Reklama

Reklama

První republika

(seriál)
  • angličtina The Manor House (více)
Trailer
Drama / Rodinný / Historický
Česko, (2014–2018), 43 h 46 min (Minutáž: 52–61 min)

Hudba:

David Solař

Hrají:

Ján Koleník, Markéta Plánková, Jiří Vyorálek, Jan Vlasák, Veronika Arichteva, Radek Holub, Viktor Dvořák, Robert Urban, Tomáš Töpfer, Zdena Studenková (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(49)

Obsahy(1)

Sága mapující atmosféru první republiky od r. 1918 do r. 1945... V centru dění jsou pestré osudy rozvětvené rodiny Valentových, která zbohatla na válečných zakázkách a stěhuje se z venkova do Prahy, do Podolí. V této části Prahy jsou zatím jen louky, pár starých továrních komínů a poválečná chudoba. Podnikaví Valentovi však Podolí změní. Ovšem ne sami a ne lehce. V jejich rodině panuje rivalita mezi bratry. Je zde tajemství, které s sebou nese pátrání po staré předválečné vraždě, a postavy prožívají také své osudové lásky. Seriál by měl být příběhem první (a také druhé) republiky, který sice vypráví očima rodiny z vyšších vrstev, tedy třídy, která nejvíce formovala tvář naší republiky a nastavila politické a společenské standardy, ke kterým se dodnes odkazuje, avšak spektrum hlavních i vedlejších postav je velmi pestré. Seriál tak pokryje různé vrstvy společnosti, od elit až po dělnickou a rolnickou třídu. Osudy hrdinů se také budou prolínat s událostmi tehdejší doby a připomenou divákům některé významné momenty naší historie. (Česká televize)

(více)

Videa (21)

Trailer

Recenze (306)

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zhlédnuty dva díly. Po třech sestrách Antona Pavloviče (Čechova) a na panství Downton tady máme tři bratry z Čech (nyní konkrétně na Praze 4 Podolí), z nichž dva jsou velmi koukatelní a jeden z nich (těch dvou) se právě vrací z legií...(bohužel, zatím je tohle asi největším kladem). No a protože museli ozrcadlit i ten zbytek (z panství Downton), tak se tady nezamlouvá třem sestrám jeden hezkej dědic panství, ale dva bratři stojí o jednu pěknou továrnickou dcerku (to bylo na začátku, nyní už jsme po válce o cosi dál). No, jak píše kolega flanker.27 dám tomu šanci, aspoň uvidím, jestli se to bude ubírat, kam si myslím. Z tohodle ale se dvěma služkama a s partou běžných obyvatel Podolí nikdo Panství Downton udělat nemůže, ale snad z toho nebude ani Ordinace v růžové zahradě v historických kulisách... Změna komentáře po 11/22: Myslela jsem, že srovnání s Dallasem mě napadlo jako první... No ono mě to možná jako první napadlo, ale než jsem to stačila napsat, tak už s tím vyrukovali jiní... ;-) A obávám se, že to ještě Dallasu křivdím... Na ten jsem se dodívat nedokázala, na tohle se asi těch 22 dílů podívat dokážu (pak přehodnotím své hvězdičky), ale jedno vím už teď: Když jsem včera dopoledne sledovala poslední díl F. L. Věka, tak mě napadlo, že ten seriál (myslím samozřejmě F.L. Věka ne tuhle romanci s honosným názvem PR) by měli naprosto povinně (a klidně i po víně) dnešní tvůrci všichni vidět, aby věděli, jak to má vypadat a jaký je seriál, když je točen o době, o níž být točen má, a přesto je aktuální v době jakékoliv. Editace č. 2; pro šťastné neviděvše, může obsahovat spoilery Ponechám tomu ty původně udělené tři hvězdičky, i když za příběh samotný je to jednoznačný odpad! Při sledování posledního dílu jsem se vyloženě modlila, aby někdo při tom honu zastřelil Vladimíra (byť je jeho představitel velmi pohledný a i docela sympatický) neboť takhle blbě napsanýho kladnýho hrdinu jsem dosud neviděla a snad poprve jsem v nějakém filmu či seriálu fandila těm, které autoři (původní význam tohoto slova je původci, a tady se to myslím i docela hodí) zamýšleli jako záporáky, tedy Jaroslavovi a Benonimu a vůbec bych se nedivila, kdyby se druhou sérií panové Vyorálek a Kříž nechtěli mít už vůbec nic společného, jelikož pouze oni místy tento slaboduchý příběh pozdvihovali do únosných sfér... No tak, zápory jsem vyjmenovala, je to především příběh samotný, buď hloupé nebo nezajímavé dialogy, nelogičnosti, detektivka, která odporuje všem pravidlům žánru i zdravému rozumu, láska, která vůbec není osudová (to si ti lidi, do pytle, nemohli přečíst Quo vadis, Annu Kareninu, Jih proti Severu nebo některý z románů Jane Austinové, či podívat na Cassablancu??), ale spíše ostudová (jak napsala trefně ve svých verších paní n na stránkách čt) a to, že to má z první republiky jen název. Myslím, že spousta herců (Skopal, Medvecká, Vlasák a už jmenovaní Kříž a Vyorálek vůbec neměli tušení, čemu že tady své jméno propůjčili, neboť bylo všeobecně známo, že scénář původci tvoří za pochodu. Myslím, že do tagů by někdo mohl dopsat heslo pi...,ehm, tedy pitomost...A teď zkusím klady: vzhled mladších bratrů Valentových (ač, jak už jsem uvedla mé sympatie posléze patřily spíše tomu nejstaršímu), velmi pěkná výtvarná stánka seriálu (no prostě, když člověk nechal mozek přede dveřma, tak se na to hezky koukalo) a ty dvě malé slečny Irenka a Eliška (byť už to vypadalo, že původci určili, že zdravý rozum zůstal jediné Irence, i Eliška ho v závěru znovu našla) A myslím, že z toho v budoucnu udělám příspěvek do Deníčku, i když si nejsem jista, že si jej seriál zaslouží... () (méně) (více)

otík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jeden z těch mála ČT seriálů, který si přitáhne diváka a jeho pozornost (ne však moji) nejen pro svou tématiku a své kvalitní zpracování včetně pěkného looku a zajímavých lokací, ale také pro výběr ne tolik okoukaných tváří. Na mně osobně příliš dlouhý seriál, ale jako kulisa proč ne. PS: první série výrazně lepší než druhá, rozhodně za 3,5 hvězdy. Druhá série nemá víc jak na 2,5 hvězdy, třetí série pokračuje v nastoleném trendu druhé série a je nic moc. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Přeceňovaný seriál jen naznačuje své možnosti a posléze kvalitou padá na nesmyslné duchařské zápletce a ulpívání na rodinném mikrokosmu. Samoúčelně a retardačně působí i sama kriminální zápletka; její založení i rozplétání jsou okaté a scénáristicky až fatálně nezralé. Mnohé o kvalitě naznačuje i samoúčelné kochání se "zlatými scénkami" z kabaretů a pohostinských podniků pro tzv. lepší společnost. Bolí z toho hlava. O to méně je tam skutečného děje a skutečné prvorepublikové atmosféry prvních měsíců republiky. Škoda zmařené příležitosti. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele

Těžko říct, čeho tvůrci chtěli dosáhnout (pokud vůbec něčeho chtěli dosáhnout). Příběh je vystavěn zhruba tak složitě, jako v každé argentinské telenovele, většina herců hraje podobně toporně (ačkoli mezi starší hereckou generací by se našlo pár světlých výjimek - pánové Vlasák, Töpfer, Holub nebo paní Medvecká a Štěpánková) a pokud se tu snad někdo chce ohánět realistickou výpravou, tak si snad musí dělat srandu... (Tedy ještě větší, než když se postavy před první světovou válkou oslovují stylem "Hej, brácha...") Ty dámy z nevěstince v první části, které měly všechny postavu jak modelky a každá měla podle obličeje tak maximálně kolem dvaceti let, 'skutečně působily', jako z doby první světové války. Nejde jen o to, že tehdejší představy o ženské kráse se tak trochu lišily od dnešních ideálů, ale i o to, že do bordelu se prostě přijímaly i slečny a paní s normální váhou, nebo (nedej bože!) s nadváhou. O rozdílném věku ani nemluvě.. A takhle levně, jak vypadají zdejší filmové kostýmy, rozhodně textury látek za první republiky nevypadaly. To už nezbyly nikde kostýmy z Četnických humoresek? Tu jednu hvězdičku dávám proto, že je První republika trochu vkusnější, než Renčova hrůzostrašná Sanitka 2. ()

raroh odpad!

všechny recenze uživatele

Po prvním díle - tváří se děsně reálně dobově, ale před vznikem republiky koncem války určitě nehrála najazzlá hudba a nevisel portrét Franze Josefa (ten už byl dva roky mrtvý) například. Nechápu, proč si tvůrci nepustili Steklého Švejka, aby byli trochu v obraze, případně první filmy Burianovy. Válečné scény by chtělo korigovat pohledem Milestonova Na západní frontě klid. Scénář je obyčejná červená knihovna. Tedy předčasný závěr - proč toto točí veřejnoprávní tv? ()

Galerie (1 353)

Zajímavosti (35)

  • Herec Tomáš Töpfer, představitel cukrovarníka Karla Škvora, nosí i v seriálu svůj již neodmyslitelný plnovous. Za první republiky se to však obecně neslušelo, neboť zarostlá brada byla v té době spíše znakem nedbalosti, a u tak zámožného a významného obchodníka, jakým by pan cukrovarník jistě byl, by taková vizáž jistě nebudila příliš velkou důvěru. Muži, kteří dbali svého společenského postavení, tehdy chodili buď hladce oholeni, nebo nosili pěstěný knír; plnovous si mohli dovolit nosit pouze muži podstatně starší než byl pan cukrovarník. (Morttuus)

Reklama

Reklama