Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jako malý kluk jezdil Max Skinner na prázdniny ke strýci Henrymu, který miloval Francii, víno a Provence. Proto se tam odstěhoval, žil v malém zámečku a byl majitelem rozsáhlých vinic. Na nich pěstoval víno jeho vinař Francis Duflot s manželkou Ludivine. Když Max vyrostl, stal se z něj poněkud bezohledný makléř na londýnské burze. Aby vydělal peníze, neštítí se ani podrazů. A na strýce skoro zapomněl – neviděl ho už deset let... Právě když se Maxovi podaří další vypečený kousek na burze, za který ho všichni proklínají, dozví se, že strýc Henry zemřel. Jelikož nezanechal závěť a jiný přímý příbuzný není znám, zámeček i vinice mají připadnout jemu. Max odlétá do Provence, kde se má setkat s notářkou Auzetovou. Odjel právě včas – jeho poslední burzovní operace vyvolala velké pohoršení a chce s ním hovořit i majitel jeho makléřské firmy Sir Nigel... V Provence se Max setkává s Francisem a Ludivine, zjišťuje, že zámeček není v nejlepším stavu, a zdá se mu, že ani víno není dobré. Spíš hodně špatné. Ovšem stejně nemá v úmyslu si panství ponechat. Ihned kontaktuje svého realitního agenta a přítele Charlieho Willise a pověří ho, aby hledat zájemce. To se ovšem nelíbí Francisovi, který strávil většinu života po boku Henryho na vinici. Zatím ale musí spolu s Maxem zahájit „velký úklid“, aby staré obydlí vypadalo alespoň trochu k světu... Stejně jako na burze se Max často chová bezohledně i jinde. Když telefonuje v autě, málem srazí na kole jedoucí místní číšnici Fanny Chenalovou a ujede. Když se chystá urychleně odletět zpět do Londýna, omylem spadne do silné vrstvy listí ve vypuštěném bazénu a nemůže se dostat ven, kde zůstal i jeho mobil. Asistentka Gemma ho shání marně a Sir Nigel ho na týden suspenduje... V bazénu ho shodou okolností objeví právě Fanny. Aby ho potrestala za nehorázné chování, napustí bazén vodou. Teprve potom se Max vyškrábe ven a nakonec zůstává několik dní v Provence. Pomalu se mu vracejí vzpomínky na dětství a strýce Henryho, kterého skutečně miloval, stejně jako strýc jeho, přestože si později o jeho charakteru nedělal žádné iluze. Pak se však náhle objeví mladá Američanka Christie Robertsová a prohlásí, že je Henryho nemanželská dcera. Zatímco Charlie se obává, že by to mohlo zhatit rychlý prodej panství, Max hlasitě prohlašuje, že jeho strýc by nikdy Američance dítě neudělal. Christie je zaražená: nechtěla peníze ani vinice – přestože vínu rozumí, pracovala na vinicích v Kalifornii – chtěla jen poznat svého otce, protože nevěděla, že už je mrtvý. Dívka se rozhodne co nejdřív odjet. Zatímco Charlie z Londýna hlásí, že o zámeček s vinicemi je obrovský zájem, Max si pomalu zvyká na docela jiný život v Provence. Vyhledá Fanny, která pracuje v místní restauraci, a omluví se jí za své chování na silnici. Nakonec se mu podaří ji pozvat na schůzku a brzy se stanou milenci. Už jednou zklamaná Fanny ale počítá s tím, že Max brzy odjede navždy a nic od jejich sblížení nečeká... (TV Prima)

(více)

Recenze (1 049)

golfista 

všechny recenze uživatele

Bravurně zrežírovaný snímek. Ridley Scott si odskočil do klidných (skoro romantických) vod a zvládnul to perfektně.... Tohle téma se dalo natočit tolika jinými (nudnými) způsoby, ale Scottovo zpracování na vás dýchne vitalitou, nadšením, nápaditostí, krásnými záběry kamery a výtečnou atmosférou .... Pohodový film se skvělým Russellem Crowem v hlavní roli. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Malý a skromný film, no v rámci naplnenia svojich cieľov jeden z najlepších vo filmografii Ridleyho Scotta. Dobrému ročníku niet čo vytknúť. Hoci nič neprikrášľuje, je príjemný a pozitívny, herecký potenciál a charizmu Russella Crowa režisér zužitkováva na 100% a poetika prostredia (kamerové filtre, hudba) sa jedinečne dopĺňa s komorným príbehom. Plus k tomu citlivý a inteligentný humor. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Asi bych se měla k těm 3* nějak postavit, ale ona už to přede mnou udělala Jeanne: že vysvětlila, proč se jí film nelíbí a já to vidím podobně, jen ne tak přísně. Podobný typ filmu už tu byl mockrát - karierista si pod vlivem kouzla nového prostředí srovná žebříček hodnot -, ale to by tak nevadilo, konec konců mám to i ráda, ale klišé se vloudilo i do režie, pod kterou být podepsán nějaký elév, tak v pohodě, ale Ridley Scott? Kde jsou jeho akcenty a permanentní udržování zvědavosti? Hezky se na to kouká, vlažně se to poslouchá a co dál? Nakonec i obsazení Russella Crowea není vzhledem k vývoji jeho postavy fér - když už coby psí čumák vypadá na vděk za misku teplého mléka. K německým dojákům na Nově či Primě o tom, jak chtěl pracháč postavit v Toskánsku fabriku a místní majolenka mu to "rozmluvila", Dobrý ročník skutečně nemá daleko. Závidím vám nadšeným, závidím, chtěla bych být taky. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Skvělá práce, Ridley! Když jsem se z traileru dozvěděl, že se chystáš provětrat klasická "hluboce lidská" klišé a naplnit přerod sobce z londýnského akciového trhu v bodrého chlapíka omámeného francouzským vínem, chytal jsem se za hlavu. Jenže tys to, chlape jeden, zvládl zrežírovat s takovou energií a vnitřní šťávou, že jsem si hned po příchodu domů zabookoval dva lístky do Provence. :-) Pohodový film s oprýskaným poselstvím, ale vášní v srdci. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych nevěřila, že Russel Crowe může působit pohodově (uznávám ho jako skvělého herce, ale nikdy mi nebyl moc sympatický), ale zde pod vedením Ridleyho Scotta, který si taky docela žánrově odskočil od svého "průměru", mě neuvěřitelně překvapuje. Po shlédnutí Dobrého ročníku snad nemůže zůstat jediný člověk, který by nechtěl navštívit Provence a zjistit, jestli ty vinice ve skutečnosti vypadají tak, jako na plátně a jak ve skutečnosti chutná a voní všechno to francouzské víno. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Dobrých ročníků vyprodukovalo světové vinařství bezpočet. Tak velký, že vám splývají, pokud nejste skutečný znalec. Tady vám ale ani znalectví nepomůže, žádný jedinečný buket nečekejte. Ridley Scott totiž natočil řemeslně jak jinak než precizní produkt bez chuti či zápachu. Lehce omšelý čtyřicátník Crowe - který tu má s ohledem na věk hlavních romantických postav být možná i mladší než ženská hrdinka - se tu má bezhlavě na první pohled zamilovat (tedy na první pohled fyzicky, na druhý potom i srdcem) do třicetileté Marion, a objevit krásu a pohodu života v Provence. Jako reklama pro zmíněný subdepartement vynikající. Jako romantická komedie nefunkční. Chemie schází, a biofarmařením to rozhodně neodůvodníte;) Příběhové peripetie nebyly špatné,a pokud jde o hlavní linii, tak musíte jednoznačně vědět, do čeho jdete, pokud jste někdy nějaký film z daného žánru viděli, ale byl začátek, byl prostředek, byl konec, a já jsem šel pryč bez jediného okamžiku, kdy bych si řekl "jo, tak tohle je fajn" - jen jsem se uchechtl žlutému Smartu a Lanci Armstrongovi. Znám lidi, kterým to celé přijde úžasné, ale taky znám jejich filmový vkus a lásku k Francii;) Klobouk dolů za odvahu pana Scotta, že se vydal vstříc jemu zatím neznámému žánru, ale odvaha se cení jen do určité míry. A ta míra je rozhodně kratší než pomalu dvě hodiny. O HODNĚ kratší. 60%. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Dobrý ročník je hravý film o (zapomenuté) lásce k životu, nakažlivý svou bezprostředností a sympatický svou nenuceností. Je to přesně takový ten druh filmu, který si můžete s otevřenou lahvičkou vína pustit se svou drahou polovičkou a máte zaručen naprosto kouzelný romantický večer. Ridley Scott je prostě mág. A jak se ukazuje, k tomu, aby čaroval, nepotřebuje nutně vesmírné příšery a tunu filtrů na kameře. Někdy bohatě stačí s chutí vyprávět příběh. I třeba ten, který jsme slyšeli tisíckrát. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Podobné pocity mě přepadly po shlédnutí filmu Svéráz národního lovu - tehdy jsem měl akutní chuť na vodku, teď mám nutkavou potřebu loknout si vína (možná i proto, že v něm je pravda). Bohužel víno nám včera došlo (stejně to bylo portské, takže nic francouzského). No a co dodat k filmu? Nenápadný rozjezd ve workoholickém tempu, kdy čas jsou peníze, peníze a pak zase peníze, kdy jedním slovem lze (skoro) vše získat či (skoro) vše ztratit. Stejně nenápadný odjezd z londýnského šílenství na francouzský prosluněný venkov. A pak... z filmu začala vyzařovat taková pozitivní a příjemná atmosféra, která postupně sílila, až mě vtáhla natolik, že jsem byl na chvíli připraven vyběhnout ven, chytit stopa a hurá na francouzské vinice! Uff - je mi jasné, že realita nebude tak poetická, ale koneckonců, tohle je film a ten si může dovolit poetiku lít divákům do hlav po hektolitrech (když už teda není na nalití to víno). Ridley Scott mě překvapil (pokolikáté už?), protože romantiku, takhle dobrou, takhle osobitou, takhle lahodnou a takhle vizuálně precizní jsem od něj fakt nečekal. I herci byli výborní, Crowe, Highmore, Finney, Panjabi, Bourdon... A i když jsem Marion Cotillard viděl už dříve, v paměti mi natvrdo uvázla až tady (fakt byla vždycky tak hezká?). Regulérních 85% po prvním shlédnutí a k páté "michelinské" hvězdě je jen kousek... ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Nejnepitelnějí víno v Provence, nabroušený vztah Angličanů a Francouzů, filmové ‚framy‘, které by se daly okamžitě rámovat, všechna žánrová klišé v takové kupě, až je to příjemné, sympatické vtipkování, příjemné tempo, napravený cynik a modré oči jednoho z nejkrásnějších andělů, kterého teď Francie má. Ridley Scott je pravý anglický gentleman… ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Slovo "dobrý" bych v názvu změnil na slovo "vynikající" a toto slovo bych pak přiřadil ke všemu co souvisí s tímto filmem. Docela i chápu premiéru v prosinci, přijdete ze zimy do kina a z kina odejte s hřejivým vnitřním pocitem, který překoná Vaše vnější i vnitřní mrazy na delší dobu. Postava Maxe je naprosto skvěle napsaná a Russell jí přenesl moc dobře na plátno a tak se zase po dlouhé době stalo to, že hlavní hrdina mě byl neskutečně blízký. Jinak před slovo "hrají" může POMO klidně přidat slovo "dobře" a před slovo "režie" slovo dobrá . Bude stylový a ještě to bude pravda. O krásných záběrech na Provence se raději nebudu moc zmiňovat a kameranovi koupím za jeho práci nějaký dobrý ročník . Marion Cotillard je stejně tak krásná žena, jako dobrá herečka , no a ten její zadeček to je taky dobrej ročník . Jo a víte jaký soundtrack k tomuto filmu?? No jasně, že dobrý . Takže pomalu, abych dopsal komentář dopil sklenku červeného vína zajedl to sýrem a připravil si foťák, mapu a auto vydal se na výlet do Provence ! ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Klišé? Ako hrom. Vadí to? Ani náhodou. Prečo? Pretože Ridley Scott. Jeho réžia je také dokonalé, sústredené, pragmatické a do posledného záberu premyslené remeslo, až je to vlastne geniálne umenie. Zo začiatku som sa nechytal na to snáď až príliš šmrncovné tempo a mal som dojem, že Ridley chce tromfnúť bráchu Tonyho v nižšej priemernej dĺžke záberu. Potom film vo Francúzsku zrazu začal spomaľovať, zábery zvláčneli a predĺžili sa, kamera sa upokojila a mne došlo, že to bol celé zámer a že ma to nasmerovalo presne tam, kde ujo Ridley chcel. Chémia medzi Russellom a Marion funguje výborne, ale voči Marion asi musí fungovať chémia každému človeku mužského pohlavia na tejto planéte ;-). Onen záverečný "návrat a otvorenie srdca" v kaviarni je neuveriteľne obohratá filmová finta, ale Ridley opäť triafa do čierneho - takto vedieť narábať s klišé (a pritom ich neprevracať a nevariovať, proste ich len správne použiť), to je snáď Boží dar. V sedemdesiatke sekať takéto kúsky, klobúk dolu, pán Scott. Jediná drobná výhrada - trochu by som utlmil Croweovu snáď až trochu prehrávanú šarmantnosť. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

V dnešní době je hrozně obtížný narazit na film, který ačkoliv v sobě nemá jen pozitivní stránky je ve skutečnosti hrozně příjemnou záležitostí, která nádherně zahřeje u srdce a hlavně připomene Francouzskou náklonost k filmu let minulých. Já to v tomhle filmu fakt hrozně cítil, jako kdybych koukal na nějakou klasickou Francouzskou komedii s hlavní rolí Funésem nebo Belmondem, až na to, že Belmonda zde nahradil Russel Crowe a popravdě jsem se s ním přišel hrozně hezky. Nenucený, a přitom nádherně hřejivý film, který v sobě nemá pranic depresivního, a to je v dnešní době ohromný problém. Zajímavé na tom ale je to, že to se netýká jen filmu ale i hudby, a je jen otázka času, kam tohle všecko dospěje. Přitom se ani pak není čemu divit, když statistiky tvrdí, že lidé jsou kolem sebe stále více ostražitější, depresivnější a sebevražd je stále více a více. Dobrý ročník je skutečně ten film, který pokaždé dokáže potěšit. Má ve svém arzenálu zbraně, kterými dokáže zaútočit na leckterého diváka a rozhodně věřím, že nezklame. K tomu mu dopomáhá hudba a neskutečně pohodová atmosféra. Abych se přiznal, tak tohle jsem skutečně od Scotta nečekal a asi málokdo by čekal, přitom nejhorší na tom všem je, že jako film zrovna Dobrý ročník solidně prodělal. Proto zdvihám palce rovnou dva za tu radost, kterou tvůrci do tohoto filmu dali a věřím, že to nedělali jenom pro peníze, tedy doufám, protože tenhle film je tak kouzelný právě protože je tak prostý a jednoduchý. Jen je škoda, že divák tohle nedokáže ocenit a nezajde na to do kina. Abych ale pravdu přiznal, sám jsem k tomuto filmu odstup měl, a teď toho opravdu lituju. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $35miliónovTržby USA $7,459,300Tržby Celosvetovo $42,064,105Tržby za predaj DVD v USA $15,955,901║ ...nikdy nepochopím ako to mohlo až tak komerčne prepadnúť, úžasný film /videl v kine: 100%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Rozhodně velké potěšení! O snímku od Ridleyho Scotta opět s Russelem Crowem, ale s takovým příliš obyčejným tématem jsem nechtěl slyšet vůbec nic. Nakonec jsem povolil a film shlédl a jsem velmi spokojen. Russel Crowe předvádí velký herecký výkon, kdy bych mu na začátku nepodržel ani dveře u výtahu a na konci bych mu s radostí i vyčistil boty. Jeho proměna je uvěřitelná, příjemná a hlavně... přirozená. Ridley Scott k tomu napomáhá svým vytříbeným vizuálním vkusem, kdy dokáže proměnit obyčejnou zahradu v úchvatné místo plné slunečního světla dopadajícího přesně tam kam on chce a kde to na diváka působí nejkrásněji. Hudební motiv filmu je také velmi příjemný a vůně vína prochází každým okénkem filmu. Film, který lze doporučit bez rozdílů věků a který by měl být brán bez očekávání, protože v tom je jeho síla. Zaútočit ve chvíli kdy to nečekáte a naprosto mu podlehnout. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

PFF .. Scénář: Marc Klein .. Víno je krásný kumšt. Stejně krásné a hřejivé je také prostředí francouzské Provence, kam nás Ridley Scott zavede ve svém nejnovějším snímku. Příběh je vlastně velmi prostý, jenže tak excelentně zpracovaný, jak jen mohl být a mistrně kombinuje životní ingredience jako jsou práce, humor, láska a víno. Z každičkého záběru pak číší tvůrčí um, lehkost, grácie a radost z jaké vznikl - stejnou radost pak zažívá divák. Scénář je prošpikován brilantními dialogy, kdy nechybí slovní či situační humor ani velká životní moudra (vždyť ve víně je pravda). Casting je také velmi povedený, Russel Crowe však vesele vévodí jinak pestrému obsazení, kde skvostný zadek úžasné Marion Cotillard už je jen pověstnou třešničkou na dortu. Nejzáslužnější práci přesto odvedl právě režisér, který byť při tzv. odpočinkovém filmu myslí na každičký detail, osvěžuje vše mnoha nápady a zavaluje diváka vizuálně pestrým zpracováním (lehké/teplé kamerové filtry, střihy, doslova sluncem zalité vinice i Chataeu apod.). Film Dobrý ročník je zkrátka od srdce stvořená, velmi zábavná, snově romantická podívaná. ___ Jaká to náhoda, že jsem snímek viděl právě v den jedenáctého jedenáctý 2006, tj. v den, kdy se prvně chutná nové Svatomartinské víno a opravdu mi nezbývá než konstatovat, že i to je opravdu DOBRÝ ROČNÍK! ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Ovíněná pohádka pro dospělé, která dokáže spolehlivě zvednout náladu i takovému morousovi jako jsem já. A díky smyslnosti Marion Cotillard bych se vůbec nedivil, kdyby se některým zvedalo i něco jiného než pouze nálada. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem jen takovou tu klasickou příjemnou komedii a dostal jsem o mnoho víc. Dobrý ročník je film vyzrálý jak víno. Všechny ingredience jsou v něm namíchány přesně a já jsem se kvůli němu musel potýkat s touhou po klidném požitkářském životě ve Francii. Jen tak mimochodem Russell Crowe zahraje fakt všechno, Marion Cotillard chci domů a Ridley Scott má u mě za tuhle svižnou pohodičku další plusový body. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Jestliže dosáhl Kubrick jako jeden z mála nevídané tvůrčí svobody a mohl si dovolit natáčet kdejaký záběr nastokrát, Ridley dosáhl toho samého skrze producentské křeslo. Jednoduše zaujal pozici finančníka, scénáristy a režiséra. Dobrý ročník, jakási Moštárna naruby převedená do chladných barev burzy a teplých barev vinárny (tomu odpovídají i narafičené oděvy sládků a makléřů), měla být původně ryzí komedie s morálním poučením, vystavěná na romantickým základu. Jenže! Jak Ridley, tak charismatický Russell Crowe jsou nad ryzí komedie povznesený. Těch pár přehrávaných opiček Russella a roubování Ridleyovských sugestivních vizuálů do všedního scénáře tomu dává tak maximálně punc precizní, ale zoufale neoriginální limonády. ()

Související novinky

Navštivte lokace slavných filmových scén!

Navštivte lokace slavných filmových scén!

09.04.2022

Přemýšlíte, kam letos na dovolenou? Máme pro vás tip na tři destinace, které vám učarují stejně jako tvůrcům ikonických děl světové kinematografie. 1. Maroko - Středověké medíny, barvami hýřící…

Zemřel britský herec Albert Finney

Zemřel britský herec Albert Finney

08.02.2019

Ve věku 82 let zemřel britský herec Albert Finney, známý například z filmů Velká ryba nebo Dobrý ročník. Finney byl pětkrát nominovaný na Oscara, v roce 2003 pak získal Zlatý glób za hlavní roli v…

Karlík a továrna na mrtvoly

Karlík a továrna na mrtvoly

17.09.2012

Rozhodnutí čím dál úspěšnější kabelové stanice A&E (letos masivně zabodovala westernovou detektivkou Longmire) natočit seriálový prequel k slavnému Hitchcockovu Psychu zpočátku neznělo jako…

Nikdy se nikomu nezavděčíš

Nikdy se nikomu nezavděčíš

11.01.2007

Každý měl aspoň jednou v životě ten problém, že ať udělá cokoliv sebelepšího, tak se někdo musí ozvat hlasem nespokojeným. Tahle životní moudrost platí dvojnásob ve filmovém průmyslu. Před několika…

Reklama

Reklama