poster

Fantom opery

  • USA

    The Phantom of the Opera

  • Velká Británie

    The Phantom of the Opera

  • Slovensko

    Fantóm opery

  • Kanada

    The Phantom of the Opera

Muzikál / Drama / Romantický / Thriller

USA / Velká Británie, 2004, 143 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zdepapepa
    ****

    Viděno po boku o tři roky mladšího Sweeneyho Todda, což ale nehraje moc roli, jelikož totok je adaptace slavné divadelní show. To tu koneckonců je zárukou kvality, sem tam nabouchané vizuály se tu a tam střídají už s naprostým kýčem a zbytečnou dekorací, takže je to jak na houpačce, jediná záruka kvality zůstává původní hudba, která je zmáknutá na výbornou. Kde Sweeney ztrácel po hudební stránce, tady Fantom nabírá extra bodíky, ovšem kde Sweeney získává body navíc za fantasmagorický ideál londýna a stylizaci do šílené podoby, tam Fantomovi ztrácí dech a vypadá jako kdyby ho ohlodal zub času. Ovšem stačí, když člověk v průběhu All I Ask of You nebo Music of the Night nebo Point of No Return nebo čehokoliv jiného zavře oči a hned je jasné, kdože to má skutečně navrch.(2.6.2009)

  • curunir
    ***

    Moje utvrdenie v tom, že nemám rád muzikály sa tu iba viacej potvrdilo. Samozrejme musím pochváliť úžasnú vizuálnu stránku filmu (kamera, výprava, masky, kostýmy) vďaka ktorej (a nielen vďaka nej) prvých cca 40 minút filmu šľape ako hodinky a má parádny záber k čomu v nemalej miere prispieva aj úžasná Weberova hudba. A vlastne tá hudba je aj určitým kameňom úrazu. Na jednej strane film oplýva prekrásnymi piesňami (Angel of music, Music of the Night...), na druhej stane je ich miestami až príliš (spieva sa aj vyše 85% filmu) a tak sa akosi stráca príbeh a hĺbka, navyše príbeh je s časti nedopovedaný (úplne zbytočná je druhá dejová línia keď je Raoul starý a Christine je už po smrti) - aspoň mne osobne to tak prišlo. To čo filmu asi najviac škodí je jeho dĺžka a mnoho nudných scén, k čomu prispievajú aj skôr priemerné herecké výkony až na excelentnú Emmu Rossum. Na istú obranu Fantóma opery musím tiež povedať, že sa jedná o jeden z (naj)lepších muzikálov, aké som zatiaľ videl.(28.4.2008)

  • AppleCore
    **

    Pokud jsem u muzikálu Sweeney Todd psal, že mě zpěv doháněl k šílenství tak tady to platí dvojnásob. Mohl to bejt opravdu strhující příběh doladěnej krásnou hudbou a mistr Schumacher to zase jednou podělal. Pěkná scéna je následně vodrovnaná buď scénou hodně mizernou, nebo již zmíněným zpěvem. Místy je to vážne dost směšná záležitost a hudba nebo kamera to nijak nepovznese, herecký výkony už vůbec ne.(24.4.2009)

  • Shit
    ****

    No tak je jasný, že u tohohle filmu je nejdůležitější hudba a ta je prostě skvostná a to i pro mou osobu, kterou opera úplně míjí a žádný vztah k ní nemam, jenže tohle zní prostě skvěle, hlavně v tu dobu kde se objeví, respektive zpívá Emmy Rossum, u Gerarda Butlera to je už o malinko horší, ale na to že to neni operní zpěvák, tak je taky výbornej, i když jsem se svým slabým hudební sluchem zaznamenal, že to neni zrovna ono. Všichni ostatní ve filmu jsou zanedbatelný, tahle dvojice je ústřední a všechno se kolem ní točí. Tim se pomalu dostávám k příběhu, který samozřejmě mohl být o poznání lepší a propracovanější to bezpochyb, jenže já ho spíš bral jako doplněk k úžasným pěveckým výkonům a k nádherný hudbě od Andrewa Lloyda Webbera, takže nějaký nesrovnalosti v ději a občasná kýčovitost mi až tak nevadila. Jediný za co strhávám jednu hvězdičku jsou některé herecké výkony, které nebyly úplně přesvědčivé(28.12.2005)

  • Mi Nü-Chai
    ****

    Paříž roku 1919. Černobílé poškrábané záběry starého, už zjevně doslouživšího, divadla. Exteriér ošoupaný, interiér jakbysmet. Probíhá zde dražba. Licitátor hovoří o obrovském lustru, který má nyní být dražen, rozsvítí jej...najednou se okolí začíná měnit, obraz se pomalu kolorizuje, rozezní hudba kamera prolétá nad čalouněnými sedadly a blíží se k jevišti, kde právě probíhá zkouška na večerní představení...už pár minut po začátku mne Fantom Opery uvedl do stavu silného vytržení, (nejen) tato scéna je zpracována brilantně, práce kamery je jednoduše famózní a hudba, se kterou jsem až do této chvíle neměla tu čest, je kouzelná. Ano, kamera a hudba jsou zde hlavními pozitivy, těsném závěsu následovány výpravou a kostýmy. Roztomilý kýč vládne všude, kam se jen člověk podívá a to je dobré. Interiéry, oděvy i masky hýří barvami, ani doupě Fantoma se nevyhne jasným barvám a rozhodně si nemyslím, že by to bylo ke škodě věci. Exteriéry jsou na tom už trochu hůře, taková budova divadla a přilehlé okolí svoji modelovitost při pohledu zdálky nezapře, ale menší prostory (hřbitov, střecha divadla) jsou celkem zdařilé. Film si také hezky poradil s tím, že je točen v angličtině, ale odehrává se ve Francii a jedna z postav je italského původu - angličtina s příslušným přízvukem a pár slovíček z cizího jazyka odvede dobrou službu. Jak bych asi při využití tohoto nápadu v seriosnějším filmu omdlela hrůzou, do atmosféry Fantoma Opery to zapadlo více než dobře. Miranda Richardson (madame Giry) hovoří s francouzským přízvukem opravdu kouzelně a Minnie Driver se coby rozmazlená operní diva Carlotta vzteká jako rozená Italka. Nejen tyto dvě herečky jsou ve svých rolích přesné, kvalitní je až na jednu (leč VELMI podstatnou) výjimku celé obsazení, zvláště Christine. Emmy Rossum je perfektní, křehká jemná bytost s vpravdě andělským hlasem, sladké stvoření. Patrick Wilson (Raoul de Chagny) jí skvěle sekunduje, jak v hereckém tak pěveckém projevu. I vedlejší postavy příběhu tam skvěle zapadají...až na tu zmiňovanou výjimku. Ano, je to ON, samotný velký Fantom v celé své ubohosti. Gerard Butler je naprosto OTŘESNÝ. Vůbec by mi nevadilo, že má znetvořenu jen malou část tváře, jen by asi člověka nemělo po jejím odstranění napadnout, že mohli ušetřit pár gramů latexu, i bez něj by vypadal dost strašně. To by nebylo zas tak zlé, naneštěstí zjevu odpovídá i samotné hraní. Na slovo charisma se dá v jeho případě s klidným srdcem zapomenout, má ho asi tolik jako okousaný rohlík. Démoničnosti, uhrančivosti a dalších vlastností správného Fantoma v něm taktéž není ani co by se za okousaný nehet vešlo. A to "nejlepší" nakonec - jestli něco neumí, tak zpívat, většinou jen řve a nadto vlastní dost nehezké zabarvení hlasu. Kdyby Christine učil zpívat skutečně on, našla by uplatnění leda tak v podřadné punkové kapele okresního formátu, rozhodně ne v pařížské Opeře. Škoda přeškoda, že si zrovna s obsazením této postavy nedal pan režisér víc práce. Á propos, režisér...režie je vedle pana Butlera druhým velkým negativem snímku. Občas jsem měla dojem, že J. Schumacher ani v nejmenším netuší, co si se scénou počít a dopouští se chyb účastníka nedokončeného kursu režie. Obě tyto negativa jsou sice dosti podstatná, ale zmíněná pozitiva (kamera, hudba, kostýmy, výprava, zbytek herců) je celkovém dojmu značně překonávají a tak mohu s čistým svědomím dát čtyři hvězdy. P.S. děkuji drahé přítelkyni O., která mne na tento film, jenž se mi měsíc válel bez povšimnutí na polici, svým nadšeným popisem jeho kladů, nezištně upozornila.(20.11.2007)