Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (728)
Alespoň že nejsem jediný....Abyste mi rozuměli, patřím mezi ty, které nedovede nadchnout ani vetšina všeobecně uznávaných Schumacherových snímků. Byť rozum vnímá jejich filmařské kvality, srdce zůstává nezasaženo a ne a ne se odhodlat ke změně tepové frekvence... Schumacherovi se nepovedlo vyvolat černočernou dusivou atmosféru, která by diváka zatížila jako zimní peřina (a která je tolik vlastní Fincherovu Se7en) a jelikož se režisér zároveň příliš nepouští ani do explicitně násilných scén, chybí Cageově exkurzi do světa toho nejzvrácenějšího porna ten správný feeling. Na druhé straně uznávám, že barvami hýřící vizuál je - vzhledem k žánru - odvážnějším a progresivnějším formálním hávem, než uchýlení se k osvědčeným prvkům filmu noir. ()
70% - Zajímavý a mrazivý detektivní thriller, jenž však má své mouchy. Hlavní věc, co mi vadila a udělal bych ji uplně jinak, byly pasáže, kdy Cage byl nebo telefonoval s manželkou. Nevím, jestli to bylo dabingem, ale jejich rozhovory mi připadaly zbytečně přihlouplé a jednotvárné. Nemám nic proti vyznávání lásky, ale když to zazní stokrát za sebou v té samé podobě, tak bych to raději párkrát vynechal. Řekl bych, že by to filmu jen pomohlo... ()
Od "Volného pádu" nejlepší Schumacherův film. Jeden z nejkvalitnějších filmů Nicolase Cage. Hloubková sonda do neuvěřitelně nechutného a bohužel velmi reálného světa plného hnusu. Při pomyšlení, že něco byť jen podobného může existovat se mi dělá na zvracení. Bezpochyby jde o jeden z nejmrazivějších a nejpůsobivějších thrillerů, nejen 90.let. ()
„There´s three rules in life: One, there´s always a victim; two, don´t be it.“ - „And three?“ - „I forgot what three is.“ Schumacher, věren své režisérské kariéře Jekylla & Hydea, tentokrát ukázal svou lepší tvář a potopil rutinérské soukromé očko, sledující doposud leda tak nevěrníky, do stoky perverzního pornoprůmyslu a vražd. Vyplavat z ní ven bude vyžadovat rozhodnost s požehnáním, odpuštění, i smíření se skutečností, že nic už nebude stejné jako dřív.. K husté atmosféře vydatně přispěl scénárista Se7en A.K.Walker, který měl buď enormně krásné dětství a vše si tímto vynahrazuje a nebo jej naopak celé mládí ve sklepě zneužíval pedofilní otčím. Jednu z mála pih na tom krásném, ale pořád mainstreamovém hnusu bych viděl v osobě jménem Cage, která na podobné role prozatím herecky nedorostla, což je nejlépe vidět v jakékoliv konfrontaci se špičkovým J.Phoenixem. Jsem snad jediný, komu tady chybí biografie Dino Velveta..? ()
Vynikající krimi s Cagem v roli soukromého očka, které se při ověřování pravosti, resp.z jeho počátečního pohledu spíše potvrzování nepravosti, kleintem nalezeného snuff filmu dostane až do letální hloubky chodu odporného byznysu s pornem počínaje, snuffem konče. Krom vyslvování "miluju Tě" své ženě je Cage naprosto stravitelnej, skvěle mu sekunduje Phoenix v roli pornoveksláka i Stormare jako boss tvorby a distribuce toho shitu. Schumacher nevsadil na krvavost, ona totiž na vytvoření hutné, tíživé a nepříjemné atmosféry úplně stačí tématika sama o sobě, a když už má jít do drsnějšího vizuálu, vypomáhá si jen stravitelnými, případně nepřímými záběry. Parádní filmek, osobně ale o chloupek více preferuji Diplomovou práci. Doporučuju! ()
Galerie (33)
Zajímavosti (24)
- Filmu byla občas vytýkána až příliš velká podobnost s filmem Hardcore (1979). V něm si muž najme soukromého detektiva, aby našel dceru, která utekla z domu a byla viděna v 8 mm pornofilmu. (don corleone)
- Film měl původně režírovat David Fincher. (don corleone)
- Náklady na výrobu byly zhruba 40 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama