Reklama

Reklama

VOD (1)

Když unikne jen jediný, bude to vítězství. Frank Sinatra jako strůjce troufalého útěku za hranice fašistické Itálie... Na sklonku fašistické diktatury Benita Mussoliniho se plukovník letectva americké armády Joseph Ryan ocitá v italském zajateckém táboře. Jako zajatec s nejvyšší hodností se stává vůdcem spojeneckých vojáků, kteří plánují útěk z tábora řízeného italským tyranem Battagliou. Po kapitulaci Itálie se podaří vězňům dostat na svobodu, záhy se ovšem ocitnou v rukou německé jednotky, která jim vystaví jednosměrnou jízdenku do Říše. Plukovník Ryan ale vymyslí plán, jak se zmocnit celé vlakové soupravy pod přísným dohledem vrchního nacistického vedení. Stačí využít vhodné příležitosti k převzetí německého expresu. Začíná zběsilá vlaková jízda za nepřátelskou linii v režii neohroženého Ryana, jehož ztvárnil hvězdný Frank Sinatra. Když se podaří dostat za hranice Itálie alespoň jednomu, bude to představovat vítězství. (Česká televize)

(více)

Zajímavosti (8)

  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Davida Westheimera. (Hans.)
  • Frank Sinatra trval na tom, aby se natáčelo ve studiích Panavision a ne v předpokládaných prostorech, patřících studiu 20th Century Fox. (TheSantiago)
  • Roli letounů účtočících na konci filmu na vlak si zahrály Messerschmitty Bf 108 Taifun. Tyto letouny byly ve skutečnosti používány jako spojovací a kurýrní, nikoliv jako stíhačky. Navíc nikdy nenesly výzbroj, už vůbec ne pak neřízené rakety, které se začaly používat v roce 1944 - ve filmu je ale zmíněn rok 1943. (Foxhound#1)
  • První stanice na trati, kterou vlak projíždí, nese název “Firenze SMN“ nebo také “Santa Maria Novella“. Ve skutečnosti ale průjezdní stanicí není. (džanik)
  • Průměrná délka jednoho záběru není ani 5.5 sekundy. (džanik)
  • Trevor Howard byl teprve druhou volbou pro roli majora Finchama. (džanik)

Reklama

Reklama