Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film na základě skutečné události. V roce 1972 se v Latinko-amerických Andách zřítilo letadlo na jehož palubě byl Uruguaiský národní rugbyový tým. Mnoho lidí zahynulo při srážce, ale někteří přežili. Ti se po několika dnech, pomocí rádia, dozvídají, že všechny záchranné akce byli zrušeny. Nikdo nevěří, že by někdo mohl přežít. Počasí se zhoršuje a omezené zásoby se tenčí každým dnem. Dva členové týmu se proto rozhodnou přejít Andy a vrátit se s pomocí pro zbytek. Jejich statečný kousek se jim podaří. Vrátí se zpět i s pomocí. Mezitím, ale 29 lidí zemře a zbylým 16 se podaří přežít jen díky kanibalismu. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (305)

Genero 

všechny recenze uživatele

Přežít tenhle film se mi podařilo jen díky utkvělé myšlence, že tím adekvátně uctím památku všech lidí, kteří tehdy v Andách zahynuli. Je to neuvěřitelně táhlé, nudné a přestože se jedná o velice silný námět, je zpracován až trestuhodně povrchně. Za světlé body v něm považuji jen prvních a posledních deset minut. Vše mezi tím mi splynulo v jednu jednotvárnou a lehce zašedlou kouli sněhu. Když i motiv s morálním dilematem zda jíst či nejíst hýždě svého kamaráda zvládnete na jedno zívnutí, je asi něco špatně. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

O dramatickom príbehu národného rugbyového mužstva som čítal dávno predtým, než Frank Marshall spáchal tento film. Príbeh je atraktívny svojou neuveriteľnosťou, málo frekventovaným kanibalizmom i relatívne šťastným koncom. Zdalo by sa, že podľa atraktívneho námetu sa ani nedá nakrútiť neatraktívny, málo uveriteľný a nudný film. Frankovi sa to podarilo. Pri zobrazovaní toho, čo spôsobí s ľuďmi dlhodobý pobyt v chladnom vysokohorskom prostredí, blízkosť smrti a minimálna nádej, že sa z toho dostanú, mu trápne zlyhala predstavivosť. Nakrútil niečo ako piknik mladíkov v Andách so sánkovaním, oslavou narodenín, dobrou náladou a nezmenenou vizážou účinkujúcich. Občas ho spestril vynesením ďalšej mŕtvoly, lavínou alebo dvojnásobnou záchranou pred pádom do priepasti. Mám za to, že v ČSFD sa hodnotia filmy a nie príbehy, podľa ktorých mali byť nakrútené. A v tom prípade mi aj dve hviezdičky pripadajú viac ako darček, než hodnotenie. ()

Reklama

Ratemus 

všechny recenze uživatele

Skoro až neuvěřitelný příběh o touze přežít, silné vůli a chuti nevzdávat se. To, co si museli tito týpci prožít bych nepřál nikomu, nejhorší je to rozhodnutí sníst lidské maso svých mrtvých přátel, na to museli být opravdu silné povahy, ale pokud chceš přežít, nemůže jinak. Strhující příběh se silným tématem, výborným scénářem, opravdu výborné dílo. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Přežít je film, který především bojuje o život sám se sebou. Po velmi působivé, a na tu dobu skvěle natočené letecké katastrofě, která možná doposud nebyla překonána, nastává propad v ději, je to dáno tím, že hercům jsem ani na chvíli nevěřil, že mohou pojídat lidské maso jako čokoládu, dramatu neprospěla ani častá modrá obloha, nebo ryzí romantika zasněžených And. Film by se dal rozdělit na tři dějství rozdělená oponou: letecká havárie-kanibalismus-lavina. Závěrečné zachránění, trocha emocí a opona padá. Za ojedinělý počin dávám 70% ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Tak do takové situace by se asi nechtěl dostat žádný člověk - když navíc k tomu víte, že je snímek inspirován pravdou - zamrazí vás v zádech. Dle toho, co jsem četl, film docela věrně popisuje tuto událost. Ti lidé tam v horách prožili asi neskutečně krušné chvíle, ve kterých se museli řídit pravidly přírody a zároveň museli bojovat s tím, aby si zachovali lidskou tvář nestala se z nich zvěř.. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (23)

  • Scéna havárie se natáčela devět dní. Většina herců ke konci dnů plných natřásání se na simulátoru musela užívat léky proti nevolnosti. (Morien)
  • Snímka vznikla podľa rovnomennej knihy Piersa Paula Reada, ktorý ju napísal na základe skutočných udalostí. (ash99)
  • Otevírací a závěrečnou scénu, kdy se k nehodě vyjadřuje John Malkovich jako Carlitos Paez, napsal pro film právě skutečný Carlitos. (Morien)

Reklama

Reklama