Reklama

Reklama

The Last Winter

  • Island Síðasti veturinn (více)
Trailer

Obsahy(1)

Americká ropná společnost KIC Corporation, hledající nové energetické zdroje, prozkoumává oblast Northern Artic National. Po dohodě s vládou mají společně s týmem vedeným tvrdým Ed Pollackem, pracovat dva nezávislí ochránci životního prostředí, jejichž úkolem je dohlížet na společnost. Jednoho dne je nalezen jeden z členů týmu mrtvý a nahý ve sněhu mimo základnu. Jeden z ochránců životního prostředí James Hoffman má podezření, že nějaké látky (nebo virus) neznámého původu, které se ze zamrzlé země uvolňují do atmosféry způsobují halucinace a změny v chování. I přesto, že se stále více členů posádky začíná chovat podivně, velitel základny Ed Hoffmana neposlouchá a o evakuaci základny nechce ani slyšet... (Siriuss)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (84)

tron 

všechny recenze uživatele

Jasné, kto by si nespomenul na Carpentera? Ale toto sú skôr Stopy v snehu, než Vec. Čo je škoda, lebo mrazivá atmosféra by tu bola (hoci to za oknami základne občas vyzerá skôr ako december na Orave pár dní pred Vianocami, kedy ešte narýchlo beháte po obchodoch a rozmýšľate, či si na štedrý deň dáte kapra alebo lososa a nie ako absolútne izolované miesto, kde vás pobyt vonku ohrozuje na živote) a Ron Perlman v titulnej úlohe to málokedy pokazí (hoci teraz hrá negatívnu postavu, škoda). Postavy sú podpriemerné a scenár hrozne nezáživný, v podstate ani nie je na konci poriadne jasné, o čo celý čas šlo (!). Vidno tiež, že tvorcovia museli miestami dosť brutálne čarovať s nepostačujúcim rozpočtom (finálny pohľad mal vyzerať zrejme ako posledná scéna v Resident Evil, ale neboli naň prachy, tak sa strihol a smiešne tiež znie hláška „vidím dedinu!“, ale žiadna dedina nie je vidieť). ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Filmečky odehrávající se v ledových či zasněžených pustinách mám docela rád, zvláště když se jedná o nějaké psychologické drama, nebo takovou Carpenterovu Věc a tento film je k ní mnohými přirovnáván. S čímž se nedá moc souhlasit, protože spolu nemají společného téměř nic. A vzhledem právě k tomuto přirovnání, na které jsem se nechal nalákat, jsem byl po rychlém „vystřízlivění“ tak trochu zklamán. Nejde vyloženě o špatný film, ale přece jenom jsem očekával něco jiného. Hlavní problém je v tom, že něž se tam začne vůbec něco opravdu zajímavého dít (nepočítám handrkování milostného trojúhelníku) je skoro polovina filmu v prdeli. Jako ono se fajn kouká na zasněženou krajinu a pozvolna stupňující se napětí na základně – psychologická stránka filmu byla totiž mnohem lepší a propracovanější než ta hororová, co si budeme (nebo spíš nebudeme) nalhávat, ale když už šlo o horor, tak jsem tak nějak očekával i tu hororovou náplň příběhu a ta přišla až záhy. Ovšem ve formě, že mi málem vylezli oči z důlku tou digitální hrůzou (duch losa ve formě Wendiga, žádné velké terno se tak tedy nekonalo). Asi nejlepší je pasáž s pádem letadla a jeho následky. V těchto chvílích byly mé choutky alespoň částečně ukojeny. To co však následovalo v samotném závěru, se však nedá snad ani slušně okomentovat. Nemyslím tím onen postapokalyptický záběr na opuštěné město, nýbrž putování dvojice Pollack – Hoffman a jejich osud. Bída třená nouzí a jeden z nejubožejších závěrů u podobně laděných filmů. Až jsem se divil, že Ron Perlman do něčeho takového lezl. Dalo se z toho rozhodně vytěžit mnohem více. Takhle jde jen o obyčejný průměr nic víc. 50% ()

Reklama

arie 

všechny recenze uživatele

Nevydarený pokus o psychologický horor, ktorého najväčším bremenom je nulová snaha o budovanie atmosféry. Prostredie, pripomínajúce Carpenterovu Vec a mysterióznosť, odkazujúca trebárs na Shyamalanove Znamenia sľubovali zaujímavý zážitok, lenže Fessendenova snímka na poli hororu absolútne zlyháva a za najvydarnejšie okamžiky snímky by som označil scény, keď sa film celkom zdatne snaží pôsobiť viacej ako realistická dráma než horor, lenže všetky zaujímavé scény sú vzápätí celkom úspešne zhatené nízkym rozpočtom a značne rozpačitým scenárom. Herecké obsadenie taktiež nebolo zvolené najsprávnejšie a až na neprehliadnuteľného Rona Perlmana, ktorý bol pre mňa hlavným lákadlom snímky, je zvyšok castingu úplne nezaujímavý. Last Winter je filmom, na ktorý najmä kvôli svojej nevýraznosti veľmi rýchlo zabudnete, ale treba podotknúť, že snímka mohla mať rozhodne väčšie ambície... ()

Javert 

všechny recenze uživatele

No, předem bych chtěl podotknout, že na Věc to v žádném případě nemá. Tenhle film se možná snaží čerpat z její popularity, hlavně umístěním děje...Film by potřeboval lepší práci s atmosférou a hlavně lepší herce. Na některé velmi toporné výkony se pomalu ani nedá dívat. A ten konec jsem taky nějak nepobral...Rozhoduju se mezi 2-3*. Nakonec dám 2*. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Za poctivé a trpělivé budování stísněné paranoidní atmosféry palec nahoru, za finální rozuzlení palec do kyseliny. Pokud vyhledáváte filmy na způsob "odříznuti od světa s neznámým zlem za zadkem" a pokud máte rádi Rona Perlmana, zvládnete to bez usnutí, jestli čekáte něco jako Věc a byť jen špetku tvůrčí originality, budete zklamáni. Všechno vypadá sice pěkně a nadějně, ale ústí do něčeho, co vůbec nikoho nezajímá a na co si nikdo nikdy nevzpomene, Škoda. 55% ()

Galerie (12)

Zajímavosti (3)

  • Umelec Brahm Revel ilustroval komixové spracovanie tohto filmu. (beso74)
  • Ve scéně u večeře týmu na stanici si indián Lee Means (Pato Hoffmann) po usednutí ke stolu začne nabírat na horní okraj prázdného talíře nejprve kukuřici. V jednom z dalších záběrů však není po kukuřici ani stopy. V této stejné scéně je chybná posloupnost i u Joanne Shenandoah (Dawn Russell), která sedí hned vedle Meanse. Nejprve má na poloprázdném talíři jen pár brambor, po velmi krátkém několikavteřinovém záběru na další postavy je však talíř naložený salátem a mrkví, přičemž brambory chybí. (Lynette)
  • Natáčení probíhalo v březnu roku 2005 na Islandu, na Aljašce a v New Yorku v USA. (Lynette)

Reklama

Reklama