poster

Fantom opery

  • USA

    The Phantom of the Opera

  • Slovensko

    Fantóm opery

  • Belgie

    The Phantom of the Opera

  • Nizozemsko

    The Phantom of the Opera

Muzikál / Drama / Romantický / Thriller

USA / Velká Británie, 2004, 143 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mi Nü-Chai
    ****

    Paříž roku 1919. Černobílé poškrábané záběry starého, už zjevně doslouživšího, divadla. Exteriér ošoupaný, interiér jakbysmet. Probíhá zde dražba. Licitátor hovoří o obrovském lustru, který má nyní být dražen, rozsvítí jej...najednou se okolí začíná měnit, obraz se pomalu kolorizuje, rozezní hudba kamera prolétá nad čalouněnými sedadly a blíží se k jevišti, kde právě probíhá zkouška na večerní představení...už pár minut po začátku mne Fantom Opery uvedl do stavu silného vytržení, (nejen) tato scéna je zpracována brilantně, práce kamery je jednoduše famózní a hudba, se kterou jsem až do této chvíle neměla tu čest, je kouzelná. Ano, kamera a hudba jsou zde hlavními pozitivy, těsném závěsu následovány výpravou a kostýmy. Roztomilý kýč vládne všude, kam se jen člověk podívá a to je dobré. Interiéry, oděvy i masky hýří barvami, ani doupě Fantoma se nevyhne jasným barvám a rozhodně si nemyslím, že by to bylo ke škodě věci. Exteriéry jsou na tom už trochu hůře, taková budova divadla a přilehlé okolí svoji modelovitost při pohledu zdálky nezapře, ale menší prostory (hřbitov, střecha divadla) jsou celkem zdařilé. Film si také hezky poradil s tím, že je točen v angličtině, ale odehrává se ve Francii a jedna z postav je italského původu - angličtina s příslušným přízvukem a pár slovíček z cizího jazyka odvede dobrou službu. Jak bych asi při využití tohoto nápadu v seriosnějším filmu omdlela hrůzou, do atmosféry Fantoma Opery to zapadlo více než dobře. Miranda Richardson (madame Giry) hovoří s francouzským přízvukem opravdu kouzelně a Minnie Driver se coby rozmazlená operní diva Carlotta vzteká jako rozená Italka. Nejen tyto dvě herečky jsou ve svých rolích přesné, kvalitní je až na jednu (leč VELMI podstatnou) výjimku celé obsazení, zvláště Christine. Emmy Rossum je perfektní, křehká jemná bytost s vpravdě andělským hlasem, sladké stvoření. Patrick Wilson (Raoul de Chagny) jí skvěle sekunduje, jak v hereckém tak pěveckém projevu. I vedlejší postavy příběhu tam skvěle zapadají...až na tu zmiňovanou výjimku. Ano, je to ON, samotný velký Fantom v celé své ubohosti. Gerard Butler je naprosto OTŘESNÝ. Vůbec by mi nevadilo, že má znetvořenu jen malou část tváře, jen by asi člověka nemělo po jejím odstranění napadnout, že mohli ušetřit pár gramů latexu, i bez něj by vypadal dost strašně. To by nebylo zas tak zlé, naneštěstí zjevu odpovídá i samotné hraní. Na slovo charisma se dá v jeho případě s klidným srdcem zapomenout, má ho asi tolik jako okousaný rohlík. Démoničnosti, uhrančivosti a dalších vlastností správného Fantoma v něm taktéž není ani co by se za okousaný nehet vešlo. A to "nejlepší" nakonec - jestli něco neumí, tak zpívat, většinou jen řve a nadto vlastní dost nehezké zabarvení hlasu. Kdyby Christine učil zpívat skutečně on, našla by uplatnění leda tak v podřadné punkové kapele okresního formátu, rozhodně ne v pařížské Opeře. Škoda přeškoda, že si zrovna s obsazením této postavy nedal pan režisér víc práce. Á propos, režisér...režie je vedle pana Butlera druhým velkým negativem snímku. Občas jsem měla dojem, že J. Schumacher ani v nejmenším netuší, co si se scénou počít a dopouští se chyb účastníka nedokončeného kursu režie. Obě tyto negativa jsou sice dosti podstatná, ale zmíněná pozitiva (kamera, hudba, kostýmy, výprava, zbytek herců) je celkovém dojmu značně překonávají a tak mohu s čistým svědomím dát čtyři hvězdy. P.S. děkuji drahé přítelkyni O., která mne na tento film, jenž se mi měsíc válel bez povšimnutí na polici, svým nadšeným popisem jeho kladů, nezištně upozornila.(20.11.2007)

  • Nautila
    **

    Šumacheré, ty patlale! Já mám kýče docela ráda, ale ty jsi i na mě moc. Je to pocit, jako když sníte příliš mnoho sladkých bonbonů - cpete se a cpete, až z toho máte na jazyku povlak a už necítíte žádnou chuť. Utáhněte Schumacherovi trochu vodítko, dejte mu jen omezený počet bonbonů a on z toho vydá skvělej film jako Volný pád. Pusťte ho ze řetězu, on sežere hromadu bonbonů, a protože už z toho necítí jazyk, bude se cpát ještě víc, aby se ujistil, že ten jazyk ještě má. (Ach, to jsem vymyslela pěknou analogii.)(14.9.2011)

  • Martyska
    *****

    Nemôžem uveriť, že po tom, čo som čakala nudnú inscenáciu prenesenú na filmové plátno, som bola uchvátená silou tohto filmu. Za prvé, netušila som, že Butler dokáže aj niečo zaspievať (a jeho hlas má ten správny hlboký tón) a za druhé, že ma to bude baviť. Po tom, čo som videla Moulin Rouge (a nebolo to celkom podľa mojich predstáv) som si povedala, že muzikály seriózne nemusím. Ale hľa, prišiel Fantóm opery. Musím priznať, že už dávno ma skladby fascinovali a v tejto filmovej adaptácii vyzneli krásne. Treba pochváliť aj režiséra, lebo vypracovať muzikál ako film dá zabrať. Škoda, že nepremenil ani jednu z 3 oscarových nominácii.(16.8.2014)

  • Shit
    ****

    No tak je jasný, že u tohohle filmu je nejdůležitější hudba a ta je prostě skvostná a to i pro mou osobu, kterou opera úplně míjí a žádný vztah k ní nemam, jenže tohle zní prostě skvěle, hlavně v tu dobu kde se objeví, respektive zpívá Emmy Rossum, u Gerarda Butlera to je už o malinko horší, ale na to že to neni operní zpěvák, tak je taky výbornej, i když jsem se svým slabým hudební sluchem zaznamenal, že to neni zrovna ono. Všichni ostatní ve filmu jsou zanedbatelný, tahle dvojice je ústřední a všechno se kolem ní točí. Tim se pomalu dostávám k příběhu, který samozřejmě mohl být o poznání lepší a propracovanější to bezpochyb, jenže já ho spíš bral jako doplněk k úžasným pěveckým výkonům a k nádherný hudbě od Andrewa Lloyda Webbera, takže nějaký nesrovnalosti v ději a občasná kýčovitost mi až tak nevadila. Jediný za co strhávám jednu hvězdičku jsou některé herecké výkony, které nebyly úplně přesvědčivé(28.12.2005)

  • castor
    ***

    Joel Schumacher, mnohokrát proklepnutý v úplně jiných žánrech, trochu zaostává v odvaze i osobitějším přístupu k Webberově látce. Ta možná dobře působí na divadelních prknech, ale na plátně je díky afektovaným projevům a potížím s tempem docela ubíjející. Všechno je to takové stereotypní, nevzrušivé, jen klouzajícího po hodně monotónním povrchu. Což je minimálně škoda, už jen díky kameře, výpravě nebo Emmy Rossum, která předvádí velmi slibný pěvecký výkon. Ale v nevinných pohledech nemá moc šancí se předvést (démonicky naopak vůbec nevypadá tehdy prakticky neznámý Gerard Butler). Nestrhující, místy velmi nudný kabát..(25.10.2011)

  • - Schumacher do filmu obsadil výrazně mladší herce, než kteří vystupují v muzikálu. (fannah)

  • - Do španělštiny nadabovali film představitelé madridské verze muzikálu. (imro)

  • - Natáčení závěrečné scény trvalo celý týden. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace