poster

Hobit: Neočekávaná cesta

  • USA

    The Hobbit: An Unexpected Journey

  • Slovensko

    Hobit: Neočakávaná cesta

  • Velká Británie

    The Hobbit: An Unexpected Journey

Dobrodružný / Fantasy

USA / Nový Zéland, 2012, 169 min (SE: 182 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    ****

    Příjemná návštěva v oblíbeném prostředí. Minimum překvapivých momentů - nejen proto, že jsem četl knihu - celá skladba dění a spousta příchozích momentů je prostě osvědčených a známých nejen v tomto universu. Rozhodně žádná prohra, obavy jsem měl ještě o něco větší, ale nakonec jsem spokojený, jak to dopadlo. Peter Jackson je (v megalomanii a míře CGI) trochu jiný, než před dekádou, ale pořád mne baví. Protože své řemeslo umí. Potenciál, že další díly budou růst, tu je velice slibný. LoTR laťka však zatím odolává.(14.12.2012)

  • Djkoma
    ****

    Jackson se vrací k milovanému světu a postavám, Novému Zélandu, dlouhým přeletům kamery, (skoro identické) dunivé hudbě Howarda Shorea... Hobit je tak z principu pro všechny fanoušky typický návrat domů, kdy si člověk užívá i přes rozvláčeněné tempo a výraznější pohádkovost celý příběh do poslední minuty. Co na tom, že ta osudovost Frodova putování tu není, stejně jako to, že pohádkovost jde ruku v ruce s trochou té morbidity (když se to tak vezme, tak v té pohádce umře tolik zlých potvor tolika různými úmrtími...). Zažívání deja vu (motýli, Roklinka, Galadriel,...) se tady stává jen třešničkou na dortu. Mě osobně Hobit připomíná lucasovu E1 (prequel, nový začátek ságy, který může změnit vnímání "původní" trilogie, deja vú, ...), ale současně výrazně něco nového (poučení z vlastních chyb, rozšíření nápadů, fantastický Martin Freeman). Tady nelze mluvit o zklamání, je to neuvěřitelně dobře odvedený kus filmařiny, která je chvilkami megalomanská a dává navědomí, že tohle putování je teprve první třetinou. Jen tajně doufám, že toho Šmaka s mincemi ještě doladí, protože ta pohádkovost by tak šíleně počítačová být nemusela... PS: jediná škoda je té prázdnoty po filmu, jako návštěva pěkné, jako trvalka v srdci těžko obstojí... PSS: nečekal bych, že Galadriel bude mít tak krátké nehty...na takovou sličnou dámu:)(20.12.2012)

  • StarsFan
    ***

    Nikdo mi nenamluví, že rozdělení Tolkienova Hobita na tři díly je opodstatněné. Každou druhou scénu (třeba úvodní příchod trpaslíků do Bilbova obydlí) byste mohli bez ztráty jakékoliv výpovědní hodnoty zkrátit na třetinu a řada zápletek (mytologické vsuvky, souboj skalních obrů) by ve filmu jako takovém nemusela být vůbec. Takhle je to jen nastavovaná pohádka plná digitálních efektů, ne vždy fungujících vtipů, deus ex machina momentů a postav, ke kterým si narozdíl od hrdinů ze Společenstva prstenu nevytvoříte žádný vztah (a vlastně ani netušíte, jak se dvě třetiny z nich jmenují). Ne, první díl Hobita není špatný film, jen si člověk při srovnání s původním Pánem prstenů ještě více uvědomí, jak prostoduchý a natahovaný tenhle první díl nové Jacksonovy trilogie je. A narozdíl od Společenstva prstenu nemám žádné nutkání podívat se na něj v budoucnu znovu.(16.12.2012)

  • Viktooorka
    *****

    Jedním slovem nostalgie. Čas, který se nedá zastavit, se při sledování Hobita zpomalil a vrátil do dětských let, kdy jsem nedýchala u Pána prstenu. Děkuji!(4.9.2013)

  • Matty
    ****

    „Svět není v tvých knihách a mapách. Svět je venku.“ Hodnocení prodloužené verze (kinoverzi jsem neviděl). Ačkoli je prezentován jako dobrodružné fantasy kráčející ve šlépějích Pána prstenů, pro mne byl Hobit v prvé řadě příběhem proměny poutníka fikčními světy (neboli nerda), který teskní hlavně za svými knihami, ve skutečného hrdinu. Je to zejména Bilbova nezpůsobilost pro epické dobrodružství, která oživuje a také popostrkuje vyprávění (kulinářské tipy obrům, vysmeknutí se z gobliního zajetí). Zapomenutým kapesníkem počíná nejen postupná ztráta veškerého komfortu, ale také hrdinova proměna z toho, kdo neustále hledá silnějšího vůdce, který by ho vedl, v samostatně jednající figuru. Věřím, že toto směřování k samostatnosti bude v dalších dílech pokračovat. Dlouhý úvod v Hobitíně není důležitý jen kvůli nastínění cíle mise a představení trpaslíků. Zobrazení pohodlíčka, v němž provincionálně smýšlející „no adventure“ půlčík žije, zároveň slouží jako kontrastní podloží pro situace, v nichž se protagonista posléze octne. Stesk za opuštěným domovem je motivem prohlubovaným napříč celým filmem nejen skrze Bilba, ale také trpaslíky, kteří po svém exodu žijí ve vyhnanství. Hobit i trpaslíci zároveň opakovaně překonávají své fyziognomické předurčení, když musí zas a znovu čelit nepřátelům mnohem větším než jsou oni sami. Pozvolného zvyšování rizik, s nimiž jsou postavy konfrontovány, probíhá za paralelního upozorňování na budoucí hrozby, což Hobita ve výsledku mění v jeden velký příslib událostí, které teprve přijdou. Odkládání neředěné spektakulárnosti není na škodu, neboť prezentované dobrodružství před námi roste společně s Bilbem. Ten se ve světě reálného ohrožení teprve rozkoukává, takže má dost času na hádanky se schizofrenním pazgřivcem, a stejně jako divákovi mu musí být mnohé vysvětleno. Explikativní pasáže mění hlavní linii vyprávění ve zřídlo pro mnoho bočních příběhových toků, které ovšem nezdržují ani neruší, neboť se sbíhají zpět k výchozímu zdroji a dávají najevo, že jejich význam bude plně doceněn v některém z pokračování. Nad potřeby vyprávění překynula pouze délka některých akčních scén, prozrazujících, že Jackson je v nitru podobný hračička se slabostí pro bizarní monstra jako del Toro. Syrový vizuál akčních scén navíc moc neladí s lyričtější krajinomalbou. S ohledem na množství scenáristů a literárních i jiných zdrojů, z nichž čerpali, je výsledek stále obdivuhodně kompaktní a už dlouho jsem si nevychutnal takhle žánrově čisté, v dobrém slova smyslu starosvětské dobrodružství. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, DaViD´82, Bluntman, Lavran, Arbiter, Phobia, Tirion, mcb, L_O_U_S, Kellerman, TERRORDROME, Gattolino(13.12.2013)

  • Martin Freeman

  • - Znamení pro trpaslíky, které Gandalf (Ian McKellen) vyryje na Bilbovy (Martin Freeman) dveře, je starogermánská runa Fehu, která se čte jako „F“ a znamená dobytek, tedy symbol peněz, hojnosti a bohatství. (Barghest)

  • - Vo filme bola položená otázka, koľko existuje čarodejníkov. Gandalf Šedý (Ian McKellen) hovorí, že je ich päť a ostatní sa volajú Saruman Biely (Christopher Lee), ktorý nemá klobúk alebo plášť cez hlavu – ako symbol vodcu čarodejníkov, a Radagast Hnedý (Sylvester McCoy) a potom povedal, že mená ostatných dvoch si nepamätá. Volajú sa Alatar a Pallando a objavili sa v knihe “Unfinisched Tales“, ale filmári nemali práva na použitie materiálu z tejto knihy. (jofffo1)

  • - Na začátku filmu, kdy Gandalf (Ian McKellen) odchází od Bilba Pytlíka (Martin Freeman), se Gandalf podívá přes okenní tabuli, který zafunguje jako lupa. Chvíli před tím kouká přes stejné okno Bilbo, ale efekt lupy vidět není. (rothstein)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace