Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hellstruck
    **

    Já se přiznám, že už to nemůžu ani vidět. Jsem opravdu vděčná, že Vánoce nestrávím v ČR a ta pohádka mě nebude pronásledovat. Bohužel nemůžu být zcela "objektivní" (jestli se vůbec dá být objektivní) a jsem ovlivněná tím, že to dávají pořád dokola. Ale co je moc, to je moc. A zas tak povedená pohádka to není, aby se to muselo pořád vysílat!(22.12.2011)

  • kinej
    ***

    Moc nechápu nadšení okolo téhle pohádky. Rozhodně není špatná, ale pofiderní titul nejlepší česká pohádka je rozhodně mimo mísu.K pohádkám jako Pyšná princezna, či Byl jednou jeden král si nemůže tento film ani čuchnout, Vorlíček prostě neumí navodit takové pohádkové klima, jak to uměl Zeman. A proč konkrétně se mi nelíbí? Z filmu je evidetní, že byl točen narychlo a že byl spíchnut horkou jehlou. Dalším velkým mínusem je přítomnost německých herrců, jejichž výkony film táhnou dolů a jejich dabing je pak absolutně příšerný. Zrůdnost postsynchronů u německých herců navíc úplně kontrastuje s těmi u českých herců. Na druhou stranu čeští herci jsou poměrně dobří, Šafránková je snad jediná z novodobých pohádkových princezen, která umí opravdu hrát.(11.11.2008)

  • Douglas
    *****

    Jistě, může se zdát v případě notoricky známé pohádce zarážející, ale před pár lety jsme dávali dohromady společnou knížku o ní. Byl jsem přitom požádán pokusit se pomocí detailního rozboru filmu odpovědět na docela široce položenou otázku, čím jsou vlastně TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU natolik výjimečné, že dosáhly takového tuzemského, ale především mezinárodního věhlasu. Byla to zajímavá výzva, protože i já je měl od dětství zažité především jako divák a v souvislosti s vánočním televizním časem... Tou odpovědí pro mě nakonec bylo vrstvení, které umožňuje spojit očekávané s neočekávaným, kdy jako diváci dostáváme i nedostáváme popelkovský příběh. Mnohem více než na poli vyprávění či výstavby světa mě ale TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU po analýze záběr po záběru překvapily svým filmovým stylem, protože jde o jeden z nejokázalejších příkladů práce s transfokátory (zoomy), s docela dlouhými objektivy v překvapivé kombinaci s inscenováním do hloubky, stejně jako s různými takřka avantgardními postupy. Tyto techniky sice pro většinu diváků zůstávají neviditelné, ale přitom se na nezaměnitelnosti filmu neopominutelně podílí (viz dále, strana 73-84). Po dvou letech od vydání knížky si můžete přečíst celou analýzu tady, i když už je po Vánocích (ale než řeknete švec, už se zase budou blížít, takže je to jedno ;)).(22.1.2018)

  • Subjektiv
    ***

    Je v tom možná něco nezdravého, že pohádkám odpouštíme předvídatelnost, schematičnost postav, jednoduchoučký děj apod.,zatímco jakékoliv jiné filmy jsme připraveni za totéž strhat tím nejhorším možným způsobem. I já sám tou "vadou" trpím, žel asi méně než většina lidí. Mám raději Vorlíčka, který pohádkové (a nejen pohádkové) motivy staví na hlavu a do nových souvislostí, než Vorlíčka, který je kopíruje. Vorlíčka Doktora Mráčka, Létajícího Čestmíra, Křečka v noční košili, Arabely, Špenátu, Agenta W4C a Saxany. Lepší ***.(27.2.2009)

  • curunir
    ****

    Spolu s Mrázikom je toto rozprávka bez ktorej sa nedajú predstaviť Vianoce (teda aspoň v televíziach si to myslia). Čo sa týka mňa osobne, nemyslím si, že by sa tento najkrajší sviatok v roku bez tejto rozprávky zrútil. Ak mám povedať pravdu, tento film som si nikdy nepozrel na prvý krát celý, ale vždy po častiach a moje hodnotenie je do istej miery ovplyvnené tým, že sa v podstate jedná o klasiku. Rozhodne však treba pochváliť skvelo odvedenú prácu Vorlíčka, hudba Karla Svobody má tiež niekoľko pekných melódií a zlatým klincom (do rakvy) je ,,Kdepak ti ptáčku hnízdo máš?" v podaní božského Káju.(18.10.2007)

  • - Filmového Juráška predstavujú dva kone - na jazdenie využívali Ibrahima, ale v stajni ho zaskakoval nemecký kôň Kalif. České kone v Nemecku nemohli nakrúcať, lebo v tom čase colné predpisy zakazovali prevážať zvieratá cez hranice z dôvodu nákazlivej choroby. (Zdroj: Eurotelevízia) (krasomama)

  • - Rozprávku v Nórsku roku 2015 digitálne zreštaurovali z nórskych fondov za 80-tisíc eur. Na jej premiéru pozvali do Osla rozprávkového princa Pavla Trávnička. Herec však od organizátorov požadoval sumu 9 160 eur. Tak sa z českých aktérov na slávnosti zúčastnil iba režisér Václav Vorlíček, bez nároku na honorár. (Raccoon.city)

  • - V HD verzi je ve scéně na lovu lišky patrné, že liška je uvázána na provaze. (sikky)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace