Reklama

Reklama

Zapálený policista Mike (John Cusack) je na stopě vraha řádícího v ulicích Buffala. Po té co Mikovi zmizí dcera, se tento případ stává osobním. Mike je ochoten udělat vše pro nalezení své dcery a ví, že pokud svou dceru nenajde do 48 hodin, tak už ji pravděpodobně nikdy neuvidí. (Intersonic)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Na únosoch šlapiek by si niekto mohol založiť biznis. Tento maník si ich nechával a robil si vlastnú škôlku. Cusak a Cage jak keby ich jedna mater mala, len Cage mal asi viac šťastia a chytil aj Ačkové filmy a prerazil, zatiaľ čo Cusak sa potáca v kalných vodách. Nič prekvapujúce, strhujúce, možno na konci dobrá práca s napätím. A čajka čo vyzerá ako staršia sestra Wildovej ma dosť potešila. 1 z 5 ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zkušený policejní detektiv Mike Fletcher (John Cusack) pracuje již třetím rokem se svojí kolegyní Kelsey (Jennifer Carpenter) na velmi složitém případu. Muž neznámého popisu unáší prostitutky. Je pouze známo, že oběti si odváží ve tmavém sedanu. Pachatel již dlouho uniká a počet pohřešovaných dívek se vrší. Pro detektiva se však vyšetřování rázem změni na velmi osobní. Jedné noci, přesněji o Díkuvzdání, je unesena jeho sedmnáctiletá dcera Abby (Mae Whitman). Zvrhlík má s unesenými ženami svoje vlastní plány, některých se navždy zbaví a některé drží v zajetí, stará se o ně, nechává si od nich říkat "Tatínek", a ony mu za to plodí děti. Proč a za jakým účelem, to je součástí pointy, kterou si, s dovolením, nechám pro sebe, abych potencionální diváky o mnohé neochudil. Jedná se o poměrně velmi temný thriller, který režisér Morgan O´Neill zrežíroval, jak nejlépe uměl. S ohledem na nepříjemné až drastické scény, je vhodný spíše pro otrlé diváky, vycházející údajně ze skutečných událostí, v němž je divák o několik kroků napřed před detektivem. Tedy zná totožnost pachatele, ví, co je zač, zatímco vyšetřovatel se s jeho identifikací lopotí. Tohle dojem rozhodně nijak nekazí. Právě naopak. To, co se děje kolem zvrhlíka pracujícího v nemocniční kantýně, je zajímavější a hlavně originálnější, než poněkud "vyšisované" až sterilní vyšetřování, které jeho totožnost odhalí víceméně náhodně, respektive geniální dedukcí zapáleného detektiva. Překvapením filmu je velmi dobrý výkon unesené dcery detektiva Mae Whitman, kterou si lze z filmu asi nejvíce zapamatovat, ale tím nechci tvrdit, že by ostatní výkony nebyly nijak dobré. Dobré jsou. John Cusack a spol. měli jen smůlu, že Mae Whitman byla nejlepší. Film ke konci gradoval, ale postupně také trpěl neduhem zvaným nelogičnost. A to jak u jednání postav, tak i s ohledem na děj. Chyb v ději bylo najednou víc než unesených obětí a nešlo je příliš benevolentně přehlédnout. Ani tak nevadilo, že na perverzního a nebezpečného maniaka jdou vyšetřovatelé jen ve dvou, co předcházelo závěrečné třetině, bylo celkem v pořádku, dobře se na to koukalo, ale pak ten motiv s továrenskou "výrobou" dětí byl trochu nanicovatý, z části zbytečně překombinovaný v rámci závěrečné pointy a nepochopitelný byl s ohledem na unesené dívky, které se s maniakem sblížily, ale už nebylo jasné, co je k tomu vedlo a co s nimi případně bylo dál. Za překombinovaným závěrem je pochopitelně snaha tvůrců zmást všemi možnými dostupnými prostředky diváka, který už si byl téměř jist, že film má prokouknutý, i když se předvídatelnost držela na nižší úrovni. Závěr překvapí, ale někomu může připadat divně nalajnovaný i divně pořešený, ale každopádně od každého trochu. V tom hlavním, a sice v zaujetí pro věc, napětí, zvolené temnotě a hereckých výkonech si film vede opravdu dobře a zhoršil se až ve finále, kdy už si nevystačil jen s jedním, a připojil toho víc, čímž se do toho rozmotávajícího klubka tak nějak zamotal. Producentem byl legendární Joel Silver, a ačkoliv je film zasazený do současnosti, jako by z něj probleskovala "oldschoolová" atmosféra. Divák neprohloupí, když se nechá tímto thrillerem na necelé dvě hodinky unést. Na blízku bude John Cusack, který rád před nebezpečím ochrání. 80% () (méně) (více)

Reklama

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Unes, ochoč, oplodni... ze scénáře nezblbni." Toporný Cusack mě nezaujal ani náhodou, dtto unylý zlosyn, rádoby Sběratel polibků. Naopak obě čapnuté štětky plus jedna nešlapka, t.č. pouze pubertální vzpurný spratek, ty svou poddajností celou dobu úspěšně držely film nad (plodovou) vodou. Bohužel jim jejich sympatickou snahu, o alespoň tři hvězdy z policejních odznaků, ve finále doslova odstřelila jedna 100% nevěrohodná a doslova neplodná postava. Hanba jí! A nebohému scenáristovi Jakblbě Tunitkonec jen upřímnou soustrast k zabitému příběhu. ()

Guzo 

všechny recenze uživatele

Poslední dobou mi John Cusack začíná lézt trochu na nervy, protože má (stejně jako třeba Cage) jen jeden výraz celý film. Tady to ale tak hrozné není, respektive to filmu nevadí. Detektiva zvládl zahrát celkem slušně, Jennifer Carpenter mu navíc zdatně sekundovala. I tak ale The Factory nějak nevylézá výš než do lehkého nadprůměru, holt v dnešní době, kdy jsou krimi seriály na každém rohu, to chce přijít s něčím víc. 6/10 ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Skoda, ze tu nie je komentar od T2, ani doteraz neviem, ci to na seba zarobilo, alebo nie. kazdopadne John Cusack /Con Air 1997/ hrat vobec nevie, to vyssie je uz i povedzme pan Klec nez on. Dzenifer Karpenter bola otravna, ani jej som neveril ten herecky vykon. Film je sam o sebe len bezna reziserska rutina, zapadlo to hned po vydani, a rozhodne nejde o kvalitnu filmarinu, ne, ne - na to mam filmarsky cuch anapozerane toho dost : 30 % ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Inšpirované sériovým vrahom Gary M. Heidnikom. (Real Tom Hardy)
  • Film sa natáčal v kanadskom meste Montreal, aj keď sa odohráva v americkom meste Buffalo. (Laslo)

Reklama

Reklama