poster

Jakubův žebřík

  • USA

    Jacob's Ladder

  • slovenský

    Jakubov rebrík

Drama / Horor / Mysteriózní

USA, 1990, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Richie666
    ****

    Tak tenhle film mě cupoval na kusy, každá scéna přikládá solidně pod kotel.., schizofrenie, strach a kýbl potu; v půlce jsem se klepal a cítil podobně jako Jacob... "I was burning from ice." Znamenité 'psycho'. Bohužel ale od chvíle, kdy "pravda" vyjde najevo, to najednou ztrácí šťávu a směřuje už jen k řekl bych neutrálnímu konci, kterej mě ničím nezaujal ani nedojal. Možná jsem ho nepochopil... Přesto velmi povedený thriller s doléhavou atmosférou a skvělým Timem Robbinsem.(3.3.2009)

  • Nick Tow
    *****

    Psycho, ktoré sa chvíľami mení na horror a podtým všetkým po celý čas tlie hustá a silná dráma o manipulácii, výdatne podporovaná geniálnym výkonom Tima Robbinsa. /Pozor, vyletí spoiler: Po filme Carnival of Souls /1962/ už druhý film v poradí, ktorý pointou predbehol Shyamalanov 6. zmysel/1999/.(5.10.2006)

  • A_FISH
    ****

    celkem slušný "psycho", kdy si nikdy nebudete jisti co je realita a co je jen sen (kecy typu : od začátku jsem věděl jak to dopadne ignorujte) ... jedna technická: po scéně s "ledovou koupelí", kdy jde Jakob uložit Culkina ke spánku (kéž by věčnému :)) je v zrcadle vidět postava, ale není to žádný démon, který by Robbinse pronásledoval, ale Adrian Lyne ...(17.1.2007)

  • akisha
    ****

    Nejvíc mi vadila paradoxně právě ta haluzovost, kdy divák nemá ani tucha, co se skutečně děje, co je flashback a co je jenom haluškový výmysl. Být to jen o trochu přehlednější, a mít to lepší konec (tenhle mě zklamal) neváhám s pátou hvězdou. Tim Robbins zde dokazuje, jak dobrý je herec. Hororové vsuvky se nesou v duchu devadesátek, jsou nechutné a děsivé. Těžké a depresivní, přesně jak to máme rádi. Poslední výhrada, která v originále odpadá - malý Macaulay Culkin nadabovaný podle mě dospělou ženou, ten jeho hlas je naprosto strašný!(1.1.2017)

  • Niktorius
    ****

    V pekle hoří jen to, co se nedokáže rozloučit se životem... Silná káva, byť někomu nemusí sednout, že se přelévá mezi dvěma hrníčky (nelogičnost v tom ovšem není, což se pokuším dokázat níže, ve spoileroidní části komentu). Pokud máte slabost pro Lyneovy stylové prostředky k navozování atmosféry a příběhy, kde do poslední chvíle nevíte, co je pravdou, co iluzí a o čem má snímek vlastně vypovídat, s Jacob's Ladder nemůžete šlápnout vedle. ___!!! SPOILER ALERT !!!___ Je mi jasné, že závěrečná scéna následovaná "dokumentárním" titulkem mohla být matoucí (měl ten titulek vůbec smysl, když se to celé Jacobovi jen zdálo?), ale fakticky k žádnému logickému lapsu nedochází (všechno před Jacobovým zraněním je krutá realita, Žebřík tedy opravdu nesl vinu na sebezničujícím řádění jeho čety). Závěr přestane působit jako něco prvoplánového a násilně přilepeného, když si uvědomíme, že hlavním tématem Jakubova Žebříku není stejnojmená droga, ale nahlížení do mysli a duše člověka zmítajícího se na prahu smrti a na rozhraní mezi nebem a peklem (a po žebříků se od pekelných kotlů uniká). Když ležíte nekdě v daleko od domova s roztrženým břichem, najednou máte spoustu důvodů zůstat naživu a přemýšlet o svém životě. Je spousta věcí, co byste měli ještě udělat a spousta otázek, na které chcete znát odpovědi. Byli jste dostatečně šťastní se svou ženou, nebo by vám bylo lépe s pohlednou kolegyní z práce? Věnovali jste se dostatečně tragicky zemřelému synovi a setkáte se sním snad ještě? Neměli byste ještě navštívit staré kamárady? A zjistit co se to vlastně s vámi stalo, že tu teď musíte ležet s vyhřezlými střevy a vyřídit si to s viníky? Tento motiv je tím, co posunuje film mnohem výš, než by dosáhla pouhá báchorka a halucinacemi o trpicím veteránovi.(4.2.2009)

  • - Některé obrazy byly inspirovány forografiemi Joela-Petera Witkina. Nejlépe zřetelný obraz beznohého muže s kapucou, který třese hlavou, je zvárněn podle Witkinovi fotografie "Man With No Legs" z roku 1976. Dále je film po vizuální stránce ovlivněn především dílem malířů Williama Blaka, H. R. Gigera a Francise Bacona. (Seabeast)

  • - Nemocniční nosítka, která nesou Jakuba (Tim Robbins), byla úmyslně nevyvážena Adrianem Lynem. Jedno kolo jen lehce nadzvedl od podlahy, což způsobilo jeho chrastění a točení. (Seabeast)

  • - Adrian Lyne se nechal slyšet, že většina dialogů v úvodní scéně mezi vojáky byla improvizovaná samotnými herci, zejména konverzace mezi Georgem (Ving Rhames) a Jacobem (Tim Robbins) týkající se masturbace. (Seabeast)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace