Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Film, který více než na příběhu staví na nablýskaných tunningáčích a japonských kráskách. Efektních automobilových honiček je tu opravdu požehnaně, auta smykují, driftují, rozbíjejí se a srdce fanoušků a auto-nadšenců plesá. Lucas Black je drsňák k pohledání, filmem se prořítí/prořídí vcelku slušně. Výborné je závěrečné cameo Vina Diesela a plusem je raperský soundtrack. Jedničce se Tokijská jízda nevyrovná, ale dvojku odsunula hodně za sebe...158 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
„Chlapče, vieš, kto ja som?“ – „Japonský Justin Timberlake?“ Príjemné prekvapenie, ale to by po príšernej a úplne zbytočnej dvojke s Walkerom bolo takmer všetko. Druhý diel prakticky so sériou RYCHLO A ZBESILO nemá nič spoločné, ak nerátame rýchle autá. Nielenže sa v ňom neobjaví žiadna zo známych postáv predchádzajúcich dvoch dielov (SPOILER no dobre, cameo má Vin Diesel, ale je to úplný koniec, scéna má dve minúty a s ústredným hrdinom prehodí asi 5 viet SPOILER), ale nejde ani o „klasické“ závody, ale o štýl, ktorý som doteraz nepoznal – tzv. driftovanie (toto pomenovanie sa dokonca dostalo do pôvodného amerického podnázvu). A hoci nie som žiadny fanúšik áut, celkom ma to zaujalo. Nečakane ma tiež zaujali sympatické herecké výkony (najmä Sung Kang je ako sebavedomý a vlasatý hrdinov mentor-rovesník a „medzi Dobrom a Zlom uväznený“ Han veľký talent), dobre nakrútené akčné scény a exotické Japonsko, v ktorého fascinujúcich reáliách sa dej odohráva. ()
Japonské šlapky, nadupané autá, parádna hudba, vkusná kamera, ale hlavne scenár deravý ako rešeto, prihlúple dialógy a nadčasová naivita a klišovitosť, to sú hlavné záchytné body tohto odvaru prvých dvoch častí. Ale musím uznať, že nápad bol sľubný. Zaujímalo by ma, koľko za tú minútku v závere skasol Vin. 55%. ()
Panebože... dopadlo to jediným možným způsobem - naprostou katastrofou od první do poslední pneumatiky. Bez děje, bez nápadů a bez talentu. Všechno chybí a přesto se Justin Lin pokusil naplnit vakuem 104 minut. Začíná to bolet už po pěti minutách, kdy vyjde najevo, že v hlavní roli máme poleno, za kamerou režiséra, který neví kudy kam a někde ve vzduchu poletuje ten nejhorší scénář za posledních pár měsíců. Rychle a zběsile pochází z béčkových předků, ale oproti svým dvěma bratrům nenabízí už ani ty povrchní hodnoty (nablýskané káry, solidní honičky, thymolinové sympaťáky). Lucas Black v hlavní roli prostě čas od čas sedne do auta, vybourá se a nakonec se z něj mávnutím magické hůlky stane nejlepší závodník v celém Tokiu. Pokud scénáři takového béčka vyčtu nedostatek hloubky, znamená to jediné. Hollywood už zase tluče hlavou o dno. Dost mě mrzí, že u toho musím být. :) (3/10) ()
Trojka využívá akorát známost předcházejících dílů jinak toho moc společného nemá. Maximálně tak poslední scénu, ve které se vyklube švihák Vin Diesel, což mě příjemně potěšilo. Škoda toho, že drifty jsou tak nudné závody jinak by to rozhodně stálo za povšimnutí. Aspoň, že poslední závod se upíná spíše na závodění než driftování a tak nakonec divák neodejde nespokojen. Celkově je to pro mě příjemné překvapení i přesto, že zde má tak nízké hodnocení. --- Má 500 koňí, výfuk od Borla a stovku udělá za 4,3 sekundy - Hmm zdá se, že sis přečetl příručku ()
Galerie (73)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (39)
- Povolení k natáčení v Tokiu nebylo možné získat, a tak štáb natáčel bez něj. Policie byla často natolik zdvořilá, že filmařům dovolila deset minut natáčet, než je poslala pryč. Režisér Justin Lin nevěděl, že studio najalo také "obětního beránka": kdykoli policie přišla někoho zatknout, obětní beránek se vydával za režiséra a strávil noc ve vězení. I tak se Hanův (Sung Kang) poslední závod nemohl kvůli praktickým omezením natáčet v Tokiu, a tak se natáčel v Los Angeles, jehož ulice byly doplněny rekvizitami a digitálním pozadím, aby to vypadalo jako v Tokiu. (ČSFD)
- Během natáčení poslali kaskadéři na vrakoviště více než 100 aut. (imro)
- Rhys Millen, jeden ze závodních kaskadérů filmu, si zahrál pasažéra v letadle. (HellFire)
Reklama