mi vysypou na zem z jedny osatky hrach a z druhy cocku, tak to zametu, vyhodim a do osatek nasypu lusteninu novou..proc zbytecne riskovat H5N1?... ale jinak za 80/100 a ja si du vykapat voči(2.2.2007)

  • salahadin
    ****

    Když se podívám na ty současné PRÝ pohádky, říkám si, jestli se ti čeští tvůrci do jednoho nezbláznili. A protože už u nás vymřeli jako dinosauři všichni kvalitní filmaři, co byli schopni natočit dobrou českou pohádku (a Svěrák už dlouho nic nenapsal), jsem vlastně rád, že se počiny jako Tři oříšky vysílají každý rok. Klasické Vánoce jsou tak vánočnější, než s těmi ubohými výplody 21. stol. A já mám dojem, že Vorlíček si tady taky rozlouskl své tři oříšky - režie, hudba, herci... nebo chcete-li: radost, pohoda, humor. Pavel Trávníček jako mladý princ je vynikající a Helena Růžičková jako "spanilá" slečna dodává snímku "crazy feeling". Stejně jako nešťastný preceptor (skvělý Jan Libíček) nahánějící naše jinochy do školních škamen ("Za chvíli začíná hodina dějepravy!") Pohádka je to výborná, zkrátka a dobře - nesmrtelná klasika našich TV. Poprávu.(5.10.2008)

  • - Sedlo, v ktorom Jurášek nosil Popolušku (Libuše Šafránková), je vystavené v múzeu na zámku Vysoká Lhota v Čerčanoch. Okrem neho tam majú ďalších 350 filmových sediel. (Zdroj: Eurotelevizia) (stefi7773)

  • - Arabský plnokrvník Ibrahim (Jurášek) sa narodil v roku 1956 v štátnom žrebčíne v Žabovřeskoch ako tmavý hnedák a postupom času zosvetlel až do bielej farby. Vo veku štyroch rokov bol vykastrovaný. Od roku 1960 behal prekážkové dostihy, neskôr sa dostal do jazdeckého oddielu Československý film Praha. V čase nakrúcania mal 17 rokov, čo je u koní vek, keď sa pomaly chystajú do dôchodku. (Zdroj: Eurotelevízia) (krasomama)

  • - V Norsku byl zvolen překrývaný dabing, kdy je v pozadí slyšet čeština. Všechny postavy nadaboval norský herec Knut Risan. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace