Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Toj
    ****

    Tak tomuhle filmu jsem se velmi dlouho vyhýbal, abych si ho pak na odpočinek střelil mezi dvě náročný klubovky. A byl jsem velmi příjemně překvapen. Vlastně si nevzpomínám, kdy mě něco takhle překvapilo. Jedná se o komplexní obraz společnosti na velmi kvalitní úrovni. Muži v říji komentují společnost, ale ne vtíravě, vulgárně a prvoplánově (jako to udělal třeba Vorlův v Miliardář). Naopak zde můžeme vidět snahu o velmi inteligentní vhled. Postavy nejsou jenom hloupé karikatury. Sedláček vsadil na inteligenci diváka - není třeba všechno zjednodušovat, třeba divák pochopí. Díky tomu se ve filmu objevuje místy naprosto úžasný humor, který je sofistikovaný, jemný, rafinovaný a vedle toho se zde objevují emočně silné situace, které jsou neuvěřitelně lidské a vlastně i o něčem vypovídající. Sedláčkovi se podařilo obě dvě roviny syntetizovat a klišovitě řečeno "nastavit nám zrcadlo". Přemýšlel jsem, že dám pět, ale k dokonalosti něco chybí, některé momenty mi ve filmu úplně nesedly (možná, že kdybych film shlédnul znova, tak vše zapadne). Přesto si dovoluji ještě vyjádřit znechucení nad zdejším hodnocení, které je pro mě nepochopitelné. Myslím si, že se jedná o sofistikovaný film, ale zároveň i o film, který nemá jak koho urážet. Sleduji hodnocení a lidé, jejichž názoru si vážím, hodnotí kladně. Nezbývá mi než předpokládat, že nízká hodnocení jsou pouze symptomem české hlouposti a neschopnost ve filmu vidět dál než k srozumitelnosti příběhu..(29.8.2010)

  • Šandík
    ***

    Muži v říji jsou nesmírně kultivovaně natočená nuda. Občas se sice poněkud zableskne, ale to se stane asi tak pětkrát, možná desetkrát za celý film. V tom zbytku člověk může maximálně obdivovat slušné herecké, režijní či kameramanské řemeslo, ale nic moc víc. Scénář se příliš nepovedl a humor je sice inteligentní, občas potěší, ale po většinu filmu je natolik plachý, že si jej divák vlastně ani nevšimne. Škoda... Celkový dojem: 65%(21.10.2011)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Máme radost, že pan premiér má radost." Soutěž ve vábení jelenů, protkaná lokálním politickým lobbingem, měla slušné šance skončit v mém soukromém septiku, ale kupodivu se tak nestalo. Je to patrně způsobeno tím, že jsem se nechal navábit na absurdity v podobě týpka chrápajícího celou noc na klaksonu v autě, křesťanského demokrata v čele materialisticky zaměřené země či Ilony Csákové v roli transvestity napodobujícího Ilonu Csákovou. Mně zkrátka někdy stačí ke spokojenosti hrozně málo.(18.4.2016)

  • Radek99
    **

    No nevím, popravdě jsem měl po předchozím Sedláčkově dramatu Pravidla lži a při vědomí očekávané herecké účasti Petra Váši očekávání vskutku převeliká a možná o to větší je teď mé zklamání. Robert Sedláček, sám sobě scénáristou, se chce coby inteligentní tvůrce zjevně vyjádřit k fenoménu české vesnice a komunitního života s ní spojeného. Leč nekoná se ani Hoří, má panenko, ani Dědictví, ani Mistři, natož Vesnička má středisková, možná tak trochu Divoké včely, ale ne tak dotažené a pravdivé, Robert Sedláček chce s pražskými profesionálními herci a mizanscénou dalece odtrženou od reality moravské vesnice vytvořit iluzi života na hony vzdáleného Praze, jejíž zástupci přijíždí v postavách českého premiéra a ministra zemědělství, čímž očividně vzniká prostor pro nanejvýše zajímavou konfrontaci, jako právě v případě Divokých včel...ale neděje se vcelku nic neočekávaného, neřku-li překvapivého...vše tak nějak prošumí a vytratí se do ztracena. Chápu, proč Sedláček své podobenství točil, chápu jeho cíle, ale vůbec nechápu fakt, že vzniklo jen další pokračování Bobulí...sice o řád inteligentnější a promyšlenější, ale absolutně neplnící svou funkci. Prostě komedie téměř bez vtipu, které se o satirickém přesahu může jen zdát... A jestli byl Sedláčkův koncept postaven jen na poetice trapnosti, pak o to víc zamrzí jím volený casting. V ohlase tzv. České nové vlny měli hrát převážně neherci, při vší úctě k pánům Zedníčkovi, Hanzlíkovi, Lábusovi...(16.5.2011)

  • Sandiego
    ****

    Velmi příjemná komedie a věrný obraz současného českého venkova a jeho role v nových podmínkách, které nakonec neřeší vlastně nic. Humor je spíš nenápadný, občas vyplynou nejlepší situace jen tak mimochodem, čímž vzniká naprosto přirozený a o to trefnější dojem. Výsledku hodně pomáhá i skvělá paleta herců, mezi nimi i ne tak profláknuté tváře (jako Plesl, překvapil i seriálový matador Trnavský). Některé epizody byly sice trochu nadbytečné a stopáž by šla zkrátit, ale i díky nim mohl dobře vyniknout mikrokosmos jednoho západákova. Co však stojí zato ještě vyzdvihnout je výborná kamera, nápaditá, zběhlá v působivých kompozicích, která činí toto ne příliš ambiciózně působící téma daleko od televizní inscenace. Skvěle zvolená je i svižná variace na moravskou cimbálovku.(5.4.2010)

  • - V jedné scéně, kdy se auto zasekne na železničním přejezdu, je konstatováno, že tady jezdí i Pendolina. Jenže to jsou elektrické vlaky a trolejové vedení na této trati prokazatelně chybí. (Lkprak)

  • - V cameo roli německého soutěžícího se objevil přední český archeolog a kastelolog Prof. PhDr. Tomáš Durdík, DrSc.. K této roli jej přizval režisér Robert Sedláček, se kterým už spolupracoval na dokumentárním seriálu Štíty království českého (od r. 2007). (KM Phoenix)

  • - Filmový Mouřínov je skutečný (nedaleko Bučovic), doopravdy zde končí silnice. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace