Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Nathalie
    ****

    Francouzská poezie, anglický humor, úžasně pomalé tempo, sbírka okouzlujících klišé, excelentní kamera, prchavé kouzlo v místě, kde se zastavil čas, kouzelná Provence. NIC překvapivého ani převratného ve vývoji postav nebo příběhu, ale během promítání vám hraje kolem úst OVÍNĚNÝ úsměv.... Riddley spojil vláček nezapomenutelně vtipných scén-u bazénu, autíčko, burza, tenis, elegantní odchod ráno poté, škorpióni, kde každý vagón veze svůj náklad po příjemně vyhřátých kolejích. Magnifique.(28.4.2007)

  • Cervenak
    *****

    Klišé? Ako hrom. Vadí to? Ani náhodou. Prečo? Pretože Ridley Scott. Jeho réžia je také dokonalé, sústredené, pragmatické a do posledného záberu premyslené remeslo, až je to vlastne geniálne umenie. Zo začiatku som sa nechytal na to snáď až príliš šmrncovné tempo a mal som dojem, že Ridley chce tromfnúť bráchu Tonyho v nižšej priemernej dĺžke záberu. Potom film vo Francúzsku zrazu začal spomaľovať, zábery zvláčneli a predĺžili sa, kamera sa upokojila a mne došlo, že to bol celé zámer a že ma to nasmerovalo presne tam, kde ujo Ridley chcel. Chémia medzi Russellom a Marion funguje výborne, ale voči Marion asi musí fungovať chémia každému človeku mužského pohlavia na tejto planéte ;-). Onen záverečný "návrat a otvorenie srdca" v kaviarni je neuveriteľne obohratá filmová finta, ale Ridley opäť triafa do čierneho - takto vedieť narábať s klišé (a pritom ich neprevracať a nevariovať, proste ich len správne použiť), to je snáď Boží dar. V sedemdesiatke sekať takéto kúsky, klobúk dolu, pán Scott. Jediná drobná výhrada - trochu by som utlmil Croweovu snáď až trochu prehrávanú šarmantnosť.(25.5.2007)

  • MM_Ramone
    ****

    Austrálsky herec Rusell Crowe, ktorý sa presadil v USA a je momentálne jednou z najväčších hollywoodskych hviezd si v tomto filme zahral Angličana, čo prišiel do Francúzska, kde zdedil krásnu vinicu po svojom strýkovi. Znie to hodne kozmopolitne. Ale len na prvé zdanie. Tento film je skrz na skrz presiaknutý príjemnou, idilickou atmosférou francúzskeho vidieka. Nie som milovníkom vína ani romantických filmov, ale tento snímok sa mi páčil. Jemne ma pohladil po duši. Je to veľmi "Dobrý ročník". ****(26.12.2012)

  • Djkoma
    ****

    Rozhodně velké potěšení! O snímku od Ridleyho Scotta opět s Russelem Crowem, ale s takovým příliš obyčejným tématem jsem nechtěl slyšet vůbec nic. Nakonec jsem povolil a film shlédl a jsem velmi spokojen. Russel Crowe předvádí velký herecký výkon, kdy bych mu na začátku nepodržel ani dveře u výtahu a na konci bych mu s radostí i vyčistil boty. Jeho proměna je uvěřitelná, příjemná a hlavně... přirozená. Ridley Scott k tomu napomáhá svým vytříbeným vizuálním vkusem, kdy dokáže proměnit obyčejnou zahradu v úchvatné místo plné slunečního světla dopadajícího přesně tam kam on chce a kde to na diváka působí nejkrásněji. Hudební motiv filmu je také velmi příjemný a vůně vína prochází každým okénkem filmu. Film, který lze doporučit bez rozdílů věků a který by měl být brán bez očekávání, protože v tom je jeho síla. Zaútočit ve chvíli kdy to nečekáte a naprosto mu podlehnout.(23.3.2007)

  • Jeanne
    **

    Zdá se, že tu někdo stříhal, až to všechno vystříhal - snad v obavě, aby film nebyl příliš sentimentální. To opravdu nebyl. Ještě štěstí, že jsem viděla celou řadu filmů na téma „bohatý moderní dědic (či dědička) přijíždí do svého rodného kraje, znovu-poznává lásku svého dětství a skutečné lidské štěstí, které nakonec vymění za svůj dosavadní uspěchaný život.“ Hrozí totiž, že bych jinak nepochopila, o co se ve filmu vůbec jedná, protože kupříkladu identifikovat a zejména divácky procítit osudovou lásku mezi dvěma zcela rozdílnými lidmi z jednoho několika-větného rozhovoru a jednoho záběru na postel je docela náročné (kéž by prohodili o pár vět víc...) Natočit tak emocionálně sterilní film je vskutku umění ...a nebo omyl. Ve srovnání s televizními verzemi téhož tématu dopadl Dobrý ročník velmi špatně a to stál jistě mnohem víc, než tyto všechny exkursy do pohádkového světa podle románů Rosamunde Pilcher, kanadských televizních romantických sérií (např. konkrétně ze světa vinic je to Zlaté děvče) a dalších. Snad mi brání v obdivu Dobrého ročníku právě bohatá divácká zkušenost s romantickými komediemi. Přitom tento film měl u mě už předem jasnou výhru, díky mé milované (jižní) Francii, tématu vinic, ale i díky žánru romantické komedie. Šance byla promarněna samotnými nezajímavými záběry z Provence i vinic (i dokumentární seriál ČT Putování za vínem měl svými obrazy mnohem větší náladotvorný potenciál), volbou hudby, která též nepodpoří žádné pocity, hodně příšernými kostýmy, natožpak zrychlovanými záběry ze silnic a groteskními výjevy se stařičkým Provensálcem.(7.12.2006)

  • - Pro záběry, kdy Max (Freddie Highmore) spadne do bazénu, se musel vykopat a vybetonovat nový bazén kvůli dostatečné hloubce. (Gastovski)

  • - Je velmi málo pravděpodobné, že by se v době, kdy byl Max malý, vyráběly taková nafukovací křesla do bazénu, jaká vidíme ve filmu. (don corleone)

  • - Režisér Ridley Scott měl vlastní představu o natočení filmu podle příběhu Petera Mayle, který ho později vydal v knižní podobě. Konečná verze knihy je odlišná od té představy, kterou spolu Scott a Mayle diskutovali, režisér se rozhodl film natočit tak, jak si předsevzal. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace