Režie:
Clint EastwoodScénář:
J. Michael StraczynskiKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Angelina Jolie, John Malkovich, Jeffrey Donovan, Michael Kelly, Colm Feore, Jason Butler Harner, Amy Ryan, Geoff Pierson, Denis O'Hare, Frank Wood (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 364)
Clint má vážně zlaté ručičky. Brilantní drama, které i při své délce uteče jako voda. Angelina hraje jako o život a myslím, že spolu z Foxovou z WANTED je to její nejlepší role za celou kariéru. Paradoxně mezi nejsilnější scény filmu patří ty, ve kterých nefiguruje. Události na farmě, ať už to vykopávání nebo vzpomínky druhého chlapce byli neskutečně mrazivé. ()
Silný téma, ale na můj vkus to bylo trochu zdlouhavý, což je u Eastwooda celkem častý. Navíc mi Angelina Jolie do týhle role vůbec nepasovala. Vrcholem filmu pro mě byla scéna s popravou. Kdyby popravou film skončil, tak bych možná uvažoval o 4 hvězdách. Ale těch dalších cca 15 minut už tam bylo vyloženě navíc. ()
Angelina Jolie nosí 140 minut divný účes a klobouk, za což si hlasitě říká o dalšího Oscara. Příběh Christine Collins možná vypadal silně na papíře, ale Eastwoodovo rozmáchlé zpracování na mě spíš působilo jako citová vydíračka, které jsem nemohl podlehnout už kvůli tomu, že některé zásadní scény vyznívaly nechtěně humorně. Většinou za to mohla nepasující Angelina a často něco působilo hrozně na efekt: "Hele, ty lidi byli fakt svině a chudáka holku zatlačili do kouta. Ale ona bojovala dál, protože vážně chtěla zpátky vlastní dítě!" A proč je vlastně celý ten příběh výjimečný? Protože se Christine policie pořád dokola ptala, kdy už jí vrátí jejího syna, a tak dlouho jí trvalo přednést od začátku zcela jasné důkazy? Mnohem víc se mi líbila druhá dějová linka s odlehlou farmou, která mohla být v samostatném filmu vynikající. Kdepak, Clinte, tentokrát ti víc než technické kvality neuznám, promiň. 7/10 ()
Clint Eastwood v parádní formě a film, který mě dost zasáhnul. Citlivě natočené, jež u některých momentů mě doslova vařila krev a říkal si, že to snad není možný. Silné obsazení, dobrá hudba, kamera(ten zvýšený kontrast barev se mě velice líbil), skvělé téma a režisér, jen ten plakát je strašný. Já hodnotím 5 hvězdičky… ()
Clint Eastwood a jeho úspěšný rok 2008. Výměna a Gran Torino jako velmi kvalitní filmy v jednom roce. Lze pouze tleskat. Dobový snímek, který pohltí atmosférou i prostředím, doplněný o "proměněnou" Angelinu Jolie a její červené rty... Vizuálně dokonalé drama o matce, jejichž syn ji jednoho dne nečeká doma, kde ho zanechala. Díky skvělému, chvílemi až ukřičenému, výkonu Angeliny Jolie hodně rychle pochopíte, že doba se mění, ale láska a city matky k dítěti ne. Síla filmu však spočívá nejen v hlavní postavě a příběhu, ale také v dobovém zachycení poměrů nejen "matka syn", ale především poměrů okolo policie a lidských práv. Výměna se tak rychle stává kritickým pohledem do dob, které Amerika dokázala vyřešit a nastolit správné a lidské poměry. Dále je to Clint Eastwood a jeho zrání (kam se hrabe víno...), i když má Výměna podobně vlažné tempo jako Gran Torino, samotné prostředí a doba vše vynahrazuje. Vizuálně je totiž Výměna nádherný film, nejen prostředím, kostýmy a drobnostmi, ale také scénami jako je např zpovídání mladého chlapce detektivem, který "kouří" cigaretu a vše je doplňováno nejen flashbacky, ale také stíny deště za okny... Precizní scéna, která nezůstává osamocena. Celkově je Výměna velmi silný snímek, který osloví příběhem, postavami, atmosférou a prakticky ničím nedokáže urazit. Jako připomenutí krutých třicátých let minulého století dokonalé. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (30)
- Ve filmu nebylo zmíněno, že se spolu na vraždách podílela i matka vraha Sarah Louise Northcott, která se k vraždám také přiznala, včetně vraždy devítiletého Waltera Collinse. Později však výpověď stáhla stejně jako to udělal Gordon Northcott, který se přiznal k pěti vraždám chlapců. Po návratu z Kanady byla Sarah Louise obviněna za vraždu Waltera Collinse. Vyšší soud ji odsoudil k doživotí 31. 12. 1928, byl k ní šetrnější, protože byla žena. Sarah Northcott sloužila ve věznici Tehachapi a byla podmínečně propuštěna po téměř 12 letech. Během ukládání trestu Sarah tvrdila, že její syn je nevinný a podala různorodé bizarní výpovědi na původ svého syna Gordona. Například, že její syn byl nemanželský, že je anglický šlechtic, že byl výsledkem incestu mezi jejím manželem a jejich dcerou Feorfe Cyrus Northcott. Také uvedla, že jako dítě byl Gordon pohlavně zneužíván celou rodinou. 8. 2. 1929 27denní soud v Kalifornii skončil. Gordon Northcott byl odsouzen za vraždy mexického chlapce (6 let) a bratry Lewise a Nelsona Winslowa (12 a 10 let). Bratři byli ohlášeni jako pohřešovaní z Pomona 16. 5. 1928, nicméně stále se věřilo, že Gordon měl možná až 20 obětí. Porota slyšela, že Gordon unesl, obtěžoval, mučil, zabil a roztrhal tyto a další chlapce během roku 1928. 13. února 1929 odsoudil soudce George Freeman Gordona k trestu smrti oběšením. Rozsudek byl vykonán 2. 10. 1930. (PATTXA)
- Dům, ve kterém bydlela skutečná Christine Collins, je dnes již zakrytý dálnicí. Tvůrci filmu proto museli najít jinou, podobnou čtvrť, na které stačilo provést jen několik úprav, aby vypadala jako z doby, kterou film zachycuje. Nakonec tak stačilo jen přemístit satelitní anténu a moderní poštovní schránku. (camper)
- Pro film bylo připraveno přes 150 historických aut, které byly zapůjčeny od sběratelů. (Pattrick)
Reklama