Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Dvojka mala fajn akcie, Walkera a Gibsonové hlášky. No a trojka ma ...drifty. Že je to málo ? No dobre, ma to ešte Japonsko, cool scény cool soundtrack a nemastný neslaný príbeh. Je to síce slabé, ale nemôžem tvrdiť, že by som sa pri tom extrémne nudil. Herci sú síce nevýrazný (jedine Sung Kang za niečo stojí), ale dá sa to prežiť. Nenáročná oddychovka, ale so sériu to ide dolu vodou. Obľúbený soundtrack: Neela drifts. 60% - 3* ()
Po snesitelné dvojce jsem si myslel, že v Tokiu najde série nový smysl. No, podívejme, jak jsem se spletl. V Hollywoodu došlo ke zkratu mozků. Režijně a technicky jde samozřejmě o pěknou podívanou, ale za ten scénář a hlavně výběr charakterů bych střílel. Předtím byl Diesel skvělý, Walker ušel, Gybsona jsem snesl, ale zdejšího hrdinu bych nakopl do žeber. Jediná příjemná postava je zde Sung Kang, a kdepak skončí? Špatný vtip a zbytečný díl. ()
Líbí se mi změna prostředí i nový pohled na stylovou jízdu. Již nestačí jezdit rychle a přesně řadit, je třeba se naučit také umění smyku. Přestože film má řadu pěkných audiovizuálních momentů a režisér svou zručnost rozhodně nezapře, příběh Tokijské jízdy je naprosto příšerný a postavy jakbysmet. Překvapuje mě, že franšíza tuto obludnost vůbec dokázala přežít. 4/10 ()
Trojka využívá akorát známost předcházejících dílů jinak toho moc společného nemá. Maximálně tak poslední scénu, ve které se vyklube švihák Vin Diesel, což mě příjemně potěšilo. Škoda toho, že drifty jsou tak nudné závody jinak by to rozhodně stálo za povšimnutí. Aspoň, že poslední závod se upíná spíše na závodění než driftování a tak nakonec divák neodejde nespokojen. Celkově je to pro mě příjemné překvapení i přesto, že zde má tak nízké hodnocení. --- Má 500 koňí, výfuk od Borla a stovku udělá za 4,3 sekundy - Hmm zdá se, že sis přečetl příručku ()
Film, který více než na příběhu staví na nablýskaných tunningáčích a japonských kráskách. Efektních automobilových honiček je tu opravdu požehnaně, auta smykují, driftují, rozbíjejí se a srdce fanoušků a auto-nadšenců plesá. Lucas Black je drsňák k pohledání, filmem se prořítí/prořídí vcelku slušně. Výborné je závěrečné cameo Vina Diesela a plusem je raperský soundtrack. Jedničce se Tokijská jízda nevyrovná, ale dvojku odsunula hodně za sebe...158 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (73)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (39)
- Povolení k natáčení v Tokiu nebylo možné získat, a tak štáb natáčel bez něj. Policie byla často natolik zdvořilá, že filmařům dovolila deset minut natáčet, než je poslala pryč. Režisér Justin Lin nevěděl, že studio najalo také "obětního beránka": kdykoli policie přišla někoho zatknout, obětní beránek se vydával za režiséra a strávil noc ve vězení. I tak se Hanův (Sung Kang) poslední závod nemohl kvůli praktickým omezením natáčet v Tokiu, a tak se natáčel v Los Angeles, jehož ulice byly doplněny rekvizitami a digitálním pozadím, aby to vypadalo jako v Tokiu. (ČSFD)
- Celosvětová premiéra proběhla 4. června 2006 v Universal City v Kalifornii. (Varan)
- Třetí díl závodnické série zaostal za svými předchůdci už během prvního víkendu promítání (14. – 16. 6. 2006), protože v kinech USA vyjezdil jen 23,9 milionů amerických dolarů. Jednička přitom debutovala se 40 miliony a dvojka jich dokonce nasbírala během prvních třech dnů téměř 50. Tokijská jízda vydělala jen něco nad 63 milionů, což je přibližně polovina sumy každého z předcházejících filmů. (imro)
Reklama