Nastala chyba při přehrávání videa.
  • claudel
    ****

    "La Rentrée du cinéma" v Paříži jsme s mojí milou zahájili ve stylovém kině Saint-Germain des Prés a zvolili jsme nejtěžší francouzský kalibr nejspíš celého roku 2009. Všechny noviny, všechny časopisy, všechny webové stránky byly jednotné v tom, že tento film je nutností pro každého filmového fanouška. Od prvních minut lze rozpoznat nesmírný řemeslný um J. Audiarda. Ve Francii je považován za svérazného a originálního režiséra. Úvod filmu je dost drsný, jak jinak pro nováčka ve vězení. Zbytek filmu sledujeme jeho počínání a boj o přežití za zdmi věznice. Potěšila mě pestrá jazyková směsice - francouzština, korsičtina, arabština a také působivá hudba. A jako by Audiard syrovosti a naturalismu malinko chtěl odlehčit, vloží špetku poetiky. Tahar Rahim a Niels Astrup zaslouží za své výkony velké uznání. Konečně, z mého pohledu se jedná o vynikající film, rozhodně jej ale nepovažuji za filmovou událost roku 2009.(14.9.2009)

  • Malarkey
    ****

    Vůbec se nebojte těch 150ti minut, které film deklaruje. Pro mě to byl totiž jeden z důvodů, proč jsem Proroka neustále oddaloval, ale přitom to byla obrovská škoda. Jedná se o hodně silnou gangsterku, ve které nenápadná tvář Tahara Rahima neustále překvapuje. To, co si pro něj scénáristi napsali, byste do něj totiž vůbec neřekli a i přes snahu žít normální život jste chtě nechtě museli přemýšlet nad tím, jestli byste takový psychický tlak dokázali ustát právě Vy. Jelikož se Tahara ve filmu neustále ptají, jestli jí vepřový, tak bych ho za tento výkon nejradši pozval na pořádnej řízek z kotlety s bramborovým salátem...(24.2.2018)

  • verbal
    ***

    Toho nesympatického arabáše si prostě musíte zamilovat snad ještě rychleji, než Patyzóna ve Smrákání. Nebo Patlizóna ve Strádání?? Nebo Patossona ve Smrskání??? ( .. No zkrátka toho "talenta" s obličejovou obrnou, do jehož prokrveného sexuálního jablka by se s chutí zakousla nejedna anémická pubescentka.) A bodejť by ne! Co může být, mimo homoupíra, snadnějšího ke ztotožnění, než negramotný, neúspěšný zloděj, nadějný dealer a začínající vrah v jedné osobě, úspěšně proplouvající romantickými zákoutími francouzského kriminálu, plného miloučkých medvídků, kteří bezesporu překročili povolenou míru pigmentu, náboženské tolerance a asociálního chování... Patrně tady nejde o neúměrně dlouhé náborové video korsické mafie, ale o další touhu poukázat, jak ten zlý, fuj fuj systém, ta hnusná anonymní mašinérie, dokáže ze zlého udělat ještě horší, co už se potom nedá zastavit. Ale dá! Zkuste důslednou pasovou kontrolu a intolerantní imigrační zákon! No zaplať Pánbůh za Čuka Rorýse, který s těmi co proklouznou vždycky zatočí a střeží náš klidný spánek alespoň na hranicích s Mexikem, a když příjde na věc, dokáže jako jediný chlastat v Nonstopu až do zavíračky... :o)).(8.3.2010)

  • Superpero
    *****

    Syrové a asi hodně reálné. Mám rád filmy o vzestupu normálního člověka na vrchol. Zde tedy stoupal pouze ve vězeňské hierarchii, ale stejně. I přes působivou délku je to stále zábava, prostě protože se tam vždy něco děje. Různý ti mafiánský intriky a fintičky, jak ochcat vězeňskej systém. Herci jsou naprosto přesní, takže jediné co mi tam trochu vadilo, byly ty artové vložky s halucinacema a jelenama. 9/10(7.8.2011)

  • Flakotaso
    ****

    Audiard hodně zabodoval. Výtečně a podrobně vykreslené vězenské drama, které mě přes značnou délku ani chvilku nenudilo. Všechno pěkně šlape, od kamery přes herce až po hudbu. Dobrou práci podtrhuje parádní konec podbarvený nádhernou verzí klasického Mack the knife. Vybrat tento kousek na závěrečnou scénu byl opravdu majstrštyk.(23.5.2010)

  • - Ako motivácia poslúžila Audiardovi návšteva väznica, pretože ho šokovalo, v akých podmienkach väzni žijú. (vander19)

  • - V roku 2009 vyhral Grand Prix na filmovom festivale v Cannes. (ecceHOMMO)

  • - Pro posílení autenticity najal režisér Jacques Audiard bývalé vězně jako poradce a komparz. (Nin)