Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ***

    Jeden z mých TOP 10 nejočekávanějších letošních filmů dopadl rozpačitě. Neill Blomkamp zůstává pozoruhodným režijním talentem, z něhož je cítit až fanouškovský zápal pro inteligentní science fiction, stejně jako v případě Districtu 9 ale filmu podtrhává nohy scénář, tentokrát bohužel ještě silněji. V Elysiu se mísí spousta věcí, které jsou výborné, s věcmi, které mají do výbornosti daleko, výsledkem jsou tak nutně rozpaky. Nejprve co se mi nelíbilo. 1) Tupé černobílé levičáctví. Po většinu stopáže není tak markantní, takže bych ho ještě zkousl, ale v závěru, kdy je divákům s naprosto vážnou tváří předkládán prostoduchý happyend, jsem se s filmem s konečnou platností rozešel. Komukoli s půlkou mozku, tedy komukoli, kdo je schopen vyvodit důsledky levicových idejí, musí dojít, že to fungovat nebude. Pár lékařských lodí (i kdyby jich bylo mnohonásobně víc, než nám bylo ukázáno - dejme tomu 1000) vybavených medikójemi bude pokojně cestovat od slumu ke slumu za účelem vyléčit přelidněnou Zemi, lidé budou pokojně stát ve frontách a trpělivě čekat ... to určitě. A kdybych naopak přijal předpoklad, že "zdroje tu jsou", tedy že zdravotnických lodí byl dostatek, zasloužil by si film snad ještě nižší hodnocení, protože hyperbolizování všech bohatých do role sviní, kteří chudáky na Zemi utlačovali jen tak, pro radost ... to by byla od Blomkampa hodně přestřelená manipulace, kterou bych nebyl ochotný akceptovat. 2) Děravost scénáře, nedomyšlenost, spoléhání na náhody. Veškeré aktivity onoho Spiderova "odboje" (=zločineckého gangu) jsou totálně divné. Kde berou kódy, kde berou lodě? Proč s nimi obrana Elysia něco neudělá a radši je po jedné odstřeluje, až když jsou na cestě? Proč nemá Elysium vybudovanou nějakou moderní vyspělou obranu, ale využívá k sestřelení lodí vyšinutého agenta, který je ručně (!!!) sestřeluje ze Země (???). Kriminálník se svým noťasem dokáže se správnými kódy přepsat celý systém? Kriminálník dokáže po jedné sekundě pohledu na dlouhatananánský kód vyvodit, že drží v rukou poklad i co všechno onen poklad dokáže? Všude na Zemi je chudoba a choroby, zničené domy, ale při leteckých pohledech se zdá, že všude fungují světla (=elektrika)? Medi-kóje nevyléčí bodnou ránu do krku, ale granátem odstřelenou půlku palice ano? Anebo on po tom ustřelení kebule neumřel? Really?! 3) Patos, patos, hloupý patos. I tu levicovost bych snesl, kdyby nebyla prokládána zpomalenými sluníčkovými záběry na hrdinovo dětství. A moudrá pohádka o hrochovi a surikatě z úst roztomilé holčičiky umírající na leukémii? Bože, proč?! :-D ______ A co se mi naopak velmi líbilo. 1) Skvostná sci-fi výprava. Úžasný design Elysia. Dole na Zemi naopak vše vypadá velice skutečně, opotřebovaně, špinavě. Svět, ve kterém se příběh odehrává, je zrealizován na výbornou. 2) Agent Krueger v podání Sharlta Copleyho. Úžasně zahraný magor. 3) Určité momenty ve scénáři. Spoiler alert! Například chvíle, kdy se Krueger rozhodne převzít nad Elysiem kontrolu. Jsem přesvědčen o tom, že kdyby se film zabýval výhradně pokusem Delacourtové o státní převrat a Kruegerovým následným armádním pučem a zradou, byl by o několik tříd lepším. Na tu pohádku o chuďasovi, který všechny zachrání, se prostě měli od základu vykašlat :-)(30.8.2013)

  • Rex Mundi
    **

    Ani neviem, či dať nespokojné 2* alebo lichotivé 3. Ako píše Klerik, spočiatku je to celkom fajn antiutopické scifíčko, ale postupne sa nabaľujú - a v závere vrcholia - hromady nelogizmov, hlúpostí a klišé. Skratkovitosť je samozrejmosťou príbehov pre masy, nutnosťou filmového spracovania, ale bohužiaľ aj pliagou pre zdravý rozum. Inak povedané, čím viac divák rozmýšľa a čím ďalej v úvahách zájde, tým viac blbostí si všimne. Aby filmári zredukovali náklad kravín, museli by porušovať klišé, tým pádom by to nebolo pre najširšie masy a nezarobilo by to dosť, aby boli zaangažovaní milionári spokojní :-p Tak vznikajú z tých najtučnejších rozpočtov hlúpučké filmy. Škoda.(2.1.2014)

  • genetique
    *****

    Blomkamp je režisér, akého súčasný fanúšik sc-fi žánru hľadal veľmi dlho. Keďže Scott o sci-fi zakopne raz za dekádu a startekovská séria je predsa len trošku uhladenejším popcornom, tak na drsné, čistodrvné sci-fička si musím počkať (s výnimkou minuloročného Dredda) práve od tohto tvorcu. R-ková prístupnosť sľubovala teda veľmi slušný nárez, čo film aj potvrdil, ale mám taký dojem, že ešte sa dalo trošku pritvrdiť. Násilie a akcia ale kupodivu neodrezali cestu emóciám, čo nebýva v tomto type filmu pravidlom, a tak som rád, že poctivý príbeh mal na konci zmysel. Dunivé akčné sekvencie nemali konca a vizuálne eskapády naozaj splnili svoj účel. Len keby sa trošku viac zamerala pozornosť na zaplátanie zopár chybných zdrojových kódov v scenári, bola by to dokonalá filmová show. Škoda, že tento film nenarobí v pokladniciach kín taký prievan ako režisérov vstup do prvej ligy, ale dúfam, že to štúdiá neodradí, aby dali peňáz tomuto parchantovi aj na ďalšiu nadupanú fajnotku. 90%.(15.12.2013)

  • Kaka
    ****

    Blomkamp, Kosinski, Snyder atd. Všichni z jednoho těsta. Tedy vizuálně velmi originální, s neskutečným citem pro inovaci a estetickou tvořivost točící dějově zpravidla jednodušší, až vykostěné snímky. Ne vždy je to vyloženě špatně, ale Elysium bylo v mnoha ohledech velmi klišovité a až zbytečně jednoduché. Samozřejmě tam můžeme hledat politický přesah, odkazy na ten či onen režim a otočenou rétoriku typu "chudí, špinaví, smradlaví" jsou vlastně ti hodní a "bohatí, úspěšní a prosperující" jsou zlí. Ať už se na to podíváme z jakéhokoliv úhlu, máme tu předvídatelný děj s jasným scénářem, několik STRHUJÍCÍCH akčních scén a neskutečně vytuněných over the top záběrů, které budete chtít vidět zas a znovu, nevídanou mixáž futuristického scifi s brutálně surovou akcí a rozostřeným obrazem, anebo trademark "District 9" pokračuje, jen s trochu větším rozpočtem, takže je všechno víc uhlazené a vycizelované. V neposlední řadě nechybí parádičky typu lehátko Versace, či privátní tryskáč Bugatti. Režisér je velký milovník image a tento film je bohužel jen ryze "imidžový". I tak je to ale neskutečně spalující filmařina.(2.9.2013)

  • Tuxedo
    ***

    Hrdé béčko s řadou vkusných propriet a detailů a svižným dějovým kolotočem. Řada věcí však zůstává využita jen z půlky nebo úplně opomenuta (endoskeleton je jen zbytečným lákadlem, uspěchané finále). Srovnání s Blomkampovým debutem ubližuje Elysium hodně. Přerod ze sobeckého člověka z davu v hrdinu lidu je tentokrát velice nepřesvědčivý, Matt Damon v titulní roli nevýrazný a nadhozené sociální téma tak nemá konkrétní podobu a neodráží se v konkrétních situacích (vzpomeňme na Wikusovo sbližování se s „fookin prawns“). Největším kamenem úrazu však bohužel není absence emocí, ale absence pořádné akce. S tou se sice chytře šetří a jednotlivé segmenty jsou pěkně navrženy, ale rozklepaná kamera, rychlý střih a převaha detailních záběrů brání diváku se v akci orientovat, natož si jí užít. Záměrné zastřešení béčkovými hereckými výkony (bez výjimky!) nejvíce pochopitelně sluší démonickému nasranému komikovi Sharlto Copleymu.(29.8.2013)

  • - Sponzormi filmu boli aj slávne svetové značky ako Adidas alebo Bugatti. (vander19)

  • - Matt Damon (Max) musel kvôli úlohe vo filme cvičiť s osobným trénerom štyri hodiny denne. A taktiež si musel oholiť hlavu. (Greenpeacak)

  • - Spoiler: Sharlto Copley (Kruger) je prvým, kto zabil Jodie Foster (Delacourt) na filmovom plátne a je na to veľmi pyšný. (gogo76)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace