poster

Cosmopolis

  • Kanada

    Cosmopolis

  • francouzský

    Cosmopolis

  • slovenský

    Cosmopolis

  • anglický

    Cosmopolis

Drama / Thriller

Kanada / Francie / Portugalsko / Itálie, 2012, 108 min

Komentáře uživatelů k filmu (324)

  • POMO
    ***

    In Time pre intoušov. Divácky ťažko stráviteľná kritika kapitalizmu, plná nezrozumiteľných dialógov, z ktorých väčšina nám ani nemá povedať nič zmysluplné, a má nás iba preniesť do filmového sveta, aký sme ešte nevideli. David sa po Crash snaží obhájiť post režiséra, ktorý zfilmuje nezfilmovateľné. Obrazovo estetický, znepokojujúcou atmosférou pulzujúci trip, hrajúci sa s diváckymi očakávaniani, že neviete ani aké ďalšie slovo vypadne z postavy, nie ešte čo bude v ďalšej scéne (skvelá epizódka so zbraňou pri basketbalovom ihrisku). Pattinson, nad ktorého obsadením som pôvodne neveriacky krútil hlavou, je hlavnou devízou filmu a hrá perfektne. Binoche, Amalric a Giamatti sa vyblaznievajú v menších rolách a pre film sú príjemným oživením. Škoda, že pre stvárnenie odosobnenosti kozmopolitnej spoločnosti ostáva i film samotný odosobnený na všetkých úrovniach s výnimkou vzťahu Pattinsona s jeho manželkou. Dvojica má spolu najlepšie scény filmu s jedinými hmatateľnými dialógmi. Cosmopolis je hravá blbinka, ktorá ma bavila tým, ako je iná. A tiež predstavou, ako sa pri nej budú tváriť davy násťročných Pattinsonovych fanyniek :-D(10.7.2012)

  • verbal
    *

    Ahoj. Tak jsem tady! Hezky jsem si to tu seřadil podle hodnocení od těch "největších" po ty nejrozumnější a musím říct, že skutečně žijí mezi námi! Psychotický Davča se velkohubě chopil příležitosti předhodit chudákům globalizovaným pseudoyntelechtuánům DeLillův nudný, existenciální blábol, který tak filosoficky a dekadentně nevypovídá o ničem jiném, než že autorovi předlohy krvácí hemoroidy a strašně ho sere, že nekope první ligu v točení světem. A ani se těm zdejším müslitelům, co se tak dokonale dokázali ztotožnit s myšlenkou přeplněné žumpy, moc nedivím. S titulem z FFUK máte totiž neomezené možnosti uplatnění v dnešním tísnivém a nepřátelském světě. Namátkou třeba na stavbě, v Tescu, u McDonalda atp. A tak není divu, že nejsou li schopni svou kuličku doválet výš, nezbývá jim, než se zastavit, setřít pot z čela zbrázděného vráskami ze všech těch starostí o budoucnost lidstva, připojit se k základnímu prostředku kapitalistické masové dezinformace, který by měli z přesvědčení bojkotovat, a sdělit ostatním ufonům, že i oni se umí dokonale hrabat v hovně. A je nasnadě, že se k tomuto skupinovému bučení převelikých mozkounů přidají i některé jednobuněčné organismy, jako například nezletilý pičusek Péťa♥, který se tolik touží zařadit do yntelechtuálních vrstev, že dokonce na chvíli odloží pětkování Heryho Potrata a 3x zhlédne něco, co by nepochopil ani před lobotomií. Ale nevyužijte příležitosti, zatahat se za své nevyvinuté přirození. Jeden se pak cítí tak mužně. Ale zpět k Robertkovi. No herecká kakofonie jako obvykle! Jeho etuda prostřelení ruky je natolik dokonalá, že mu přes slzy smíchu opravdu bezvýhradně uvěříte, že je homoupír! Doufám, že po tomhle už opravdu získá ono "zasloužené" uznání a příště jej uvidím s jeho prokopnutým xichtem a mimikou čerstvě nahozené stěny konečně recitovat do lebky v nějakém tom Stmívání v království dánském!(15.10.2012)

  • Tsunami_X
    *

    Košatá marnost, která se zuby, nehty a prostatou drží své jedinečné vyprávěcí vize. Že to dělá efektivně, je neprvoplánově nepřizpůsobivá a dokáže nám vnutit svá pravidla hry ještě neznamená, že si ji můžeme vrchovatě užít. Hledá se film.(1.7.2012)

  • Matty
    **

    Psychického času zhruba čtyři hodiny záchodového filozofování, které Cronenberg místy shazuje, ale po většinu filmu jej prostě jen nechává monotónně znít, což je tak otupující, že zřejmě ztratíte chuť si jakékoli sdělení vyslechnout (třeba i sdělení, že nám nic sdělováno není). Pro potvrzení, nebo zpochybnění dojmu, že jde o nejplytčejší a nejméně atmosférický z Cronenbergových filmů, budu potřebovat druhé zhlédnutí, k němuž se ale během následujících mnoha týdnů stěží přemluvím. 50%(4.8.2012)

  • Marigold
    **

    Opsat knižní dialogy a natočit je stereotypní metodou záběr x protizáběr nestačí. Excentrických momentů je pár a vyznívají spíš sebeparodicky, závěr už je vysloveně verbální průjem. I když se mi v zásadě líbí, co film říká, formu Cronenberg neobhájí. Ani zoufale necharismatického Pattinsona, kterému člověk neuvěří ani tu dekadentní nudu.(8.7.2012)

  • Radek99
    ****

    Odnikud někam s náznaky přicházející apokalypsy coby temnou ozvěnou současné krize západní společnosti anebo ještě hlouběji krize samého kapitalismu coby takové svobody podnikání, jež vede k destabilizaci sociální diferenciace. System of the down... Luxusní limuzína jako velmi vhodně zvolená metafora bubliny, v níž žijí příslušníci vyšší vyšší společenské třídy... Dokonce lepší než kniha...anebo vlastně úplně stejné, dokonalá adaptace.(12.11.2012)

  • Bluntman
    *****

    Zatímco v NEBEZPEČNÉ METODĚ se hroutily veškeré hodnoty (společenské, ekonomické, rasové, národnostní ad.), v COSMOPOLIS se "bortí" samotný znakový systém, kdy slova a činy přestávají mít jakýkoliv význam, ať člověk analyzuje jejich gramatiku, syntax i sémantiku, jak chce. A nejvtipnější v této satiře na téma kyberkapitalismu je, že si sama velmi podvratným způsobem pohrává se svým znakovým systémem, resp. zažitými formálními a kognitivními konvencemi. Peníze sice nejsou narativizovatelné, jak pronese jedna z postav, ale vyprávění se může sestávat z trsů, které nejsou kauzálně propojené, nýbrž je mezini nimi paralelní a kontrastní vztah. Styl může tomu všemu dávat vnitřní řád, ale jelikož se stylistické vzorce neustále variují, budou na tom asi stejně jako prostata ústředního prota/antagonisty: asymetricky. Jeden z filmů roku, jimž se Cronenberg vrací na počátek své kariéry, konkrétně k SHIVERS, protože je zde samotná idea prezentována jako nejednoznačný virus infikující druhé. Do hlubin asymetrické prostaty v interpretačně-analytické kritice na Indiefilmu.(31.7.2012)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Na to se prostě nedalo koukat :-((25.1.2013)

  • Fr
    ****

    ,,VŠECHNO V NAŠICH ŽIVOTECH, V MÉM I VAŠEM, VEDLO K TOMUTO OKAMŽIKU....“ /// Co vlastně znamená utrácet peníze? Co je tak hezkýho na identičnosti? Co kdyby se krysa stala jednotkou měny? Pattinson jako mocná osoba či vizionář, limuzína plná neuvěřitelných dialogů (v dobrým i špatným), situace kolem nestabilního Jenu, hrozba možnýho atentátu na presidenta a zároveň velký míry vlastního ohrožení. Svět, kterej se dokáže ocitnout v krizi jen kvůli jednomu nádechu během interview. Sex – není čas ho nemít. Kombinace ega a vědy, záře kyber kapitálu… a vyšetření prostaty. ZVLÁŠTNÍ, fakt ZVLÁŠTNÍ! Nebudu si hrát na chytráka – nerozumím všemu, vo čem tady melou, co chtěj zřejmě nadhodit, ale FAKT mě to zajímá (baví? těžko říct, jestli zábava je to správný slovo…). Utopistický otázky (?), globální protest a chladnej pocit vášně vyzařující z Pattinsona (konečně ta pravá role pro jeho znuděnej ksicht!). TOUHA NIČIT JE ZÁROVEŇ TOUHOU TVOŘIT! (ještě furt vás to zajímá? .. mě celkem jo…). Filosofická zvláštnost, podobenství, který MŮŽE donutit k zamyšlení ORIGINÁLNÍM ZPŮSOBEM (fakt na tu kravinu ještě myslím...proto ta 4tá *). Absurdní podivnost, kterou nikomu NEDOPORUČUJU! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2003 napsal Don Delillo číst nebudu. 2.) Zajímám se o hlavní znaky kapitalistickýho myšlení a jeho vlivu na stabilitu lidský racionality. 3.) Jmenuju se André Petrescu a jsem známej spíš jako ,,těstovej vrah“. 4.) Mám pocit, že se mi pohlavní orgán scvrkává do břicha. 5.) Thx za titule ,,unchained“ – řek bych, že jsou asi fakt parádní! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(5.10.2012)

  • JFL
    ***

    Cronenberg ve své další adaptaci literární předlohy předkládá zvráceně uhrančivý pohled na dekadenci kapitalismu zosobněného mladým finančním géniem. Svět viděný ze sedadla limuzíny je redukovaný na neustálé utvrzování vlastní moci a slasti z kontroly. Jednotlivé zastávky a jednání fascinují svou absurditou, když se spájí zcela virtuální sféra čísel a informací s groteskně reálnou tělesností a pudovostí postav. Hledání smyslu a motivací je zde nutně odsouzeno k marnosti, protože vše podléhá pouze rozmarnému postoji "because we can". Proto také masová demonstrace vyvolá maximálně lehké hnutí brvou, zatímco věci jako diagnóza asymetrické prostaty, výkyvy čínské měny či nepodmanitelnost nové manželky, které nelze zasadit do jasně definovaných grafů a struktur, vedou k dalekosáhlému rozkolu. Přes hrstku silných a významově košatých scén zůstává filmová "Cosmopolis" jen načančanou ilustrací, která trpí výraznou nadmírou textu. Ve výsledku tak funguje spíš jako příliš dlouhá upoutávka na literární předlohu než soběstačný film.(23.6.2012)

  • pan Hnědý
    **

    Dobré filmové adaptace knih dokážou zachytit myšlenku a atmosféru, aniž by trvaly na zachycení sebemenší události a na každé postavě. Cronenberg zachycuje temnou stránku a využívá všechny limity svých herců. Každou postavu má výborně připravenou zejména tu hlavní - Pattinson. Prostředí světel a obrazově extravertním duchu Drive. K zamyšlení jako u Only God Forgives. Cronenberg se pohybuje ve své pevné kostře svých známých, nebo neznámých děl v progresu konverzačního filmu, který se nesnaží diváka oslovit pro marginální a stabilní děj, ale pro filozofickou představivost. Cronenbergův motiv tělesného utrpení na hranici rozkoše. „Upálit se na protest není originální - je to jen přivlastnění si cizího činu“(14.10.2012)

  • H34D
    **

    Cronenberga chytl filozofický průjem, tak zavzpomínal na své prvotiny Stereo a Crimes of the Future a řekl si, že znovu zkusí upozadit vizuální formu a raději diváky pořádně otrávit těžko stravitelnými dialogy s rádoby mohutnou filozofií mezi řádky. Nezakrývám fakt, že abych Cosmopolis skutečně pochopil, musel bych jej vidět vícekrát, přesto si ale myslím, že prolbém je jinde. Řadu myšlenek o kybernetické a emocionálně vymřelé společnosti plné čísel, peněz a nadbytečných technologií jste schopni vstřebat i napoprvé, ovšem ony myšlenky nepůsobí podnětně, zajímavě, postrádají jakýsi "aha!" efekt, nevybouzí k dalšímu přemýšlení o problému, nevzbouzí divácký zájem a zkrátka jen nudí. Z povinnosti si odšrtáváte dialogy, které smysl dávají a zíváte u těch, jejichž význam vám uniknul, takhle si film svého oblíbeného mistra nepředstavuji... 4/10(12.10.2012)

  • charlosina
    ***

    Evropský artový film převlečený do hábitu americké akční podívané (soudě dle traileru) - nebýt nadšeného projevu Jakuba Felcmana (Ostrava-Kamera-Oko) před projekcí, asi bych zůstala znuděná a mnohem kritičtější... ale příběh vzniku tohoto filmu (který si nedovolím převyprávět) mu přidal na atraktivnosti. // Cyberpunk a život jednoho citově vyprahlého boháče, který si "užívá" svého luxusu na úkor ostatních - protože zákonitě když někdo má, druhému chybí. A když má někdo hodně, nasere celou společnost. // Jestli vás film bude nudit, jeho dialogy otupovat a atmosféra vám bude připadat těžkopádná, pak je to dobře - pronikli jste do života Erica Packera.(23.9.2012)

  • Skejpr
    ****

    Z nějakého důvodu jsem to hltal od začátku do konce a s chutí si to dám znova, což je nakonec nutnost, protože tenhle film se stěží dá prohlédnout na jedno podívání...(4.1.2013)

  • M.a.t.t.
    *

    Nech sú knižné kvality Cosmopolisu akékoľvek, to čo funguje v rámci nej, nemusí automaticky fungovať aj vo filmovom médiu. A ak ide o látku ťažkú na spracovanie, ktorá sa naviac nepojme tým správnym spôsobom, problémy su automaticky garantované. Z celého filmu mi vlastne utkvela v pamäti len slušná kamera, hudba, dobré herecké výkony zúčastnených vrátane Pattinsona a záverečná scéna. Môže sa zdať, že aj to je dosť ale zvyšok je nezmyselná patlanina bez akéhokoľvek cieľa či viditeľného presahu, ktorá dej posúva prostredníctvom dialógov a epizodických scénok rezignujúcich na akúkoľvek logiku. To niečo naviac tam pritom niekde vnútri cítiť a nepochybujem, že Cronenberg mal svoju víziu akoby to celé vlastne mohlo perfektne fungovať. Až na to že to až tak perfektne nefunguje.(1.10.2012)

  • xxmartinxx
    ***

    Tenhle film vás několikanásobně znásilní do ucha. Není to příjemná představa a není to příjemný film. Ale ta bizarní odpudivost každé vteřiny mě místy až bavila. Kdyby ze vší té roztomilé prázdnoty a cynického humoru něco vyplynulo, bylo by to ještě lepší. 3 a 1/2(31.7.2012)

  • Psema
    *

    Cronenberg potřeboval jen dvě hodiny Pattinsonova žvatlání o kapitalismu na to, aby mi vzal na 36 hodin radost ze sledování filmů jako celku. Je mi blbě a jdu si pustit Wall Street. :P(15.7.2012)

  • Mertax
    **

    Redundantní exkrement neboli neskutečně prázdný a stupidní film, jehož dialogy můžou připadat chytré snad jen těm hloupým barbínkám v minišatech, s podpatky a rudými nehty, které se na film vydaly jen kvůli upírovi Pattinsonovi, jenž si drandí ve své hi-tech kobce na čtyřech kolách. Odcházely těžce frustrované stejně jako my fanoušci mistra Cronenberga. [47. MFF KV](3.7.2012)

  • Gilmour93
    ****

    Western Promises, ale nic hezkého od nich nečekejte, neb jak hlásí neony, svět obchází strašidlo kapitalismu.. Cronenbergovo sousto za všechny krysy, těžké jak sněhová pusinka. Řítíme se do záhuby, stále vyšší rychlostí a ve své bublině izolace si to už ani neuvědomujeme, či spíše, nemáme čas si tu skutečnost připustit. Je zajímavé, že když motivy paranoie, virtuálních světů, odcizení, sebedestrukce a úpadku společnosti polaská Fincher ve spolku pozérských boxerů bez rukavic, je vše hrozně trendy, udělá-li to kanadský mistr lidské transformace a tradičně precizní formy, otvírají se kanály (často na zvracení, jen zřídka ke spatření světla).. Tak mě napadá, jestli přízvisko „Vlk z Wall Streetu“ nakonec nebude mít kořeny v opruzení řitní oblasti ze sedadla luxusní limuzíny..(21.1.2014)

  • johnn333
    ***

    Show me something I don't know. První film, ve kterém neirituje Pattinson, ale skoro všechno ostatní. 65%(2.7.2012)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace