Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (213)
Silné! Když úplně pominu zdejší české neherce, kteří se na našem malém rybníčku chtějí rovnat světovému trendu a kteří v určitých pasážích nepůsobí zas tak dobře, tak jde teda o hodně, hodně, hodně kvalitní kus filmařiny. A to po všech stránkách. Audiovizuálně bezchybné a na vysoké úrovni, co se týče postav, scénáře i celého vyústění zápletky včetně finálního "kdo to tedy udělal" jde stejnětak o vrchol českého filmu, ne-li možná to úplně nejlepší, co jsem měl možnost "u nás" vidět a naplno film dokonce exceluje i ve vedlejších stránkách jako jsou zakomponované prvky, detaily nebo dobová autenticita. Napětí je ve vzduchu od úvodních minut a podobnost se zahraničním Searching nebo Missing je zcela namístě, protože se film nese ve velmi podobném detektivně-vyšetřovatelském duchu mladé hrdinky. Potěší rozplétání příběhu a postupné dávkování střípků, bavily mne ne tak často vídané detailní prvky jako je elektroauto s kamerou, práce s vedlejšími postavami, zakomponování trendů dnešní doby a "cool" mluvy mladé generace a celé to zkrátka působí tak moc dobře, až je s podivem, že tohle opravdu vzniklo u nás. Barvitý, nápaditý a v závěru hodně dusný a nepříjemný úkaz toho, jak drasticky může člověk platit za své chyby, byť jen malé a v jádru začínající jako nevinné, a jak nebezpečný je dnešní internetový svět i mediální a justiční systém. ()
Čeští diváci dlouhodobě nadávají na to, že lokálně vznikají jen upocené a nevtipné komedie nebo křečovité a ze života těžko opsané romantické kousky, které se prostě jen snaží zasáhnout co nejširší diváckou masu a spoléhají na okoukané tváře. #annaismissing se stejně jako loňský BANGER. (za kterým stál třicátník Adam Sedlák – předpokládám, že za námětem tohohle kousku stojí stejný Sedlák), který byl, more, nápaditý, autentický a energický, nebojí riskovat, soustředí se a pokouší o žánrovost. Rovněž mladé duo Pavel Soukup a Lucie Kryzová stejně jako Sedlák dané generaci přinejmenším rozumí, divákům předložili konkrétní záměr i několikeré odvádění pozornosti jiným směrem. Náctiletá influencerka Anna, jinak ráda v roli vyzývavé lolity, právník, v jehož mobilu se vyjímá její polonahá fotografie, no a konečně jeho dospívající dcera Nina, která snímek najde, což jí solidně zamotá hlavu. Anna navíc už týden nic nového nezveřejnila, takže co když se jí něco stalo? A jakou roli v tom hraje Ninin otec, jehož vysvětlení je poněkud vágní? Nebo množství nepřátel, které si kvůli cíleným výstupům na internetu vytvořila? Ačkoliv střed vyprávění lehce drhne a dílčí pointy jej tříští, a také zápletka/pátrání vyplivnou nějaké to „ale“, celé je to solidně uchopené, nenudí, nebojí se používat flashbacky a nechronologické vyprávění či jinak postavit kameru, je to vizuálně atraktivní a zejména mladými tvářemi skvěle zahrané (z dospělých mi naopak taková Barbora Bočková prostě herecky nesedí). Navíc to má neotravná varování ohledně nutné prozíravost při sdílení čehokoliv… Nejsou to kdovíjaké čtyři hvězdy, ale opatrně tleskám. ()
Dílo moc hezky zachycuje sílu sociálních médiích a vlivy na nás všechny, ty nejmladší zvláště. Nicméně zas takový zázrak v tom teda nevidím. Jde spíše jen o vcelku průměrné, při nejlepším lehce nadprůměrné krimi/drama. Dle mého názoru vlastně snímek zaznamenal větší úspěchy jen z důvodu, že situace na České filmové scéně je opravdu tragická. To jsem si potvrdil i při výběru filmů a seriálu tady na ČSFD pro Českého Lva. Nepochybuji tedy že se tento film umístil v čele. A kdo by také mohl snímek vyzvat? Byl to Buď chlap (pravdivý komentář razzora mne dostal do kolen 😅)? A nebo ještě lépe třeba 9% cool girl či basatardi? Smutné... ()
Po loňském Bangera další zjevení na české filmové scéně. Ani Gábina ze Slunce seno by neokomentovala lépe než, že Češi občas dokáží být světoví. U Ztracené Anny to rozhodně naprosto sedí. Jeden z možných filmů roku. Pro mě naprosto neznámí herci hrají jako z partesu. Něco mě říká že jména jako Viktorie Vítová nebo Marek Němec nebudou mít hodně dlouhou dobu nouzi o práci. 95% ()
Ze začátku mi to trochu trvalo, než jsem se skrze nesympatické postavy a prapodivnou mluvu (jo, vim, jsem prostě starej, táhne mi na třicet, takže rozumět o 15 let mladším puberťákům už je prostě moc) do filmu dostal, ale jak se postupně vše začne rozpletát a začne se jít víc do hloubky jednotlivých charakterů, tak to diváka chytne. No a ještě když se opětovně objeví moje domovina, kde už se vraždilo například v typově podobné Nevinnosti :). Cením solidní casting mladých herců, kteří určitě mají potenciál i do budoucna. Stejně tak i námětové zařazení, které asi neotevře oči o chování na internetu, ale i tak je fajn o takových věcech informovat, a to ne jednostraně, ale ze všech stran, protože vina může spadnout vždy na více stran. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
- Sestra Niny (Alexandra Vostrejžová) hraje na VR (Virtuální realita) známou českou hru „Beat Saber“. (griph)
- Film má i seriálovou podobu rozdělenou do devíti epizod. Seriál je o více než půl hodinu delší a nabízí nové i rozšířené scény. Některé scény jsou v seriálu oproti filmu v jiném pořadí. (fisus)
Reklama