Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policie v Marseille dostane tip na narkotika ukrytá v zásilce ryb a prohlíží celý náklad. Do toho přijíždí z New Yorku policista Doyle, aby zde chytil drogového obchodníka Charniera,který mu v Americe uprchl. Spolupracovat má s komisařem Henrym Bárthélémyim, jenže od počátku si zrovna nepadnou do oka. Brzy je zabit i Doylův člověk a ukáže se, že Doyle tu má být vlastně jakousi návnadou na Charniera. Ten také Doyla při jedné akci zahlédne a večer je Doyle přepaden a unesen skupinou mužů. Únosci - Charnierovi muži - ho drží ve starém hotelu tři týdny a neustále mu píchají drogy, zatímco policie ho intenzivně hledá. Nakonec ho Charnier nechá úplně zdrogovaného vyhodit před policejní stanicí. Lékaři se sice podaří zachránit mu život, ale Doyle se musí léčit z drogové závislosti. Barthélémy se o něj stará. Když se Doyle po čase ze všeho dostane, uvědomí si, že byl pouhou návnadou... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (183)

tnp101 

všechny recenze uživatele

Pokračování mírně odlišného charakteru. Zatímco první díl se dal s trochou nadhledu označit za akční film, dvojka se jeví spíše jako psychologický thriller. Nějaké nadmíru vzrušující akce je tu pomálu (i když honička z vlastního pohledu ala „Mirror’s Edge“ působí velmi příjemně) a dějově film není stavěn pro dvouhodinovou stopáž. Co jej ale obstojně drží nad vodou, je fantastický výkon Gene Hackmana. Pokud se vám líbí jednička, nespálíte se. RECENZE ČESKÉHO BLU-RAY: O několik let novější sequel „Francouzské spojky“ vypadá obrazově hned na první pohled nesrovnatelně lépe než uzrněný první díl. Poměru stran zůstává „celo-obrazový“, tedy 1,85:1 a konečně se dočkáme obstojné ostrosti i nějakých těch drobnějších detailů, přestože se stále nejedná o vyložený zázrak. Zrno je tentokrát nenápadné, barvy pak nijak pestré, ale docela realistické. Mírně nižší kontrast neznehodnocuje solidní podání černé a obraz oproti prvnímu dílu zkrátka celkově působí mnohem stabilnějším dojmem. O trochu slaběji vypadají záběry z vlastního pohledu, jež se hojně využívají v závěru, avšak přesto by se u jedničky jednalo o ty pohlednější záběry. Žádné anglické titulky u neanglicky mluvených dialogů nejsou tentokrát přítomny, za což může charakter filmu. Obraz se dočkal příjemného vylepšení, což bych rád řekl také o zvuku, ale bohužel nemohu. Originální DTS-HD 5.1 MASTER stopa zní totiž výrazně hůře, než docela efektivní stopa u předcházejícího filmu. Dynamika je utopena v nevýrazném mixu, kde akčnější scény automaticky neznamenají celkovou vyšší hlasitost. Subwoofer zůstane víceméně zcela bez práce a podobně tomu je i v případě zadních kanálů. Kvalita slova se takřka rovná ne nejsilnější prezentaci slyšené v jedničce a velmi nehezky zní i hudební doprovod. Tohle člověka jednoduše nenadchne. Mohl bych se tu pochopitelně odvolávat na rok výroby, ale po překvapivě potěšujícím zážitku z jedničky se mi do toho moc nechce. Česká stopa opět není přítomna a tak se můžeme vrhnout na přídavné materiály. Tentokrát jsme nebyly o nic ochuzení, což ale neznamená, že na nás čeká nálož. I nyní na nás čeká dvojice komentářů. První nabízí příjemnou kolekci informací z úst již zesnulého režiséra J. Frankenheimera a druhý neméně zajímavě hovořícího G. Hackmana a producenta, kteří sice nebyli nahráváni pospolu v jednom studio, ale vzhledem ke svižnému střídání se nejedná o tolik patrný jev. Oba komentáře nabízejí podrobný pohled na pre-produkci i produkci. Následuje izolovaná hudební stopa v DTS 5.1, která zní několikanásobně lépe, než jak je namixovaná v regulérní stopě. Dále tu máme 25 minutový dokument o J. Frankenheimerovi, což je docela zajímavá opěvná biografie a 7 minutovou konverzaci G. Hackmana o filmu, resp. režisérovi, hercích, lokacích a podobně. Následuje kinotrailer a galerie kostýmů a storyboardů se zhruba 200 snímky a to je bohužel vše, co nám disk nabídne. Popravdě řečeno nejsou výrazněji informačně nabité, než na první pohled ještě o trochu slabší nabídka u disku prvního dílu, tam totiž na rozdíl od tohoto disku byla k dispozici i „trivia“ stopa, což je neředěná kolekce informací sama o sobě. Ale nedá se nic dělat. Potěšující alespoň jejich kompletní HD prezentace, o trochu méně pak absence českých i anglických titulků. Pokud se rozhodnete kupovat Blu-ray disk jedničky, pořídit k ní rovnou i dvojku není úplně od věci. Pamatujte však, že ani jeden disk nepředstavuje nic, z čeho byste se zbláznili radostí - čas od času se může dokonce jednat o opačné emoce. Slabších 60%. () (méně) (více)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Sice je fajn, ze vzniknul druhej dil, precejen prvni neni uplne zakoncenej a taky je fajn, ze tu prakticky neni poznat, ze se zmenil reziser a Hackman misty hraje jeste lip nez v prvnim dile (hlavne v casti s drogama). Co uz tak fajn neni, je, ze film misty nudi. Nejdriv se 40 minut prakticky nic nedeje, Hackman se poflakuje po Francii, sem tam se s nekym pohada nebo nekomu nerozumi a vlastne vubec nevysetruje. Pak je asi nejzajimavejsi 40 minutova cast s Hackmanem na drogach, ktera je sice pusobiva, ale dej taky nijak dopredu neposune. No a poradny vysetrovani zacne az po naky ty hodine a pul, coz je dost pozde. Fakt to chtelo na pribehu vic zapracovat nebo ho zkratit. Lepsi 3*. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Člověk se po prvním díle, kde jsem se vláčeli špinavými ulicemi New Yorku těší na něco podobného v Marseille, ale místo toho strávíme půlku času ve špatně nasvícených interiorových kulisách. V půlce se navíc film zastaví asi na šest hodin, aby Gene Hackman mohl provést HEReCký VýkON (tm). Jeho Popeye zde pak, vykořeněný z prostředí, kterému rozumí, působí akorát jako nevychovanej debil, takže jediný, co si zde zbývá užít je místy taková zvláštní surovost kamery a střihu, kde všechno probíhá buď zbytečně pomalu nebo zase podivně rychle. ()

Idée_fixe 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že (ač tu většina tvrdí opak), já mám mnohem raději "dvojku", než "jedničku". Více mne "vcucla" a mnohem silněji na mne zapůsobila - obzvláště scény, kdy Pepka nadrogovávali a posléze jeho léčba; ale neméně třeba i to, jak se Henry, ač ho původně neměl zrovna moc rád, o Pepka velmi obětavě staral a pomáhal mu ze všech sil se ze závislosti dostat. Dále třeba ponurost a šeď (doslova) prostředí starého sklepního vězení, kde Pepka léčili (a ten quasi hotel taky nebyl zrovinka z nejluxusnějších), což jen umocňovalo celkovou mrazivou atmosféru filmu (společně se skvělou hudbou - tu samozřejmě také nemohu opomenout). Poprvé jsem film (oba) viděla již v dětství (snad ve 12 letech), a ta slavná Pepkova scéna, kdy se v abstinenčních křečích svíjí na zemi, mne totálně odrovnala. Tenhle film by měli pouštět ve školách - coby poučení i prevenci pro mládež - namísto obvyklých (povětšinou) trapných a nudných dokumentů. A myslím, že by to bylo nejen mnohem zábavnější, ale především účinnější. ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Dvojka malinko trpí na pár úrovních. Zaprvé mi scházela přítomnost Roye Scheidera. Fakticky si s Hackmanem rozuměl, takže tohle zamrzí jako problém číslo 1. A jako druhý neduh vidím, že mě zápletka nedokázala tak strhnout. Jasně, sledovat Hackmana závislého na heroinu a pak jeho dlouhou odvykací kůru mělo něco do sebe (ten chlap je herecké zvíře!), ale nějak jsem postrádal hlavní příběhovou linku, jež díky tomu šla do pozadí. Na druhou stranu, rozhodně Frankenheimer za kamerou nevyhořel. Sice už jsme nebyli svědky strhující honičky v retro autíčkách, ale jeho naturalisticky pojatý závěr, kdy Pepek Doyle stíhal hlavního padoucha a zadýchával se u toho, to docela bralo dech, to přiznávám...Zejména ty sekvence nabízející záběry z první osoby...Takže vlastně i druhý díl těžil z nestandardní práce s kamerou. A samotný závěr vyloženě satisfakční. Za mě dávám 6,5/10 ()

Galerie (59)

Zajímavosti (3)

  • Zatímco první příběh byl natočen podle skutečných událostí, pokračování Francouzská spojka 2 je čistou fikcí. (Terva)
  • Vila u moře, kde bydlí záporák Charnier (Fernando Rey), je ve městě Cassis u Marseille. (ČSFD)
  • Kvůli větě "Mickey Mantle je hovno" musel producent Robert L. Rosen bývalou hvězdu vyhledat a požádat o svolení. Mantle jakmile záběr uviděl, rozesmál se a dal souhlas k užití jeho jména. (Terva)

Reklama

Reklama