Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Spoře oděné šlápoty, barevné autíčka, rčení o hřebících, vzletné kecy, tokijský smog z exhalací a především umění driftovat - důležitější než erudice v kardiovaskulární chirurgii. Když si k tomu připočtete hlavního hrdinu o charismatu ochcaného patníku, neucítíte ve vzduchu spálenou gumu, nýbrž výkaly. Tohle všechno píšu s vědomím, že jakýkoliv film ze série Rychle & zběsile není primárně postaven na propracovaném příběhu a duchaplných dialozích, ale já jsem v daném žánru zkrátka „gaidžin“ (japonsky „cizinec“, neplést s homosexuálním duchem v láhvi). Vše mi přijde stejně atraktivní, jako kdybych sledoval japonskou důchodkyni, co si v ojeté Toyotě Prius jede nakoupit mořské řasy a acidofilní mléko do supermarketu. Dámu s vyndavacími bílými zuby, co nejezdí smykem, dodržuje předpisy a nosí dioptrické brýle. Pomalu & rozvážně.. ()
Tak si potomstvo vyžádalo i další díl a jak to tak vypadá už asi celé sérii neuteču. Ale tentokráte musím uznat, že mne to dost bavilo. Výměna lokací a přesun do Japonska bylo docela příjemným zpestřením. Nevím, ale ta barevná vytuněná auta mi tak nějak lépe zapadají do ultramoderních ulic lidského mraveniště jménem Tokio, než na americké dálnice a zapadlé okresky. A aby se tu jen nezávodilo, je ti zápletka jak jinak než se samotnou Yakuzou. Ano je to zase tak trochu pohádka, kterak zlobivý Amík ve světě ke štěstí a princezně přišel, ale takový už je koncept této série. Opět mne potěšila klasická americká autíčka, hlavně ten nádherný Mustang na konci. Jestli jsem v NFS někdy něco nesnášel, byly to úkoly v driftování. Nejde mi to ani na PC, proto jsem s údivem sledoval tu parádní jízdu ve filmu. Jako by běžící dítě za sebou táhlo na provázku kačera a on vymetal zatáčky naprosto dokonale pouhým smýkáním... Secvičit to muselo dát hodně práce a velký respekt k řidičům. A tak tentokráte přihodím hvězdičku navíc i proto, že mně to celé včetně hudby bavilo a je to tu totálně podhodnocené! Řadím za 4 * * * *. ()
Režírující Justin Lin ani ve svém prvním rychlém a zběsilém (i když tady by se spíš hodilo: "pomalém a připosraném") zářezu neodvedl vyloženě špatnou práci (minimálně ty honičky a závody jsou celkem obstojně řemeslně zvládnuté, jen kdyby je nemrvily ty hrozné rádoby drsné songy), ale z toho scénáře, z něhož můžou být nadšení leda tak 14letí fanatičtí tuningáři, prostě nic světoborného vydolovat nešlo. Tohle není sequel, ale blbý, nudný a takřka zbytečný spin-off. 40 % ()
"WINNER... GETS... ME..." ------------- Moje najmilovanejšie F/F vôbec, kde sa proste stretlo až príliš mnoho faktorov, kvôli ktorým táto láska funguje. Zasadenie do Tokia, iný svet, odlišná auto-moto kultúra, kolíska driftu, otvorená brána do JDM sveta, Lucas Black, Nikki a jej famózne nohy hneď v úvode, neustále prežúvajúci Han, Jordan XXI Varsity Red, bombastický tracklist, ktorý si idem s úsmevom na tvári už niekoľko rokov (počnúc sviežou japonskou 'The Barracuda' cez klasiku menom Teriyaki Boyz až po neskutočne trefnú 'Bawitdaba' Kida Rocka, ďalej 'There It Go' z Dispetu, 'Ooh-Aah' alias "my life be like" a zabudnúť nemôžem ani na jednu z mojich najobľúbenejších skladieb vôbec – 'Six Days'), je takým menším neoficiálnym pokračovaním Better Luck Tomorrow, je druhým a zrejme posledným, kde som mal vyslovene pocit, že autá v ňom hrajú hlavnú rolu, no a keď už sme pri tých autách a táto filmová séria by mala byť predovšetkým o nich, tak práve v tomto ohľade je mi Tokyo Drift srdcu najbližšie, pretože... no, veď posúď sám – Mona Lisa driftu Silvia S15, dar z nebies menom VeilSide Fortune RX-7, brutálnym zvukom ovenčené Fairlady Z, diabolské Evo IX APR, VeilSide NSX, takmer zabudnutá šedá Silvia S15 Spec-R, myslím, že už nie je nutné pokračovať a predmetný obraz je vykreslený. Podobne ako pri Disturbii, aj tento film som videl viackrát než desať a rozhodne nespomaľujem. Taktiež dopĺňam zhliadnutie bonusmi a audiokomentárom režiséra. -------- Bonusy: 20 minút odstránených scén, The Real Drift King, Cast Cam, The Japanese Way, Drifting School, Han's Last Ride, Tricked Out to Drift -------- K tým odstráneným scénam len v rýchlosti – väčšinu času, čo sledujem takéto scény, prídu mi v konečnom dôsledku zbytočné, nič nemeniace, neprínosné a v zásade mi nevadí, že sa odstránili, no tu som zostal celkom ako obarený, keďže veľa z nich dosť silným spôsobom mení celý dej filmu, vysvetľujú niektoré iné scény a najmä ozrejmujú reakcie postáv vo filme v daných situáciách, ktoré na prvý pohľad neboli jasné, takže celkom nechápačky, že takéto vecičky boli zmazané, nuž ale čo už. -------- Taktiež v rýchlosti ešte dve dodatočné odporúčania na podobné záležitosti: dokument Outsiders: Japan z dielne Driftworks a nakoniec hongkonskú variáciu z pohľadu policajta – Che shou. --------- PS: S komentom absolútne nie som spokojný, ale keď už je taký dlhý ako hovno, tak ho mazať nejdem. Sayonara... ♪♫ ------------ (20.9.2020) Keďže posledné dni dejovo chronologicky sledujem jeden F/F film každý deň, nedalo sa neobísť ani Tokijskú jazdu, ktorú som ale sledoval viac menej obligátne, keďže som ju pozeral tri mesiace dozadu. Zaujímavé zakomponovanie do šestky a sedmičky, to sa musí nechať (možno lacné, to áno), no a k filmu samotnému som sa vyjadril už vyššie, takže tu to ukončím. --- (x) (∞2007-2014) (30.1.2015) (26.12.2016) (2.2017) (4.4.2020) (20.9.2020) (25.10.2023, sk dab) ()
Po naprosto nudné a bezadrenalinové dvojce je tu Tokyo Drift, kde se s ničím neserou....Fast and the Furious je přece kurva o autech a pořádných závodech...v jedničce to byly hlavně dragy a sprinty...ve dvojce byly pro změnu jen sprinty (a to ještě k tomu jen na začátku...zbytek filmu se člověk už jenom nudil) a ve trojce to jsou drifty a sprinty....a že jich tu teda je. Jak říkám, komu se líbí pořádná akce a vizuálně přitažlivé závody...tak se u Tokyo drift bude náramně bavit....ostatní to budou posílat do pyče (tam je zas budem posílat my...co se bavili). Tahle brainless jízda je prostě rychlá a zběsilá...přesně jako název filmu! ()
Galerie (73)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (39)
- Volkswagen do filmu věnoval čtyři prototypy R32 a Tourany. Toyo přispělo 4 000 pneumatikami, z nichž byla použita sotva polovina. (HellFire)
- Povolení k natáčení v Tokiu nebylo možné získat, a tak štáb natáčel bez něj. Policie byla často natolik zdvořilá, že filmařům dovolila deset minut natáčet, než je poslala pryč. Režisér Justin Lin nevěděl, že studio najalo také "obětního beránka": kdykoli policie přišla někoho zatknout, obětní beránek se vydával za režiséra a strávil noc ve vězení. I tak se Hanův (Sung Kang) poslední závod nemohl kvůli praktickým omezením natáčet v Tokiu, a tak se natáčel v Los Angeles, jehož ulice byly doplněny rekvizitami a digitálním pozadím, aby to vypadalo jako v Tokiu. (ČSFD)
- Ve scéně, při výjezdu z tunelu během útěku ze skladiště vyjíždí Mitsubishi po několika kolizích zcela nepoškozené. Podobně pak při posledním závodě v horách utržené křídlo poškodí přední sklo Mustangu, které je ale o dvě scény později opět v pořádku. (Ewe561)
Reklama