poster

Věc

  • Česko

    Tvor

  • USA

    The Thing

  • Slovensko

    Vec

Horor / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 1982, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flipnic
    *****

    Jeden z nejlepších horrorů v dějinách filmu. Zajímalo by mne, do jaké míry byl inspirován prvním Vetřelcem (neznámá entita, stísněné prostředí, minimální šance, strach z neznáma), a nakolik po pár letech byl těmato dvěma kulty inspirován Predátor (opět ty stejné atributy). Ovšem "Věc" jako taková je naprosto unikátní v přetrvávající nejistotě, kdo je nositelem "nákazy", stísněná atmosféra, vypjaté a dramatické vztahy, geniální "hudební" doprovod (zcela jednoduchá melodie podbarvující samotu a depresi. A když už se "to" ukáže, vidíme jedny z nejlepších, ale zároveň nejstrašlivějších masek, jaké se kdy v horroru objevily. Toto je opravdový vrchol. Zvrácenost, ale zároveň genialita tvůrců masek neměla snad žádné meze. Opravdu geniální horror, kterému bych ani po letech v podstatě neměl co vytknout ... lépe řečeno, z úcty k němu, bych si to nedovolil ...(10.3.2008)

  • tron
    *****

    "Nikto už nikomu neverí." Parádny snežný klaustrofobický sci-fi horor a ďalší klenot Johna Carpentera z osemdesiatych rokov (HMLA, VLÁDCA TEMNOT - ako VEC, i tieto dva filmy by si zaslúžili skôr 80%, ale famózna hororová atmosféra mi to nedovolí). Minimum vtipu (Nóri verzus Švédi), zato mäsiarska porcia husto paranoickej atmosféry s prvotriednym béčkarom v leteckej bunde Kurtom Russellom a niekoľkými majstrovskými scénami („pálenie žeravým drôtom“ neskôr citoval Robert Rodriguez v spriaznenej - ale podstatne slabšej - tiež "infekčnej" FAKULTE). Podobne, ako u VOTRELCOV, i v súvislosti s VECOU by som veľmi rád videl prequel. Viac v mojej recenzii na CinemaView, kam už nepíšem: http://cinemaview.sk/clanok/1223460330/vec(14.9.2006)

  • flanker.27
    *****

    Tohle jsem prvně viděl ještě na památném OK3 v němčině a byl to tehdy neskutečný zážitek, coby dítě školou povinné jsem měl oči navrch hlavy. Pak to kdysi dávali na ČT v nočních hodinách a s titulky (jo to bývaly časy). Nahranou VHS mám dodnes. Musím říct, že se u hororů málokdy skutečně bojím, ale atmosféra strachu a paranoie tady mě naprosto dostala. K tomu nezapomenutelný motiv Morriconeho hudby, všudypřítomný mráz, chabé světlo - prostě nejatmosféričtější scifi horor pro všechny časy. Myslím, že je film výborně zvládnut scenáristicky i režijně, scény, které začnou jako poklidný dialog, postupně přerůstající ve vzájemné podezírání a obviňování někdy končící až smrtí některého polárníka jsou tak skvěle vygradované, že by se za to nemusela stydět lecjaká divadelní hra. A taky jsem neviděl jiný film, kde hrdina na konci prohlásí, (spoiler) že nemůže dál a rezignovaně počká, až zmrzne...(14.10.2005)

  • Segrestor
    *****

    Svého času velice deprimující filmový počin. Svého času zcela realistické, unikátní a dokonalé triky. Svého času vyjímečně dokonalý scénář. Vše stojí na podmínce, že mimozemská věc dokáže vytvořit naprosto dokonalou kopii jakéhokoliv živého tvora, v našem případě člověka, člena výzkumného týmu polární stanice. Navíc je to docela vyvážené z hlediska napětí. Dokážete být zhnuseni mutací tvora a přitom vás děsí, kdo další může být transmodifikován, čili může zabít ostatní anebo prostě zemřít. V každém případě se zoufalstvím v očích sledujete, jak se posádka stanice kvapem početně zmenšuje a jak hrozné by bylo, kdyby se Věc dostala mimo jejich stanici. Pak přijde závěrečná scéna a vy jste rádi za Kurta Russella. Jste rádi i za Johna Carpentera, že to tak šikovně natočil a také za Ennia Morriconea, že to podmáznul tak úchvatnou a dechberoucí děsivou hudbou(14.6.2011)

  • Dan9K
    ****

    Takže....O tři roky staršího scifi-horor bratříčka Vetřelce miluji. Věc jsem chtěl vidět celý život, ale dlouho se mi vyhýbala, jednou jsem jí sice zastihl, ale jelikož to některá z komerčních televizí dávala opravdu odsouzenihodně pozdě, usnul jsem. Dnes, kdy píši tyto řádky, jsem si ji pustil v ideální čas po desáté hodině, kdy doma nebylo kromě rybiček a hmyzí havěti ani živáčka (samozřejmě, že bublající vzduchové zařízení v akváriu jsem vypnul). A to všechno říkám proto, aby náhodou někoho nenapadla myšlenka, že jsem tenhle psychothriller sledoval ve chvíli, kdy za mnou zrovna maminka luxovala a venku zrovna vesele řvali mezi sebou se šikanující haranti. Nicméně utvrdil jsem se v tom, že žánry, jež jsou u tohoto snímku uvedeny, mi vyhovují skutečně nejvíce a že sledování jejich zástupců mě, až na některé z těch akčních ( hmm, koukám, že žánr akční už byl stejně odstraněn), plně uspokojuje. Dále jsem si uvědomil smutnou věc, že opravdu velké množství skvělých sci-fi zápletek vypotřebovávají v podstatě podřadné (ačkoliv na ně nedám dopustit) vědeckofantastické seriály typu Outer Limits, Star Gate nebo Star Trek a uvědomil jsem si to proto, že zápletka Věci by se klidně mohla například v Krajních mezích objevit a rozhodně by nijak nevybočovala z té ohromné masy dokonalých nápadů, které autoři v seriálech jsou schopni vecpat do 50-ti minut (včetně stejně tak kvalitní hudby, efektů a slušných hereckých výkonů), kdy fanoušci seriálu jsou nadšeni, ale běžný divák se k těmto příběhům nedostane. Někdy se však objeví někdo jako John Carpenter, těch 50 minut prodlouží na celovečerní film a vytvoří legendární science fiction, kterou zná každý. Ovšem co se týče hororových prvků. Čekal jsem o dost víc. Bohužel se nedostavilo ani žádné pořádné napětí a celou dobu mi něco chybělo. Hudba Ennia Morriconeho je ve filmu poněkud nic moc. Důvod však není Ennio Morricone, ale John Carpenter, který nepoužil stěžejní část jeho díla. Samotný soundtrack je vynikající. Musím ocenit hru světel a kvalitu obrazu, měl jsem z toho zkrátka pocit, jakobych sledoval snímek nového tisicíletí, nikoliv zástupce zrodivšího se poměrně dlouho před mým vyklubáním. Takže, abych to shrnul: mírné roztrpčení následuje nakonec uspokojení nad filmem jako takovým, na který budu vzpomínat rád i třeba z důvodu, že mého slizkého miláčka s žíravou krví nezastínil.(28.5.2006)

  • - Childs (Keith David) seká sekyrou do dveří, jejichž poškození se mezi záběry změní. (Deeside)

  • - Film má dva dabingy. FTV Prima vyrobila první (1997) a TV Nova ten druhý (1999). (Zdroj: dabingforum.cz) (Deeside)

  • - Kosmický horor Johna Carpentera je první částí „Apokalyptické trilogie“. Druhou je satanistický Vládce temnot (1987) a třetí je lovecraftovské Šílenství (1995). (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace