Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Excentrický miliardář Guy Grand (Peter Sellers) jednoho rána, seznaje, že mu stále schází mužský potomek, adpotuje náhodně vybraného bezdomovce (Ringo Starr), který se tím okamžikem stává Youngmanem Grandem. Následně si ve dvojici začnou dělat legraci z lidí poněkud svérázným způsobem - "každý má svoji cenu", jen jde o to přijít na to jakou. A tak policista s vidinou tučného výdělku sní pokutu, původně určenou Guyi Grandovi či si za patřičný obnos před očima zděšeného ředitele aukční síně odstřihne nos z obrazu Rembrandta. Peníze zmůžou cokoliv.

Tato britská komedie (s těžkým nádechem satiry všech možných lidských nectností) vznikla ze spolupráce Petra Sellerse a části (budoucích) Monty Pythonů (ve filmu potkáme Johna Cleese a Grahama Chapmana). Ve filmu zazní hudba z pera Paula McCartneyho (a kromě titulního Ringo Starra se tu objeví i John Lennon s Yoko Ono). Krom nich můžeme v různých drobných rolích potkat např. Christophera Leeho, Rachel Welch či Romana Polanskeho. (cdome.82)

(více)

Recenze (31)

novoten 

všechny recenze uživatele

And keep your eyes open for a good ear! V satiře občas pokulhávající a v nějaké dějové návaznosti prakticky nulové, ale ve svých silnějších chvílích naprosto bezchybné. To, že Peter Sellers kraluje každým svým gestem, asi nikoho nepřekvapí (a jeho grimasy při aukci mi vehnaly slzy smíchu do očí), ale překvapivě fungující rodinná chemie s Ringem už možná ano. Přesto těžko říct, jak Kristiána uchopit. Je v něm totiž nacpané skoro všechno a zároveň je to jen hračka na jedno použití. Za nepříliš známou Sellersovu kreaci ale zhlédnutí určitě stojí. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Zatím nejslabší film s Peterem Sellersem, jaký jsem viděl (Stopu Růžového pantera nepočítám). Ne že by byl vyloženě špatný, naopak je krásně ztřeštěný a tak dále, jenže na rozdíl od Co je nového, kočičko? nebo Casino Royale si moji pozornost udržet nedokázal. Řada scén se povedla více než hodně, ovšem řada mě nechala zcela chladným. Nejvíce mě potěšila ta s Johnem Cleesem. "Rembrandtovu školu mám rád. Líbí se mi všichni francouzští malíři..." - "Hm, no, Rembrandt byl v jistém smyslu Holanďan." - "Holanďan?" - "Holaňdan. Rembrandt." - "Holandské malíře nemám rád. " ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Není nad dobré čisté zabití.” Kouzelný Kristián je celkem zdařilou společenskou satirou (každý má svoji cenu a od všech existují nějaké „klíče“; od hlídače parku až po největší zazobance) a snaží se být i komedií (hodně střelenou), to se jí však krom absurdních vystoupení příliš nedaří (v mých očích zůstává spíš jen ta bláznivost), i když fantazie a odvahy má dost (začne to obrácenými situacemi typu boháč obtěžuje bezdomovce, hamlet striptérem, a pokračuje vyhrocenějšími pasážemi jako: „vlak“, „hon“, „restaurace“, „box“, „pokuta za parkování“, „aukce“, „závody“ či „Kouzelný Kristián“, jenž je vrcholem anarchie). Bohužel vtipnost tak občas kreativitě ustupuje a divák se sice přímo nenudí, ale čeká na nějakou tu „normálnější“ scénku, u které by se mohl od srdce zasmát. Nicméně, i kdyby měl film vzniknout jen kvůli sice krátké, ale parádní konfrontaci 2 prvotřídních komiků Cleese a Sellerse (Champan už takový prostor a hlavně pořádnou scénku nedostal), stálo by to za to. Vidím to na lepší průměr (kdo se dokáže na tu crazy vlnu správně/lépe naladit, možná i nějakou tu hvězdu přidá). ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Autorský podíl Johna Cleese a Grahama Chapmana bych nepřeceňoval. V titulcích jsou spolu s Peterem Sellersem uvedeni jen jako autoři "additional sequence", kdežto scénář (a koneckonců už literární předlohu) napsal Terry Southern. To věru nebylo žádné ořezávátko, ale jeden z otců zakladatelů britského psychotického humoru. Právě kniha Kouzelný Kristián Sellerse kdysi okouzlila natolik, že Terryho Southerna najal jako scénáristu Dr. Divnolásky a přesvědčil Kubricka, že film o studené válce se dá natočit komediálně. Ze Southerna se pak stal specialista na neobvyklé filmy (Barbarella, Casino Royale, Bezstarostná jízda), protože dovedl nečekaným způsobem ozvláštnit všechna schémata. Kouzelný Kristián patří k těm filmům, které inicioval sám Peter Sellers; které natáčel, když vydělal dost tradičnějšími filmy. A je to vidět. Sledovat Kouzelného Kristiána je jako ocitnout se střízlivý na večírku, kde to všichni hodně přehnali s alkoholem (nebo čím): hodina pokročila a Sellers už si maže po obličeji potraviny, Hamlet předvádí striptýz, Yul Brynner dámské večerní šaty a každou chvíli by měl dorazit Drákula... ;o) Carpe diem! 80% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nikdy mi nepřipadalo důležité vlastnit někonečné množství peněz, ale sir Guy mi ukázal kudy cesta vede. Takže až mi jednou nějakým záhadným způsobem nabobtná konto, tak bych si dovolil zkopírovat některé nápady typu rozházení peněz do hlubokých výkalů a sledování, kterak občané odhazují svou důstojnost a vrhají se do víru sraček. Také výlet pro smetánku na vymyšlené lodi nebyl špatný, ale já jsem doufal, že se budu bavit daleko víc. Vždyť vesla se ujal vynikající komik Petr Sellers, nahrával mu nejsrandovnější brouk Ringo, galeristu si střihl John Cleese, veslaře z Oxfordu Graham Chapman, transvestitu Yul Brynner, barového povaleče Roman Polanski a nepříliš oděnou galejnici mávající bičem nad sexy veslařkami Raquel Welch. S takovouto sestavou by se mělo hrát finále filmové Ligy mistrů, ale tohle byl jen lehce naprůměrný zápas základní skupiny. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (6)

  • Do filmu přispěl i Paul McCartney, z jeho pera pochází píseň „Come And Get It“, kterou zpívá skupina Badfinger, smluvně vázaná u Apple Corps. Ltd. Při nahrávání písně byl Paul přítomen, i když se na ní jinak nepodílel. (Robbi)
  • Finální scéna, v níž naháže sir Guy Grand (Peter Sellers) do kádě plné marastu a výkalů bankovky a vybídne byznysmany, aby se jich pokusili co nejvíc vylovit, měla být podle magazínu Rolling Stone výsměchem americké společnosti. Symbolicky se natáčela na Wall Street. (Robbi)
  • Mezi literární předlohou a snímkem lze najít několik rozdílů. Například postava Ringo Starra se v knize vůbec neobjevila. (Listeroman)

Reklama

Reklama