Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
videno vcera, takze muzu lip posoudit, jak rychle se tohle vykouri z hlavy. Reknu na rovinu: Deja Vu byl o dost lepsi. Tony Scott vsadil na velmi, velmi videoklipove zpracovani ale zadny wow efekt se nekona. Spis je to kvuli tomu jeste horsi. Film je sice thriller, ale jelikoz je to prumerny thriller, potreboval vice akce a vice hlaskujiciho Travolty. Ten je mozna myslen jako hlavni opora filmu, ale ty jeho neustale zmeny nalad po chvilce zacnou lezt na nervy a celkove tu roli nezvadl jak by mel. Takze opravdova opora filmu je jako vzdy skvely Denzel, ktery sice jemne pribral, ale ma stale poradne charisma, jeho pocity mu verite a takovej hrdina jako on byste chteli byt. Takze asi tak. Jelikoz mam thrillery Scotta rad, davam lepsi 3. Ale doufam ze pristi film se vyrovna Deja Vu a Man on Fire dohromady :-) ()
Naprosto, ale naprosto NECHARISMATICKÝ film, což je v případě projektu, který stojí a padá s konverzačním napětím dost velký průser. Klipová exhibice Tony Scotta v akčních scénách naprosto selhává a Pelham si to tunelem skřípe pěkně těžkopádně. Mít řemeslo v malíku a dobré herce na place nestačí. Celkově solidní nadprůměr, ale od filmaře Scottova formátu lze právem očekávat víc. ()
Jak si myslíte, že skončí váš den, když si ráno oblíkáte ponožky?.…. Zběsilý střih a žlutý filtr. Nepřipomíná vám to někoho? Ano, Tony se vrátil. S filmem, který má dobrou atmosféru, stojí na konverzační dokonalosti a Travoltových šílených nápadech. A také na umírněnosti a civilnosti D.Washingtona. Pro oddychnutí nám Scott naservíruje akci, která vlastně akcí vůbec není. Ale on ji z toho udělá. Uvěřitelní herci a odsýpající příběh posouvají film do nadprůměru, přesto myslím, že jedna produkce stačila, protože na podruhé nemá čím překvapit. Leda, že by stoupnul kurz na jedno rukojmí. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()
Umírněný Scott, kterého Helgelandův scénář váže na řetěz snesitelnosti, co se smrtících útoků na první signální soustavu týče, tentokrát sází hlavně na herce, kteří ze sebe v rámci žánrové banalitky o boji dobráckého dispečera se zákeřným únoscem, těží maximum. O psychologické portréty hrdinů, nestřílející snipery a několik dalších otazníků nemá smysl se přít. Hlavně, že to rychle uteče. ()
Pětašedesátiletý veterán Tony Scott o sobě dává po třech letech opět vědět, ale.. Navázání na poslední snímky Muž v ohni a Déjà Vu nefunguje dle představ, protože příběh, orámovaný údernou hudbou, tentokráte není natolik nosný jako v případě starších bratříčků a na vizuálních orgiích film stavět nelze. Řada scén nemá co říct, jen exhibuje v režisérově zběsilém tempu, nicméně musím uznat, že tentokrát mi Scottův styl tolik nevadil.. Lehce zaměnitelný remake snímku Josepha Sargenta z roku 1974 (poklona Walteru Matthauovi za jméno hlavního hrdiny) je tak jen nijakým obtiskem v nabídce akčního žánru letošního roku. Žádná přidaná hodnota předhozena není, každopádně alespoň potěší snaha o pečlivější vykreslení hlavního grázlíka (příjemně vyšinutý John Travolta) i nedobrovolné spojky pro policejní tým (usedlý dispečer Denzel Washington). Adrenalinová jízda se bohužel nekoná, rukojmí z vlaku newyorského metra jsou za pomoci vizuálních vychytávek osvobozeni a my můžeme jít v klidu na kutě. Kromě velmi slušného hereckého obsazení je těžké hledat důvod, proč to vidět. Ale zapomenout na to nebude až tak těžké. Scottovo nové videoklipové „maso“ je kupodivu špatně propečené.. ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Rooseveltův tunel, který Ryder (John Travolta) využil k útěku z metra, je součástí mýtycké tajné dráhy 61 (track 61). Dráha spojuje vlakové nádraží Grand Central Terminal a pětihvězdičkový hotel Waldorf Astoria a zařizuje tak přejezd mezi oběma budovami. Nejprve jej údajně využíval generál John J. Pershing a později prezident Franklin Delano Roosevelt, aby skryl fakt, že je na invalidním vozíku. Stanice pod hotelem Waldorf ale není nijak vyzdobená, jak tomu je ve filmu. Je zde provizorní nástupiště, ke kterému přijel vlak s obrněným vagonem a výtahem se poté dostalo do iteriéru hotelu. Touto cestou Roosvelt do hotelu alespoň jednou opravdu cestoval, jinak ale o trati 61 panuje více mýtů než faktů. Původně totiž tato trať sloužila parní elektrárně, která stávala na 49. ulici, poté se k jejímu užívání přidal i hotel Waldorf Astoria. Také se mnělo za to, že dlouhá léta na koleji pod hotelem stál i „ten“ obrněný vagón, který ovšem po jeho vyvezení z podzemí a odvezení do muzea neskrývá nic jeného než pouhý fakt, že je to nástrojový vůz (MNCX #002) pro železniční jeřáb (GCT-1). (Maulincio)
- Denzel Washington musel kvůli své roli výrazně přibrat. Nabral zhruba 16 kilo díky nočnímu pojídání hamburgerů a dalších pamlsků. (don corleone)
- Nakrúcanie v metre trvalo štyri týždne. Jedná sa o rekord v dĺžke nakrúcania v newyorskom metre za celé obdobie jeho existencie. (drake31)
Reklama