Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Jacques Audiard sáhl nejen francouzské společnosti na hodně citlivé místo. Epicky rozmáchlý kriminální thriller s výrazným sociálním přesahem vypráví příběh devatenáctiletého mladíka Malika, který přichází do francouzského vězení a napříč několika etnických skupin a vyskytujících se překážek se stává ideálním nástrojem a prostředníkem zločineckých plánů. I když zpočátku neumí číst ani psát a venku na něho nikdo nečeká (rodina je pro něj neznámým pojmem), vybuduje si pevné, místy však stále vrtkavé postavení. Kontrapunktem k hrdinově vzestupu je sestup stárnoucího bosse korsické mafie, který se přirozeným během věcí stává řadovým vězněm, bezmocně sledujícím fakt, že už nic není a nebude jako dřív. Režisér je v Malikově vzestupu trpělivý, bravurně si zahrává s očekáváním, prostředí věznice zase líčí se všemi surovými detaily a od násilných scén si rozhodně nedrží odstup. A to je jenom dobře. Přesto Prorok nestrhne. Maximálně tak výpovědní hodnotou, ale samotným vyprávěním bez vnitřního náboje nikoliv. A to i přesto, jak je technicky, herecky i tematicky nadprůměrný. Výsledek je nesoudržný a mlhavý a u hlavního hrdiny, sic nesleze z plátna, stejně pořádně nevíme (nepochopíme), co je vlastně zač. 70%(14.7.2010)

  • gogo76
    ****

    Typický obrázok súčasného Francúzka. Samý arab a černoch a vo väzniciach zvlášť. "Kedysi tento dvor patril nám" - hovorí starší vodca korzičanov. Príbeh je o mladom, nenápadnom arabskom kriminálnikovi a jeho postupe v rebríčku dôležitosti. Vychádza s každým a postupne si berie od každého to, čo potrebuje. To ho postupne vynáša až na samý vrchol. Film sa takmer celý odohráva vo väznici, je prevažne konverzačný, ale tých pár akčnejších scén, ktoré tu sú, je nabitých adrenalínom a také zbavenie sa svedka žiletkou je asi najnapínavejším z nich. Mená a texty, ktoré sa sem - tam objavili cez celú obrazovku mi prišli trochu zbytočné, ale inak filmu nemám veľmi čo vytýkať. Chvíľu som rozmýšľal aj o plnom hodnotení, ale ak to porovnávam s takou Celou 211, tak tie štyri sú tak akurát. 80%.(6.5.2012)

  • Richie666
    ****

    Audiardovy filmy diváka pohlcují nezávisle na jeho vůli a nejinak je tomu i zde - dvě a půl hodiny utekly jako voda. Ovšem pro plnohodnotné ponoření se do příběhu mně chybělo vyznat se v poněkud větším množství postav a jejich motivacích. Vinou filmu to ale není - je pouze třeba se po celou dobu plně soustředit. Napodruhé budu moudřejší.(8.1.2011)

  • SarumanKo
    ****

    Monumentálny väzenský a kriminálny epos v duchu absolútneho realizmu. Audiard rozpráva klasický príbeh cez neklasické situácie a postavy, je surový, dôsledný a pôsobivý, ale popri tom oplýva veľmi svojráznou poetikou. Avšak s istým časovým odstupom sa mi zdá, že Un Prophète by sa dal skrátiť a zhutniť. (8/10)(19.5.2013)

  • DaViD´82
    *****

    Pro něj začíná peklo na Zemi, pro mě vstup do filmového nebe. Snímek, který skvěle využil "skuliny" ve zločineckých ságách, tedy konkrétně období zabásnutí. Obvykle se tím začíná (popřípadě končí) či se to přeskočí titulkem "o x let později". Audiard zvládá navodit hodně syrovou a nepříjemně autentickou atmosféru, ale přitom je to mnohdy plné poetiky, takové kterou do filmu často propašovává Michael Mann. Prostě mistrovský, pomalu plynoucí film. Nic víc, nic míň. Ono také ničeho více netřeba.(16.9.2009)

  • - Ako motivácia poslúžila Audiardovi návšteva väznica, pretože ho šokovalo, v akých podmienkach väzni žijú. (vander19)

  • - Jacques Audiard mal v angažovaní Nielsa Arestrupa (César Luciani) jasno, keďže toto bol v krátkom čase ich druhý spoločný film. (vander19)

  • - V roku 2009 vyhral Grand Prix na filmovom festivale v Cannes. (ecceHOMMO)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace