VOD (1)
Série(5) / Epizody(31)
-
Série 1 (2014) - 8 epizod
-
Série 2 (2015) - 8 epizod
-
Série 3 (2019) - 8 epizod
-
Noční krajina (2024) - 6 epizod
-
Série 5 (2025) - 1 epizod
Obsahy(1)
Toto drama s Matthewem McConaugheym a Woodym Harrelsonem v hlavních rolích se soustředí na dva detektivy státní policie z Louisiany. Sleduje jejich osobní i profesionální vztah během sedmnáctiletého pátrání po děsivém rituálním vrahovi. Čím déle pátrání trvá, tím více se mění jejich životy a jejich partnerství dostává zabrat - každý z nich musí sám zjistit cenu odplaty a projít si ztrátou iluzí. V roce 2012 je znovu otevřen případ vraždy z roku 1995, na němž pracovali detektivové Rust Cohle a Martin Hart, kteří se mají znovu pustit do vyšetřování. Vše probíhá v současnosti prostřednictvím samostatných výslechů. Oba detektivové vyprávějí příběh svého vyšetřování, přičemž znovu otevírají nezhojené rány a začínají pochybovat o tom, že se jim podaří vyřešit případ bizarní rituální vraždy z roku 1995. Jednotlivé časové linie se rozcházejí a znovu sbíhají v roce 2012 a oba muži jsou opětovně vtaženi do světa, o kterém si oba mysleli, že je dávno pohřbený v minulosti. Ve chvíli, kdy poznají sami sebe i vraha, je jasné, že temnota je přítomna na obou stranách zákona. (HBO Europe)
(více)Videa (70)
Recenze (1 519)
Ač první díl naznačuje, že by pravý detektiv mohl na poli poctivé policejní práce konkurovat jinak bezkonkurenčnímu The Wire, další díly se uberou trošku jiným směrem. Zkoumaný případ ustupuje do pozadí a seriál (jako většinu seriálů) začnou ovládat charaktery, jejich vztahy a osobní prožitky. Rusty je fenomenálně napsaná a fantasticky zahraná postava, krade si seriál pro sebe. Je nesmírně chytrý, přiměřeně asociální, ale stále zůstává lidský (na rozdíl od přikrášleného Sherlocka a vlastně i Dr. House, který je přeci jen pořád více seriálovou postavičkou, než reálným člověkem). Pomalejší tempo ve prospěch temné atmosféry je také velkým plus, dostáváme se více do hloubky, nahlížíme na duo protagonistů z rozličných úhlů i časové perspektivy. Paradoxně (malou) slabinou Temného případu je samotný případ, který oproti realistickému ztvárnění charakterů a jejich života působí spíše jako fantastická hororová povídka z minulého století. První série 9/10, druhá série 8/10 ()
Sezóna 1: Harry Hole v Louisianě. Tak skandinávská detektivka, jak jen je to na americkém jihu možné... Po všech osmi dílech konstatuji toto - nejlepší existenciální detektivka této dekády! A hlavně je to celý jenom jeden příběh. Ten nejstarší. Světlo proti tmě. Bravurní počin... Sezóna 2: Kalifornie. Všechno je jiné, s první sérií není takřka žádná formální a rozhodně ne žádná obsahová provázanost. Místy to vypadá jako další řada The Killing. Ale je to opět dokonalé. Atmosferické, chmurné, depresivní. Strhující herecké výkony, vynikající temný hudební podkres (a úvodní znělka!), uhrančivá urbanistická dopravní intermezza, neonoir v té nejlepší podobě... Sezóna 3: A znovu je všechno jinak, tentokrát v hlavní roli ,,smutného detektiva" černošský policista, takže série má i hlubší rasovo-historické pozadí, geniálně zvolená forma narativně rozdělující vyšetřování hned do tří časových rovin, mezi nimiž se dějová osa velmi nezvykle proplétá, roli navíc hraje senilita a stářím poznamenané fungování paměti a mozku hlavního hrdiny a vůbec rastr, skrz nějž se každý člověk zpětně dívá na události svého života a upravuje si skutečnost k obrazu svému, což mi něčím připomnělo skvělý Ishigurův román Malíř pomíjivého světa... Sezóna 4: A touhle sezonou tvůrci tenhle projekt pravděpodobně zařízli...vzniklo cosi jako Velmi křehké vztahy na Aljašce...genderový aspekt tuhle doposud skvělou kriminální sérii ve 4. řadě zabil... Série 1: 100 %, Série 2: 90 %, Série 3: 90 %, Série 4: 40 % ()
Mravní imperativ ve mně a hvězdné nebe nade mnou. Zpola ultimátní dialektická existenční detektivka (cca do 5. dílu), následně procedurální metafyzický thriller / horor, odkazující až někam k tradici povídkářských bláznů 19. a počátku 20. století. Závěr je jako bromance podle Immanuela Kanta. Celkově jeden z nejzajímavějších projektů v dějinách bedny, který trochu trpí nevyrovnaností scénáře, ale zarovnává to dokonalou režií, výpravou a hereckými výkony. Pokud existuje důsledná a smysluplná protiváha scandinoir, je to True Detective. Však taky "severské" kombinatoriky řádně vyškolil z přímočarosti. [90%] ()
První série, aka chlast a fanatici: ohle není geniální detektivní seriál a nový ethalon žánru, je to "jenom" perfetně odvedené řemeslo, kde děj samotného případu a toho, jak je natočen, balancuje na hraně naprosté kvality a brakové béčkovosti. Co považuju za brakové? Vlastně celý základ případu a příběhové pozadí obou detektivů, kdy linka, která se věnuje jejich osobním peripetiím je prostě neskutečně klišovitá (od milenky přes důvod rvačky atd.), děj případu samotného také není zrovna originální. Jenže VŠECHNO okolo toho je naprosto výborně vybroušené, herecké výkony? Perfektní! Oba hlavní představitelé naprosto skvěle zvládli zahrát postavy, které jsou vlastně dost nesympatické a za souseda by je asi nikdo moc nechtěl, ale přesto jim člověk automaticky fandí (a to je dost fajn, když se jedná o vidláka s pokřivenou morálkou a nihilistického asi-ex-feťáka). Prostředí Luisiany má zajímavou a neokoukanou atmosféru (country + bažiny + divné církve + vidláckej venkov s existencemi ala severské krimi). Gradace případu funguje taky.. A... Je to prostě dobrý. Druhá série, aka sex, drogy a žádný rock&roll: Druhá série znovu výborně míchá klišé & brak společně s precizní řemeslností (a taky má znovu postavu s úchylným knírem, nevěřím, že je to náhoda). Změna ve vyprávění a příklon k vyšším hrátkám korupce a politiky funguje, rozšíření hlavních postav na čtyři je dobré, protože jsou to právě postavy, které si nesou nejvíc klišé atributů a pokud by měl příběh stát jen na dvou postavách, nejspíš by děj neutáhli, dobrým hereckým výkonům navzdory. Fajn je i zapojení postavy "druhé strany zákona," které také docela osvěžuje. Závěr seriálu je silný, přestože se limitně blíží kriminální telenovele ()
V současné době, kdy končí seriály, které jsem v uplynulých letech (od roku 2004, kdy vznikli Ztraceni), sledoval, se snažím dívat se okolo na nové trendy a i přes svůj omezený volný čas zůstat v obraze - jako zde. Byly doby, kdy HBO nemělo ve výrobě seriálů konkurenci, po nástupu Showtimeu ustoupilo do pozadí (hlavně díky svému stále omílanému stylu "kozy a krev") a teď to vypadá, že se zase vrací.... Tenhle seriál je vysoce nadprůměrný, ale já se k superlativům přidat nemůžu, protože to, co zobrazuje, už tady bylo mnohokrát (sériový vrah, temnota, typizovaní vyšetřovatelé, specifický americký stát). Musím zkrátka přihlédnout minimálně k tomu, že všechna tato témata obsahuje mnohokrát lepší DEXTER a já prostě nemůžu jinak. ()
Galerie (693)
Zajímavosti (65)
- Začátek třetí série připomíná případ tzv. Trojky ze Západního Memphisu (West Memphis Three). Podobnost je v počtu podezřelých, jejich věku, náklonnosti k tvrdé muzice, dětech jako obětech zločinu i místu (Arkansas). Další průběh seriálu se od tohoto případu liší. (.se)
- Rachel McAdams (Azi Bezzerides) a Kelly Reilly (Jordan Seaymon) si už spolu zahrali vo filmoch Sherlock Holmes (2009) a Sherlock Holmes 2: Hra tieňov (2011). (Stefan_M)
- Komplikovaný, šestiminutový záběr na konci epizody, ve kterém Rust Cohle (Matthew McConaughey) chytí Gingera (Joseph Sikora) a poté probíhá mezi domy a vyhýbá se policii, byl skutečně realizovaný bez jediného střihu, přestože měl režisér Fukunaga připravená dvě místa, kde by mohl v případě potřeb spojit více záběrů. Celý záběr se nacvičoval jeden a půl dne. Fukunaga má dlouhé záběry v oblibě, jak se můžeme přesvědčit v jeho předchozích filmech Sin Nombre (2009) a Jana Eyrová (2011). (Brousitch)
Reklama