Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Divočák
    ***

    Na Goyovy přízraky jsem se opravdu těšil a nechtěl jsem prostě uvěřit tomu, že by Forman natočil tak průměrný film, jak se všude píše. Ale bohužel, stalo se. Nedá se ovšem říct, že by za to mohla jeho režie. Oscarový důchodce v Goyovi jasně dokazuje, že do starého železa ještě rozhodně nepatří a i z herců, u kterých byste to nijak zvlášť nečekali, dokáže vytlouct výborné herecké výkony (snad nikdo by nedokázal křivit papulku tak jako Natálka;)). Problém je ovšem v "obyčejném" scénáři. Ten vám totiž nenabídne žádné "nezapomenutelné momenty" sršící charismatem, na jaké jsme si už u jiných Formanových filmů zvykli. Všude tak omílaná inkvizice se nám ukáže jen v několika prvních okamžicích filmu (a ani to není žádná výjimečná podívaná) a po zbytek stopáže už jen s Goyou někoho taháte z bryndy nebo hledáte ztracené děti. No Milouši, snad se ti to s Cagem vydaří příště líp...(12.6.2007)

  • Reiniš
    ***

    Film se skládá ze spousty emotivně silných scén, ale příběh celkově nedrží moc pohromadě. Poměrně nevyrovnaně se Forman věnuje i postavám. Samotný Goya, ve slušném podaní Stellana Skarsgarda hraje až druhé housle. Hlavní postavou (alespoň podle mě) je inkvizitor Lorenzo, kterého přesně ztvárnil Javier Bardem. Nejpůsobivější výkon podala Natalie Portman ve své trojroli (naivka, troska, šlapka), její úloha v příběhu bohužel místy vyznívá poněkud naprázdno. Zamrzí i docela chudá výprava, hlavně bitevní scény jsou hodně odfláknuté. Goyovy přízraky nejsou vyloženě zklamáním, protože na Evropské poměry je to pořád silný nadprůměr, ale od někoho jako je Miloš Forman bych prostě čekal víc.(28.11.2007)

  • DaViD´82
    ***

    Jako televizní inscenace prosím, ale jako plnohodnotné dílo jednoho z nejlepších světových režisérů? Na tristně průměrném výsledku se podílí chudá vizuální stránka, herci nemající moc co hrát a především hloupý scénář. Ten je složen ze dvou zcela nekonzistentních částí, ze kterých ani jedna není nosná. Samotný námět není zlý a postava Goyi, téma španělské inkvizice či Napoleonské období mají rozhodně potenciál, bohužel zcela nevyužitý. Ve filmu to dopadlo tak, že od všeho je tu něco, ale celkově tu není nic. Možná musel Forman hodně stříhat, ale v tom případě musela skončit lepší polovina snímku na podlaze střižny. Doufejme, že někdy bude k dispozici režisérský sestřih. Celkově to postrádá šťávu (až na dvě tři scény) a tah na branku. Postava Goyi je pro film zcela zbytečná a tak jedinou nadprůměrnou složkou je hudební doprovod Varhana Bauera. Nejpůsobivější částí Goyových Přízraků tak jsou až závěrečné titulky, kdy kamera zabírá detaily z Goyových pláten a k nim se naplno rozehraje orchestr.(2.2.2007)

  • Cival
    **

    Asi bych se měl před nejúspěšnějším domácím exportem (s ohledem na jeho bezesporu výjimečné dílo) rozklepat a přidat se k rezervovanému potlesku. Ale nepřidám. Protože tohle se Formanovi skoro vůbec nepovedlo. Taková mrtvolná a nepříjemně rozplizlá vycházka do historie, kterou sráží v prvé řadě laciná vizáž (že by i podfinancovaná?). Nikde ani trocha špíny, z kostýmů dýchá, že byly právě ušity, ze záběrů na náměstí čouhá jejich "novost" a to že na ně byli před chvilkou nahnáni komparzisté a rozsypána troška písku. Doporučuju mrknout se na Parfém a pochopit, jak působivě může být vykreslen obraz doby (ostatně stačí připomenout i Amadea nebo Valmonta) - že nejde ani tak o historickou věrnost kulis a už vůbec ne o paruky na hlavách herců, kteří v tom čistém světle beztak nevypadají jako dějinné postavy, ale jako Stellan Skarsgard v divném kostýmu a Natalie Portman se zombie-nalíčením. Goyovy přízraky jsou po celou dobu vizuálně sotva tuctové a formálně většinou nudné (snad až na prostřihy na ústa a oči nebo projíždění Goyových obrazů). Forman může sice pracovat se spoustou zajímavých momentů, ať už s "děvkami", anebo s věčným převlékáním kabátů, kdy je prst pozvednut proti každé fanatické ideologii. Ale málo z toho. Přízraky se rozplynuly tak, jak se na přízraky sluší. Neustále se znovu střetávají, ale tak klopotně, že to demoluje veškeré myšlenkové podhoubí. Navíc, když postavám po šestnácti letech nepřibyde jediná vráska a když dcera vypadá (až na umělé zuby) úplně stejně jako matka, chápu to jako velké ztrapnění oscarového režiséra. Obsahově mnohdy zajímavé ("opice"), celkově bohužel slátanina. 50% PS: Snad si Varhana ve světě všimnou a nahradí Hanse Zimmera. Jeden z mála opravdových kladů.(12.1.2007)

  • Rex Mundi
    *****

    "Budem o něco se rvát, až tu nezůstane stát na kameni kámen"... Veľmi pôsobivé dielo s mnohými vrstvami a mnohými menej či viac očividnými pravdami o ľudstve aj človeku ako takom. Každý musí film sám posúdiť a vziať si čo jeho je. A herecké výkony? - niečo neuveriteľné! Zvlášť mladá Natalie Portman ma úplne ohromila - predsa len, v jej veku by som taký dobrý výkon nečakala.(10.3.2008)

  • - Film se stal finančním propadákem na domácí scéně - z 50 milionového rozpočtu film za otevírací víkend vydělal 160 tisíc amerických dolarů a celkově na domácí scéně vydělal 1 milion amerických dolarů. Celosvětově pak vydělal necelých 9,5 milionů dolarů. (Varan)

  • - Forman a scenárista Jean-Claude Carrière, který hovoří španělsky a Španělsko dobře zná, strávili společně několik týdnů cestováním po tamním venkově, aby zemi lépe porozuměli. Na podobný výlet společně vyrazili i s producentem Saulem Zaentzem. (Kubrickon)

  • - Na otázku, proč španělský historický film natočil v angličtině, Forman odpověděl: "Protože neumím španělsky." (formelin)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace