poster

Trhák

  • anglický

    Blockbuster

    (festivalový název)

Komedie / Hudební

Československo, 1980, 94 min

Kamera:

Ivan Šlapeta

Hrají:

Hana Zagorová, Josef Abrhám, Juraj Kukura, Waldemar Matuška, Laďka Kozderková, Ladislav Smoljak, Zdeněk Svěrák, Petr Čepek, Jiřina Jirásková, Bedřich Prokoš, Radka Fidlerová, Dagmar Patrasová, Ivan Šlapeta, Ludmila Roubíková, Zdeněk Řehoř, Petr Spálený, Olga Blechová-Matušková, Milan Drobný, Hana Buštíková, Jiří Korn, Dagmar Veškrnová-Havlová, Jiří Schelinger, Kateřina Chárová, Michal Tučný, Václav Lohniský, Rudolf Hrušínský, Roman Horák, Aleš Ulm, Jaroslav Vozáb, Jana Kratochvílová, Jiří Opřátko, Jiří Bruder, Václav Kotva, Josef Střecha, Milada Ježková, Marta Skarlandtová, Alena Karešová, Ivan Mládek, Helena Růžičková, Stella Zázvorková, Karel Štědrý, Jaromír Kučera, Petr Svoboda, Jan Hraběta, Milana Dobrovská, Jaroslav Čejka, Boris Moravec, Lenka Pichlíková, Miroslav Grác, Pavel Želízko, Ivan Martin, Jarka Čapková, Pavel Brümer, Tomáš Linka, Robert Moucha, Petr Novotný, František Pátek, Karel Poláček, Jan Turek, Vítězslav Hádl, Karel Vágner, Eva Asterová, Štěpán Beláz, Vítězslav Bouchner, Josef Brozman, Jana Čepková, Karel Červinka, Naděžda Izakovičová, Jan Klár, Věra Kramešová, Ivan Krob, Ivana Kubicová, Libuše Kudláčková, Ivana Kuchařová, Elena Lindauerová, Stanislava Martínková, Vladimír Pohořelý, Pavel Šmok, Jitka Vašutová, Pavel Veselý, Miroslav Vilímek, Blažena Vrzalová, David Ondříček, Aleš Monteleone, Linda Dřevíková, Ladislav Krečmer, Anna Pourová, Zdeněk Podskalský st., Imrich Eperješi

Střih:

Petr Sitár

Zvuk:

Josef Vlček

Scénografie:

Boris Moravec

Kostýmy:

Irena Greifová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ****

    Poněkud zvláštní a docela provokativní hudební komedie a hlavně parodie na filmové zákulisí, která se vtipně vysmívá stupidním filmům (a nejenom jim) prostřednictvím snahy o parodii. To se daří zejména dobrému hereckému obsazení. Když byli na place Smoljak jako režisér, co tak úplně nepochopil "umělecké" záměry přizpůsobivého scénáristy Svěráka a do toho nervák Čepek jako producent, kterému dochází peníze i trpělivost, byla to legrace. Tihle tři mě hodně bavili a zbytek nebyl nejhorší, ale jim se nevyrovnal. Pár písniček se z filmu stalo nesmrtelnými jako třeba "Nech brouka žít". Jenže jako celek to právě dost často směřovalo k typům filmů, které tady byli znevažovány. A nakonec ta uhlazenější forma byla zvolena přece jen neštastně a tvůrci asi věděli proč raději nedráždit tehdejší režim. 80%(1.1.2012)

  • Derek
    ****

    no polozme se na otazku. je trhak to najlepsie s cim dvojka sverak-smoljak vyrukovala? urcite nie ale stale ide fantasticku slehu plnu genialnych hlasok a vynikajucich postav (smoljak ako inkopetentny reziser ci cepek ako producent ktory je vacne na pokraji nervoveho zrucania). skoda len ze hudobnych cisel je tu take velke mnozstvo a i napriek tomu ze vacsina je chytlava cely film dost spomaluju (ale scena v strasidelnom lese, kde sa prestrihava na ine filmy ma dostala do kolien)...(16.8.2014)

  • Slaava
    odpad!

    nevím, jestli jsem to nepochopil, nebo nebral s dostatečným nadhledem. tento film jsem nikdy nevydrzel dodivat do konce (bud jsem u nej usl, nebo jsem to prepnul) a totalne me nudil... ne ze bych ceskoslovensky komedie nemel rad, treba takovej vrchni prchni, nebo na samote u lesa jsou dokonaly, ale toto???? a taky ta priserna "hudba"!!!(30.5.2004)

  • Ony
    *****

    Čím je pro Formanovy a Papouškovy filmy ze 60. let obyčejný český člověk, tím je pro Trhák obyčejná česká popstar. Čím je v komediích nové vlny Josef Šebánek, tím je v Trháku Hanička Zagorová. Vydržet u filmu přes trapné scény všednodennosti je ovšem evidentně snazší než překousnout trapnost normalizačních estrád. Docela to chápu, vzpomínám si na svoje rozpaky z Krejčíkova Prodavače humoru, který stále čeká na mé docenění. V případě Trháku však problém nemám. Směju se takřka nepřetržitě a například zaražený pilot před hájovnou patří k těm scénám, kvůli kterým se občas probudím smíchy, když si na ně vzpomenu ve snu. Neuvěřitelně plný film.(28.4.2011)

  • Big Bear
    **

    Trhák je pro mně těžko zařaditelná věc. Sice je to z pera Smoljaka se Svěrákem, přesto je to takové divně jézeďácky popově socialistické. Jistě, bylo tam pár vtipných míst a Dáda klapka byla sexy, ale ta muzika... Nech brouka žít a další hity z filmu si sice už našly místo coby známé šlágry z filmu, nenutily mne však shánět soundtrack či si je doma při práci popěvovat... Já nějak ty osmdesátky nemám rád. Kníráči a kotleťáci v kozačkách, ty široké límečky a kravaty.. Hanička Zagorová s další plejádou socialistických popových hvězd... Prostě podivná změť čehosi co u mne vzbuzuje dojem, že stejně jako filmovému Svěrákovi do scénáři neustále kdosi kecal až z jeho námětu vznikl úplně jiný a přeoraný film, - že se tak dělo možná i ve skutečnosti... A některým rádobyvtipným vložkám jsem se nejen nesmál, ale nechtělo se mi věřit, že jsou z per obou pánů.. Např. Jan Hraběta s kraví hlavou volající: Já nejsem býk, já jsem agronom... U mne je to bohužel jen za dvě larvící se kukly. * *(26.8.2014)

  • - Vozík na nádraží, kterým si Ticháček (Josef Abrhám) odváží kufr, je při příjezdu vlaku na kraji nádraží a v dalším záběru zhruba o 3 metry dále. (animl)

  • - Petr Čepek, který s velkým nadšením ztvárnil produkčního Šuse, se prý do role natolik vžil, že při natáčení roztrhal o mnoho košil více, než měl ve scénáři, čímž rozčiloval skutečného produkčního filmu Karla Vejříka. [Zdroj: TV magazín] (Komiks)

  • - Postava Elišky byla napsáno na míru přímo pro Hanu Zagorovou(Zdroj: Po stopách hvězd - Hana Zagorová) (šerminator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace