Pokoj 1408 nemá moc hezkou pověst. Je to jediný pokoj hotelu Delfín, ve kterém se už téměř dvacet let neubytoval žádný zákazník. Není čemu se divit, když lze v jeho historických záznamech nálézt dvanáct sebevražd a třicet takzvaných „přirozených“ úmrtí. Když k tomu připočteme drobné nehody některých pokojských (záchvaty smíchu, záchvaty pláče, mrtvice, slepota), které pokoj udržovaly čistý a obyvatelný, není se opravdu čemu divit. Pan Olin (Samuel L. Jackson) jakožto ředitel tohoto malého newyorkského hotelu příběh pokoje 1408 velice dobře zná, a proto se všem případným zájemcům snaží pobyt v něm ze všech sil rozmluvit. Spisovatel Mike Enslin (John Cusack) se však psaním hororových povídek živí a nikdo a nic mu jeho noc v pokoji 1408 nevezme. Vždyť strašidelné pokoje jsou jen směšné hlouposti jako všechna ta místa, na kterých už strávil noc - o kterých psal. Navíc by mu chyběla jedna kapitola do jeho nové knihy. Vyzbrojen svým věrným diktafonem Sony se tedy vydává do čtrnáctého patra, které je ale ve skutečnosti patrem třináctým. Do pokoje 1408. Do pokoje, jehož součet čísel dává dohromady číslo třináct…
První verzi povídky 1408 Stephen King vůbec neměl v plánu dokončit, protože měla sloužit pouze jako dodatek v jeho částečně autobiografické kinze O PSANÍ, prý aby předložil konkrétní příklad toho, o čem v celé knize žvanil. Povídka však Kinga natolik pohltila, že ji dokončil a vydal jako součást audiokompilace BLOOD & SMOKE. Velice lákavého scénáře se pak chopil švédský režisér Mikael Håfström (ZLO). King sám říká, že povídka ho, zvláště v audiopodobě, opravdu děsí, uvidíme, jestli její fimová podoba bude děsit i nás.
(3DD!3)
H34D
Horor odehrávající se povětšinou v jedné místnosti (v jednom bytě) vyžaduje velké množství různých nápadů, aby mohl strašit neustále něčím novým a to se Pokoji 1408 daří. Hotelová část byla velice dobrá, problém mám s trochu rozvláčněnou omáčkou okolo. Taktéž se dle mě ukázalo, že skloubit hrůzu, děs a strach s emocionálním vydíráním skrze zesnulou dcerku se možná dá v knize, ale ve filmu to jaksi nefunguje, protože obé vyvolává zcela jinou filmovou náladu. Nebýt výše zmíněného, byl by z Pokoje 1408 parádní horor. 6/10(2.1.2016)
Trellíno
Hodinu jsem měl husí kůži, pak jsem se lekl trapné pointy, ale nakonec se z ní vybruslilo docela obstojně. Atmosféra příjemně mrazivě oldschoolová (podobný horory už se vlastně vůbec netočej), lekačky funkční a vystřelovací ze sedačky, Cusack fajn jako obvykle a Hafstroma budu nadále sledovat pozorněji. 70%(3.10.2007)
Falko
Celkom slusne a zaujimavo to zacinalo, neskor ma uz tie psychohry zacali trosku unavovat a tuzil som po nejakom logickom vysvetleni. Mozno by som radsej privital pritomnost Cusackovej zeny, teda aby boli obaja v jednej vrazednej hotelovej psychoizbe, ale tak reziser si s tym dokazal celkom slusne poradit aj so samotnym Cusackom a vydrzal som do konca. Cakal som, ze to bude o nieco lepsie... 15.05.2009 ___ John Cusack - (Mike Enslin) +++ Samuel L. Jackson - (Gerald Olin) +++ Mary McCormack - (Lily) +++ Tony Shalhoub - (Sam Farrell) +++ Len Cariou - (Mikeov otec) +++ Jasmine Jessica Anthony - (Katie) +++ Produkcia: Lorenzo di Bonaventura, Bob Weinstein, Harvey Weinstein +++ Hudba: Gabriel Yared +++(14.5.2009)
Renton
Scénář: Matt Greenberg, Scott Alexander, Larry Karaszewski .. Ztráta času. Tak nejen mladé, převážně začínající herečky láká zahrát si v hororové laděných ptákovinách, kde ječí, vřeští, zmateně pobíhají, prostě snaží se vyvolat strašidelnou kreací hrůzný obličej a přenést tyto pocity na diváky. Šel do toho i John Cusack. Jako nedůvěřivý, racionálně založený spisovatel, které projíždí všechny známé i neznámé strašidelné místa, až jednoho dne obdrží tajemnou výzvu, kterou je pokoj 1408. Bohužel roli tak úplně nezvládá a dívat se většinu filmu na jeho omezené výrazové kreace je na rozdíl od zmíněných sličných děv značně nezáživné. Společně se zdlouhavostí, chabou atmosférou, kterou brzy vystřídá omšelá efektnost s mdlým ústění do rodinných peripetií zakončena nulovou pointou je tento pobyt prostě jen ztráta času. 30%.(9.10.2007)
JAn
Håfström servíruje hotové vizuální orgie a zprvu se mu daří držet hutnou atmosféru a napětí, ale s příchodem hrůzy z pokoje 1408 se jeho konstrukce zlomí, napětí je to tam, atmosféra poleví a veškeré strašení spočívá opět jen v lekačkách. Co ovšem drží, je John Cusack a jeho fantastický one man show výkon, za který by se nestyděl ani Nicholson. O čem mě ale 1408 hlavně přesvědčil, je, že by stála za zfilmování Kingova Římsa. Stačila jediná scéna... Mikaeli, myslím, že sis vybral špatnou povídku.(9.12.2007)