poster

Hlad

  • Velká Británie

    Hunger

  • Slovensko

    Hlad

Drama / Životopisný / Historický

Velká Británie / Irsko, 2008, 96 min

Režie:

Steve McQueen

Kamera:

Sean Bobbitt

Hudba:

David Holmes

Producenti:

Robin Gutch

Střih:

Joe Walker

Scénografie:

Tom McCullagh

Kostýmy:

Anushia Nieradzik
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hellstruck
    *

    Zase film ideální na honění ega "bystřejších diváků". Tak já s radostí prohlašuji, že zřejmě tak bystrá nejsem a ani to umělecké cítění nemám, protože tady jsem se šíleně nudila. Dobrá byla zřejmě jen první půl hodina - sledování surových praktik mě docela zajímalo, ale celé to probíhalo tak tiše, že mě více bavilo hypnotizovat ledničku. Když už se mi konečně dostalo nějakého rozhovoru, byl o ničem a trval (jedna scéna!) snad hodinu. U tohoto momentu jsem usnula a když jsem se probrala, pořád ta samá scéna. Ocením kvalitní příběh, ale musí tam nějaký být, ne mě uzívat k smrti. Jinak výborná kamera a scény bez vytáček. Ale z té syrovosti a krutosti se jako většina, pardon, neposeru.(10.1.2012)

  • poz3n
    ****

    Steve McQueen si získává mojí pozornost. Stejně jako Stud, i Hlad je skvěle natočený (precizní sterilní režie, minimum střihu) a skvěle zahraný. Hlad je vězeňský film z tak trochu jiné stránky (stejně jako je Stud originální ve svém žánru) a působí na diváka především skrze pocity a sugestivní scény, jež ukazují podmínky a zacházení s vězni. Silný film a další důkaz, že Steve McQueen v sobě skrývá velký potenciál a je rozhodně jednou z největších nadějí nastupující generace režisérů. 8/10(28.1.2014)

  • Flego
    *****

    Tento film bolí. Je to neskutočne pôsobivo natočený depresívny film. Či už v zobrazení väzenskej brutality alebo následných dôsledkoch rozhodnutia mladého muža držať hladovku, ale i v spôsobe natočenia. Steve McQueen je silný v sugescii a detailoch a minimom dialógov ( je tu len jeden dlhý rozhovor väzňa s kňazom ) dáva do popredia obrazové prostriedky. Páči sa mi, že sa nestavia do pozície sudcu, len nám približuje osud muža, ktorý si zvolil svoju cestu.(26.2.2010)

  • Tuax
    **

    Tenhle film mě tak nějak minul. Mám rád dlouhé záběry, pocitové scény, ale tady mi to chvílemi přišlo až ujeté a hlavně aspoň pro mě tomu chyběl často obsah. Některé scény byly doslova ubíjející, třeba se s tíráním podlahy. Umělecké snad, ale prodivácké moc ne. K tomu ty postavy, to bylo špatné. Což o to, Fassbender se snažil, jenže všichni ostatní, to byli jen prázdné loutky. Dozorci, další spoluvězni, jakoby v tom filmu snad ani nebyly, nebo se jen mihli. Dialogů bylo poskrovnu a docela jsem si užíval, když padlo pár slov apak to celé zabijí tím příšerným monotoním dialogem v zásadě o ničem i přes snahu obou aktérů o jasné vyjádření svých postojů. Líbil se mi akorát ten pocit nejistoty, něčeho cizího, takový vliv z filmu že se jedná o něco nepříjemného, ale není to vyřčeno. Má to v tomto směru pěknou atmosféru. Fajn byla i kamera, ale pro mě zabíjená scénářem. Toto nebylo moc pro mě. 4/10(11.11.2013)

  • oje
    ***

    Ve filmu je cítit silný politický podtext zabývající se problematikou udělení statutu politických vězňů pro zajatce IRA. A protože mi tenhle problém moc neříká, snímek mě nechytá. Né že by jejich protesty, jako hladovka a mazání s*aček po stěnách, nebyly zajímavé, na hodinku a půl mi to ale nevystačilo. Už celá ta koncepce, kdy film víceméně nesleduje vývoj jakési zápletky, ale jen pozoruje situaci, mě nevzala. Navíc vše často ve dlouhých a předlouhlých záběrech, které se mnohdy táhnou víc než smažený sýr. Vězeňská dramata mám rád, tohle na mě bylo ale zřejmě moc hlubokomyslé.(16.7.2010)

  • - Cena IFTA 2009 za Nejlepší film. (bonolennes)

  • - Michael Fassbender se musel podrobit náročné dietě pod dohledem lékařů, aby co nejlépe ztvárnil Bobbyho Sandse. (D3VIL)

  • - Film získal cenu Camera D'or 2008 za najlepší debut. (Sir Ludvig)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace