Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na letecké základně „ochránců“ vzdušného prostoru je stále rušno. Elitní piloti střeží, trénují a milují. Během letecké přehlídky zmizí z dosahu radarů jedna ze stíhaček. Vojenská kontrola vyšle do zóny, kde byla naposledy spatřena, dva zkušené piloty Marchelliho a Valloise. Když ale ztracený stroj objeví, dostanou zcela nečekaně příkaz k přistání. Při náročném manévru zaútočí pohřešovaná stíhačka na jednoho z nich. Začíná vojenská operace, při které se piloti snaží získat ukradený stroj a zabránit tak teroristickému útoku. Letecká akrobacie, bojové scény v oblacích a přátelství na život a na smrt je společným jmenovatelem této napínavé podívané. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Sky Fighters, film, který vám zkratuje všechny logické obvody. To tak makám doma s puštěnou televizí a nestačím zírat. COOL fakt dokáže vyhmátnout ty největší koniny. Někdy vtipné koniny, ale ne dneska. Při představě, že by mohly věci fungovat aspoň z 5 % tak jako v tomhle filmu, chytám záchvaty smíchu. Je to tak blbé, až je to blbé. Strašná nuda. Na to, aby to mohlo být tak blbé až je to zábavné se to bere moc vážně. Ten film má dvě fakt povedené a stylové scény. Stryptýz pro vojáky a překročení nadzvukové rychlosti těsně nad základnou teroristů. A ten stryptýz je lepší. Což je u filmu o pilotech stíhaček smutné. ()

Fanak 

všechny recenze uživatele

Zase jednou jsem v kině dostal přesně to, co jsem očekávál a toho si cením. Jak jsem čekal, dějově to byla totální slátanina, ale já si přišel na velkém plátně vychutnat úchvatné letecké záběry a sluch zahltit hukotem tryskových motorů a polechtat vysílačkovými žvásty pilotů, pro osvěžení tentokrát ve francouzštině. Navrch se mi dostalo hned na začátku originálně zvárněných titulků. Mezi nafouklými marketingovými bublinami letní sezóny se tenhle snímek nenápadně krčil v koutě, ale narozdíl od nich si na nic nehraje a divák přesně ví, za co že si u pokladny nechal hrábnout do peněženky. ()

Reklama

maverick10 

všechny recenze uživatele

Pred shlednutim tohoto snimku jsem slysel takove zvesti, ze Gerard Pires, tvrdil ze jeho snimek je lepsi nez Top Gun :-ooo. Tak to ani zdaleka. Vetsina myslenek tohoto filmu byla nedotazena. Reziser mel v hlave spoustu veci, ktere nedotahl do konce. TopGun mel perfektni soundtrack. Jedine co me potesilo byl vyber hlavni postavy filmu: Benoît Magimel. Ten se pro roli stihaciho pilota hodil. Zato jeho partnera bych typoval spise na technika. No a posledni vytka (spise subjektivni nazor) U me to vyhrala F-14 nez Mirage2000. ()

predators 

všechny recenze uživatele

Špičkové stíhací záběry. Ty jsou největším lákadlem těchto nebeských bojovníků. Všechno ostatní je vedlejší a ikdyž zde nějaký ten děj je, tak je spíše ucházející danému tématu. Ale co se dá taky vymyslet, když tři čtvrtiny strávíte ve vzduchu, že ano? Plus to, že hudba je vážně dobrá. Fanoušci letectva budou nadšení a těm ostatním Akci v oblacích s klidným svědomím doporučím... Zajímavosti: Nadzvuková rychlost je 1225 km·h−1. Jen pro zajímavost, vaše auto dá sotva těch 225 km·h−1 :-) 70% ()

marivet 

všechny recenze uživatele

V kontextu současného evropského filmu je snímek Sky Fighters: Akce v oblacích filmařskou výzvou. Jde o zcela moderní film a nejsou v něm použity žádné speciální počítačové efekty nebo rekonstrukce. Všechny scény natáčené v oblacích byly zachyceny klasickými postupy. Někdy dokonce museli snížit kvalitu obrazu, aby dosáhli většího realismu záběru. Tato výzva by ale nemohla sklidit úspěch bez podpory francouzského ministra obrany a Francouzské armády. Poskytly ohromnou podporu – umožnili 12 týdnů natáčení na obloze, z toho několik letů nad centrem Paříže. Povolili také využití Mirage 2000, kterou pilotovali ti nejlepší stíhači ze základen v Orange a Džibuti. Bylo potřeba naplánovat vše tak, aby se maximum věcí točilo najednou a nenarušovali jsme chod leteckých základen. Kameraman leteckých scén, Éric Magnan, měl za úkol natočit Mirage 2000 ve všech situacích, rychlostech a nadmořských výškách a zdálo se, že neexistuje, způsob jak toho dosáhnout. Nakonec vzali barel od petroleje s obsahem 2000 litrů, který připevnili pod křídlo Mirage 2000 a ve spolupráci s letectvem a technikou společnosti Dassault Aviation ho nechali upravit tak aby do něj mohli namontovat 5 kamer. Kamery nastavili do důkladně promyšlených úhlů a byly dálkově ovládány ze zadního sedadla v kokpitu Mirage. Během letu seděl Magnan vzadu, sledoval obrazovky a musel piloty ještě navigovat, protože ti neviděli, co kamery točí. Dával jim stručné předem domluvené pokyny, jak mají s letadly manévrovat. Prý to byl pro něho prý velmi intenzívní zážitek… Když pak výsledek ukazoval pilotům, mnoho z nich říkalo: „To jsou zfalšované záběry!“ Protože obecně si lidé myslí, že když točíte něco z letadla, musí to být roztřesený obraz, jako s kamerou na rameni. Proto jim připadaly záběry nereálné, ale to se mýlili, nic zfalšováno nebylo. Kromě špičkové technologie ale patří vděk samozřejmě také entuziasmu a všeobecnému nadšení pilotů, techniků i důstojníků. Major Stéphane Garnier věnoval hodně času tomu, aby scenáristovi Gillesi Malenconovi vysvětlil, jak fungují jeho kolegové, přivedl ho do oddílu, nechal se doprovázet i při několika letech. Malencon mohl sledovat, jaké jsou mezi letci vztahy, jak to na stíhačkách chodí atd. Major také vymýšlel jak zrealizovat to, co stojí ve scénáři. To nějaký čas trvalo, protože scénář měl původně asi 20 verzí. Cíl natáčení byl jasný. Herci měli natočit práci pilotů, ne naopak. Režisér požadoval od herců maximální fyzickou přípravu. Museli si například vyzkoušet, jaké to je létat na stíhačce. Clovis Cornillac, představitel kapitána Valloise, uvádí scénu, ve které měl sám na starosti ovládání dvojplošníku, zatímco ho seshora natáčela kamera umístěná na helikoptéře. „Věděl jsem že je to nebezpečné.“ uvedl režisér Gérard Pirés. „Vždy je těžké přiblížit dva letící stroje, především, jedná-li se o helikoptéru. Nesmějí se dotknout! A pilot to moc dobře věděl. Jenže když pracujete s tak schopnými herci, jako byli tito... Neměl jsem důvod se obávat, že se to nepovede.“ Režisér si herce opravdu nemohl vynachválit: „...Měl jsem herce velice odlišné. Benoit Magimel je herec-introvert, klidný a rezervovaný, který k práci přistupoval velmi analyticky. Clovis Cornillac trpí filmovou bulimií, miluje natáčení! Géraldine Pailhas, kterou byste v takovém filmu asi nečekali, mi při našem prvním setkání řekla: „Ale proč zrovna já?“ na což jsem odpověděl: „Protože jsi herečka!“. Stejně tak Philippe Torreton, který dlouho toužil takovýto film natočit, ale nikdy podobnou roli nedostal. No a pak Alice Taglioni, se kterou jsem se setkal v divadle. Náhodou měla mnoho společného s letectvím – její bratr je pilot helikoptéry. Alici jste museli mučit, aby z letadla vystoupila!...“ () (méně) (více)

Galerie (39)

Zajímavosti (14)

  • Snímek za 25 milionů dolarů příliš nerozvířil prach v pokladnách kin, i když během prvních třech dní promítání (18. – 20. 11. 2005) vydělal ve Francii 4 miliony. Po čtyřech týdnech a velkých propadech návštěvnosti měl film na kontě 8,47 mil. dolarů. (imro)
  • Snímek vznikal ve spolupráci s Francouzskými vzdušnými silami, proto dostal režisér povolení využít několik vynikajících pilotů. Mohli dokonce překročit bezpečnostní pravidla, díky čemuž vznikly vskutku neobvyklé záběry. Například běžné je, že letadla se k sobě ve vzduchu nepřiblíží víc jak na několik desítek metrů, ale piloti ve filmu tuto vzdálenost občas snížili i na jeden metr. (imro)
  • Režisér Gérard Pires je držitelem licencí na pilotování čehokoli od helikoptéry až po dopravní letoun. (Mahalik)

Reklama

Reklama