Režie:
Timur BekmambetovScénář:
Alexandr TalalKamera:
Sergej TrofimovHudba:
Jurij PotějenkoHrají:
Konstantin Chabenskij, Marija Porošina, Vladimir Meňšov, Žanna Friske, Dmitrij Martynov, Galina Ťjunina, Valerij Zolotuchin (více)Obsahy(2)
Před dvěma lety dobyl film Noční hlídka, první díl fantasy trilogie režiséra Timura Bekmambetova celý filmový svět. Tisíce fanoušků okouzlilo propojení moderní sci-fi, fantasy a východních mytologií. Denní hlídka pokračuje ve vyprávění příběhu o souboji Světlé a Temné strany, který se odehrává v současném Rusku, ale v podstatě i napříč celými dějinami civilizovaného světa.
Anton se dostane do komplikované situace. Ač je sám členem Noční hlídky, jeho syn Jegor je na straně Temna. Anton se snaží svého syna uchránit i přes jeho excesy a zametá po nich stopy i před vlastními lidmi. Naopak Temná strana trpělivě vyčkává, až v sobě Jegor po narozeninách probudí monstrózní sílu. Mír mezi oběma stranami je příliš křehký na to, aby ho nedokázalo narušit sebemenší nedopatření, kterého se hlavní hrdinové v nastalých zmatcích dopustí. Až když je Moskva téměř srovnána se zemí, přijde na řadu Křída osudu, posvátný předmět, který může Antonovi dovolit vrátit se v čase a zabít své vlastní dítě. Cesta zpět však nebude jednoduchá.
Film byl do ruských kin uveden v lednu roku 2006 a během několika málo dní se stal komerčně nejúspěšnějším domácím titulem všech dob. Oproti prvnímu dílu film vznikl s daleko větším rozpočtem, což je nejvíce patrné v akčních scénách, historických reminiscencích a v tricích. Diváci se tak dočkají nejen fascinující historické bitvy, ale i divoké automobilové honičky končící na stěně jedné z moskevských moderních budov. Film, jehož strhující tempo se okolnímu světu představilo až letos na několika klíčových filmových festivalech přichází do českých kin přesně dva roky po úspěchu Noční hlídky, kterou vidělo přes šedesát tisíc diváků. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (352)
║Rozpočet$4,2milionov║Tržby USA $450,897║Tržby Rusko $31,965,087(Ruská komerčná Top 1. do roku 2006)║Tržby Celosvetovo $38,862,712▐ Tržby za predaj DVD v USA $4,016,777 //počet predaných kusov 234,230║ Príbeh sa neposúva nikam, opäť je to neprehľadnosť až doslova utrpenie sledovať, režisér proste len točí čo mu "herci" zahrajú bez toho aby ich nejako usmerňoval, ... ani po druhom filme stále neviem kto je svetlý a kto tmavý prízrak. Jediné čo je prim je prepracovaní vizuál pri akcii, čo je na Ruské pomery dosť slušné a nehovoriac o špeciálnych trikoch, ktoré pri danom mini rozpočte vyznejú lepšie než pri mnohých 100milionových amerických báchorkách. /videl v kine: 50%/ ()
Niekto nahradil režiséra Nočnej hliadky jeho omnoho zručnejším klonom, ktorý zvláda nielen efekty a akciu, ale aj prácu s hercami, atmosféru, emócie a humor. A Lukjanenko je definitívne lepší scenárista a spisovateľ. Knižná séria je ukecaná, často cucaná z prstu a plná ledabolo nahodených a nedostatočne previazaných motívov a dejových línií. Pre film to našťastie neplatí. Všetko súvisí so všetkým a všetko výborne funguje. Pre mňa osobne ako fantasy fanúšika so zameraním na východné mýty je táto kombinácia bieleho mrazu a čiernej mágie, krvi a vodky, temných vášní a humoru absolútne neodolateľná. ()
50%. Film se nemusí brát vážně a nadsázka fungovat může, ovšem pokud postatnou část děje tvoří vtipy jak z nějaké crazy komedie, odvádí to diváka od sci-fi, postav i smyslu příběhu. Nemůžu říct, že se mi to nelíbilo, natočené je to velice dobře a většina dialogů neskřípe, i zmatené mi to připadalo míň, než jedička, jen ten divný humor mi tam vadil. Asi ruský :-D ()
Dnevnoj dozor má na rozdíl od Noční hlídky výhodu v tom, že už od počátku divák přistupuje na tvůrci stanovená pravidla hry a nechává se strhnout ještě zamotanějším příběhem, jenž je zaobalen v ještě běsnějším vizuálním hávu. Střih, kamera, hudba, to vše režisér Bekmambetov ještě zrychlil, aby dosáhl maximálního účinku, kterým je v konečném efektu dokonale zmatený divák. Zvláště, pokud si z předchozího filmu pamatujete minimum. Naštěstí se během sledování dočkáme několika retrospektiv, které mnohé ujasňují. Taky nelogičnost některých nedořečených témat z prvního dílu se nakonec dala dohromady, ale přesto však Dnevnoj dozor zůstal na stejné kvalitativní úrovni jako jeho předchůdce. ()
Od Noční hlídky se to liší maximálně v tom, že efektů je patrně o něco méně než v prvním díle, zato je to ale stejná zplácanina, že od začátku nebudu znát z příběhu prakticky nic, i když budu bedlivě sledovat film od první vteřiny a skočim po dvouch a půl hodinách. Možná, že kdybych nemrkal, užil bych si to více a možná bych toho i více pochopil, ale tak zplácaný, zašmodrchaný příběh se těžko dá pochopit. Knihu radši číst ani nehodlám, ale na další díl se určitě zase podívám. Režisér prostě umí, efekty do filmu dát, a dát je tam tak jak se dát mají, prostě umí. Američané si ho všimli, začínají ho využívat, dávat mu prachy, on pro ně točí další efektivní filmy. O tom to v dnešní době také je. Bavit se takovými filmy v kině. Jen kdyby to mělo po příběhové stránce alespoň hlavu a patu. Denní hlídka je možná nářez, který je dobré sledovat hlavně očima, ušima už je to vlastně docela jedno. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (7)
- Bekmambetov v pokračovaní nakladal s predlohou ešte voľnejšie ako v Nočnej hliadke a v podstate opäť čerpá námet z prvého Lukjanenkovho románu. (ash99)
- Při honičce když Anton proskočí plakátem, na druhé straně vyletí z velké reklamy. Je to reklama na film 9. rota, kde jedním z hlavních hrdinů je Alexej Čadov, představitel "upírka" Kosti. (grovik.net)
- S promítáním začali v Rusku na první lednový týden, kdy mají Rusové volno, takže magickou hranici deseti miliónů dolarů překonal film za pouhých 5 dnů. (suicide)
Reklama