Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Je to Burton a zároveň není, jeho styl zbožňuju - žádné fóry vyvolávající salvy smíchu se nekonaly,ale rozhodně se nedá říct,že by to nebylo vtipné. Někdy možná až kýčovitě, ale bylo. Film se líbil i mým rodičům, a to už je dost co říct, protože o Burtonovi jinak smýšlí jako o magorovi, který točí pro další magory jako jsem já :) Sice hodnocení jinak tolik nehrotím, ale podcenění tak dobrého filmu nechápu (Dark Shadows jsou na úplně jiném levelu,než takové Stmívání,ale rozdíl v hodnocení tam tolik není!WTF?).Podle komentářů někdo očividně dost nepochopil tu nadsázku, s jakou se film divá na upíry a podobná zvěrstva. Jen proboha nekoukejte na ten obzvlášť nevyvedený dabing, v originále to má kouzlo:-). Mimochodem Johnny byl ve své roli úchvatný a Eva Green jakbysmet (blond jí navíc fakt sluší).Něco tak ujetého jsem přesně potřebovala . ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pamatuju doby, kdy mě Tim Burton dokázal chytit za srdce a očarovat filmem, který měl jen zlomek rozpočtu Temných stínů. Něco je zkrátka špatně, jakkoliv americké studio poskytlo známému režisérovi exkluzivní podmínky a na plátně se vyskytuje množství špičkových hvězd včetně Burtonových oblíbenců Johnnyho Deppa a expartnerky Heleny Bonham Carter. Potenciál by tu byl, ale s výjimkou sex-appealem nabité Evy Green nic nefunguje tak, jak bych si představoval. Mimochodem, řadím se k těm mužům, kteří by na pozici hlavního hrdiny dali bez váhání přednost démonické čarodějce před nanicovatou Bellou. Celkový dojem: 55 %. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Režisér Tim Burton a herec Johnny Depp mi už nejeden krát pripravili silný, strhujúci, fascinujúci divácky zážitok. "Nožnicovoruký Edward", "Ospalá diera", "Charlie a továreň na čokoládu", "Sweeney Todd" to sú tituly, ktoré sa mi asi nikdy neomrzia . Ich dlhoročná spolupráca je dokonalou symbiózou, ktorá vždy bravúrne funguje. Tak tomu je aj v prípade nevšedného vampire snímku "Temné tiene". Jedinečná režisérska poetika Tima Burtona a bezhraničná herecká genialita Johnnyho Deppa ma znova uchvátila a plne pohltila. ***** ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Smutný film. Jakoby se někdo pokoušel napodobit Burtonův rukopis, ale vůbec ho nepochopil a pohořel ve všech směrech. Jenže bohužel to natočil Tim sám. Holt cílení na čím dál mladší a rodinné publikum si vybírá svou neblahou daň. Příběh nedává smysl, když už se nějaký objeví a herci de facto ani nemají co hrát. Aspoň, že ten soundtrack je stylový a Eva Green je překrásná. Nejhorší film Burtonovy kariéry, a to jsem viděl Planetu opic. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama