Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co se stane, když si tvrdohlavá princezna Aneta odmítne vzít prince Jeronýma a královskou lest s nepravými čerty prokoukne sám Lucifer? Bude svatba, válka, nebo peklo na zemi? Bude legrace! A spousta falešných i pravých čertů, kteří umí pěkně zkomplikovat život! ... Jako v každé pohádce, ani tady nemůže chybět princezna. Jmenuje se Aneta (T. Voříšková), má svou hlavu – a hlavně se nechce za žádnou cenu vdávat! A už vůbec ne za nešikovného prince Jeronýma (J. Mádl) ze sousední země, kterému byla v dětství zaslíbena výměnou za ochranu rodného království. Jeronýmův otec, král Bedřich (V. Postránecký), ale na sňatku trvá, protože sní o velké říši, a porušení slibu by znamenalo vyhlášení války. Jak tedy princeznu zachránit a úmluvu neporušit? A tak dobrácký Anetin tatínek král Leopold (P. Nárožný) vymyslí geniální lest: že prý se o jeho dceru uchází sám Lucifer (M. Stránský)! Předpokládá, že Jeroným nebude chtít zachraňovat princeznu a Bedřich svatbu zruší. Aby byl jeho plán dokonalý, domluví se s potulnými komedianty, kteří mu v nedalekém polorozpadlém mlýně, kde skutečně prý kdysi přebývali čerti, vybudují „pravé“ peklo. To jen pro případ, kdyby se někdo chtěl přesvědčit, jak je to s tím Luciferem doopravdy. Netuší ovšem, že tím proti sobě popudí samotného vládce pekel Lucifera i jeho temperamentní snoubenku Muribanu (A. Stanková)… (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (563)

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Druhá z naprůměrných pohádek posledního desetiletí. Má nečekaně chytrý scénář, matadory české pohádky Nárožného a Postráneckého, sympatickou hlavní dvojici, která se sice do pohádkových rolí nevžila, ale sedí si a jiskří to mezi nimi. Sice je mi neskutečnou záhadou, jakou funkci tam plnila postava vodníka a proč je finálová bitka ve mlýně tak nechutně infantilní, ale bavila jsem se. ()

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Není to úplně špatný. Je to za poslední roky (řekl bych od Anděla páně) jedna z nejlepších pohádek, resp. možná ta úplně nejlepší (hlavně scéna, kdy Muribana vlítne na Lucifera a z poza zavřenejch dveří jenom lítaj jiskry, to je geniální), ale má to své mouchy. A není jich málo. Jednou velkou mouchou je herecký styl Jirky Mádla. On se v pohádkách vážně hodí spíš na blbý čerty než na prince. Protože to jakým způsobem říká Ježišmarja, nebo tak, na tom je trošku vidět, že se od Snowboarďáků herecky nijak nezlepšil a nikam se neposunul.... A další takovou mouchou je vlastně i Tereza Voříšková, ačkoliv ta ne až v té míře. A nevím proč, ale i Petr Nárožný tady hrál hoooodně mizerně, což bych od něho nečekal. A poslední mouchou budiž to, že se věcio dějí velice nahodile, ale tím myslím o dost nahodileji, než v jiných pohádkách / komediích. Ale jinak to byla docela příjemná pohádka a měla řadu kladů. Například obsazení Martina Stránského, který podle mě potřeboval už dávno aby diváci věděli taky jak vypadá, obsazení Betky Stankové, která je fakt moc krásná (což je sice Terezka taky, ale Betku Staňkovou člověk nevídá zas tak často) a na drsnou čertici se hodí, kladnou roli Miroslava Táborského a v neposlední řadě na poměry českých pohádek příjemně jinou, resp. celkem nabušenou muziku. Konečný výsledek bych viděl někde mezi 60 a 70%, ale spíš se přikláním k té vyšší hranici... ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Koukám, že je tady nějak přeVoříškováno. Já měl vždycky radši vanilkovou a hlavně, mě nikdy holky, co měly hlas jak vyřvanej frajer po nonstop večírku, co vyhulil krabku cigaret a pokořil kartón lahváčů, dvakrát nebraly. To rohatá čertice Alžběta Stanková, je jiné kafe. Od ní bych si rozsvítit resp. doruda rozpálit vocas, narozdíl od samotného Lucifera, klidně nechal.... _ Pryč jsou doby, kdy pohádka musela mít v prvé řadě příběh? Pryč jsou doby, kdy pohádka obsahovala lehkost, nenucenost, humor? Pryč jsou doby, kdy byl Petr Nárožný rebel! Pryč jsou doby, kdy pohádku sledovala celá rodina a nebylo jim (za tvůrce) trapně? _Prvních pětačtyřicet minut naprosto unylých, zbytečně natahovaných (čert ví, co mě přimělo nepřepnout) a nutno podotknout, až na pár světlých záblesků v podobě všech výstupů již zmiňované Alžběty Stankové, která si mimochodem krade pohádku pro sebe, to ve zbylé části nebylo lepší...Vojtek působí jako špatnej vtip, Vydra to je nechtěná parodie (těžko říct na co), Pecha vypadá, že vysadil prášky resp. si odskočil z jiné pohádky a byť Martin Stránský má určité charisma, Karel Heřmánek to bylo jiné kafe resp. čaj! Zbytek (včetně Postráneckého, Táborského a spol.) tuctový, nevýrazný a nudný jako pohádka sama. Nutno podotknout, že na vině je spíše scénář, než herci samotní. Nechci samoúčelně kopat kolem sebe a plivat na tvůrce a rozhodně si nemyslím, že mám přehnané nároky, ale (rodinnou) pohádku si já představuju rozhodně jinak. Ke cti tvůrcům nutno dodat....alespoň samotný název nelhal. 35% ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

Takže už vím, že Voříšková je kus, že v českejch pohádkách herci nehrajou, že Martin Stránský všechny (až na Voříškovou) přeskočil v dojmech díky svému podmanivému hlasu, že Nárožný s Postráneckým už neumějí zahrát něco víc, že česká filmová hudba je zaseknutá někde v sedmdesátých osmdesátých letech; že česká pohádková scénáristika už neumí přijít s ničím lepším, než kopií vykradnuvšího a jedinou supr věc, kterou udělá, je fakt, že hlavní princ je nemehlo a nešika a hned to zazdí dementními dialogy; že na severu Čech je kromě Panský skály i Dolskej mlýn (kterej v reálu není tak obývatelnej) a že dohromady česká pohádka už asi umřela. Odvar odvaru, kopie kopie... a přesto takovým nějakým záhadným způsobem baví. Vypneš mozek a koukáš. A když se Terezka Voříšková začne mejt a svlíkat, prostě jenom koukáš. [TV] ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Scénář ujde, režie je taková nijaká, takže všechno musejí zachraňovat herci. Na jedné straně tu máme ostřílené herecké veterány (Postránecký, Nárožný, Adamovská a další), na druhé ústřední dvojici Mádl a Voříšková. Ale pořád zbývají scény, ve kterých není nikdo z nich. A pokud je nejnudnější scénou souboj pravých a falešných pekelníků ve mlýně, tedy nejakčnější sekvence v celém filmu, je někde problém. Naštěstí jsem pohádku viděl v televizi, v kině bych z ní moc odvázaný nebyl. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (29)

  • Jako jedna z prvních se točila scéna, v níž princ pozoruje z vysoké skály krásnou dívku na břehu jezírka, přičemž uklouzne a spadne do vody. Přestože byli na místě připraveni kaskadéři a přestože se prý Jiří Mádl bojí výšek, herec se do vody vrhl sám. Záběr se dokonce podařil na první dobrou. (hippyman)
  • Autor scénáře Miroslav Buberle zemřel v sobotu 6. června 2009 - v den, kdy Peklo s princeznou získalo na zlínském filmovém festivalu dvě divácké ceny, a to Zlaté jablko za divácky nejlepší hraný film a stejnou cenu od dětské poroty. (hippyman)

Reklama

Reklama