Reklama

Reklama

Hra o trůny

(seriál)
  • USA Game of Thrones (více)
Trailer 2
USA / Velká Británie, (2011–2019), 67 h 52 min (Minutáž: 48–82 min)

Předloha:

George R.R. Martin (kniha)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Peter Dinklage, Lena Headey, Kit Harington, Emilia Clarke, Sophie Turner, Maisie Williams, Iain Glen, Nikolaj Coster-Waldau, John Bradley, Alfie Allen (více)
(další profese)

Série(8) / Epizody(73)

„Ve Hře o trůny zvítězíš, nebo zemřeš.“ Násilí, klamy a intriky ve velkém stylu provází rody Westerosu osmi vynikajícími sériemi. Vše pro jediný účel - usednout na Železný trůn. Cenami Emmy ověnčený seriál natočený na motivy knižních bestsellerů „Píseň ledu a ohně“ George R. R. Martina, sleduje obyvatele fantazijního světa, jejichž osudy změní společná hrozba ze Severu: zdánlivě nezastavitelná armáda Nemrtvých. (Magic Box)

(více)

Videa (305)

Trailer 2

Recenze (2 854)

Malarkey 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hra o trůny se nejprve jevila jako naprosto originální, neuvěřitelně zajímavá, filmová série, kterou si HBO stočilo do seriálové podoby z knihy, o které jsem nikdy neslyšel, ale teď se o ní mluví, jako o jedné z nejlepších fantasy sérií vůbec. Dobře, věřím tomu, že knihy opravdu dobré jsou a mám děsnou chuť si je přečíst, ale zajímalo mě, jak na tom bude samotný seriál, který si HBO nachystalo. Četl jsem, že tím chtěli nadhodit konkurenci i Pánu Prstenů. Vždyť to byl jeden z nejdražších seriálů, co kdy natočili. Taky proto jsem od seriálu čekal opravdu hodně. Nakonec jsem ale dostal co? Klasický HBO výplach. Tudíž...hromada postav, pár příběhových linií, hromada problémů, které se mezi postavami řeší a vlastně nic jiného se v seriálu taky ani neděje. Takže jsem se vlastně dočkal seriálu z prostředí perfektního fantasy světa, který svým obsahem přípomíná další seriály z HBO jako jsou Řím, Tudorovci, Borgiové a bůhví co dalšího...Někdy v půlce seriálu mi to přišlo skoro jako derivát všech těhlech příběhů, jenom převlečených do jiného prostředí. Je to skoro jako kdyby jste koukali na vznešenější rodinná pouta. Tady se ale se ženskými nespí za účelem průseru, tady se pro změnu vraždí. A do toho se ještě míchá fakt, že je to vlastně fantasy seriál, což mi prakticky došlo až na konci první série. Každopádně i přesto ve mě Hra o trůny dokázala vyvolat hromadu pocitů a emocí. Hlavně v posledních dvou dílech, které mě dokopali k tomu, abych seriálu udělil plnou palbu. Teď už jenom musím sehnat všecky knihy, co vyšli a ještě vyjdou a počkat si na další sérii, která brzo přijde. Po první sérii je totiž velké množství nezodpovězených otázek. A já bych opravdu hodně rád znal odpovědi. HBO...snaž se. ()

Reklama

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Po desítkách doporučení jsem se konečně koukla na pilotní díl. Musím říct, že mě to chytlo hned od samého počátku a tak jsem celou sérii zhlédla za pouhé tři dny. Podle mě jde o perfektní scénář plný kvalitních intrik a lehce erotických scén. Některé zápletky i zrady mi berou dech. Fantastická je také hudba, při které mi šel často mráz po zádech. Hodně povedený seriál po všech stránkách. HBO opět válí. U mě je to 99%. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Největší televizní fenomén desátých let. Od nenápadné šeptandy zvěstující podívanou pro všechny milovníky fantasy, kterým přišel Pán Prstenů jako moc velká pohádka, přes sílící hype vítající každý nový díl jako smilování - až po osmou sezónu, před níž snad nemohli uniknout ani ti nejzavilejší odpůrci. Trůny byly všude a i po jejich poslední epizodě, která dle očekávání rozdělila diváky hned na několik táborů, rád přiznávám, že jejich sláva přišla zaslouženě. Propracovaný svět Západozemí mě upoutal od úvodní scény, od finále první sezóny jsem chtěl o sedmi královstvích vědět snad úplně všechno a i přes nejrůznější klopýtání mě tahle cesta fascinovala až do samého hořkosladkého konce. Stejně jako má svá slabá místa Martinova knižní předloha, má je logicky i adaptace. V ranných letech se drží knih křečovitě zuby nehty, sází na komornost a šetří s velkolepými momenty, později dává důraz na linky, které se v knihách dočkaly značného prostoru, ale nikdy k nim nedodá pointy a posléze je začne trochu necitlivě osekávat. V sedmé a osmé sérii, tedy v prostoru, kam se předloha ani po dlouhých letech čekání dosud nevydala (a podle mě se na tom vzhledem ke stoupající ješitnosti marnivého autora už nic nezmění), přeřazuje o tři rychlostní stupně nahoru a za jednu epizodu se stihne odehrát hned několik zvratů, na které bychom jindy čekali třeba několik let. Je mi ale až trochu k smíchu, jak je rozmazlená divácká veřejnost, v současnosti s nabídkou snad desítek nových počinů měsíčně, nespokojena takřka pokaždé. Ať se jede rozvláčně nebo unáhleně, pokaždé jsou slyšet záplavy reptalů, kterým ani jedna varianta nevoní. Ani mně sice dokonale nevyhovuje za každou cenu odvážná kulisa hlavních událostí, od začátku očividný důraz na možnosti divácké nepřístupnosti na HBO nebo kruté a náhlé osudy postav, jejichž motivace se důkladně rýsovaly mnoho let. Jenže tenhle svět mě ani o slušných pár let později nepřestal fascinovat a jeho seriálovou mutaci mám dokonce ještě raději než tu knižní. Není sice ani zpola tak propracovaná a na literatuře v samém závěru už téměř jen parazituje, ale na rozdíl od takové Hostiny pro vrány nebo Tance s draky u ní nemám pocit, že mě její autoři chtějí ve druhém (a chvílemi snad i v prvním) plánu jen škádlit lavinou vedlejších postav a donekonečna natahovaných linek (viz Dorne - prubířský to kámen obou verzí). A těch nezapomenutelných postav, které jsem si oblíbil a které se navždy staly součástí popkultury (u mě vítězí Daenerys, Missandei, Jon a Robb). Svět mocenských pletich, který čím dál vydatněji kořenily boje, lásky, sváry, draci, nemrtví a odhalení ze světů ledu i ohně mi sice nenabídl konec, který jsem si vysnil, dokonce ani jeho střídmou verzi, kterou jsem očekával. A na rozdíl od ostatních se těchto konců dokážu vzdát a přijmout ten, který mi Weiss s Benioffem nabídli, jakkoli i oni jsou lišky podšité a nedělám si iluze, že by se nám divákům s blížícím se koncem několikrát při psaní nevysmáli právě tím, jak očividný fan service střídají s podtrháváním veškerých očekávání. Každá sezóna měla spoustu nezapomenutelných momentů, střetů, setkání či zvratů, takže i přes nejedno rozčarování zůstávám i na samém konci na nejvyšším hodnocení. Valar Morghulis a na shledanou. () (méně) (více)

ORIN 

všechny recenze uživatele

Po první sérii jsem docela překvapen, že se mi seriál vlastně ani moc nelíbí. Mnoholeté křivdy, které se dají vyřešit během dvou hodinových dílů, roztáhnuté do desetidílné série, přičemž vypravěčská nemohoucnost a strnulost je vcelku zdařile zamaskována za vizuálně nápadité, leč prázdné obrazy. Uvidíme, co série další, ale fanoušek se ze mě asi nestane - 3,5*. P.S. Po 3. sérii snižuji na 3* a čekám, kdy se konečně začne o něčem vyprávět. Sex, kecy a zabíjení si můžu pustit v lecčems jiném. EDIT po 8. sérii (obsahuje spoilery): První dvě série byly oproti posledním dvěma ještě učiněný masterpiece. Nejvíc mi na celém seriálu vadí, že si jeho tvůrci byli až příliš vědomi silné fanouškovské základny a mysleli si, že ji mohou naservírovat v podstatě cokoli. Na začátku si Hra o trůny vytvořila čitelné atributy, podle kterých bylo možné seriál jednoznačně identifikovat. Explicitní násilí, nahota a jakási nečitelnost dělala z díla na poli seriálové tvorby něco originálního. To ještě tvůrci tento kolos dokázali ukočírovat, bylo o čem vyprávět a jednotlivé linie vyprofilovaly silné postavy. Přesto si divák nebyl jistý, která postava se dožije dalšího dílu. Po druhé sérii však v podstatě vše utichlo - hlavní postavy jakožto hybatelé děje byly finálně ustanoveny a bez větších změn dosáhly osmé, posledné série. Nahota téměř zcela zmizela, vyprávění se zacyklilo a děj se nikam neposouval, zůstalo jen bezduché žvanění, které nikoho nezajímalo, a občasné násilí, které si dívák jinak než prvoplánově nemohl vyložit. Teprve až s nástupem šesté série, kdy už asi bylo tvůrcům trapné neustále omílat "winter is coming", se začaly doslova hýbat ledy a události nabraly rychlý spád. Jakoby si tvůrci určili, která série bude poslední a kolik zbývá dílů. Najednou nebyl problém přesun postav v rámci prostoru fikčního světa urychlit natolik, že se během jednoho dílu dostali ze Zimohradu do Králova přístaviště, přestože jednotlivé lokace údajně dělí přes tisíc mil. Poslední série je pak naprostou prezentací tvůrčí nemohoucnosti. Úporná snaha najít pro jednotlivé linie vyústění je natolik otravná stejně jako množství událostí a přesuny postav mezi lokacemi, které nabraly ještě gigantičtější a bizarnější rozměr. Výsledkem je pak nezvládnutý a pro fanoušky celkem smutný závěr dříve tak uznávaného seriálu. Naštěstí mně jako člověku, který seriál od třetí série sledoval jen z povinnosti, je to v podstatě jedno. ()

Galerie (3 938)

Zajímavosti (470)

  • Natalie Dormer po natáčení posledního dílu 6. série při loučení se štábem dostala na památku jednu z rekvizit – korunku své postavy, královny Margaery. (patrik1177)

Související novinky

Začaly práce na třetí sérii Prstenů moci

Začaly práce na třetí sérii Prstenů moci

29.02.2024

Druhá série ještě ani nemá oznámené datum premiéry, ale už teď víme, že se začalo pracovat rovnou na třetí řadě, v níž se vrátíme do Středozemě. Seriál Pán prstenů: Prsteny moci se pyšní obrovskými… (více)

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

13.02.2024

Spinoffů, prequelů či přímých pokračování jsme se měli ze Západozemí dočkat už několik. V současnosti je jisté, že se letos v srpnu dočkáme druhé série Rodu draka. Dále pak s určitostí vzniká série A… (více)

Reklama

Reklama