Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Snímek je dynamicky natočenou groteskou, jakýmsi leporelem lidských osudů, které se před námi odehrávají v rychlém tempu, s nadhledem a humorem. Skvělé herecké výkony, dobové hity i scénická hudba K. Svobody, to vše pod taktovkou zkušeného režiséra V. Polesného z něj činí filmovou lahůdku. Filmová adaptace slavného románu V. Párala je hořkým obrazem lidské touhy po požitcích, moci, majetku i panoramatickým záběrem opakujících se situací dějin moderní společnosti. Motorem příběhu je výbušná síla nenávisti těch „dole“, toužících po rozkoši lásky a společenském uplatnění, a kultivovanost, ale i únava světa lidí „nahoře“, kteří se už dost namilovali a užili moci, a tak vlastně rádi podléhají náporu barbarství. Vylhané naděje roztáčejí vždy znovu a znovu šílený kolotoč lidského života až k závěrečným ztraceným iluzím. Ústředním místem děje je dům v Ústí nad Labem, kde se střídají náhodní i trvalí zaměstnanci místní továrny. Příběh Borka Trojana (J. Langmajer), ambiciózního inženýra, a jeho lásky k Zitě Gráfové (Z. Adamovská), manželce ředitele továrny, příběh mladičkého Romana Gráfa (J. Prachař), zoufale až k sebezničení milujícího neklidnou Maddu (K. Kloubková), to jsou základní osy mnohavrstevného vyprávění, odehrávajícího se v průběhu šedesátých let s přesahem do doby po roce 1989. (Česká televize)

(více)

Recenze (249)

Filmweb.cz (Matej Šišolák)

"Milenci a vrazi jsou snímkem, který zůstal své předloze i filmovým divákům mnohé dlužen. Film Viktora Polesného sice nespadl na úplné dno páralovských adaptací (tam se spokojeně rozvalují dva díly Playgirls Víta Olmera), ale bohužel ani nedostál svému působivému začátku tedy neoslnil. A nic na tom…" více

Kinema.sk (Martina Juřínková)

"Milenci & vrazi nespadli na úplné dno adaptací Vladimíra Párala, jak se to povedlo Vítu Olmerovi, ale také se ani trošku nepřiblížili jejich slibnému začátku. A nic na tom nemění ani fakt, že filmy by měl vypovídat o běžném životě. Vraždí, protože milují. Milují, až by vraždili." více

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Zvážnělost i občasná rádoby hravá nadsázka stejně jako erotická vyzývavost se natolik míjí účinkem, až místy prosakuje nezamýšlená grotesknost, ba sebeparodičnost, kterou neodstraní ani vcelku citlivé zapracování dobových skladeb. Stěží pak překvapí, že se nedočkáme ani jediného otisku zvolených…"

Reklama

Reklama