poster

Jakubův žebřík

  • USA

    Jacob's Ladder

  • slovenský

    Jakubov rebrík

Drama / Horor / Mysteriózní

USA, 1990, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ****

    Kvalitu snímku zabezpečujú najmä herci a originalita príbehu, i keď na niektorých miestach by som našiel pár vypožičaných prvkov z mnohých iných. Prvá polovica je takmer perfektná, len práca s kamerou by sa dala vylepšiť a ani tie, pre mnohých účinné flashbackové prestrihy, na mňa nezabrali ani trošku. S atmosférou sa tvorcovia pekne pohrali, rovnako ako sa s divákom pohrával dej a záver. Temné, tajomné a znepokojivé spracovanie necháva diváka na vážkach až do samého záveru, ktorý nevyšiel až tak úplne podľa mojich predstáv, čo sa kvality a originality týka. 75%.(16.12.2008)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Jacob Singer je veteránom, ktorý v 68´ po dobu dvoch rokov pôsobil vo Vietname. Keď už sa zdá, že sa po dlhom období opätovne zaradí do spoločnosti, začínajú ho prenasledovať rôzne predstavy či vidiny vďaka ktorým prepadá pochybnostiam, čo je vlastne sen, a čo realita. Snímok, ktorý vzhľadom k svojej tématike nemal šancu neuspieť. Psychologická dráma s občasnými prvkami hororu pre náročnejšieho diváka, ktorý hľadá viac, ako len klasické klišé plné gore scén či fantazmagórie za chrbtom. Príbeh má hlavu aj pätu, je dostatočne prepletený, no s jasnou štruktúrou, ktorá diváka zbytočne nepletie. Sám za seba, veľká spokojnosť - 75%(11.12.2014)

  • gudaulin
    ****

    Musím předeslat, že filmovou tvorbu Adriana Lynea moc nemusím, přijde mi, že natáčí příliš na efekt a povrchně a vybírá si komerčně chytlavá témata. (Co si budem namlouvat, hlavě ten sex, že ano...) Snad každý významný americký režisér musí jeden film ze své filmografie věnovat vietnamskému syndromu, a to dá rozum, že ani Lyne se tomu nevyhnul. Z mého pohledu je to možná jeho nejlepší kousek, kterému se zejména v první půli nedá upřít halucinogenní atmosféra s vnitřním napětím. Snímek má řadu šokujících chytrých záběrů a scén, jako je pohled z poštovní schránky nebo absurdní výjev ze stanice metra, odkud není východu. Rychlý střih, brutální scény plné krve, flashbacky, které divákovi ztěžují orientaci v ději, to vše láká, na druhou stranu scénář působí trochu bezradně a zvlášť závěrečná scéna, která popírá předchozí katarzi, staví celý dosavadní příběh s prominutím na hlavu. Stejně tak si Lyne neodpustil obvyklé berličky a sentimentální lákadla na diváka, jako je smrt Jakubova dítěte nebo setkání s jeho odloučenou rodinou. Pokud jde o námět, experimenty s LSD na amerických vojácích v období vietnamského konfliktu jsou považované za prokázané, nedocházelo při nich pochopitelně k masakrům, vojáci se ale smáli, zahazovali zbraně a vyšší dávky této drogy poškodily nenávratně jejich psychiku, takže z toho nakonec byla pěkná ostuda. Celkový dojem: 70 %.(16.4.2009)

  • choze
    ***

    Kdysi dávno jsem se nad tím dojímal, dnes mě to i přes slušnou atmosféru děsí hlavně svou naivní průhledností.(12.11.2007)

  • A_FISH
    ****

    celkem slušný "psycho", kdy si nikdy nebudete jisti co je realita a co je jen sen (kecy typu : od začátku jsem věděl jak to dopadne ignorujte) ... jedna technická: po scéně s "ledovou koupelí", kdy jde Jakob uložit Culkina ke spánku (kéž by věčnému :)) je v zrcadle vidět postava, ale není to žádný démon, který by Robbinse pronásledoval, ale Adrian Lyne ...(17.1.2007)

  • - Spoiler: V jedné z alternativních scén, která vede k jinému zavěru filmu, než jak jej známe, Michael Newman (Matt Craven), chemik, který se podílel na vytvoření subsatnce žebříku, nabídne Jacobovi (Tim Robbins) protilátku na příznaky žebříku. Jacob si vezme lék u Newmena v bytě. V tu chvíli začnou praskat stěny bytu a dovnitř se sápou přízraky. Jacob upadne do bezvědomí, a když se probudí, jsou přeludy pryč. (KRYSIOPICE)

  • - Rozmazaná tvář na dalším plakátu k filmu ilustruje novátorskou práci kamery, kterou Adrian Lyne ve snímku použil, a která odráží nejasnou hranici mezi skutečností a fikcí. (Pavlínka9)

  • - Adrian Lyne se nechal slyšet, že většina dialogů v úvodní scéně mezi vojáky byla improvizovaná samotnými herci, zejména konverzace mezi Georgem (Ving Rhames) a Jacobem (Tim Robbins) týkající se masturbace. (Seabeast)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace