poster

Goyovy přízraky

  • USA

    Goya's Ghosts

  • Španělsko

    Los fantasmas de Goya

  • Slovensko

    Goyove prízraky

Drama / Historický

USA / Španělsko, 2006, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ***

    No, mám takový dojem, že si můj oblíbený režisér ukousl moc velké sousto, které sice asi tak hodinu velmi nadějně žvýkal, pak mu však postupně přestávalo chutnat, až ho s velkým úsilím a přemáháním ke konci spolknul. Pan Forman v první půli rozehrál bezútěšnou a předem prohranou bitvu obyčejných lidí s církví a její inkvizicí, která slibovala více než solidní drama. Ale s příchodem Napoleona se celý příběh začal utápět v pochybné válečně-historické frašce ala "teď jsem na koni já a hele, už na něm sedí moje maličkost", ve které navíc režisér nechal udělat Skarsgårda hluchým, Bardema slintajícím a moji oblíbenkyni Natálku uvrtal do podivné dvojrole (na jedné straně bláznivá a zubožena oběť inkvizice, na druhé příslušnice nejstaršího řemesla na světě). Takže z tohoto bohužel průměrného filmu si budu raději pamatovat jen jeji první polovinu, výbornou hudbu a také krásnou scénu s církevním hodnostářem při "výslechu".(5.10.2011)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Mně se to líbilo... vlastně si takhle nějak představuji kvalitní historické drama. Příběh bastarda beze cti Lorenza je plný dějových obratů, nenudí, ani nepůsobí zkratkovitě a Goya je v podstatě jen takovým nedotknut(eln)ým (nebo nevyužitým?) prostředníkem. Inés... Inés je často odstraňována dějem ze scény, sic v druhé polovině již pomatená, ale Natalie Portman byla OK. Krásná je kamera a celá vizuální stránka, potemnělá jako Goyovy obrazy. Nic vyjímečného, žádný opravdu silný moment, prostě "jen" hezké historické drama.(8.1.2008)

  • Boss321
    ***

    Není to vůbec špatný film, ale nějak mě nezaujal. Příběh je místy dost nudný jindy zase napínavý, ale rozhodně mu chybí nějaké tempo!! Obsazení není vůbec špatné a herci předvádějí slušné výkony. Hodně se mi líbil Javier Bardem. Miloš Forman svou ůlohu zvádl docela dobře, ale každý víme, že natočil mnohem lepší filmy.....(23.11.2007)

  • Hrabka
    *****

    S pěti hvězdičkami docela šetřím, ale tady nemůžu jinak. Mně se ten film prostě líbil z mnoha různých úhlů pohledu. Je sice pravda, že název moc nekoresponduje s dějem, spíš vůbec ne. Čekal jsem něco jiného, ale dočkal jsem se dobré podívané. Film ocení ti, kdo se vyznají v historii. Tak jako já si pak můžete užít napínavý příběh na pozadí skutečných historických událostí, jako např. inkvizice ve Španělsku, vláda Bourbonů, Napoleonův vpád i následná revoluce... Super. A samotný příběh je taky více než dobrý a zajímavý. Mučení kněze, aby se nesmyslně doznal, že je opice, bylo skvělé. Natalie Portman je nejen krásná, ale i vynikající herečka a ostatní herci předvádí také skvělé výkony. Forman stále dokazuje, že je třída a že od "Přeletu" a dalších hitů mu to stále pálí. 90%(26.1.2009)

  • castor
    ***

    Dlouhé roky jsme museli čekat, abychom mohli konstatovat, že se nejnovější opus Miloše Formana v jeho oblíbeném žánru biografií nevyvedl, jak bychom asi chtěli. Zřejmě nejednu premiéru muselo s ohledem na režisérovo renomé provázet rozpačité pokašlávání. K životopisům Wolfganga Amadea Mozarta, Larryho Flynta a naposledy Andyho Kaufmana přibyl i očekávaný portrét uznávaného španělského malíře Francisca Goyi, ten je však pouze jakýmsi průvodcem revolučními časy na starém kontinentě. Hlavní pozornost se totiž ubírá k podstatně zajímavějšímu otci Lorenzovi a k jeho příběhu okolo nevinné dívenky Inés, která po absurdním vynuceném doznání putuje na dlouhé roky do kobek inkvizice. Forman se dotkne prakticky všeho, co krutá (a na události bohatá) doba nabízela, ale nic silného, co se v zákulisí ukrývalo, trestuhodně nedotáhne do konce. Zůstala jen nepříliš životná kostra, nehodná jména Forman. Vedle ambiciózního člena inkvizice Javiera Bardema je bezesporu zajímavé sledovat sličnou Natalii Portman, která s celkově malým množstvím dialogů dokázala v obou svých hrdinkách vyvolat divákům zájem. Některé scény mimořádně zaujmou (Lorenzovo písemné opičí doznání), jiné působí minimálně nejistě. Řada dialogových pasáží se topí v nudě, režisérův poslední film vyznívá na jednu stranu poctivě, vedle toho ale sterilně až zvětrale – a bohužel ani obrazem nás Formanovo drama nemůže uspokojit!! A mimochodem, už jsem se o tom někde zmiňoval, ale na přelomu let 2006 a 2007 měly u nás v rozmezí zhruba tří měsíců premiéru tři snímky tří velkých českých režisérů. A vedle Formana byly i Vratné lahve Jana Svěráka a Obsluhoval jsem anglického krále pana Jiřího Menzela spíše splasklou bublinou. Rozhodně nenadchly. S ohledem na snímky minulé minimálně ve všech třech případech stagnující průměr!!(14.1.2008)

  • - Miloš Forman a scénárista Jean-Claude Carrière už spolu natočili před Goyovými přírazky dva filmy – Taking Off (1971) a Valmont (1989). (imro)

  • - Javier Bardem přijal roli Lorenza jen díky tomu, že film režíroval Miloš Forman. Nezajímal se o to, kolikrát bude ve filmu vidět, ale chtěl spolupracovat s Milošem Formanem. (pufina)

  • - Goyovy přízraky debutovaly v režisérově rodném Česku a na druhé příčce s návštěvností 25 828 diváků během prvního prodlouženého víkendu promítání (1. – 4. 2. 2007). Po deseti týdnech promítání měl na kontě 147 058 diváků a tržby překročily 16,6 milionů českých korun. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace