Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (893)
Průměrná podívaná, která minimálně o půl století zaspala. Dnes už nezáživný film, který i přes ucházející vizuál nemá na víc, než zaplácnout devadesát minut. Hopkins to drží nad vodou, ale Weaving dostal zoufale málo prostoru. Toro se jen mračí a tváří unuděně - nedivím se mu - jeho pocity plně sdílím. Velmi slabé tři hvězdy. ()
Scenáristický slepenec snad třiceti autorů, který neví, jestli chce být akční řežbou odkazující na slavný originál, anebo téměř filosofickým zamyšlením na téma "kde končí hranice mezi člověkem a zvířetem, potažmo jak tuto hranici identifikujeme," v němž se má navíc odehrát velká, ne-li snad největší romance všech dob. Není divu, že jako celek Vlkodlak vůbec nefunguje a ve výsledku jen překlikává mezi jednotlivými styly, aniž by se člověku dostal trochu pod kůži. Chemie mezi Del Torem a opravdu mizerně hrající (leč stále pohlednou) Emily Blunt navíc neexistuje (ještě aby ano, když je jejich vztah založen na dialozích z třetí cenové), Hopkins se i přes svoje maniakální pohledy abstinujícího feťáka svému Van Helsingovi z Draculy ani nepřibližuje a Weaving pro jistotu recykluje agenta Smithe v každé druhé scéně. Vlkodlak je vlastně takový odvar. Jako by se onen nespočet tvůrců, který na filmu po léta pracoval, nedokázal shodnout, co vlastně chce, a tak do něj každý napral, co se mu zamlouvalo, aniž by bral ohledy na vyváženost produktu. Aspoň že vykradačský soundtrack (Coppolův Dracula hadr) odvádí atmosferickou práci na jedničku, stejně jako Johnston v případě vizuálu a nápadité akční řezničiny. Tolik upadnutých hlav jsem dlouho neviděl. 5/10 ()
Výtvarná stránka vypadá, jako by tento film natočil mistr Tim Burton. Vše je tak krásně černobílé, všude samá mlha, husté lesy, zapálené pochodně. Film má krásnou výpravu a navíc k němu složí hudbu Danny Elfman. Režíroval ale Joe Johnston a to velmi dobře. Vlkodlak je dobrý film, víc než dobrý. Původní černobílou klasiku jsem bohužel neviděl, ale tento snímek se mi trefil do noty. Dobře vystižená atmosféra staré Anglie působí výborně a je silnou stránkou tohoto díla. Stejně jako herecké výkony Hopkinse a Del Tora (ten se pro roli vlkodlaka snad narodil) či povedené masky. Velmi dobře zpracovaný klasický příběh, který nepostrádá napětí, pár luxusních lekaček a má i zajímavé vyústění. Snímek je navíc zabalen v moc hezkém kabátě, já jsem vážně spokojen, nenašel jsem žádné závažné minus a tak nemám důvod šetřit hvězdičky. Takhle si představuji dokonalou filmovou zábavu. ()
Konečne som sa po dlhom čase dočkal kvalitného filmu o vlkodlakoch. Werewolf horrorov, ktoré za niečo stoja sa doposiaľ moc nenatočilo. Preto ma titul „The Wolfman“ hodne potešil. Téma je výborne spracovaná. Zasadenie deja do 19. storočia, na veľké Viktoriánske sídlo v Blackmoore, v Anglicku, je skvelé. Výborné sú aj scény z nočného Londýna. Vďaka štedrej produkcii je stvárnenie tejto historickej doby presvedčivé. Prvotriedne je taktiež herecké obsadenie. Hlavné úlohy si zahrali energický Benicio Del Toro a skúsený veterán Anthony Hopkins. Celý snímok sa drží časom zaužívaných postupov v tomto špecifickom horrorovom subžánre, ktoré sú obohatené romantickou linkou, profesionálnymi filmovými trikmi, pôsobivými hudobnými podkladmi a nápaditým výtvarným prevedením jednotlivých scén. **** ()
Dalo by se říci, že se jedná o plochou, skoro ve všech ohledech nezajímavou a tuctovou x-tou adaptaci Vlkodlaka, která lidi naláká na zajímavé obsazení, nic dalšího, co by stálo za to, však nabídnout nedokáže. Jenže, pak se najde někdo jako já, komu film celkem sedne. Na oko velkolepé dialogy totiž zachraňuje charisma Benicia Del Tora, Hugo Weavinga a ostatních zúčastněných, což v kombinaci s hutnou atmosférou dokáže pěkně vyvodit pocit mrazení v zádech, ze kterého mě vysvobodila pouze reklama. Je velká škoda, že jsem si neobstaral extended edici, která je prý ještě krvavější, což si ale na druhou stranu nedokážu moc představit, protože obyčejná kino-verze je krvavá už víc než dost. Někdy si to musím doplnit, nyní už mám však na pár let vystaráno...70% ()
Galerie (94)
Zajímavosti (18)
- Maskování vlkodlaka, Benicia Del Tora, trvalo přibližně 3 hodiny a odmaskování 1 hodinu. (TomikZlesa)
- Úvodní logo studia Universal Pictures se shoduje s logem, které bylo použito i v původním filmu z roku 1941. (R´Hell)
- Vlčí design Benicia Del Tora vytvořil maskér Rick Baker, držitel Oscara za film Americký vlkodlak v Londýně. Baker má mimo jiné na svědomí přeměnu Michaela Jacksona v jeho filmu Thriller. (mahler)
Reklama